Aihe: Pikkujoulun jälkimainingit - Golfpiste.com

14.4.–21.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[9][8]
KilpailuaSuomalaista

Pikkujoulun jälkimainingit

Etusivu Foorumit Yleistä Pikkujoulun jälkimainingit

Esillä 16 viestiä, 26 - 41 (kaikkiaan 41)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Firmojen suojaukset usein sitä luokkaa, että moiset ’työajan syöjät’ on suljettu pois :o)))!

Jäljet johtaa jonnekin rapakon taakse kunnes katoavat. Taikarauta vois ehkä himpun verran valottaa palvelimen taustaa?!

Vaikea lähteä arvailemaan itse ongelman syytä (ko. chat on kuitenkin teknisesti huonosti toteutettu, koska se toimii/ei toimi näin).

Ongelma kuitenkin ilmenee, kun selaimen ja ko. saitin välissä on ns. proxy. Eli mikäli käyttäjä ei ilman proxyä internettiin pääse tuota chattia ei näin ollen voi käyttää. Useissa internetyhteyksissä on nykyään ns. läpinäkyvä proxy, joten tuolle proxy ongelmalle ei loppukäyttäjä voi mitään edes tehdä.

Tähän lopputulokseen tulin, kun hieman asiaa tutkiskelin. En kirjautunut ko. chattiin lainkaan (koska en narettavia webbi-chatteja tue :-), mutta kun siihen yritti mennä proxyn kanssa selain ei päässyt edes siihen kirjautumissivulle, mutta kun otti proxyn pois, niin ko. kirjautumis sivulle jo pääsikin ja olisi oletettavasti päässyt eteenkin päin jos olisin halunnut.

Jos minä saisin valita, niin siirtäisin tämän chattivirityksen suosiolla oikean irc puolelle, mutta se käytännössä vaatisi chattia käyttäville oman chattailuohjelman asentamisen jne. joten se voinee kuitenkin unohtaa ellei meitä nörttejä joille irc sanoo jotakin ole täällä enemmän.

Niin kyllä toimiva webchatti vaatii jotain pluginkilkettä selaimeen. Lähes kaikilta löytyvä appletti tuki lienee tälläinen kilke. Appletit vaan on ihan s… kamalan hitaita. Samantien chättäilee sitten erikseen asennettavilla rojuilla.

Olikos mun tarkoitus sanoa että olen samaa mieltä?-)

Jos halukkuutta chattailyyn oikeasti löytyy niin miksi lähteä tollaisiin puolivillaisiin webchatteihin, kun on olemassa jo pari vuosikymmentä vanha kypsää teknologiaa käyttävä Internet Relay Chat.

Siinä on tosin se rajoite että se tarvitsee oman klienttiohjelman kuten mIRC, mutta teknisesti on ylivertainen. Lisäksi monien työpaikkojen firewall tehokkaasti blokkaa IRC-ohjelmien käyttämät portit… Mutta kuitenkin, järjestelmällä on suomessakin kymmeniä tuhansia käyttäjiä, ja golf-aiheinen kanavakin, #golf.fi on ollut olemassa jo vuosia.

Pe…..a! Pääsin työkoneella kirjautumaan sisään, mutt sitte heitti ulos!

Just de. No emmä ois halunnukkaan chattailla. :o(

Minkäslainen palomuuri/yhteys sulla on? softa, rauta vai operaattorin palvelu? Kyllä toi chatti toimii ihan OK, myös muurin, natin ja proxyn läpi.

Entäs tuo clientti. Joku windows+IE?

Ei toimi proxyn läpi. Tai riippunee proxystä. Clientti on meinaan pysynyt samana kas kun en nykyään enää muuta konetta käytäkään kuin tätä läppäriä.

Onks tämä ollut käytössä?

Lue lisää: Siis tämä

Kyllä minä olen siellä ollut itsekseni useinkin juttelemassa, missä ei sinällään ole mitään uutta…

Jaa niin missä? Ja kenelle juttelemassa?

…eilen sama juttu. Nooh, jospa se siitä.

Tiputti pois 🙁 Ilmoitus ’Gateway timeout’ – tulikohan oltua liian pitkään :o)

Justiinsa kun oli muitakin, ettei tarvinut itsellen vastailla…. vaikkei siinäkään mitään, yleensä sentäs sillaí saa sen vastauksen mitä haluaakin… jahas missä ne mun pillerit taas olikaan?

Tuolla chatissä ei vaan ikinä ole ketään… Ainakaan samaan aikaan…

Esillä 16 viestiä, 26 - 41 (kaikkiaan 41)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #388859 kohteessaPikkujoulun jälkimainingit

Etusivu Foorumit Yleistä Pikkujoulun jälkimainingit