23.4.–30.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][15]
KilpailuaSuomalaista

Pettynyt Golfpiste.com-jäsenkorttiin & erään Varsinais-suomalaisen kentän asiakaspalveluun

Etusivu Foorumit Yleistä Pettynyt Golfpiste.com-jäsenkorttiin & erään Varsinais-suomalaisen kentän asiakaspalveluun

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 36)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Ensinnäkin on mainittava, että jos golf-seurat tekevät yhteistyösopimuksia ja lupaavat seuran jäsenille erilaisia green-fee -alennuksia, on hyvän asiakaspalvelun nimissä näistä alennuksista pidettävä kiinni. Näin ei kuitenkaan käynyt, kun menimme muutaman seuran jäsenen kanssa eräälle Varsinais-suomessa toimivalle yhteistyökentälle, jossa maksamisen yhteydessä meille ilmoitettiin tylysti, että alennuksia ette missään nimessä saa – kuulemma ’taloustilanne on mikä on…’. Samaisella kentällä on myös etu Golfpiste.com -jäsenkortissa: ’Greenfee kahdelle yhden hinnalla. Etu on voimassa arkisin (ma-pe).’ Varasin peliajat kahdelle pelaajalle arkipäivälle ja jälleen kerran asiakasta vietiin kuin pässiä narussa. Alennus ei kuulemma kelpaa, vaikka se selvällä suomenkielellä verkossa ja etuvihkosessa ilmoitetaan. Ja selityshän oli, että ’No se on ollut meillä aina ennenkin näin, että huhtikuussa se ei käy’. Ei kai Golfpiste.com -jäsenkortin haltijaa edellytetä muistamaan ulkoa, mitä minäkin vuotena kortissa on luvattu? Ja toisaalta ihmetyttää se, valvooko jäsenkortti neuvoteltujaan etujaan? Ja eniten ihmetyttää se, miten huonosti ja epäkunnioittavasti liiketoimintaa mahdollistavia asiakasta kohdellaan eräällä kentällä.

    Varsin hyvä tietää, ettei ko. jäsenkortti sisälläkään sitä mitä lupaa. Olin eilen aikeissa ryhtyä kortin hankintaan, en onneksi ehtinyt viedä aietta loppuun.

    Lienee myös kortin tarjoajan intressi käydä sopimus läpi kyseisen seuran (ehkä muidenkin?) kanssa.

    Ei ole myöskään väärin tai mitenkään moraalitonta julkistaa seuran nimeä tällä palstalla, saattaa olla hyvinkin tehokas keino ’saattaa seura takaisin raiteilleen’. Omatkin intressini liittyvät nimenomaan Varsinais-Suomen kenttiin, joita jo muutenkin tuntuu olevan listalla vähänlaisesti.

    VK

    KL

    Ellen väärin muista, niin siellä kortin mukana tulleessa kirjasessa nimenomaisesti mainitaan, etteivät sopimuskumppanit (siis eduntarjoajat) ole sidottuja ko. etuun, jos sanovat sopimuksen irti (tai jotenkin tähän tapaan).

    Sopimuksethan neuvotellaan hyvissä ajoin ennen tulevan kauden alkua ja on luonnollista, että suhdanteet ja olosuhteet muuttuvat. Ei ole suinkaan ensimmäinen kerta, kun joku etu on poistunut kesken kauden ja toisaalta joku toinen tullut mukaan.

    Muistaakseni kortin käyttöohjeissa myös edellytetään, että varausta tehtäessä on mainittava kyseessä olevan korttiedun. Näin menettelemällä ainakin välttyy ikäviltä yllätyksiltä, joten se lienee hyvinkin suositeltavaa. Itse ainakin tarkistan joka kerta, että etu on voimassa.

    Itse jäsenkortti on kyllä loistava keksintö, jos sen etuihin voi saumattomasti luottaa. Viime kaudella ei tullut ongelmia kortin kanssa, mutta toisaalta tällä kyseisellä hälläväliä-kentällä en kierrostakaan pelannutkaan. Kortin mainetta syö se, jos leikkiin ryhtyneet kentät ilmoittavat viime hetkellä, että etu onkin poistettu. Lupauksiin luottavalta asiakkaalta laskutettava ylimääräinen 45e ei tunnu kivalta yllätykseltä ennen kierrosta.

