-
JulkaisijaArtikkelit
-
-no eagle- kirjoitti: (5.12.2010 12:45:00)
…jännää että meillä on ilmailuliiton experimental sivut ja flighforum.fi ja kukaan noissa ei ole aiheesta kiinnostunut ( siis modet eivät ole eikä muutama polyteekkari ).Veikkaan että siellä olis kiinnostusta oikeasti lentäviin laittesiin ja näiden suunnitelmiin. Sulla nyt ei oo noita tarjota, ainoastaan päiväunia.
-no eagle- kirjoitti: (5.12.2010 12:45:00)
…jännää että meillä on ilmailuliiton experimental sivut ja flighforum.fi ja kukaan noissa ei ole aiheesta kiinnostunut ( siis modet eivät ole eikä muutama polyteekkari ).Veikkaan että siellä olis kiinnostusta oikeasti lentäviin laittesiin ja näiden suunnitelmiin. Sulla nyt ei oo noita tarjota, ainoastaan päiväunia.
Perhana kun tulee näitä tuplia ihan solkenaan.
kebax kirjoitti: (5.12.2010 16:21:27)
Perhana kun tulee näitä tuplia ihan solkenaan.Eihän se oo pahaksi jos tulee. Ensin viisminiuuttia lyijykynänpaksuusta ja sit kolme minuuttii vähän pätkien ja vielä monesti. 😀
Mut tosta Härpättimestä. Immeiset kun ei oikein vielä ole sisäistäneet Lento-’härpätintä’ joka ei ole oikeesti määräysten mukaan lentokone.
Oottele kunha lumet sulaa niin alkaa kiinnostus nousta.
Niin mä luulen että nuo määräykset ovat tehdyt niin että lupia ei moiseen tartte koska lentorakkinetta noilla spekseillä on täysin mahdoton valmistaa. Moottorikäyttöiseen ilmailuun tarvitaan muuten aina jotain lupia oli sitten vaikka kysessä niinkin kevyt laite kuin moottoroitu liitovarjo. Tässä valossa tuo Jugin ’lentolaite luokittelu’ vaikuttaa hallinnon vitsiltä.
kebax kirjoitti: (5.12.2010 16:20:30)
Veikkaan että siellä olis kiinnostusta oikeasti lentäviin laittesiin ja näiden suunnitelmiin. Sulla nyt ei oo noita tarjota, ainoastaan päiväunia.
Sepä se meillä vaan ostetaan lentäviä laitteita valmiina…suunnittelu ei kiinnosta pätkän vertaa.
Tsekkaa millä innostuksella USAssa on peneuduttu ilmailuun.
Suomelta jäi käyttämättä Hornettien oston yhteydessä noin 2 miljardin vastakauppa velvoitteet…..meillä kun ei mitään suunnitella niin ei oo kellään mitään ostaakaan.
kebax kirjoitti: (5.12.2010 17:50:47)
Niin mä luulen että nuo määräykset ovat tehdyt niin että lupia ei moiseen tartte koska lentorakkinetta noilla spekseillä on täysin mahdoton valmistaa. Moottorikäyttöiseen ilmailuun tarvitaan muuten aina jotain lupia oli sitten vaikka kysessä niinkin kevyt laite kuin moottoroitu liitovarjo. Tässä valossa tuo Jugin ’lentolaite luokittelu’ vaikuttaa hallinnon vitsiltä.On totta että kevyin tähän mennessä tehty twini on 63 kiloa ja siinä oli 2 x 9 hv myllyt. Eikä sitä oltu Suomessa tehty.
Pienitehoisin kone jolla on päästy ilmaan maasta ilman ulkoista apua on Debreyerin Pelican jossa moottorit vaihtelee 9-12 hv. Se painaa noin 80 kiloa tyhjänä.
Mun kone tulee painamaan 55-59 kiloa.
-no eagle- kirjoitti: (5.12.2010 19:11:48)
…suunnittelu ei kiinnosta pätkän vertaa. …Kyllähän suomessa on koneita suunniteltu. Mittakaava nyt vaan on maan mukaan. Suomi on pieni maa.
kebax kirjoitti: (5.12.2010 19:18:06)
-no eagle- kirjoitti: (5.12.2010 19:11:48)
…suunnittelu ei kiinnosta pätkän vertaa. …Kyllähän suomessa on koneita suunniteltu. Mittakaava nyt vaan on maan mukaan. Suomi on pieni maa.
Vastikään luin hyvän ystäväni, joka myös kommentoi suunnitelmiani, Koelentäjän Päiväkirjasta, että 2 viimeistä Pik konetta vaatii aikalailla vielä lisäsuunnittelua. Viimeinen myyntiin mennyt kone oli 80 -luvulla Pik-20 purjekone. Tsekeissä ja Slovakiassa tehdään noin 20 erillaista konetyyppiä vuodessa. Ei täällä ainakaan ruuhkaksi asti ole koneita suunniteltu ja rakennettu.
Eräs alan opettaja kertoi minulle että omatoimisuutta ei ole ollenkaan noissa nykyajan lekostuiduissa.
Johtaja XXL kirjoitti: (2.12.2010 19:38:25)
On aerodynaaminen kuin lehmän muna. Oikeesti Jugi; ketään tällä palstalla ei kiinnosta nämä perkeleen lennokit ja liidokit. Eikö näille ole joku toinen foorumi? Etkö voisi kiusata siellä ihmisiä?Onko edelleen kakkapökäle ?
