Aihe: Rautalyönneistä katoaa tatsi ? - Golfpiste.com

28.4.–5.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][16]
KilpailuaSuomalaista

Rautalyönneistä katoaa tatsi ?

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Rautalyönneistä katoaa tatsi ?

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 63)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Onko kokemusta..en tunnu millään löytävän tatsia rautoihin vaikka ennen se oli niin helppoa. Drive sen sijaan kulkee kuin tanssi. Onko kokemusta missä vika..onko mitään tehtävissä ?

On tehtävissä…..vedä ranteet auki. Tai sitten käyt hirttäytymässä puolapuihin.

Mulla hävisi kaikista mailoista ja koko pelistä tatsi viime kierroksella perjantaina. Vein mailat autotalliin enkä ole niihin sen jälkeen koskenut. Huomenna mennään taas kokeilemaan, josko tatsi olisi tullut takaisin.

Ei se sen hankalampaa ole.

Miihkali kirjoitti: (6.8.2007 14:26:27)
    Vein mailat autotalliin enkä ole niihin sen jälkeen koskenut. Huomenna mennään taas kokeilemaan, josko tatsi olisi tullut takaisin.

Kokeilen auringon ottoa ja taukoa. Voi olla taisteluväsymystä. Paristojen lataaminen auttanee. Tatsin menetysfiillis oli paha kun kokeilin matolta lyömistä…se tuntui pahalta.

Ranteiden aukaseminen ja punttisalilla roikkuminen voisivat tietty myös auttaa asiaa. Ranteilla tulee sitä alkuvauhtia hyvin svingulaan. Auttaisko harjoitesvingit ennen lyöntiä yhtä hyvin..lisäis niiden määrää ?

double-eagle kirjoitti: (6.8.2007 16:13:18)
    … Ranteiden aukaseminen ja punttisalilla roikkuminen voisivat tietty myös auttaa asiaa. …

Miten tästä tulee mieleen joku splattermovie?

kebax kirjoitti: (6.8.2007 18:41:17)

Kysy flame:lta !

Miihkali kirjoitti: (6.8.2007 14:26:27)
    Vein mailat autotalliin enkä ole niihin sen jälkeen koskenut. Huomenna mennään taas kokeilemaan, josko tatsi olisi tullut takaisin.

Kokeilen auringon ottoa ja taukoa. Voi olla taisteluväsymystä. Paristojen lataaminen auttanee. Tatsin menetysfiillis oli paha kun kokeilin matolta lyömistä…se tuntui pahalta.

Ranteiden aukaseminen ja punttisalilla roikkuminen voisivat tietty myös auttaa asiaa. Ranteilla tulee sitä alkuvauhtia hyvin svingulaan. Auttaisko harjoitesvingit ennen lyöntiä yhtä hyvin..lisäis niiden määrää ?

Jos Hekkanen ja Tetsa ei olis todistanut että sä oot oikea olento, mä kyllä olisin voinut lyödä kilon voita vetoa että sä oot jotain ihan muuta.
    Rauhotu nyt vähän noitten sun juttujes kanssa, avaa rantees ja roiku sitten siellä punttiksella pää alaspäin vaikka viikko, kyllä olo siitä rentoutuu ja toi tosi pahan tuntuinen tatsin menetysfiilis menee pois.
    Ei helvetti.

Lavantauti kirjoitti: (6.8.2007 22:57:18)

Jos Hekkanen ja Tetsa ei olis todistanut että sä oot oikea olento, mä kyllä olisin voinut lyödä kilon voita vetoa että sä oot jotain ihan muuta.
    Rauhotu nyt vähän noitten sun juttujes kanssa, avaa rantees ja roiku sitten siellä punttiksella pää alaspäin vaikka viikko, kyllä olo siitä rentoutuu ja toi tosi pahan tuntuinen tatsin menetysfiilis menee pois.
    Ei helvetti.

Juuri näin. Mäkään en nyt oikeesti viitsi aikuiselle miehelle alkaa tarkentamaan, mitä ranteiden avaaminen oikeesti tarkoittaa. Avatkaa pohjoisen Juggelille kans oma viestiketju Aplelin tapaan.

