Aihe: Pisin matka jonka olet tehnyt golfkentälle…polkupyörällä !? - Golfpiste.com

28.7.–4.8. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[12][9]
KilpailuaSuomalaista

Pisin matka jonka olet tehnyt golfkentälle…polkupyörällä !?

Etusivu Foorumit Yleistä Pisin matka jonka olet tehnyt golfkentälle…polkupyörällä !?

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 27)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Sunnuntaina kävin Siikajoella 70 + 70 km. Eli 140 km eestaas. Onko panna paremmaksi ?

-no eagle- kirjoitti: (12.8.2011 19:05:54)
    Sunnuntaina kävin Siikajoella 70 + 70 km. Eli 140 km eestaas.

Oliko matkalla yhtään pahoja mäkiä?

ts

Onko panna paremmaksi ?

Mun silmään näyttää niinkun sulta ois takki tyhjä tossa penkillä. Ei toki ihmekään.

Lasketaanko toisinpäinkin, golfkentältä pois? Kävin hakemassa postit Töölöstä, 204 km yhteensä. Lähtö/paluu siis NGCC ja pikkuteitä pitkin kun rohkeus ei riitä 51:lle ryssänrekkojen joukkoon. En tosin pelannut tuona päivänä. Menopelinä audax-varusteltu Singular Peregrine.

J-P Salakari

Lavantauti kirjoitti: (12.8.2011 19:30:29)

Ei ollut mäkiä juurikaan…Kempele-Puhos-Liminka-Lumijoki-Siikajoki on erittäin rauhallinen tie sunnuntaiaamuna.

Meno 2,5 h ja tulo 3,5 h…vastatuuli.

Kurrenperä-Sammakkokuja risteyksien välissä on paraata suomalaista maalaismaisemaa.

KL

J-PS kirjoitti: (12.8.2011 20:15:30)
    Lasketaanko toisinpäinkin, golfkentältä pois? Kävin hakemassa postit Töölöstä, 204 km yhteensä. Lähtö/paluu siis NGCC ja pikkuteitä pitkin kun rohkeus ei riitä 51:lle ryssänrekkojen joukkoon. En tosin pelannut tuona päivänä. Menopelinä audax-varusteltu Singular Peregrine.

J-P Salakari

Koska tähän suoritukseen liittyy maantie-erikoiskokeen lisäksi myös kaupunkierikoiskoe, niin valtuuttamattomana kisatuomarina äänestän J-P:n suorituksen tässä vaiheessa kisan kärkeen. Töölö on nimittäin verrattain haastava pyöräilymaastoksi, ainakin valoisan aikaan. Pimeän aikaan sinne ei taas noin kallilla pyörällä uskalla kuin erityisen raamikas henkilö, kuten J-P…;-)

kyllä tuo on kova suoritus…kerran ajoin 327 km yhteensuuntaan, mutta golf ei liittynyt mitenkään niin se pitää mitätöidä.

Oulun ja siikajoen välilllä saattaa olla olla saman verran kaatoa kuin kylpyhuoneessa.

Mä ajoin viimeeksi polkupyörällä noin 9 vuotta sitten kun kokeilin oliko kumit tyhjentyneet 20 vuoden aikana, oli ne, vein takas odottamaan renkaiden täyttymistä. Mun pyörän merkki on muuten Concorde. Paneeko joku paremmaksi?

KL

get in the hole! kirjoitti: (12.8.2011 21:44:01)

Oulun ja siikajoen välilllä saattaa olla olla saman verran kaatoa kuin kylpyhuoneessa.

Metrillä vai yhteensä?

ts

KL kirjoitti: (12.8.2011 22:57:02)

Metrillä vai yhteensä?

Mua kiinnostaa lähinnä että onko tuolla välillä enemmän ylä- vai alamäkiä?

Saako tänne kirjoittaa ooteetä? No tietenkin saa!!1

Mikä on pisin matka kun olette potkulaudalla tehneet golfkentälle?

Minä ajoin Vespalla joku vuosi sitten Kalajoelle Hämeenlinnasta. Pelasin paikan pääällä yön läpi 36r ja aamusta saunan jälkeen ajelin kotia. Matkaa kertyi yhteensä likemmäksi liki tuhannen kilomeetriä eikä aikaakaan menny paljoakaan yli 24 tunnin.