    Muutoksista pitäisi ilmoittaa selkeästi sekä seuran että jäsenkortin sivuilla. Ja jos kenttä epäilee, että ei pysty pitämään lupauksistaan kiinnii, jääköt etukortin ringin ulkopuolelle. Turha pettäminen syö myös rehtien kenttien etumainetta.

    Mahtaisikohan olla kyse kentästä, joka on keksinyt myös ajanvarausmaksun?? Se on kyllä oikea kuningasidea, kaikki kunnia asian oivaltaneelle taholle!!

    Onkohan kukaan Golfpiste GoldMasterin haltija saanut jo jäsenkorttiaan?

    Vielä ei oo näkynyt…

    Mistä kentästä oli kyse? Sen mainitseminen tässä yhteydessä ei riko mitään lakia.

    Eiköhän tässä kohtaa olisi syytä ottaa yhteyttä kyseisen kentän toimitus-/ toiminnanjohtajaan ja antaa suoraan palaute oikeaan osoitteeseen. Tuskinpa Golfpiste.com’lla, saati tällä keskustelupalstalla on kovinkaan paljon ’päätösvaltaa’ kyseisessä asiassa :o).

    Ala-arvoista asiakaspalvelua tarjonnut kenttä oli siis Meri-Teijo Golf. Yleinen palaute on Veikkoa lainatakseni ’tehokas keino saattaa seura takaisin raiteilleen’ asiakaspalvelunsa suhteen. Viikon sisällä kaksi kertaa petetyksi tuleminen on jo niin vahva statement, että siitä sietää saada yleistä noottia ja samalla varoittaa muita pelaajia kentän käytännöistä.

    Minun osaltani palaute oli nyt tässä.

    GolfBot kirjoitti: (12.4.2009 13:23:11)

    Eiköhän tässä kohtaa olisi syytä ottaa yhteyttä kyseisen kentän toimitus-/ toiminnanjohtajaan ja antaa suoraan palaute oikeaan osoitteeseen. Tuskinpa Golfpiste.com’lla, saati tällä keskustelupalstalla on kovinkaan paljon ’päätösvaltaa’ kyseisessä asiassa :o).

    Sillä, että joku yksittäinen henkilö(vieläpä vieraspelaaja) valittaa toimarille ei ole mitään merkitystä. Hän saattaa olla juuri se henkilö, joka on suuressa viisaudessaan ko. päätöksenkin tehnyt. Sensijaan julkinen painostus ja asian saattaminen yleiseen tietoon voi tuoda ko. klubille niin paljon kielteistä julkisuutta ja sitä kautta menetettyjä tuloja, että asiaa joudutaan uudelleen harkitsemaan.

    Vaikea ymmärtää, että mikäli luvattu etu ei ole voimassa, niin maksaa täyden hinnan. Itse en tuokaltaisessa tapauksessa maksa ko. kentälle senttiäkään, vaan poistun paikalta. Kyllä ihmisellä pitää jonkinlainen itsekunnioitus olla, eikä pidä päästää itseään vaatimattomalla tasolla olevia pompottamaan.

    KL kirjoitti: (11.4.2009 16:19:46)

    Muistaakseni kortin käyttöohjeissa myös edellytetään, että varausta tehtäessä on mainittava kyseessä olevan korttiedun. Näin menettelemällä ainakin välttyy ikäviltä yllätyksiltä, joten se lienee hyvinkin suositeltavaa. Itse ainakin tarkistan joka kerta, että etu on voimassa.

    Miksiköhän tämänkaltaisen edun käyttäminen, jossa kaksi pelaa yhden hinnalla, pitäisi mainita etukäteen? Kyseessähän on vain tietynsuuruisen rahasumman vaihtuminen toisesta taskusta toiseen. Mihinkään muuhun sillä ei pitäisi olla vaikutusta, ellei taustalla ole kuitenkin ylimääräisten tiskinalusehtojen soveltaminen, joista ei haluta etukäteen mainita.

