Aihe: puhtaalta pöydältä?! - Golfpiste.com

28.4.–5.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][16]
KilpailuaSuomalaista

puhtaalta pöydältä?!

Etusivu Foorumit Yleistä puhtaalta pöydältä?!

Esillä 23 viestiä, 1 - 23 (kaikkiaan 23)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Miten olis jos vetästäs koko foorumi tyhjäksi ja kaikki nikit hävitetään? Aloitettas puhtaalta pöydältä.

Juu. Mää lähden tästä samantien maistraattiin vaihtamaan nimeni.

Jamasa kirjoitti: (10.9.2007 11:54:16)
    Miten olis jos vetästäs koko foorumi tyhjäksi ja kaikki nikit hävitetään?
    Aloitettas puhtaalta pöydältä.

Ja mentäisiin vain asialinjalla,Kyllä pystyn siihen (monen vaikea uskoa), Eriasia on ’Miten pöytä voitaisiin puhdistaa’?.

Joo, näköjään se ’70 alittajat poistettu’ poistettiin eli pöytää puhdistetaan muutenkin tarvittaessa ja pyydettäessä – mitäköhän jännää siinä lopussa tapahtui? Ikinä ei kuitenkaan oikeasti selvinnyt se, miten joku voi saada tietoa jonkun toisen varoituksista jne. Tästä jäi aika ikävä maku.

MP-33 kirjoitti: (10.9.2007 12:50:59)
    Joo, näköjään se ’70 alittajat poistettu’ poistettiin eli pöytää puhdistetaan muutenkin tarvittaessa ja pyydettäessä – mitäköhän jännää siinä lopussa tapahtui? Ikinä ei kuitenkaan oikeasti selvinnyt se, miten joku voi saada tietoa jonkun toisen varoituksista jne. Tästä jäi aika ikävä maku.

Tuota noin – sekö oli jotenkin merkittävä asia? Loukkasiko GP jonkun oikeusturvaa ollenkaan/merkittävästi kertomalla tuosta varoituksesta. Eiköhän ne isommatkin kurinpidolliset toimenpiteet (vankeusetuomiot, sakot ym) ole julkista tietoa. Täällä on paljon ketjuja, joiden poistaminen tai moderointi olisi hyvä keskustelun tason ylläpitämiseksi.

Eiköhän se isoin ongelma tällaisessa forumissa ole netiketin noudattaminen. Nimimerkin suojissa on niin helppo sanoa kaikenlaista, jota ei normaalissa kommunikaatiossa tulisi sanottua. Voihan se nimimerkin takana kirjoittelu toisaalta tuoda elävyyttäkin keskusteluun, mutta aikamoista itsekuria se kaikilta osallistujilta vaatii.

Onko täällä jotain varoituksia kerrottu jollekin jossain? Ei kai?
    Eikös GP:n laita sähköpostiin moiset, vai onko täällä joku banni-lista jossain näkyvillä?

Ei tuo ollut sinänsä merkittävä asia, mutta pistää miettimään, mitä muuta tietoa ’jäsenistä’ on saattanut vuotaa. Onpa noita suoria vihjeitä palstalaisista ollut luettavissa erään tyypin kirjoittamina – esim. ’VesaK jostain Kotkan suunnalta’. Säännöt ovat tällaisissa asioissa melko ehdottomat.

No olen pidemmän aikaa ihmetellyt kuka noita, ns. minä aloittaja auttakaa minua, ketjuja, suoltaa. Mm. välineurheilua -ketju on sellainen. Profiia kun katsoo, niin se on avattu vuosia sitten, mutta profiililla on pari kirjoitusta.

Olen tullut hieman siihen päätöksen, että tällä foorumille on keskustelun määrä tärkeää eikä laatu. Näitä avauksia suoltaa, jonkin ylläpitoa lähellä oleva taho.

No foorumin säännöillä on leikittävä. Se miten forumin säännöt vaikuttavat kirjoittajien määrään, on foorumin ylläpitäjän murhe.

Miksei tänne vois asettaa moderointia? Sitä on hämmästelty monen monta kertaa.
    Pari aihealueesta tietävää vakiokirjoittajaa riittää varmasti per alue.

Ylläpito ei muutenkaan ole kovinkaan paljoa näihin mode-asioihin kommentoinut vuosien varrella..

