16.4.–23.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][17]
KilpailuaSuomalaista

Rauskille 10 ha kentästä !

Etusivu Foorumit Yleistä Rauskille 10 ha kentästä !

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 95)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #187009 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Rauski terve ! Tuossa näköjään hävitetyssä ’ Omalla lentokoneella kentälle !’ -threadissä mainitsit mun suunnitteleman 10 ha kentän. Onko jonnekin sellainen jo tehty ? Itselläni on putkella täydet turvarajat ja määrämittainen ( championship ) pituinen kenttä mutta se on kyllä 15 ha . Tarkoititko sitä ? Oletko edelleen kiinnostunut siitä ? PS: Leko juttujani voit edelleen seurata täällä.

    #450997 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Olikko varma että se 550nen oin Tiikerin kone

    ymmärsin että hän on asiakkaana (osaomistaja) NETJETsissä.

    Tuosta oli juttua mm erään toisen ’urheiluliiton’ julkaisussa.

    #450998 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Marx kirjoitti: (18.11.2010 12:23:13)
    Olikko varma että se 550nen oin Tiikerin kone

    ymmärsin että hän on asiakkaana (osaomistaja) NETJETsissä.

    Kappasvaan taidat olla oikeassa ;

    netjets

    #450999 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    -no eagle- kirjoitti: (18.11.2010 11:53:00)
    PS: Leko juttujani voit edelleen seurata täällä.

    Tuo Tiikerin kimppa-kivaa kone on aika nerokas…siis jos joku porukka omistaa sen.

    Konelinkissäni on nyt kone jolla voisi 15 000 t€ osakkuudella päästellä ympärimaailmaa jos esim porukassa olisi 12….kerralla ilmaan pääsisi 6.

    Mallorcalle menoon tarvisi 1-2 välilaskua. Matkanopeus 480 km/t ( puolet Airbussista ). Ukkoa kohti menopaluu olisi 100-120 euroa bensoista ( tarkemmat hinnat seuraa myöhemmin..voi olla huokeampikin ).

    #451000 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Rauski the Great !

    Miten olisi se 15 ha kenttä…laitanko sen blogiini, jotta voit päästää sisäisen developerisi liikkeelle ja alkaa kentänhoitajaksi ( klubin dirika ) tms. ?

    #451001 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    -no eagle- kirjoitti: (30.11.2010 12:32:23)
    Rauski the Great !

    Miten olisi se 15 ha kenttä…laitanko sen blogiini, jotta voit päästää sisäisen developerisi liikkeelle ja alkaa kentänhoitajaksi ( klubin dirika ) tms. ?

    Laita ihmeessä, olisi kiva nähdä miltä se näyttää. Laita samalla myös linkki blogiin.

    #451002 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Rauski kirjoitti: (30.11.2010 12:43:34)

    -no eagle- kirjoitti: (30.11.2010 12:32:23)
    Rauski the Great !

    Miten olisi se 15 ha kenttä…laitanko sen blogiini, jotta voit päästää sisäisen developerisi liikkeelle ja alkaa kentänhoitajaksi ( klubin dirika ) tms. ?

    Laita ihmeessä, olisi kiva nähdä miltä se näyttää. Laita samalla myös linkki blogiin.

    Joo okei. Vuosi puolitoista sitten suunnittelin tutkielmaa juurikin golfkenttäsuunnittelusta ( tehokkaammin, taloudellisemmin, mielekkäämmin vrt. firmitas, venustas, utilitas ) ja sen pohjilta käytin aikaa tuollaisen kentän suunnitteluun.

    Laitan sen piakkaoin…nyt on kone muualla ja kiireitä..mutta huomenna viimeistään. Blogini muutoin on http://www.a4worx.blogspot.com

    Tosi mukavan näköisesti matkustaa tuo toinen kaveri.

    Lavantauti kirjoitti: (1.12.2010 7:37:33)
    Tosi mukavan näköisesti matkustaa tuo toinen kaveri.

    Kaveri vaikuttaa kuolleelta.

    ts

    Johtaja XXL kirjoitti: (1.12.2010 8:16:47)

    Lavantauti kirjoitti: (1.12.2010 7:37:33)
    Tosi mukavan näköisesti matkustaa tuo toinen kaveri.