Täältä löytyy!Juggelin topikki

double-eagle kirjoitti: (6.8.2007 12:46:40)
    ..en tunnu millään löytävän tatsia rautoihin vaikka ennen se oli niin helppoa. …

Onko se nyt oikeasti ollut helppoa? Poislukien 250m flyerit rautavitosella ja sivukierteiset taitolyönteet suopursumättäältä. Käsi sydämmelle nyt Juge!

.. Drive sen sijaan kulkee kuin tanssi. ..

Paitsi kun lyöt liian hiljaa ja pallo lerpsahtaa skutsiin. Mä en usko että sun draivis kulkee mihinkään.

Musta tuntuu että sulla on vähän samantyyppisiä ongelmia kuin minulla eli lyönti ei ole millään tapaa hanskassa. Mikään ei koskaan ole ollut helppoa eikä asiat suju kuin tanssi tämän lajin puitteissa. Ehdotankin nyt että menet nyt rangelle ja hakkaat sitä palloa niin kauan että kätes on ruvella. Hakkaa minunkin puolesta sillä minä en jaska…

kebax kirjoitti: (7.8.2007 8:06:18)
    Musta tuntuu että sulla on vähän samantyyppisiä ongelmia kuin minulla eli lyönti ei ole millään tapaa hanskassa. Mikään ei koskaan ole ollut helppoa eikä asiat suju kuin tanssi tämän lajin puitteissa. Ehdotankin nyt että menet nyt rangelle ja hakkaat sitä palloa niin kauan että kätes on ruvella. Hakkaa minunkin puolesta sillä minä en jaska…

Tässä on aika monta muuttujaa pelissä joita pitää miettiä. Kun 1997 halusin stiffivartiset mailat sain regut. Nyt on 10 vuotta kulunut ja mies ei enää niin voimissaan…ehkä. Silti asensin itse stiffit varret. Ne on hemmetin jäykät kalikat. Lisäksi gripissä on jotain outoa..olisko liian ohut. Lisäksi muutama viikko sitten aloin pelata ilman hanskaa kun tuntui että saan paremman tatsin…nyt on kädet känsillä. Ilmeisesti myös gripit niin rasvassa ja liassa ettei niistä saa kunnon otetta ?

Eli siis laitan uudet gripit paksummat ja alan käyttämään hanskaa…jollei se tatsi sitten konkreettisesti siitä parane ostan uudet mailat. Tämä on hyvin yksinkertaista.

Kiitos rakentavista ja ei niin rakentavista kommenteista. Panen lisää rannetta peliin ja roikun puolapuissa pidempään..niin eiköhän se siitä. : )

kebax kirjoitti: (7.8.2007 8:06:18)

Mulla on joskus kulkenut aika hyvin..1998 pelasin rinkun etuysin 1 yli ja seuraavana aamuna takaysin yksi yli. Eli siis 12 taukoa lukuunottamatta pelasin rinkun 18 koloa 2 yli. Ei se Kebax onnistu jos ei lyönti ole kohtuullisen kunnossa…tuo peli nojasi silloin täysin erinomaiseen puttiin ja häikäisevään chippiin..ne piti olla hanskassa koska lähestymislyönnit olivat pro:hon verrattuna plus miinus 10 metriä hakusessa. SIttemmin olen wedgeä lyhentänyt tuumaa pidemmästä niin että se on enää vain sentin normaalia pidempi…tarkkuus ei juuri ole parantunut, mutta lyönnit ovat pin high nyt. Taidot väylällä 15 reiän jälkeen loppuu raudoilla i9:iin..tuinttuu että muut ovat voimille kertakaikkiaan liikaa..paitsi tiiltä lyödessä tai jos pallo makaa erinomaisen hyvin ruoholla.

Voi olla että pitää mennä nöyrästi matolle hakkaamaan maila kerralla 2 tuntia…aloittaen i8:sta….mutta ei ennen kuin gripit pesty ja uusi hanska hankittuna.

double-eagle kirjoitti: (7.8.2007 12:17:08)
    Eli siis 12 taukoa lukuunottamatta pelasin rinkun 18 koloa 2 yli.

…öh siis 12 tuntia taukoa piti sanomani !

Voi olla että pitää mennä nöyrästi matolle hakkaamaan maila kerralla 2 tuntia…aloittaen i8:sta….mutta ei ennen kuin gripit pesty ja uusi hanska hankittuna.

