Aihe: pelaaminen itseään selvästi parempien kanssa. - Golfpiste.com

28.4.–5.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[8][5]
KilpailuaSuomalaista

pelaaminen itseään selvästi parempien kanssa.

Etusivu Foorumit Yleistä pelaaminen itseään selvästi parempien kanssa.

Esillä 12 viestiä, 1 - 12 (kaikkiaan 12)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • onko kellään muulla alla esitettyä ongelmaa, tai kokemusta sen kukistamisesta. tausta: kuluvan kauden aika tasoitukseni on pudonnut hieman paremmin kuin olin suunnitellut (joskin on edelleen ikävän korkea) Joka kerta kun samaan ryhmään tulee henkilö, joka on vaan selvästi parempi (lue siis aivan eri tasolla lyönniltään) alan verrata omaa lyöntiäni hänen lyönteihinsä -> pelini menee ihan p*llun päreiksi, omat lyönnit alkavat näyttää aivan toivottomalta neppailulta ja alkaa posketon riuhtominen, josta ei seuraa muuta kuin räkä-slaissia, toppeja, duffeja hookkia ja jumalattomasti FORE-huutoja, niin ja tuloskortti jossa 10pb elikkäs pitäisikö pistää silmät kiinni a) oman lyönnin ajaksi b) peliseuran lyönnin ajaksi c) ostaa sirkkeli mailojen varsia varten?

Pelaan alle viiden händärillä ja aika-ajoin huomaan kun peliseura aloittaa matkimisen. Draivi on saatava samaan mittaan kuin minun lyönti. On oikeastaan aika kauhea todeta olevansa ’syyllinen’ jonkin muun huononevaan peliin. Yli-yrittämisen todellakin huomaa miltei heti – yleensä pari reikää menee hyvin ja sitten loppukierros ei. Vinkki, pelaa aina omalla tavallasi ja vahvuuksillasi – älä tee sellaista mitä et osaa tai mikä ei ole luontaista peliäsi. Käytä omia vahvuuksiasia ja vältä omia heikkouksia. Jos et osaa lyödä 60 metrin lyöntiä, niin älä jätä sellaisia itsellesi.

On nautinto pelata itseään parempien kanssa. Sitä voi imeä (valikoiden) oppia paljon enemmän kuin kaikenmaailman lehtien, kirjojen yms. opetusteksteistä.

Sen verran pitää kuitenkin olla asioista ymmärrystä mukana, että osaa valikoida mikä mahdollisesti sopii itselle ja mikä ei !

Huom: pelikierros ei ole opettelua varten. Kaikki muutokset ja kokeilut kannattaa ensin kokeilla ja ajaa sisään rangella ennen niiden ottamista käyttöön kentällä.

Itse ainakin parannan peliäni aivan helvetisti kun pelaan parempien kanssa.

Itse nautin parempieni kanssa pelaamisesta. On piristävää, jos tekee paremman tuloksen jollain reiällä/ lyö pidemmän lyönnin jne..
    En kuitenkaan lähde liikaa yrittämään, pelaan omaa peliäni.

Ohikulkija kirjoitti: (5.8.2006 17:02:27)

elikkäs pitäisikö pistää silmät kiinni a) oman lyönnin ajaksi b) peliseuran lyönnin ajaksi
    c) ostaa sirkkeli mailojen varsia varten?

d) Pelaat vaan niin kuin aina ennenkin.

Itse pidän todella paljon taitavampien kanssa pelaamisesta ja noitahan vielä osuu melkein joka kierrokselle. Ikinä en ole hävennyt lyöntimittaa tms. Totta kai se hieman korpeaa jos duffaa tai toppaa kunnolla, mutta sattuu niitä muillekin.

Useimmiten sitä on jokin tiedon tai taidon kultajyvänen tarttunut mieleen näillä kierroksilla. Eli jatkossa noudata Ohikulkija erään kansanfilosofin ohjetta ja ’ota löysin rantein, älä jännitä’.

Nauttikaa tilanteesta, itse olen sitä mieltä, että kova peliseura on parasta mitä golf voi tarjota. Valitettavan harvoin noita guruja saa seuraksi. Ehkä mulla on ollut säkää, sillä olen pelannut kotimaassa SM-lyöntipelin voittajan, FGT:n voittajan ja erään FGT:lla pelaavan kenttäennätyksen omaavan pelaajan kanssa. Vielä olen pelannut muutaman PGA:n jäsenen kanssa (tässä unohdan monta +händäriläistä). Ulkomailla olen myös pelannut kivikovassa seurassa. Kerran seurassa oli Aasian Touria pelaava jannu ja toisen kerran Australiassa pelaava ammattilainen. Kerran pelasin myös jonkun kovan kaverin kanssa joka oli Kansasista. Kaveri sanoi, että oli ollut prona Kurk-golfissa, joku voi tunnistaa hänet.

Nauttikaa joka hetkestä ja svingatkaa omalla vuorolla, älkää lyökö.

Mä luulen, että noita kovia tyyppejä ei yleensä lasketa muuta kuin singeleiden kanssa pelaamaan ?