    Kaveri vaikuttaa kuolleelta.

    Koneen laskeutumisvarusteet näyttävät siltä, että laite on suunniteltu kertakäyttöiseksi. Tarkemmin ajatellen en edes kovin hämmenny siitä.

    ts kirjoitti: (1.12.2010 8:38:25)

    Johtaja XXL kirjoitti: (1.12.2010 8:16:47)

    Lavantauti kirjoitti: (1.12.2010 7:37:33)
    Tosi mukavan näköisesti matkustaa tuo toinen kaveri.

    Kaveri vaikuttaa kuolleelta.

    Koneen laskeutumisvarusteet näyttävät siltä, että laite on suunniteltu kertakäyttöiseksi. Tarkemmin ajatellen en edes kovin hämmenny siitä.

    Saattaa ton matkustajan persusta kulua rakoille laskussa kestopäälysteiselle kiitotielle. tai sorabaaanalla käydä kivi pahasti takalistoon.

    ts

    Marx kirjoitti: (1.12.2010 8:47:11)

    ts kirjoitti: (1.12.2010 8:38:25)

    Johtaja XXL kirjoitti: (1.12.2010 8:16:47)

    Lavantauti kirjoitti: (1.12.2010 7:37:33)
    Tosi mukavan näköisesti matkustaa tuo toinen kaveri.

    Kaveri vaikuttaa kuolleelta.

    Koneen laskeutumisvarusteet näyttävät siltä, että laite on suunniteltu kertakäyttöiseksi. Tarkemmin ajatellen en edes kovin hämmenny siitä.

    Saattaa ton matkustajan persusta kulua rakoille laskussa kestopäälysteiselle kiitotielle. tai sorabaaanalla käydä kivi pahasti takalistoon.

    Ja sitten kuski selostaa näin

    ts kirjoitti: (1.12.2010 9:02:36)

    Marx kirjoitti: (1.12.2010 8:47:11)

    ts kirjoitti: (1.12.2010 8:38:25)

    Johtaja XXL kirjoitti: (1.12.2010 8:16:47)

    Lavantauti kirjoitti: (1.12.2010 7:37:33)
    Tosi mukavan näköisesti matkustaa tuo toinen kaveri.

    Kaveri vaikuttaa kuolleelta.

    Koneen laskeutumisvarusteet näyttävät siltä, että laite on suunniteltu kertakäyttöiseksi. Tarkemmin ajatellen en edes kovin hämmenny siitä.

    Saattaa ton matkustajan persusta kulua rakoille laskussa kestopäälysteiselle kiitotielle. tai sorabaaanalla käydä kivi pahasti takalistoon.

    Ja sitten kuski selostaa näin

    Joo tuo versio ilman takapenkkiä istuvasta takapenkkiläisestä tuli 5 minuutissa illalla, mutta parantelin olosuhteita seuraavaan frameen. Konehan on yksipaikkainen ja tuossa lisämatkustajan paikka on vain 2 tunnin lentoa varten, jotta GFC-kisa voitetaan !

    Ok Rauski,

    Täytyy tunnustaa, että aika kultaa muistot…se olikin ½ kenttää se 15 ha tarvittavin turvaetäisyyksin. Mutta silti alle 1/3 nykykentistämme on tuon koko ( mistään muusta kuin välialueiden pinentämisestä ja sitä kautta lay-outin tehostamisesta suunnittelun kautta on kysymys ) !

    32 ha championship course

    Ainahan tällainen ei luonnistu koska kentän keskellä voi olla vaikka 10 ha järvi tms.

    Ei millään pahalla, mutta luulen ettei yksikään vakuutusyhtiö myönnä tuolle kentälle minkäänlaista tapaturmavakuutusta. Ón aikas ahtaan näköinen ja pallot saattaa kyllä olla ihan millä väylällä/greenillä/tiiauspaikalla tahansa.

    Rauski kirjoitti: (1.12.2010 17:22:01)
    Ei millään pahalla, mutta luulen ettei yksikään vakuutusyhtiö myönnä tuolle kentälle minkäänlaista tapaturmavakuutusta. Ón aikas ahtaan näköinen ja pallot saattaa kyllä olla ihan millä väylällä/greenillä/tiiauspaikalla tahansa.

