16.4.–23.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][17]
KilpailuaSuomalaista

Pelaajien mainosarvot Suomessa

Etusivu Foorumit Yleistä Pelaajien mainosarvot Suomessa

Esillä 8 viestiä, 1 - 8 (kaikkiaan 8)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Mikä on mielestänne Mikko Ilosen mainosarvo – Onko sitä? Fore 4/2005, Peak Performancen koko sivun mainos, joka koostuu vain yhdestä isosta valokuvasta. Valokuvassa Mikko Ilonen seisoo golf-kentällä ilman mailoja, päässä aurinkolasit ja lippa, joiden takaa pulisongit törröttävät moneen eri suuntaan. Vasen käsi on housun taskussa, oikea käsi roikkuu ’rennosti’ vierellä. Mikon päällä oleva Peakin sini-valkoinen ruutuneule on todella hyvännäköinen, mutta jotenkin Ilosen apaattinen olemus syö mainokselta ja tuotteelta tehon. Omasta mielestäni paita ei pääse oikeuksiinsa Ilosen päällä. Suoraan sanottuna Ilosen pään peittämällä mainos muuttuu todella paljon. Tähän asti olen ohittanut Peakin mainokset ’Ilos-mainoksina’ sen kummemmin kiinnittämättä huomiota edes tuotteisiin, joita en koskaan ole myöskään ostanut. Tällä kertaa tuli jotenkin ’mitta täyteen’ ja aloin miettimään, että kuinka kauan yritys on valmis käyttämään paljon mainosrahaa henkilöön, jota on jo muutaman vuoden ajan pidetty ’looserina’. En puhu pelkästään siitä mitä Mikko saa yhteistyöstä, vaan siitä kuinka paljon rahaa laitetaan mainoksiin, jotka yksinomaan perustuvat Mikko Iloseen. Yhteistyön alkuaikoina Mikon mainosarvo oli varmasti valtava, mutta onko sitä enää – tehoavatko Ilos-Peak-mainokset enää kehenkään? Tällä hetkellä Minea Blomqvistin mainosarvo on varmasti parempi. Sitä tosin laimentaa Minean runsas käyttö mainonnassa. Ainakin viime kesän aikana tytöstä ’otettiin irti’ kaikki mikä saatiin, hän ei mielestäni profiloitunut kenenkään tietyn yrityksen mannekiiniksi vaan jäi sellainen vaikutelma, että ’sieltä otettiin mistä rahaa saatiin’. Tämä näkyi siinä, että kesän Golf-lehdissä Minea esiintyi runsaasti kirjoitusten lisäksi myös mainoksissa. Mineaa tuli joka tuutista, mikä omalta kohdaltani vähensi hänen arvoaan. Onko menestyvän pelaajan mainosarvo parempi rönsyilevänä ja runsaana kun pelaaja menestyy vai ’yhden-firman-mannekiinina’ vaikka peli ei kulkisikaan?

    Niin, Nike muuten ottaa yleensä sponsoroitavan kokonaan.

    Sen sijaan Minnillä tuntuu olevan kilpailu siitä, kuinka monta sponsoria saa. Voi tyttö-rukkaa. Kuka sitä vie? Ja kuitenkin niin helvetin hyvä pelaaja!

    Oliko Mikolla mälli huulessa?

    L.Davis on runsas ja rönsyilevä, mutta onko mainosarvo parempi, kuin sutjakan Sandolon? Hmm…

    ’Niin, Nike muuten ottaa yleensä sponsoroitavan kokonaan.’

    Mitapa tarkoitat talla?

    Niin, no sitä että Niken ei yleensä ole yksi muista, minkä seurauksena pelaaja olisi kuin joulukuusi.

    Siis Niken sopimuspelaajilla ei yleensä ole muita koristeita pieluksissaan.

    No juu. Sikali. Nike hoitaa ton vaatepuolen (ja samalla mailat) niin, etta tosiaan muita merkkeja ei kuteisiin tule. Toisaalta eipa niita muillakaan juuri muita ole, jos sponsorina on iso urheiluvaatefirma. JD:lla sit taas on ihan tyylinsa mukaan ja koska han ei kayta lippista.

    Mutta kylla Niken pelaajilla muita sponsoreita on. Tiikerillakin ainakin Buick, Accenture ja American Express. Wiellakin nyt Sony ja tulevaisuudessa ties mita.

    Sulla on neloisjohto.

Esillä 8 viestiä, 1 - 8 (kaikkiaan 8)
Vastaa aiheeseen: Pelaajien mainosarvot Suomessa

Etusivu Foorumit Yleistä Pelaajien mainosarvot Suomessa