Aivan loistava reissu joka pitää yrittää uusia. Tai vaikka sitten pitemmälle.

kebax kirjoitti: (13.8.2011 2:39:26)
    Saako tänne kirjoittaa ooteetä? No tietenkin saa!!1

Mikä on pisin matka kun olette potkulaudalla tehneet golfkentälle?

Asuntoauto on kyllä säälittävän helppo matkakone, mutta mulla on siinä sarjassa aika kovia suorituksia. Näppiksellä tosin on tehtynä vielä aivan eri luokan tempaus 🙂

ts

Mullakin saattaa olla aika kova tulos yhdessä sarjassa.

Mikä on pisin golfkierrosta edeltänyt yhtäjaksoinen automatka välittömästi ennen kierrosta:

2384km, että pistäkäähän paremmaksi 😉

Mäpäs huristin kesäkuussa taksilla Juvalta Kerigolfiin.

ts kirjoitti: (13.8.2011 11:22:07)
    Mullakin saattaa olla aika kova tulos yhdessä sarjassa.

Mikä on pisin golfkierrosta edeltänyt yhtäjaksoinen automatka välittömästi ennen kierrosta:

2384km, että pistäkäähän paremmaksi 😉

Pisin matka jonka olen tehnyt golfkentälle on Helsingistä Christchurchiin Uuteen-Seelantiin. Pitemmälekin pääsee – jos joku on käynyt golfaamassa Tongalla tai Fidzillä.

Onko panna paremmaksi ?

Onko tämä kaikki esivalmistelua Olympialaishaaveeseesi 2016. Kannattaa varmaan jo kohta lähteä polkemaan. Peli varmaan jo on kunnossa, ellei pyöräreissulla sattunut joku sudenkorento töräyttämään haaveita murskaavia siitinpölyjä naamalle?

KL kirjoitti: (12.8.2011 20:46:27)

J-P Salakari

Koska tähän suoritukseen liittyy maantie-erikoiskokeen lisäksi myös kaupunkierikoiskoe, niin valtuuttamattomana kisatuomarina äänestän J-P:n suorituksen tässä vaiheessa kisan kärkeen. Töölö on nimittäin verrattain haastava pyöräilymaastoksi, ainakin valoisan aikaan. Pimeän aikaan sinne ei taas noin kallilla pyörällä uskalla kuin erityisen raamikas henkilö, kuten J-P…;-)

Helsingin Pitä… eiku Vantaan miehellä outo käsitys Töölöstä. Tosta partsin alta menee pyörätie (24/7), varmaan eräs Stadin vilkkaimmista, eli päiväsaikaan fillarilla kulkeminen on pala kakkua, puhumattakaan öisestä ajasta, jolloin töölöläiset (keski-ikä jossain kuudenkymmenen ja kuoleman välillä) ovat nukkumassa! Jossain umpitöölössä tilanne saattaa olla toinen, mutta ei sinne ketään pakoteta. Kannattaisi joskus poiketa, matkailu avartaa. 😉

J-P

KL kirjoitti: (12.8.2011 22:57:02)

Metrillä vai yhteensä?

Vanhaa merenpohjaa koko matka…korkeuseroja ei ole..n. 2,5-3 hr menee sivulaukkujen kanssa tuo 70 km.

Tässä Siikajoen pysäkillä vaihoin pelivaatteet pyöräilyvaatteisiin ja kengät samoin…sekä join termarillisen kahvia ja 2 kpl paahtopaistiruisleipiä…jaksoi taas polkea kun piti ½ tunnin tauon pelin jälkeen. Takaysiä en pelannut koska kenttä ruuhkautui 10:00 aika pahasti.

Rauski kirjoitti: (12.8.2011 22:49:34)
    Mä ajoin viimeeksi polkupyörällä noin 9 vuotta sitten kun kokeilin oliko kumit tyhjentyneet 20 vuoden aikana, oli ne, vein takas odottamaan renkaiden täyttymistä. Mun pyörän merkki on muuten Concorde. Paneeko joku paremmaksi?

