Aihe: Pitkälle lyövät ’huonot’ pelaajat - Golfpiste.com

28.4.–5.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[8][5]
KilpailuaSuomalaista

Pitkälle lyövät ’huonot’ pelaajat

Etusivu Foorumit Yleistä Pitkälle lyövät ’huonot’ pelaajat

Esillä 25 viestiä, 26 - 50 (kaikkiaan 50)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Taylori kirjoitti: (19.7.2006 13:18:03)

Jukka-62 kirjoitti: (19.7.2006 12:34:11)
    Aivan siksi häntä ei kelpuutetakkaan sarjaan pitkälle lyövä ’ huono ’ pelaaja.

Riikka Hakkaraisen R-2 on mun R-9:n mittainen.

Jos laitettaisiin Jukka ja Riikka molemmat lyömään 10 palloa. Riikka R-2:lla ja Jukka R-9:llä, moniko täällä uskoo, että pallot löytyisivät yhtä kaukaa….?

Miehet ja pituus….voi voi….

Mutta jos Jukka tarkoittikin mailan pituutta lyönnin pituuden sijaan? Jukallahan on ylipitkät mailat ;-).

Kiara kirjoitti: (19.7.2006 13:28:11)

Taylori kirjoitti: (19.7.2006 13:18:03)

Jos laitettaisiin Jukka ja Riikka molemmat lyömään 10 palloa. Riikka R-2:lla ja Jukka R-9:llä, moniko täällä uskoo, että pallot löytyisivät yhtä kaukaa….?

Mutta jos Jukka tarkoittikin mailan pituutta lyönnin pituuden sijaan? Jukallahan on ylipitkät mailat ;-).

Nyt en ymmärrä, onko Jukan ysi Riikan mittainen vai 8 mm lyhempi ?

Pulli-Paavo kirjoitti: (19.7.2006 13:56:12)

Kiara kirjoitti: (19.7.2006 13:28:11)

Nyt en ymmärrä, onko Jukan ysi Riikan mittainen vai 8 mm lyhempi ?

Aivan, tapahtuiko mittaaminen ennen vai jälkeen varren lyhentämisen ;-)?

Ei kun Riikka on noin 30 cm minua lyhyempi ja mulla normaalia pidemmät mailat ja hänellä customoitu omat omalle jänteelle sopivaksi. Voi se Riikan R-2 nykyään olla vaikka R-7:ani mittainenkin..mä oon lyhentänyt stagojani ja hän on voinut pidentää omiaan..aika pieneltä se stidi mun silmään näytti..sopiva ja tarkka hänen käsissään.

Tätä mä en tarkoittanut, mutta wedgellä olen mitannut parhaimmillaan 165 metriä pituuden aikoinaan. En tiedä mitä Riikka takoo R-2:lla alle 200 m varmaan kuitenkin.

Nimetön

ihan totta mitä tuossa ylhäällä lukee..! golf on vain ja ainoastaan tarkkuus peli. sillä ei ole mitään väliä miten, mihin ja kuinka kauas lyö mutta jos on tarkkuus kohdallaan niis se näkyy myös kortissa ja sitä mukaa pikkuhiljaa tasoituksessa. itse pelaan tasoituksella 6,9 ja lyön palloa pitkälle, mutta aina kun joku huutaa että olipa pitkä tai mahtava lyönti sanon poikkeukstetta takaisin että tuosta kolmensadan pituudesta antaisin heti pois vaikka puolet jos vaihtokaupassa saisin lyöntini aina väylälle tai griinille varmasti ja tarkasti.. ihailen pelaajia isolla tai pienellä tasoituksella joilla lyönti on tarkka ja varma. nimittäin ei mikään ota päähän niin paljon kun hyvän avauksen jälkeen seuraava ns. helppo nosto griinille 50m osuu ihan kylkeen tai raapaisee semmoisen 30 sentin turpeen rakkaasta isänmaasta. ja bogey tai tupla on enää muodollisuus 🙂 Minun mielestä jokainen pelaa peliä miten haluaa ja lyödä palloa vaikka kilometrin mutta tarkkuus näkyy kortissa ja sitä mukaa tasoituksessa..

P.S. Mitä lähempänä reikää ryssit sen pahemmin se näkyy kortissa. LÄHIPELI KUNNIAAN

Kiara kirjoitti: (19.7.2006 14:10:08)

Muistaakseni juuri 3,5 cm normaalia pidempi wedgeni oli hänen R-2:n pituinen..nykyään R-9:ni on sen mittainen..kun siis lyhensin kaikkia ja wedge ( ja S-W ) nimenomaan oli vielä senttiä suhteessa muihin pidempi.

ts

Jukka-62 kirjoitti: (19.7.2006 14:29:20)

Kiara kirjoitti: (19.7.2006 14:10:08)

Muistaakseni juuri 3,5 cm normaalia pidempi wedgeni oli hänen R-2:n pituinen..nykyään R-9:ni on sen mittainen..kun siis lyhensin kaikkia ja wedge ( ja S-W ) nimenomaan oli vielä senttiä suhteessa muihin pidempi.

