Etusivu › Foorumit › Yleistä › Pelikautta pidennetään Suomessa jos viheriöiden ympäristöstä huolehditaan
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Toivottavasti mielenkiinto ei lopu kesken!
Kehittäminen perustuu keskustelulle/mielipiteiden vaihdolle.
Salaa toivoinkin, että yhteenveto tulisi, itse kun en ole sihteerityyppiä.
Ulla Heikkinen kirjoitti: (14.9.2012 23:04:03)
Toivottavasti mielenkiinto ei lopu kesken!Kehittäminen perustuu keskustelulle/mielipiteiden vaihdolle.
Ei se lopu. Tässä kellonaikoja koska olet laittanut aloitusviestejäsi.
Klo aloituksien määrä
9-10 1
18-19 2
19-20 4
20-21 6
21-22 18
22-23 10
23-24 26
24-01 26
01-02 9
02.03 4Ulla Heikkinen kirjoitti: (14.9.2012 23:04:03)
Toivottavasti mielenkiinto ei lopu kesken!Kehittäminen perustuu keskustelulle/mielipiteiden vaihdolle.
Odotan edelleen, että Ulla vastaat kysymykseeni: Mitä talkoolaisten tulisi tehdä viheriöiden ympäristöjen hyväksi, jotta pelikausi pitenisi?
Nimim. Odotanko turhaan?
Keeper kirjoitti: (15.9.2012 12:43:16)
Ulla Heikkinen kirjoitti: (14.9.2012 23:04:03)
Odotan edelleen, että Ulla vastaat kysymykseeni: Mitä talkoolaisten tulisi tehdä viheriöiden ympäristöjen hyväksi, jotta pelikausi pitenisi?
Nimim. Odotanko turhaan?
Talkoolaisten tulisi maata maassa niin viheriöllä kuin sen ympärilläkin lämmittäen maata ja estäen niin jäänmuodostuksen kuin lumenkin satamisen ko. alueelle. Tällä tavalla pelikausi pitenee eikä lopu koskaan! Samalla talkoolaiset voisivat antaa hyviä lähipelivinkkejä pelaajille, haravoida bunkkerit ja korjata pallojen alastulojäljet.
Jäämme odottamaan Ullan esimerkkiä maassa makaamisesta, milellään kuvan kera 😀
Olisko kyse lehtien haravoinnista?
Järvipallo kirjoitti: (15.9.2012 23:32:22)
Olisko kyse lehtien haravoinnista?MIllä tavoin lehtien haravoiminen pidentää pelikautta?
KL kirjoitti: (16.9.2012 10:48:09)
Järvipallo kirjoitti: (15.9.2012 23:32:22)
Olisko kyse lehtien haravoinnista?MIllä tavoin lehtien haravoiminen pidentää pelikautta?
Ei se haravointi itsessään mitään pidennäkään, vaan ehkäpä pallot ei menisi niin helposti hukkaan lehtien sekaan sen haravoinnin jälkeen. Edellyttää toki, että lehtipuita kasvaa greenien läheisyydessä.
varmaan sentakia koska sisällä voi olla pimeetä mutta ulkona on erittäin valosaa.
Päättelyketjun tulos:
Viheriöden viereen on istutettava lehtipuita (jos niitä ei jo ole), että pelikautta voidaan pidentää talkoilla.
MOT
NimetönEiköhän Ulla tarkoita alkuperäisessä viestissään ilmastotalkoita. Pitää kuluttaa pää märkänä, jotta saadaan kautta pidennettyä. Mä olen Ullan idean innoittamana jättänyt jo kolmena yönä perheen molemmat autot tyhjäkäynnlle. Pääsee aamullakin mukavan lämpöiseen autoon.
Olen myös kiertänyt monena päivänä kerrostaloalueita ja laittanut systemaattisesti rappukäytävistä ovet selälleen ja valot päälle. Kaikki vaan innolla mukaan. Pääkaupunkiseudulla olisi kerrostaloalueitakin reilummin, joten voisiko joku hoitaa homman siellä päässä.
Onhan tää tietysti vähän näpertelyä ja yks hyttysen pieru Saharassa. Jos oikeasti haluttaisiin saada muutoksia aikaan ja pelikautta pidemmäksi, niin pitäisi saada nuo isot energiayhtiöt lobattua mukaan. Pumppaisivat vaikka porukalla muutaman satatuhatta kuutiota kuumaa vettä päivittäin Itämereen. Sitten alkaisi tapahtumaan, saatais muutaman vuoden päästä painaa marraskuussa sortseissa skinijahtiin.
Kaikki mukaan! Yhdessä meissä on voimaa! Myös suomenruotsalaiset, savolaiset ja lappalaiset!