Tietysti gripin puhtaudella ja hanskoillakin on merkityksensä, mutta ei se nyt perkele siittä kiinni ole! Itsensä huijaamista. Aiemmista viesteistä päätellen todennäköisempi ongelma on liian suuret odotukset, yliyrittäminen ja pyrkimys pituuden maksimoimiseen. Unohda i8:lla aloittaminen. Tai aloita vaan sillä, mutta CIPPAILE. Sen jälkeen PITCHAILE. Lähde pienimmästä mahdollisesta variaatiosta liikkeelle, ja siirry kohti isompia liikkeitä. Jos laajennat liikettä vaihe vaiheelta, voit itsekin todeta missä vaiheessa osuma ja tuntuma heikkenee, jos edes heikkenee! Järkeä hommaan – unohda rullaluistelut, ruokavaliot, lepotauot, maisema-arkkitehtuuri, lapioiminen, tekniset birkut, vuosilukumuistelot, painoindeksit ja kaikki muu tekosyyselittely, ja keskity hyvä mies olennaiseen.

… Mulla on joskus kulkenut aika hyvin..1998 pelasin rinkun etuysin 1 yli ja seuraavana aamuna takaysin yksi yli. …

Aika kauan on tuo tatsis ollut hukassa ennenkuin älysit sitä alkaa pähkäilemään. Eikäkö nii sulla oli niitä selkävaivoja.

Voi olla että pitää mennä nöyrästi matolle hakkaamaan maila kerralla 2 tuntia…aloittaen i8:sta….

Hyvä mailavalinta jolla sopii mättää vaikka pidempäänkin. Sanoisin minä.

….mutta ei ennen kuin gripit pesty ja uusi hanska hankittuna.

Unohda ny ees hetkeksi tuo välinehömpötys.

Mulla on ollut viimeisten viikkojen (kuukausien,vuosien – yliviivaa tarpeettomat) ajan ongelmia osua palloon raudoilla. Siis sillai kunnolla että voi odottaa pallon kulkevan edes lähelle kohdetta.

Huomasin pikkuseikan, joka on tähän johtanut ja jonka korjaamalla tilanne paranee.
    En ole harjoitellut lainkaan viime kuun alun jälkeen.

Nyt on pari 100 pallon rangekertaa takana, harjoitteen tavoitteena on ollut vain löytää se parempi osuma. Tänään oli lupauksia, kuten myös palloja, ilmassa. Kenties jo ensi viikonloppuna peli kulkee paremmin kuin viime aikoina?

Scoop kirjoitti: (7.8.2007 12:28:59)

Tietysti gripin puhtaudella ja hanskoillakin on merkityksensä, mutta ei se nyt perkele siittä kiinni ole!

Jos laajennat liikettä vaihe vaiheelta, voit itsekin todeta missä vaiheessa osuma ja tuntuma heikkenee, jos edes heikkenee! Järkeä hommaan ….ja keskity hyvä mies olennaiseen.

Kiitos Scoop !

Potku persauksille aina auttaa. Teen juuri kuten kehoitit.

Gripin vaihdossa tuli sellainen tyrä, että teippinä on läpinäkyvä kaksipuoleinen teippi; väitän että se on kangasteippiä puolet ohuempi ! Nyt kun tämä grippi on likainen ja niljakas…niin ei se juuri pidä.

Kebax kirjoitti: Unohda ny ees hetkeksi tuo välinehömpötys.

Hanskan ja 7 grippiä ostin nyt kuitenkin; gripit a 4 ekkua ( Lamkin’s Kuusamon Pro Shop Ruka ) ja hanska Wilson 9:90 € ( Stokkalta ). Katsotaan…jospa alkaisvat EXCALIBURIT nousta kivestä ja alkaa toimimaan !

kebax kirjoitti: (6.8.2007 18:41:17)

… Ranteiden aukaseminen ja punttisalilla roikkuminen voisivat tietty myös auttaa asiaa. …

=)

Mika Hekkanen kirjoitti: (7.8.2007 14:10:16)
    … Nyt on pari 100 pallon rangekertaa takana, harjoitteen tavoitteena on ollut vain löytää se parempi osuma. Tänään oli lupauksia, kuten myös palloja, ilmassa. Kenties jo ensi viikonloppuna peli kulkee paremmin kuin viime aikoina?