    Pekka Pelimies kirjoitti: (12.4.2009 8:01:14)
    Onkohan kukaan Golfpiste GoldMasterin haltija saanut jo jäsenkorttiaan?

    Vielä ei oo näkynyt…

    Ei ole näkynyt täälläkään. Eihän se koskaan ole ehtinyt kauden alkuun ennenkään…
    Tosin ilmeisesti tämän ketjun aloittaja on saanut korttinsa.
    Miten muut?

    KL

    Chip Greenside kirjoitti: (12.4.2009 14:55:47)

    KL kirjoitti: (11.4.2009 16:19:46)

    Muistaakseni kortin käyttöohjeissa myös edellytetään, että varausta tehtäessä on mainittava kyseessä olevan korttiedun. Näin menettelemällä ainakin välttyy ikäviltä yllätyksiltä, joten se lienee hyvinkin suositeltavaa. Itse ainakin tarkistan joka kerta, että etu on voimassa.

    Miksiköhän tämänkaltaisen edun käyttäminen, jossa kaksi pelaa yhden hinnalla, pitäisi mainita etukäteen? Kyseessähän on vain tietynsuuruisen rahasumman vaihtuminen toisesta taskusta toiseen. Mihinkään muuhun sillä ei pitäisi olla vaikutusta, ellei taustalla ole kuitenkin ylimääräisten tiskinalusehtojen soveltaminen, joista ei haluta etukäteen mainita.

    Samaa minäkin olen ihmetellyt, mutta yleensä tämmöinen käytäntö on kaikenlaisten alennuskorttien kanssa. Ja nythän tuli selväksi ainakin yksi hyvä syy, eli väärinkäsitysten välttäminen.

    Jos asiaa asiakaspalvelun kannalta ajattelee, niin kun kortista mainitsee etukäteen, niin vastapuolella on mahdollisuus informoida asiakasta mahdollisista muutoksista ko. edun suhteen.

    Ihmettelenpä muuten tätä:

    jerlind kirjoitti: (12.4.2009 13:48:03)
    Viikon sisällä kaksi kertaa petetyksi tuleminen on jo niin vahva statement, että siitä sietää saada yleistä noottia ja samalla varoittaa muita pelaajia kentän käytännöistä.

    Onko ketjun aloittaja siis mennyt vielä uudelleen paikan päälle ihmettelemään varmistamatta asiaa etukäteen? Ei tyhmä ole se, joka virheen tekee, vaan se, joka ei siitä opi….

    [

    jerlind kirjoitti: (12.4.2009 13:48:03)
    Viikon sisällä kaksi kertaa petetyksi tuleminen on jo niin vahva statement, että siitä sietää saada yleistä noottia ja samalla varoittaa muita pelaajia kentän käytännöistä.

    KL Kysyi ???Onko ketjun aloittaja siis mennyt vielä uudelleen paikan päälle ihmettelemään varmistamatta asiaa etukäteen? Ei tyhmä ole se, joka virheen tekee, vaan se, joka ei siitä opi….

    En ole usein KL:l kanassa samaa mieltä, mutta nyt on pakko yhtyä ’häneen’ eikö todellakaan yhdestä kerrasta opi??

    Olen samaa mieltä että tänne on ihan turha itkeä jos on kokenut vääryyttä.
    Kannattaa selvittää asiat ensiksi kentän kanssa eikä alkaa heto musta maalaamaan.

    Viimme vuonna tuli sellainen 150 kilsaa turhaa ajoa kun kenttä olikin suljettu. Toimitus johtajan kanssa siitä käytiin keskustelua ihan rakentavalla tasolla joka oli ihan hyvä asia.

    Ensimmäisellä kerralla meitä huijattiin seurojen välisen seuraedun suhteeen, toisella kerralla kylmää vettä tuli niskaan Golfpiste.com -jäsenkorttiedun suhteen. Toisella kerralla pettymystä ei onneksi tarvinnut mennä kentälle saakka ihmettelemään vaan se selvisi puhelimitse. Tosin vasta useamman soiton jälkeen.