Muistitkohan oikein… vimeksi kun näin niin Riikalla nimittäin oli 2′ miesten mailoista pidennetyt varret.

En muista, että Riikka olis koskaan pelannu lyhyillä varsilla.

Uskomatonta keskustelua täällä! Joku neljä kokonaista kierrosta pelannut kaveri pohtii 30+ hcp:lla, että ainoa mihin tarvitsee i3 on lyödä par-5 toisella päälle!!! Täysin käsittämätöntä…

Onko kellään tietoa myydäänkö yli 80 asteisia wedgejä? Ongelmaksi muodostuu ettei löydy sopivia mailoja alle 150 m. Raapaisen 56 SW:llä 180 m vastatuuleen ja tiiltä en ole koskaan käyttänyt 8i suurempaa mailaa (8i =240m+). Nämä pituudet siis varsien lyhentämisen jälkeen. Ennen varsien lyhentämistä lyönnit olivat pidempiä, mutta tarkkuus kärsii liikaa. Etenkin avaukset olivat +- 5m sivulla suorasta linjasta, kun avaukset olivat 8i:lla 280 m. Nyt etsinkin mailoja alle 150 m lyönteihin, kun ei viitsisi tuota putteria käyttää, kun se kuluu liian nopeasti.

Olen kuullut, että joku olisi putterilla lyönyt täydellä swingillä 128 metriä :-D. Oletko Chipper kokeillut putterilla lyhennetyllä varrella tai esim. puolikkaalla swingillä ;-)?

Mulla on ongelmana se, että onnistun tyttönä lobillakin lyömään 120 metrisiä siivuja. Eli onko kellään tietoa mailoista, joilal ei kylkkäri lennä esim. yli 50 m, jotta voisin käyttää sellaista lyhyisiin lähestymislyönteihin? Mielellään trampoliiniefektillä, jotta pallo pomppisi ulos greenibunkkereista ym. mieluiten lippua kohti.

Chipper kirjoitti: (20.7.2006 8:45:26)
    Onko kellään tietoa myydäänkö yli 80 asteisia wedgejä? Ongelmaksi muodostuu ettei löydy sopivia mailoja alle 150 m. Raapaisen 56 SW:llä 180 m vastatuuleen ja tiiltä en ole koskaan käyttänyt 8i suurempaa mailaa (8i =240m+). Nämä pituudet siis varsien lyhentämisen jälkeen. Ennen varsien lyhentämistä lyönnit olivat pidempiä, mutta tarkkuus kärsii liikaa. Etenkin avaukset olivat +- 5m sivulla suorasta linjasta, kun avaukset olivat 8i:lla 280 m. Nyt etsinkin mailoja alle 150 m lyönteihin, kun ei viitsisi tuota putteria käyttää, kun se kuluu liian nopeasti.

Tuolta löytyy kunnon välineet. Tuohon ”air wedgeen” kun poraa pallon mentävän reiän keskelle, niin ilmanvastus heittää pallosi 50 m päähän ja backspinniä tulee noin 30m myös märästä raffista. Jos vartta pidentää 4.3mm, pituutta tulee 43 metriä lisää. SW tosin muuttuu, joten kannattaa laittaa lavan reikään gravitaatioteippiä. Itse lyön muuten i9:lla 200m korkeita kaaria… 🙂

ps. Tässä vielä linkki niille, jotka eivät osaa UBB-koodia käyttää omissa viesteissään vaan pakottavat käyttäjät kopioimaan:
    http://www.xfactordirect.com/wedges.htm

KL

Mulla oli vähän sama ongelma kuin Chipperillä, mutta sitten keksin hyvän taktiikan. Pallon ollessa 150 m päässä griinistä lyön sen rautavitosella 200 m pitkäksi ja sitten lobbivetkellä takaisin päin griinille. Vaihtoehtoisesti puttaan 50 m taaksepäin ja jatkan sieltä vetkellä griinille, varsinkin jos griinin takana on metsää eikä sieltä voi tuota ekaa strategiaa käyttää. Kaverit aina vähän naureskelevat tälle sahaamiselle, mutta kun viime kierroskin meni alle sadan lyönnin viidellä putilla per griini, niin kyllä niiltä vielä hymy hyytyy, jahka opin puttaamaan pelkällä putterin lavalla.