    Ymmärrän kyllä huolesi kun katsot tätä vain ja ainoastaan tasokuvana….varsinainen arkkitehtisuunnitteluhan alkaa kun topografiaa tarkastellaan yhtäaikaa.

    Eli kenttä saadaan erittäin turvalliseksi kun kasvit määrämitassa ja korkeusvaihtelut harkittuja. Toki pallon harhautumisia toisille väylille tulee…mutta niinhän tapahtuu jokaisella kentällä ympäri maailmaa.

    ts kirjoitti: (1.12.2010 8:38:25)

    Koneen laskeutumisvarusteet näyttävät siltä, että laite on suunniteltu kertakäyttöiseksi. Tarkemmin ajatellen en edes kovin hämmenny siitä.

    Kuinka niin…koneen landarithan ovat siivissä ja leikkaukuvassa näkyy vain utuinen taustakuva pyörästä. Kyllä siinä maavaraa on aivan riittävästi.

    Tässä vielä vakuudeksi samankokoinen top 50 USAn kenttien joukossa;

    DESERT PINES Las Vegas NV

    Kukaan ei ole ko. kenttää haukkunut vaaralliseksi.

    -no eagle- kirjoitti: (1.12.2010 17:10:33)
    Ok Rauski,

    Täytyy tunnustaa, että aika kultaa muistot…se olikin ½ kenttää se 15 ha tarvittavin turvaetäisyyksin. Mutta silti alle 1/3 nykykentistämme on tuon koko ( mistään muusta kuin välialueiden pinentämisestä ja sitä kautta lay-outin tehostamisesta suunnittelun kautta on kysymys ) !

    32 ha championship course

    Ainahan tällainen ei luonnistu koska kentän keskellä voi olla vaikka 10 ha järvi tms.

    Tuollaisella kentällä niitä ’Foordeja’ ois vieläkin enemmin kun Siellä Kaatopaikalla Vuosaaressa. jos mahdollista.

    Marx kirjoitti: (1.12.2010 17:43:25)

    Tuollaisella kentällä niitä ’Foordeja’ ois vieläkin enemmin kun Siellä Kaatopaikalla Vuosaaressa. jos mahdollista.

    Entäs jos tänne päästetään sitten vaan niitä 1:s kortin omaavia pelaamaan ja ne yli 36 hcp:llä menee sitten niille isommille metsäkentille ?

    -no eagle- kirjoitti: (1.12.2010 18:25:00)

    Marx kirjoitti: (1.12.2010 17:43:25)

    Tuollaisella kentällä niitä ’Foordeja’ ois vieläkin enemmin kun Siellä Kaatopaikalla Vuosaaressa. jos mahdollista.

    Entäs jos tänne päästetään sitten vaan niitä 1:s kortin omaavia pelaamaan ja ne yli 36 hcp:llä menee sitten niille isommille metsäkentille ?

    Siis tossa kentällä näyttäis olevan vain yksi turvallinen lyöntipaikka, sekä lähestymiset greenille että lyöntipaikalta lyödyt pallot menee kyllä ihan liian lähelta. Ei ne 1:s kortinkaan omaavat aina osaa olla epäonnistumatta.

    Rauski kirjoitti: (1.12.2010 20:47:17)

    -no eagle- kirjoitti: (1.12.2010 18:25:00)

    Marx kirjoitti: (1.12.2010 17:43:25)

    Tuollaisella kentällä niitä ’Foordeja’ ois vieläkin enemmin kun Siellä Kaatopaikalla Vuosaaressa. jos mahdollista.

    Entäs jos tänne päästetään sitten vaan niitä 1:s kortin omaavia pelaamaan ja ne yli 36 hcp:llä menee sitten niille isommille metsäkentille ?

    Siis tossa kentällä näyttäis olevan vain yksi turvallinen lyöntipaikka, sekä lähestymiset greenille että lyöntipaikalta lyödyt pallot menee kyllä ihan liian lähelta. Ei ne 1:s kortinkaan omaavat aina osaa olla epäonnistumatta.

    Joo mutta aina ei silloin tarvi lyödä jos on vaara että osuu muihin.