Viikonlopun (lauantai 8.9.2007) Ilta-Sanomissa sivuilla 46-48 oli avartava kirjoitus internetin keskusteluryhmistä. Toivon, että Golfpisteen keskustelu säilyisi asiallisena, huumorin höystämänä golfkeskusteluna. Pitkän ajan nimimerkeistä suurin osa on sitä onneksi.
    ’Onkohan edes mahdollista lähteä puhtaalta pöydältä?’ ja kuinka kauan pöytä oli ….

Kyllä 70:n alitusta riitti jo yli tarpeen. Kun nuoruudessani kolme juippia hyökkäsi yhden yksinäisen kimppuun, sanottiin näitä kolmea jälkeenpäin mameroiksi.

Aloittelen jo tänään puhtaalta pöydältä, tosin juttu löytyy sääntöpalstalta (mainos) – sinne kaivattaisiin näet kirjoittajia. Kiitän.

Fantti kirjoitti: (10.9.2007 13:41:25)
    No olen pidemmän aikaa ihmetellyt kuka noita, ns. minä aloittaja auttakaa minua, ketjuja, suoltaa. Mm. välineurheilua -ketju on sellainen. Profiia kun katsoo, niin se on avattu vuosia sitten, mutta profiililla on pari kirjoitusta.

Olen tullut hieman siihen päätöksen, että tällä foorumille on keskustelun määrä tärkeää eikä laatu. Näitä avauksia suoltaa, jonkin ylläpitoa lähellä oleva taho.

No foorumin säännöillä on leikittävä. Se miten forumin säännöt vaikuttavat kirjoittajien määrään, on foorumin ylläpitäjän murhe.

Minä klubari kirjoitin välineurheilusta. Se oli noin kolmas kerta, kun tulin mukaan keskusteluun mielipiteineni. Rekisteröinnistänikin on kulunut vasta muutama viikko, vaikka Fantti toisin virheellisesti väittää. Minä en ole ketjuja suoltanut. Eikä ole pelkoa, että niin tapahtuu jatkossakaan. Tämä foorumi on ilmeisesti tarkoitettu Fantille ja hänen kaltaisilleen – ei minulle. Kaikille hyvää loppuelämää ja hyviä pelejä.
    Muuten: Taidan ostaa uudet mailat. Kiitos kannustavista kommenteista.

Nopeat olivat klubarin herneet. Jo neljäs viesti sisälsi erokirjeen. Suoran toiminnan mies selkeästi.

Joo, kannatan. Voisin tämän hetken lyöntikuntoni perusteella muuttaa nikkini Taikina Raudaksi.

Tältä pohjalta voisin olla kebaxina.

Mitäpä luulet: löytyykö puhtaalta pöydältä tatsi?

Non nii, tääkin meni ihan reisille. Ilmoitan kohta modelle, niin saa poistaa tän ketjun!

Jamasa kirjoitti: (10.9.2007 21:48:20)
    Non nii, tääkin meni ihan reisille. Ilmoitan kohta modelle, niin saa poistaa tän ketjun!

Sitten voikin taas aloittaa puhtaalta pöydältä!

Joo, näköjään se ’70 alittajat poistettu’ poistettiin eli pöytää puhdistetaan muutenkin tarvittaessa ja pyydettäessä – mitäköhän jännää siinä lopussa tapahtui?

Se jäi minullekin epäselväksi.. kerrassaan harmillista että aika ajoin joutuu olemaan internet-yhteyden ulottumattomissa. Kummastusta herättää eritoten se, että pöytää puhdistetaan järjestään siitä yhdestä ja samasta päästä.

MP-33 kirjoitti:Ikinä ei kuitenkaan oikeasti selvinnyt se, miten joku voi saada tietoa jonkun toisen varoituksista jne. Tästä jäi aika ikävä maku.

Ei selvinnyt ei.. eikä sekään, mistä ne ns. ’julkiset’ varoitukset voi saada selville. Ja miksi täällä yksi nimeltämainitsematon hyytelö tietää toisten saamat varoitukset ja vielä uhkailee jatkotoimenpiteillä jotka tosin jäivät hämärän peittoon. Herää vain kysymys, että ovatko täällä säännöt samat kaikille? Vai ovatko jotkut tasa-arvoisempia kuin toiset? Vanha kunnon Neuvostoliittohenki kunniaan ja sirppilippu salkoon!