    Tällaisissa tilanteissa virheistä voisivat oppia kentät. Tarkalleen ottaen kenttien tiedotuspolitiikka ja asiakaspalvelu. Itse opin sen, että jaloilla voi aina äänestää. Ja kohtahan muutkin kentät ovat auki, joten ’alkukauden monopoliasema’ on mukavasti mitätöity.

    Pöllö kirjoitti: (12.4.2009 21:29:25)
    Olen samaa mieltä että tänne on ihan turha itkeä jos on kokenut vääryyttä.
    Kannattaa selvittää asiat ensiksi kentän kanssa eikä alkaa heto musta maalaamaan.

    Viimme vuonna tuli sellainen 150 kilsaa turhaa ajoa kun kenttä olikin suljettu. Toimitus johtajan kanssa siitä käytiin keskustelua ihan rakentavalla tasolla joka oli ihan hyvä asia.

    Kuten muilla kentillä golfpisteen kortin ehtojen suhteen on rajoitukset mainittu kenttien kohdalla erikseen. Ko. kentän kohdalla ei puhuta mitään siitä, että etu ei ole voimassa huhtikuussa. Mitään edunkäyttöilmoitusvaatimusta ei mielestäni ole myöskään esitetty.

    GolfBot kirjoitti: (12.4.2009 13:23:11)

    Eiköhän tässä kohtaa olisi syytä ottaa yhteyttä kyseisen kentän toimitus-/ toiminnanjohtajaan ja antaa suoraan palaute oikeaan osoitteeseen. Tuskinpa Golfpiste.com’lla, saati tällä keskustelupalstalla on kovinkaan paljon ’päätösvaltaa’ kyseisessä asiassa :o).

    Tuo ensiksi mainittu ei ole oikea osoite palautteen antamiselle tai minkäänlaisten vaatimusten tekemiselle. Kenttäyhtiö tai -yhdistys ei tässä korttiasiassa ole missään sopimussuhteessa kortin ostaneeseen henkilöön nähden, eikä se siten ole välittömästi tuossa henkilörelaatiossa sitoutunut mihinkään. Kenttä on sopimussuhteessa kortin myyneeseen tahoon.

    Nimetön

    Hörhö kirjoitti: (13.4.2009 10:21:46)

    GolfBot kirjoitti: (12.4.2009 13:23:11)

    Eiköhän tässä kohtaa olisi syytä ottaa yhteyttä kyseisen kentän toimitus-/ toiminnanjohtajaan ja antaa suoraan palaute oikeaan osoitteeseen. Tuskinpa Golfpiste.com’lla, saati tällä keskustelupalstalla on kovinkaan paljon ’päätösvaltaa’ kyseisessä asiassa :o).

    Tuo ensiksi mainittu ei ole oikea osoite palautteen antamiselle tai minkäänlaisten vaatimusten tekemiselle. Kenttäyhtiö tai -yhdistys ei tässä korttiasiassa ole missään sopimussuhteessa kortin ostaneeseen henkilöön nähden, eikä se siten ole välittömästi tuossa henkilörelaatiossa sitoutunut mihinkään. Kenttä on sopimussuhteessa kortin myyneeseen tahoon.

    Kannattaa lukasta myös golfpisteen kortin säännöt,varsinkin kolme viimeistä kohtaa,niin voi huomata,ettei asioista ja lupauksista vastaa käytännössä kukaan.

    Golfarilla, tällä tämän päivän Sulo Vilenillä on vain nykyään sellaisia vaatimuksia,että pelaamaan pitäisi päästä halvalla tai mieluiten jopa ilmaiseksi.
    Tämän eteen monikin golfinpelaaja olisi valmis syömään vaikka hatullisen sitä ihteään.