    Sitä paitsi tuossa on esitetty valkoiset teet…luonnollisesti punaiset ja keltaiset ovat aivan jossain muualla…joista yleensä sinne tänne pallojaan sinkoilevat tuupparit yleensä pelaavat, jos yleensä championship kentällä pelaavat.

    Mutta hei kuten lavis ja ts sekä xxxl ovat ottaneet elämäntehtäväkseen mun töiden haukkumisen ja vähättelemisen niin samoin sinäkin voit jatkaa valitsemallasi linjalla.

    Mutta Rauski..oikessahan sä olet…tuon koko pikasuunnitelman tarkoitus oli oikeastaan vaan katsoa mahtuuko täyspitkät väylät 15 ha tilaan ( ja hyvinhän NE mahtuu )…mitään hienosäätöä juurikin mainitsemiesi tiiauspaikkojen suhteen ei ole tehty. Hahdollista se olisi, mutta kun ei ole tilaajaakaan…niin miksi vaivautua ?

    -no eagle- kirjoitti: (2.12.2010 12:58:38)
    Mutta hei kuten lavis ja ts sekä xxxl ovat ottaneet elämäntehtäväkseen mun töiden haukkumisen ja vähättelemisen niin samoin sinäkin voit jatkaa valitsemallasi linjalla.

    Älä nyt liioittele. En ole vähätellyt tätä kenttähanketta missään vaiheessa. Silloin, kun asiaa ensi kertaa esittelit, ja mainitsit kentän rakentamiseen tarvittavan kaivukoneen ostamista ja kentän valmistumisen jälkeen myymistä, pidin ajatusta nerokkaana.

    Muistaakseni tarjouduin sinulle kaivukoneen myymäänkin, tosin ilman takaisinostositoumusta. Ja lupaan tulla kentällesi pelaamaan jos se jonnekin rakennetaan ja puut siellä ovat kasvaneet yhtä korkeiksi kuin Stadikan torni.

    Lentokoneestasi en ole muuta sanonut, kuin että matkustaja vaikuttaa vainajalta. Sitäkään en sanonut, että minua ei tuon näköiseen laitteeseen elävänä saisi.

    Eikä kompetenssini riitä arvostelemaan lentsikaasi pelkän kuvan perusteella. Tosin se maallikon silmissä näyttää yhtä aerodynaamiselta kuin kakkapökäle.

    Johtaja XXL kirjoitti: (2.12.2010 13:35:36)
    Älä nyt liioittele. En ole vähätellyt tätä kenttähanketta missään vaiheessa. Silloin, kun asiaa ensi kertaa esittelit, ja mainitsit kentän rakentamiseen tarvittavan kaivukoneen ostamista ja kentän valmistumisen jälkeen myymistä, pidin ajatusta nerokkaana.

    Eikä kompetenssini riitä arvostelemaan lentsikaasi pelkän kuvan perusteella. Tosin se maallikon silmissä näyttää yhtä aerodynaamiselta kuin kakkapökäle.

    Jaaha….jaaha hyvä tarkennus !

    30 ha kenttä voisi hyvinkin olla hoito- ja hankintakustannuksiltaan kilpailukykyinen 100 ha kenttien kanssa. Mene ja tiedä..jos se jää torsoksi ei siellä monikaan halua pelata.

    Leko maailman pienin twin

    Lisäksi että tuo kone olisi maailman pienin 2 moottorinen se voisi olla pienitehoisin ilmaan omin voimin starttaava kone ja sitä myötä vähäruokaisin.

    Elektra One ( PC Aero ja Colin Gologan ) suunnitelmassa teoriassa ( useilla välilaskuilla )voisi 10 000 km matkustaa 21 eurolla ( tuottajahinnalla ) omalla koneellaan. Kaksipaikkaisena oma suunnitelmani olisi samaa luokkaa ehkä jopa alle 20 ekkua.

    Aerodynaamista lopullista suunnittelua koneeessa on edelleen vähän…siipifoilin ja rungon osalta, mutta aihio ja periaate on olemassa. Siiven foiliksi voisi valita jonkun tunnetun toimivan profiilin.

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 95)
Vastaa aiheeseen: Rauskille 10 ha kentästä !

Etusivu Foorumit Yleistä Rauskille 10 ha kentästä !