Entäpä jos rakennettaisiin pienimuotoinen ydinvoimala jokaisen golfkentän läheisyyteen?
Lauhdevesillä voitaisiin lämmittää griinejä & väyliä, ja samalla kertaa voitaisiin myydä sähköä hyvällä hinnalla Keski-Eurooppaan. Rahoitusvastikkeet saattaisivat muutamaksi vuodeksi nousta vähäsen, mutta mitäpä ei sitoutunut osakas tekisi pelikauden pidentämiseksi.Mulla olis jo mainossloganikin, jolla golfturismia Suomeen voitaisiin lisätä:
’Säteilevää golfia!’ / ’Radiating golf!’.Valtakunnan palvelutasekin paranisi kummasti, voitaisiin lähettää vielä enemmän rahaa Kreikkaan & latinomaihin.
Nimetönyeux de serpent kirjoitti: (18.9.2012 10:21:30)
Entäpä jos rakennettaisiin pienimuotoinen ydinvoimala jokaisen golfkentän läheisyyteen?
Lauhdevesillä voitaisiin lämmittää griinejä & väyliä, ja samalla kertaa voitaisiin myydä sähköä hyvällä hinnalla Keski-Eurooppaan. Rahoitusvastikkeet saattaisivat muutamaksi vuodeksi nousta vähäsen, mutta mitäpä ei sitoutunut osakas tekisi pelikauden pidentämiseksi.Mä olen heti valmis lähtemään mukaan. Eikä tuo vastikkeen nousu muutamaksi vuodeksi haittaa mitään. Eikös se ole ihan sama onko se vastike 650,- vai 650000,-? Muutaman prosentin nousu.
Olisi se vaan hienoa olla ydinvoimalan omistaja. Vois ollla, ettei ego mahtuisi tiiboksiin. Ei ainakaan vuokrapelaajia ja gf-lokkeja voisi samaan lähtöön hyväksyä. Tuskin edes koko kentälle.
Kualeppi kirjoitti: (18.9.2012 10:39:35)
yeux de serpent kirjoitti: (18.9.2012 10:21:30)
Lauhdevesillä voitaisiin lämmittää griinejä & väyliä, ja samalla kertaa voitaisiin myydä sähköä hyvällä hinnalla Keski-Eurooppaan. Rahoitusvastikkeet saattaisivat muutamaksi vuodeksi nousta vähäsen, mutta mitäpä ei sitoutunut osakas tekisi pelikauden pidentämiseksi.Mä olen heti valmis lähtemään mukaan. Eikä tuo vastikkeen nousu muutamaksi vuodeksi haittaa mitään. Eikös se ole ihan sama onko se vastike 650,- vai 650000,-? Muutaman prosentin nousu.
Olisi se vaan hienoa olla ydinvoimalan omistaja. Vois ollla, ettei ego mahtuisi tiiboksiin. Ei ainakaan vuokrapelaajia ja gf-lokkeja voisi samaan lähtöön hyväksyä. Tuskin edes koko kentälle.
Et säkään Kualeppi kyllä mitään matematiikasta ymmärrä. (650 000 – 650) € / 650 € = 000/650 = 0%. Samoilla mennään, viheriöt pysyy vihreinä ja sivutuotteena saadaan sähköä, vastikkeet eiku laskee. Ja mistä sitä tietää, miten säteily muuttaa pelikenttää? Ensimmäisenä maailmassa meillä olisi elävät, muotoaan muuttavat vesiesteet, pelaajia syövät bunkkerit ja viheriötki vois olla tulevaisuudessa punioita tai purpporoita.
Kyllä Ulla saa aloituksillaan ainakin keskustelua aikaan, näköjään. (kateellista murinaa :-()
Harmi, kun ei aurinkokennoja ja maalämpöä osata yhdistää edes kolmelle viimeiselle väylälle.
Ulla Heikkinen kirjoitti: (24.9.2012 1:08:49)
Harmi, kun ei aurinkokennoja ja maalämpöä osata yhdistää edes kolmelle viimeiselle väylälle.Teknisesti ei mikään ongelma, ongelma on hinta. 3 väylän valaisu että siitä olis jotain hyötyä tarvitsee valotehoa noin 600-700 kW. Koko kenttä noin 4 MW. Meinaako Ulla, että maalämmöllä pidettäisiin väylät ja greenit sulina aika kuolleena syntynyt ajatus ja valtava energiahukka ja vielä kun sen ruohonkin pitäisi päästä lepäämään talven tullessa. Maalämpökin tarvitsee sähköä tosin vähemmän kuin suorasähkölämmitys. Kolmen viimeisen väylän valaiseminen maksaa nykyhinnoilla jotain vähän alle satkun tunnissa.
-
JulkaisijaArtikkelit