Vähän olen myös kokeillut poikani vanhaa 50-senttistä rautaseiskaa, sitä 3-vuotiaille tarkoitettua. Sillä lentää aika kivasti semmoiset 140 metriä yhdellä kädellä, mutta selkä vähän kipeytyy, kun varsi on niin penteleen lyhyt meikäläiselle. Ajattelin opetella lyömään istualtani tai kenttätuolilta.

Sun täyytyy <150 metristä lähestyä greeniä chippaamalla. 56SW käteen ja nätti chippi greenille, ja alkaa taas peli kulkemaan. Tai vaihtoehtoiseti otat r7-r5 käyttöön, niin ei tarvitse lähestyä, kun paiskaat pallin yhdellä kernille 😉

KL kirjoitti: (20.7.2006 9:41:28)
    Vähän olen myös kokeillut poikani vanhaa 50-senttistä rautaseiskaa, sitä 3-vuotiaille tarkoitettua. Sillä lentää aika kivasti semmoiset 140 metriä yhdellä kädellä, mutta selkä vähän kipeytyy, kun varsi on niin penteleen lyhyt meikäläiselle. Ajattelin opetella lyömään istualtani tai kenttätuolilta.

Oletko kokeillut lyödä sillä seiskalla polviltaan? Ko. asennossa ei vartalo rupea (mahdu?) kiertymään liikaa, vaan backswingi tuntuu jäävän juuri sopivaksi eli hartiankierto kohdallaan. Saisit täydet tehot lyönnistä. Tosin taas voisi tulla ongelma, että lyönnit rupeaa olemaan liian pitkiä :-). Mutta jos rupeaisit lyömään sillä kahdella kädellä tiin päältä, sillähän voisi korvata ajurin?

Kiara kirjoitti: (20.7.2006 9:57:33)

KL kirjoitti: (20.7.2006 9:41:28)

Oletko kokeillut lyödä sillä seiskalla polviltaan? Ko. asennossa ei vartalo rupea (mahdu?) kiertymään liikaa, vaan backswingi tuntuu jäävän juuri sopivaksi eli hartiankierto kohdallaan. Saisit täydet tehot lyönnistä. Tosin taas voisi tulla ongelma, että lyönnit rupeaa olemaan liian pitkiä :-). Mutta jos rupeaisit lyömään sillä kahdella kädellä tiin päältä, sillähän voisi korvata ajurin?

Mää lyön aina polviltaan par-5:set kahdella päälle, joskus yhdelläkin.

ps. Pelon sekaisin tuntein odotan, milloin ryhmääni tulee 193cm/105kg 46v mies, joka esittäytyy Jukaksi…

Kiara

Minulla on 34′ varsi siis putterin varsi. Voisin tietysti yrittää vielä lyhentää sitä esim. 30′:n. Puolikasta swingiä en ole kokeillut, koska ammattilaiset lyövät mieluusti täyden swingin vaatimalta matkalta (kuulemma tarkempi kuin puolikas swingi).

-BoaKyy-

Air wedge näytti mielenkiintoiselta. Ideasi reiän poraamisesta on kokeilemisen arvoinen (sain juuri porattua reiän uusiin hoganeihin, joten kokeilua vaille. Porasin kuitenkin vain joka toiseen mailaan, jos ei vaikka toimi niin joka toinen maila on kuitenkin ehkä. Tietysti voin hitsata reiän kohdalle titaani-insertin ja myydä mailat Kiaralle, koska niissä on trampoliiniefekti). En tarvitse backspinniä, koska ilmoittamani mitat olivat backspinnin jälkeen. Eli backspinniä tulee keskimäärin noin 35-50 m (mailalla kuin mailalla). Olen kerran kokeillut driveriä ja löin par 5 (n. 500 m) yhdellä päälle ja ne jotka olivat nähneet pallon alastulon kertoivat, että backspinniä oli tullut aivan hirevästi. En koskaan löytänyt palloa (=joku oli varmaan luullut omakseen), mutta löysin greeniltä mustan vanan (=palannutta ruohoa), joka oli 50 m pitkä.

KL

Pitää kokeilla taktiikkaasi. Olen yrittänyt lyhentää vartta (siis mailan). Mutta gripin mittaisella varrellakin kun meinaa pallo lentää 8i 150 m. Lisäksi selkä menee pahasti jumiin.

Itse olen jyrkästi sitä mieltä, että pelivuosien ja golflässytyksen (aiheena varsinkin lyönnin pituus) summa on vakio.

10 vuotta tämän lajin parissa on täynnä ja niistä yli puolet singelinä. Kertaakaan en ole ollut ns ’kahdella päällä’. Paitsi joskus par nelosilla ja vähän useammin kolmosilla, jos peli on kulkenut.