Minä ostin viitisen vuotta sitten lankomieheltä satasella tuliterän mountain biken, yli kaksikymmentä vaihdetta, suora tanko ja satula päin persettä. Sitä piti mennä sitten kokeilemaan, ja eikös siinä niin käynyt, että mökkitiellä kaaduin, että rysähti. Kylkiluita meni päreiksi ja veri lensi. Pahaksi onneksi tämä sattui juuri Gpi:n aattona ja hankaloitti pallon lyöntiä. Onneksi Lavantauti ja Kobo oli iskussa. Sen koommin en ole pyöräillyt. Fillari on myynnissä. Merkkiä en muista.

Ballmarker kirjoitti: (13.8.2011 15:59:35)
    Pisin matka jonka olen tehnyt golfkentälle on Helsingistä Christchurchiin Uuteen-Seelantiin. Pitemmälekin pääsee – jos joku on käynyt golfaamassa Tongalla tai Fidzillä.

Hieman pidempi kuin minulla. Suomesta katsoen paikka maapallon toisella puolella on U-S:n kaakkoispuolella. Tällä perusteella kaukaisin golf-kenttä lienee joko Eteläsaaren kaakkoisrannalla esim. Dunedinissa tai jos saarilla tästä kaakkoon on kenttiä, niin siellä esim. Bounty-saarilla. Tonga ym. ovat selvästi pohjoisempana.

Johtaja XXL kirjoitti: (15.8.2011 13:51:38)

Rauski kirjoitti: (12.8.2011 22:49:34)

Minä ostin viitisen vuotta sitten lankomieheltä satasella tuliterän mountain biken, yli kaksikymmentä vaihdetta, suora tanko ja satula päin persettä. Sitä piti mennä sitten kokeilemaan, ja eikös siinä niin käynyt, että mökkitiellä kaaduin, että rysähti. Kylkiluita meni päreiksi ja veri lensi. Pahaksi onneksi tämä sattui juuri Gpi:n aattona ja hankaloitti pallon lyöntiä. Onneksi Lavantauti ja Kobo oli iskussa. Sen koommin en ole pyöräillyt. Fillari on myynnissä. Merkkiä en muista.

Siis ei ole enää 20-vaihdetta, tanko ei ole suora, satulaa ei saa enää mitenkään päin persettä ja pyörän maalauksessa on uskomattoman hienoja punaisia laikkuja sikinsokin joka puolella, ymmärsinkö oikein;)?

Nips kirjoitti: (15.8.2011 18:19:03)

Ballmarker kirjoitti: (13.8.2011 15:59:35)

Hieman pidempi kuin minulla. Suomesta katsoen paikka maapallon toisella puolella on U-S:n kaakkoispuolella. Tällä perusteella kaukaisin golf-kenttä lienee joko Eteläsaaren kaakkoisrannalla esim. Dunedinissa tai jos saarilla tästä kaakkoon on kenttiä, niin siellä esim. Bounty-saarilla. Tonga ym. ovat selvästi pohjoisempana.

Näyttää siltä, että päästäkseen kauimmas Suomesta pelaamaan pitää mennä Greenacres Golf Clubin kentälle Invercargilliin Uuden-Seelannin eteläsaaren eteläiseen kärkeen.

Lasketaanko toisinpäinkin, golfkentältä pois?

Jos lasketaan, niin tsemppitour- ikäisenä, joku ’riivattu’ varasti fillarini paikallisen marketin telineestä ja jouduin useimmiten loppukauden liikkumaan jalkaisin kentältä kotiin (n. 5 km.)

Matka kulki siirtolapuutarha- mökkien sivustoilla ja raviradan ojanvierustoja pitkin chippaillen rakkaalla Titun 60 asteisella Oil Can:illä.

Pakolliset kadunylitykset menivät palloa pompotellen.

Oikeastaan matka ei tuntunut kovinkaan pitkältä – eniten ketutti, kun fillaria en koskaan saanut takaisin.

Onneksi vakuutus oli voimassa ja rahat (lähes) riittivät seuraavana keväänä ’vespaan’ – minimalistinen versio oli tuokin, mutta toimiva.

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 27)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #437961 kohteessaPisin matka jonka olet tehnyt golfkentälle…polkupyörällä !?

Etusivu Foorumit Yleistä Pisin matka jonka olet tehnyt golfkentälle…polkupyörällä !?