PS. Hitto, kun en ole pelannut kovien naisten kanssa, onhan noita singeleitä nähty, mutta missä on Minea, Riikka, Kaisa (sulla on kaunis hymy) jne…

Nautin todella kun lähtöön tulee 0-4 hcp pelaavia pelaajia. Oma pelikin kulkee aivan erillä tavalla. Usein myös saa jotain uutta omaan peliin.

Ei ole mikään häpeä lyödä lyhyempiä lyöntejä kuin pelikaverit tai osua viheröihin heikommin. Pitää vain pelata omien vahvuuksien kautta ja olla ylpeä omasta tavasta lyödä palloa kuitekin muistaen että aina voi oppia jotain uutta. Olkoon se sitten svingiin, pelaamiseen tai menttaalipuolen liittyvää…

Itselläni iskee toisinaan päälle käänteinen vaikutus, varsinkin silloin, kun oma vireystaso ei ole paras mahdollinen. Eli jos pelaan ryhmässä, jossa muut ovat selvästi korkeamman tasoituksen omaavia ja joiden lyönti on tasaisesti hakusessa, alkaa oma peli yskiä ja tulee lyötyä myöskin täysin käsittämättömän huonoja lyöntejä. Tämä ongelmahan on siis täysin omassa päässä eikä kenenkään muun syy. Minua ei siis haittaa pelata ’heikompien’ kanssa. Naisten kanssa pelatessa ongelmaa ei ilmene : )

Onko samoja kokemuksia kellään, vai olenko yksin järkyttävän ongelmani kanssa??

’Toimii’ myös toisin päin. Eli jos ryhmässä muiden peli takkuaa niin oma peli kärsii helposti. Päästä koko homma kiinni ja ei saisi antaa muiden häiritä omaa suorittamista mutta minkäs teet kun on tuota myötätuntoa kuitenkin jonkun verran jäljellä, vaikkakin viime yönä yksi kaunimpaa sukupuolta edustava kertoin minun olevan tunteeton paskiainen… Eipä kuitenkaan huolta huomisesta ja tänään menen katsomaan miten se peli sujuu kun ryhmässä on yksi 54 hcp. Omaa peliä pelaten ja ’ilon kautta!’.

Joskus historian aamuhämärissä kun omaa peliä saattoi vaivoin vielä kutsua golfiksi (händäri kasin-ysin huitteilla), sattui kymmenet kerrat, että arpa taas taas ’lankesi’ oikein mojovasti. Yhdellä ryhmän jäsenellä hcp +1, toisella 0 ja minulla onnettomalla tuo kasi.
    Mutta mitä yleensä, oikeastaan aina tapahtui? Ensinnäkään ryhmän pelinopeude4ssa pysymisessä ei oluut pientäkään vaikeutta – eikä ole vieläkään. Toiseksi nuo pelimiehet tartuttavat minuun jonkinlaisen tsempin, joka käytännössö tarkoittaa kierroksen pelaamista oman osaamisensa ylärajoilla. Puhun nyt tietysti kisapeleistä koko ajan. Ne olivat nautinnollisia skaboja ne. Vähäiset pokaalinikin olen voittanut noiden itseäni selvästi parempien ’vetämänä’.
    Siinä yhdyn niihin kirjoittajiin, ettei herran tähden pidä ryhtyä lyömään parempiensa kanssa kilpaa yksittäisissä lyönneissä, esim. pituutta.
    On muodostunut jo fraasiksi, mutta omaa peliä, omaa peliä – hyvässä lykyssä sieltä tipahtaa muutama hunöörikin matkan varrelta.
    Hupipeleissäkin – jos valita voi – menen aina pienihändäristen kanssa. Siellä harvoin pipokaan kellään kiristää, on jo sen verran kierretty ’muaalimaa’ ja niiden kenttiä.

Ohikulkija. sanoisin että tuo ongelma on sinusta kiinni. Itse sain GC:n kesäkuussa ja olen koko ajan pelannut tutun kanssa jolla on singelin händäri ja pelaa huomattavasti paremmin kuin minä. Huomaan silloin tällöin yrittäväni matkia hänen svingiään, mutta missään vaiheessa ei ole tullut harhakuvitelmaa, että pystyisin yhtä pitkiin/tarkkoihin lyönteihin kuin hän.

Tasoitukseni on nyt 34 ja koen, että tuo hänen kanssaan pelaaminen ja motivaationi/innostukseni ovat suurimmat syy miksi olen saanut tuon tasoitukseni putoamaan.

Eli jos rupeat kilpailemaan, niin silloin kannattaa yrittää hakeuta peliseuraan joka vastaa tasoitusta, mutta eikö tämä peli ole kuitenkin enemmän itseään vastaan, joten ota se ajatukseksi kentälle mukaan 🙂

Esillä 12 viestiä, 1 - 12 (kaikkiaan 12)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #488811 kohteessapelaaminen itseään selvästi parempien kanssa.

Etusivu Foorumit Yleistä pelaaminen itseään selvästi parempien kanssa.