J.J. kirjoitti: (20.7.2006 12:58:59)
    10 vuotta tämän lajin parissa on täynnä ja niistä yli puolet singelinä. Kertaakaan en ole ollut ns ’kahdella päällä’. Paitsi joskus par nelosilla ja vähän useammin kolmosilla, jos peli on kulkenut.

Köhöm,

Klupituuppari..teki ekan birdien uusilla mailoilla ( varret ja gripit siis uudet ) eilen…edelleen paha hookki vaivaa mailoilla r6-r3. Täytyy keskittyä siihen…se on varmaankin korjattavissa…en muista miten…pro varmaan neuvoo pian ?

Pelikaverinani oli lievää slaissia lyövä vanhempi mies..ja oli aivan rauhallisesti lyödyillä lyönneillä kahdella päällä par vitosella ( itse olin kolmella bunkkerissa ). Hydridi oli ase jolla hän kurotti toisen. ( Vaaran 9 ) Hänellä oli myös parempi HCP mutta suht. kaukana singelistä.

Hävitin 3 palloa ja löysin 8. Olin edelleen 3 lyöntiä HCP:stäni 9 reiällä.

Birdien lisäksi ilonaiheena oli eilen 2 metrin backspin peruutus greenillä lyhyellä par 3:lla ( lippu oli edessä ja matkaa 75-80 metriä ) !

Jukka-62 kirjoitti: (20.7.2006 13:25:27)

Birdien lisäksi ilonaiheena oli eilen 2 metrin backspin peruutus greenillä lyhyellä par 3:lla ( lippu oli edessä ja matkaa 75-80 metriä ) !

Minkä merkkisiä palloja löysit?

Millä mailalla onnistuit lyömään backspinniä ja NOIN LYHYEN lyönnin? Vai chippasitko? Miten saat chippaamalla backspinniä?

Kiara,

Lyön siis edestä tiiltä sellaisen rauhallisen tolpan…käy todella korkealla.

Jukka-62 kirjoitti: (20.7.2006 13:25:27)

Hitsi, oon joskus ollu kädimasterina mutten enää muista miten tuo hcp ja lyönnit laskettiin noista lostendfaundeista…

Mulle tapahtu tänään golfkentällä pari sellasta juttua, että niitä ei uskois Jukkakaan, niinpä minä ainakin uskon Jukkaa!

Noista pituuksista ja tuloksista tuli vaan mieleen, että syksyn 3 h scrambleen mää ainakin ajattelin ottaa mukaan Teräsmiehen ja Taika-Jimin. Minä voisin avata ensin lyhköisen väylälle ja teräsmies voisi sitten koittaa yhdellä päälle. Jos pallo olisi kernin kantissa, niin ainakin Jimi saisi sen reikään kuin taiottuna. Ainut ongelma on toi pukeutumiskoodi, Jimin asuste on varmaankin OK, mutta onkos teräsmiehen ihonmyötäinen trikoo etiketin mukainen ja pääseekös Lothar klubille ollenkaan vai pitääkö Jimin pelata ilman mailapoikaa ?

Ùskomattomia pituuksia

Toi rehellisesti ILMASSA on se oikea mitta !

Kyllähän pallon saa 4 – 6 asteisella sattumanvaraisesti / millä mailalla vain/
    rullimaan kuivalla kentällä aika pitkällekkin, mutta se tarkkuus ?
    -Mitä hyötyä on muutamasta pitkästä lyönnistä kun tulos yli 100:n ????

Todella harvoin,edes harj.kierroksella,näkee pelimiehen lyövän millään
    mailalla täysillä ja tuloksessa näkyy.

On aika kurjaa pelikavereille kun koko jengi joutuu hakemaan melkein jokaista
    pituuslyöjä ’pelimiehen’ palloa pöpeliköstä.

Ensin täytyy opetella kävelemään ennen kuin voi alkaa juosta.

Nautinnollisia kierroksia kaikille.

Ps. kohta alkaa marjastusaika,että silloin metsässäoloajan voi käyttää tehokkaasti.

Pelattiin muuten Vierumäellä kerran erään mukavan rouvan kanssa, joka metsäpalloja etsiessään samalla sienesti. Kierroksen jälkeen ko. tädillä oli mukava pussillinen sieniä bägin kyljessä roikkumassa!

Eikä kiekka kestänyt yhtään normaalia kauempaa…

Esillä 25 viestiä, 26 - 50 (kaikkiaan 50)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #489739 kohteessaPitkälle lyövät ’huonot’ pelaajat

Etusivu Foorumit Yleistä Pitkälle lyövät ’huonot’ pelaajat