Tuo olisi varmaan ihan hyvää hommaa. Lähimmäksi tätä olen kuitenkin päässyt vain talvella 2006 hallimätkinnöissä. On kuitenkin sellainen tuntu että tuo on varsin tylsää. Tai sitten pelkään että alkaisin jopa nauttimaan rangella olosta. Kuumus taitaa sekoittaa pääni ja veikkaan kuitenkin edellistä. Hieno homma kuitenkin että edes joku viitsii harjoitella. Sen sijaan että alvariinsa rutisisi huonosta pelistään.

kebax kirjoitti: (7.8.2007 15:05:14)
    Hieno homma kuitenkin että edes joku viitsii harjoitella.

Pari viikkoa sitten mentiin kaverin kanssa kentälle aamulla klo 9. Aikomuksena oli mennä pelaamaan. No siellähän oli joku kilpailu ja meille annettiin seuraava vapaa aika joka oli klo 11:40!

No mehän päätettiin, että nyt on lähipeliklinikan paikka. Siinä sitten cippailtiin edes takaisin sinne sun tänne. Ja välillä lyötiin punkkeristakin. Ja vähän puttailtiinkin.

Todettiin siinä yhtenä miehenä että tämä on taatusti hyödyllistä askaretta ja vannottiin, että ensi kesänä uudestaan. Ei tietenkään tuollaista yli kahden tunnin sessiota mutta cippailemaan tullaan takuulla!

Onko kokemusta..en tunnu millään löytävän tatsia rautoihin vaikka ennen se oli niin helppoa.

Joo-o tuttua juttua. Juuri ku pääsi kärryille rautalyönnistä, niin laitoo proo zwingiremontin alulle. Katos tatsi samantien. Aina ku annetaan tai otan itte (riippuu cädistä) mailan, niin heti tulee niin vammanen olo ja tuntuu ettei tästäkään taas tuu yhtään mitään. Lopputulos on useasti sama kuin aavistus ennen lyöntiä. Mä vaan rupesin rangella lätkiin seiskalla ihan 1/4 swingejä kerta toisensa perään. Sitte vähä pidennetään backswingiä ja taas lätkitään. Sitte otetaan vähä jo vartalonkiertookin mukaan ja taas lätkitään erittäin vajailla swingeillä 1500 palloa. Sitte huomataankin että lyönti tulikin takasi.

Lavantauti kirjoitti: (6.8.2007 22:57:18)

…..
    Ei helvetti.

Niin siis nyt haluan tähdentää että en ole ikinä kohdannut topicin aloittanutta henkilöä ns. livenä. Siispä en hänen oletetusta todellisuudestaan voi mennä takuuseen.

Loppukommenttisi allekirjoitan silti.

Ja Scoopin mainitseman chippi-pitch-full swing metodin. Se toimii kun aika ajoin lyönti karkaa ylikierroksille.

Terv,

Näpy-Tetsa

Tetsa kirjoitti: (7.8.2007 21:08:41)
    Niin siis nyt haluan tähdentää että en ole ikinä kohdannut topicin aloittanutta henkilöä ns. livenä.

En minäkään… viimeiseen neljään tuntiin.

Aika tutulta kuullostaa joo… voi johtua ihan svingistä jos et tuu kovin jyrkästi palloon on lyhyet raudat hankalampia kun taas drivessa se toimii että tulee vähän loivemmin ja pitkät raudat voi olla hukassa ihan muuten vaan 😀

ts

MakeeK kirjoitti: (7.8.2007 19:42:45)
    Mä vaan rupesin rangella lätkiin seiskalla ihan 1/4 swingejä kerta toisensa perään. Sitte vähä pidennetään backswingiä ja taas lätkitään. Sitte otetaan vähä jo vartalonkiertookin mukaan ja taas lätkitään erittäin vajailla swingeillä 1500 palloa. Sitte huomataankin että lyönti tulikin takasi.

Hmm… meillä otetaan toi ensin. Johtuu varmaan siitä, että minä maalaispoikana en ymmärrä, että ensin heilutellaan mailaa vartalon editse kohteen suuntaan ja sitten jatketaan tuota heiluttelua pistäen samalla se alusta pyörimään…. ei mahdu kaaliin ei…

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 63)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #237593 kohteessaRautalyönneistä katoaa tatsi ?

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Rautalyönneistä katoaa tatsi ?