Johtaja XXL kirjoitti: (10.9.2007 21:35:46)
    Mitäpä luulet: löytyykö puhtaalta pöydältä tatsi?

Ei löydy, koskapa tyhjästä on huono nyhjästä. Tatsi on hankittava rautakutosella kädet verillä tähystyskorkeaa raffia hakaten.

Tilpehööri kirjoitti: (10.9.2007 22:11:02)

Joo, näköjään se ’70 alittajat poistettu’ poistettiin eli pöytää puhdistetaan muutenkin tarvittaessa ja pyydettäessä – mitäköhän jännää siinä lopussa tapahtui?

Se jäi minullekin epäselväksi.. kerrassaan harmillista että aika ajoin joutuu olemaan internet-yhteyden ulottumattomissa. Kummastusta herättää eritoten se, että pöytää puhdistetaan järjestään siitä yhdestä ja samasta päästä.

MP-33 kirjoitti:Ikinä ei kuitenkaan oikeasti selvinnyt se, miten joku voi saada tietoa jonkun toisen varoituksista jne. Tästä jäi aika ikävä maku.

Ei selvinnyt ei.. eikä sekään, mistä ne ns. ’julkiset’ varoitukset voi saada selville. Ja miksi täällä yksi nimeltämainitsematon hyytelö tietää toisten saamat varoitukset ja vielä uhkailee jatkotoimenpiteillä jotka tosin jäivät hämärän peittoon. Herää vain kysymys, että ovatko täällä säännöt samat kaikille? Vai ovatko jotkut tasa-arvoisempia kuin toiset? Vanha kunnon Neuvostoliittohenki kunniaan ja sirppilippu salkoon!

On se mulla tallessa. Ei siinä mitään sen ihmeellisempää ollut kuin mitä muissakaan. Tämä on vaan tämän palstan systeemi tällä hetkellä. Sinällänsä harmi, että jos tämä tälläiseksi menee, niin eihän täällä viitti käydä enään kukaan. Kummiskin tämä foorumi pörssin ohella varmaankin niitä vetonauloja tänne tulla.

Mutta jos sitä sitten keksittys oleelliseen vaan.

Jamasa kirjoitti: (10.9.2007 22:20:20)
    Tämä on vaan tämän palstan systeemi tällä hetkellä. Sinällänsä harmi, että jos tämä tälläiseksi menee, niin eihän täällä viitti käydä enään kukaan. Kummiskin tämä foorumi pörssin ohella varmaankin niitä vetonauloja tänne tulla.

Vähän tuntuu siltä, että on narunpäät aika pahasti hukassa niin ylläpidolla kuin kirjoittajillakin. Niin moni hyvä keksintö on hajonnut omaan mahdottomuuteensa; niin kai tämäkin.

Jamasa kirjoitti:Mutta jos sitä sitten keksittys oleelliseen vaan.

Kokeillaan, josko sillä jotain pystyisi pelastamaan.

Lavantauti kirjoitti: (10.9.2007 17:07:15)
    Miksei tänne vois asettaa moderointia? Sitä on hämmästelty monen monta kertaa.
    Pari aihealueesta tietävää vakiokirjoittajaa riittää varmasti per alue.

Ylläpito ei muutenkaan ole kovinkaan paljoa näihin mode-asioihin kommentoinut vuosien varrella..

Täsmälleen samaa mielipidettä on esitetty jo useaan kertaan. Myös minun suustani. Ei tämä mikään galluptopick ole, mutta Thumb Up 4 that kuitenkin.

Mutta ehkä ylläpito haluaa pitää keskustelun tällaisena. Eli vapaana ja luottaa kirjoittajien harkintakykyyn. Näin minä olen ainakin asian päätellyt kun moderointi on ollut vähintäinkin olematonta. Vieraat toki voi ehdottaa mitä tehdään, mutta näinhän se on että isäntä päättää. Ainahan voi tietysti perustaa oman keskusteluforumin ja alkaa siellä moderoimaan miten huvittaa. Isännän teot vaan vaikuttavat myös siihen moniko siellä haluaa keskustella. Vaikkakin miten.

Esillä 23 viestiä, 1 - 23 (kaikkiaan 23)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #473579 kohteessapuhtaalta pöydältä?!

Etusivu Foorumit Yleistä puhtaalta pöydältä?!