Kiitos neuvosta jenkit ottaneet koneen hyvin vastaan ( homebuiltairplanes.com )…tosin flightforumille ( .fi ) tuli taas bänni.
Kyllä isotirehtööri Lindbergin pitäis näyttää hurja luonto ja laittaa joku muu kone siihen koukunnokkaan.
Muuten on menny koulutus hukkaan 🙁
Marx kirjoitti: (9.12.2010 19:44:12)
Kyllä isotirehtööri Lindbergin pitäis näyttää hurja luonto ja laittaa joku muu kone siihen koukunnokkaan.Muuten on menny koulutus hukkaan 🙁
Anteeksi ?
Minkä koukun ja kuka Lindberg ?
Kenen koulutus ?
-no eagle- kirjoitti: (10.12.2010 12:54:51)
Marx kirjoitti: (9.12.2010 19:44:12)
Kyllä isotirehtööri Lindbergin pitäis näyttää hurja luonto ja laittaa joku muu kone siihen koukunnokkaan.Muuten on menny koulutus hukkaan 🙁
Anteeksi ?
Minkä koukun ja kuka Lindberg ?
Kenen koulutus ?
Siellä sun lentsika-linkissä oli se Rissalan (missä itsekukin on ollu kuninkaallisissa ilmastointivoimissa) hienon lentsikan MIG-21 tuhoominen ..
Ja eiks se Lindbergin Jarski oo iso-sotaherra siellä ilmastointivoimissa. Joten kai sieltä yks ’uus raato löytyy’
Marx kirjoitti: (10.12.2010 13:10:49)
Siellä sun lentsika-linkissä oli se Rissalan (missä itsekukin on ollu kuninkaallisissa ilmastointivoimissa) hienon lentsikan MIG-21 tuhoominen ..
Ja eiks se Lindbergin Jarski oo iso-sotaherra siellä ilmastointivoimissa. Joten kai sieltä yks ’uus raato löytyy’
Nyt on kyllä aikas lailla mysteerisiä linkkejä..ei ainakaan mun linkissä ole mikkejä.
-no eagle- kirjoitti: (9.12.2010 17:29:35)
Onko edelleen kakkapökäle ?
Kiitos neuvosta jenkit ottaneet koneen hyvin vastaan ( homebuiltairplanes.com )…tosin flightforumille ( .fi ) tuli taas bänni.
On se edelleen kakkapökäle, jossa on kusipää sisällä (väri paljasti), joka toivoo pökäleen joskus nousevan ilmaan.
-no eagle- kirjoitti: (10.12.2010 14:11:06)
Nyt on kyllä aikas lailla mysteerisiä linkkejä..ei ainakaan mun linkissä ole mikkejä.
flightforumille ( .fi ). viitauksestasi sorry, ekana kohtana
Seurasin tota sun http://www.flightforum.fi/forum/index.php/topic,96981.0.html
Ehkä olin vaan liian kiinnostunnu ’ilmailusta’
Tosihieno idea tuo sähkö Gri.. ainut pulma kai oli toiminta-aika… tai sit pitää saada lisää kantavuutta et saa riittävän pitkän sähköjohdon mukaan..
Siihenhän voisi akunnapoihin tökätä vanhat käytöstä poistetut wedget pystyyn ja lentää lähimpään ukkospilveen latailemaan.
Marx kirjoitti: (13.12.2010 11:13:35)
Tosihieno idea tuo sähkö Gri.. ainut pulma kai oli toiminta-aika… tai sit pitää saada lisää kantavuutta et saa riittävän pitkän sähköjohdon mukaan..
Niin ja sitten ’tankkaaminen’ on hiukkasen hitaampaa kuin polttonesteellä.
aakoo64 kirjoitti: (13.12.2010 16:38:18)
Marx kirjoitti: (13.12.2010 11:13:35)
Tosihieno idea tuo sähkö Gri.. ainut pulma kai oli toiminta-aika… tai sit pitää saada lisää kantavuutta et saa riittävän pitkän sähköjohdon mukaan..
Niin ja sitten ’tankkaaminen’ on hiukkasen hitaampaa kuin polttonesteellä.
Niin tai varustaa sen polkimilla ja alkaa lennolla vinttaamaan lisää virtaa akkuun.
Jos Pökäleessä on Euro V diesel, niin ureaa järjestyy, kun pilotti kallistaa päätään.
Annapa nimi tuolle neuvostojen liiton ihmeelle ? Alle 50 kiloinen härpätin.
XXL golfpiste komin mr. makunen…miltä näyttää ? Pientä tuunausta ja ruohokenttäversio tällä kertaa.
-no eagle- kirjoitti: (16.12.2010 13:22:23)
kokokaupungin finskiXXL golfpiste komin mr. makunen…miltä näyttää ? Pientä tuunausta ja ruohokenttäversio tällä kertaa.
Se olisi hauskaa nähdä, kun tuon raijaa kerrostalohuoneistoon. Saako sen ihan jakoavaimella osiin? Toivottavasti siinä kolmikerroksisessa talossa on hissi.
-
JulkaisijaArtikkelit