    Joo eikös ne kenttäkohtaisesti voi päättää, että millä välillä kortti käy ja nimenomaan siksi siitä pitää ilmoittaa varauksen yhteydessä, eli turha tänne foorumille tulla itkemään ku p**** on jo housussa. 🙁 Parastahan olis tosiaan jos se pelaaminen olis ilmasta.

    piispanen kirjoitti: (13.4.2009 10:38:30)

    Hörhö kirjoitti: (13.4.2009 10:21:46)

    GolfBot kirjoitti: (12.4.2009 13:23:11)

    Eiköhän tässä kohtaa olisi syytä ottaa yhteyttä kyseisen kentän toimitus-/ toiminnanjohtajaan ja antaa suoraan palaute oikeaan osoitteeseen. Tuskinpa Golfpiste.com’lla, saati tällä keskustelupalstalla on kovinkaan paljon ’päätösvaltaa’ kyseisessä asiassa :o).

    Tuo ensiksi mainittu ei ole oikea osoite palautteen antamiselle tai minkäänlaisten vaatimusten tekemiselle. Kenttäyhtiö tai -yhdistys ei tässä korttiasiassa ole missään sopimussuhteessa kortin ostaneeseen henkilöön nähden, eikä se siten ole välittömästi tuossa henkilörelaatiossa sitoutunut mihinkään. Kenttä on sopimussuhteessa kortin myyneeseen tahoon.

    Kannattaa lukasta myös golfpisteen kortin säännöt,varsinkin kolme viimeistä kohtaa,niin voi huomata,ettei asioista ja lupauksista vastaa käytännössä kukaan.

    Golfarilla, tällä tämän päivän Sulo Vilenillä on vain nykyään sellaisia vaatimuksia,että pelaamaan pitäisi päästä halvalla tai mieluiten jopa ilmaiseksi.
    Tämän eteen monikin golfinpelaaja olisi valmis syömään vaikka hatullisen sitä ihteään.

    Kirjoittelin jo pitkät pätkät, siitä kuka vastaa kenellekin ja miksi ja mitä kortinhaltija voi menestyksekkäästi tehdä, mutta antaapi tällä kertaa olla…

    Niin en tiedä oliko ehdot näkyvissä korttia ostettaessa?

    Eli kuluttajaviranomaisilla voisi olla mielenkiintoisia tulkintoja tähän asiaan.

    Sinänsä kortin edut rupeavat olemaan jo sellaista rajoituksen suota että enää puuttuu ettei ole voimassa viikoilla joissa on perjantai.

    Niin en tiedä oliko ehdot näkyvissä korttia ostettaessa?

    Eli kuluttajaviranomaisilla voisi olla mielenkiintoisia tulkintoja tähän asiaan.

    Sinänsä kortin edut rupeavat olemaan jo sellaista rajoituksen suota että enää puuttuu ettei ole voimassa viikoilla joissa on perjantai.

    Chip Greenside kirjoitti: (12.4.2009 13:57:11)
    …, eikä pidä päästää itseään vaatimattomalla tasolla olevia pompottamaan.

    Näin pyhäpäivänä tuli tästä mieleen semmoinen juttu jossa kerrotaan mitä tapahtuu sellaiselle joka itsensä ylentää.

    kebax kirjoitti: (13.4.2009 17:42:56)

    Chip Greenside kirjoitti: (12.4.2009 13:57:11)
    …, eikä pidä päästää itseään vaatimattomalla tasolla olevia pompottamaan.

    Näin pyhäpäivänä tuli tästä mieleen semmoinen juttu jossa kerrotaan mitä tapahtuu sellaiselle joka itsensä ylentää.

    Tuohan ei voi koskea tätä tapausta. Senverran tasokkaasta henkilöstä on tämän nimimerkin tapauksessa kyse!! On täysin turhaa ryhtyä vähättelemään omaa persoonaansa, kun siihen ei ole aihetta.

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 36)
Vastaa aiheeseen: Pettynyt Golfpiste.com-jäsenkorttiin & erään Varsinais-suomalaisen kentän asiakaspalveluun

Etusivu Foorumit Yleistä Pettynyt Golfpiste.com-jäsenkorttiin & erään Varsinais-suomalaisen kentän asiakaspalveluun