Aihe: Pelaajapörssi? - Golfpiste.com

21.4.–28.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[7][4]
KilpailuaSuomalaista

Pelaajapörssi?

Etusivu Foorumit Yleistä Pelaajapörssi?

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 88)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #188986 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

oisko ideaa perustaa tänne gofpisteen sivuille peliseurapörssiä? Täällähän on jo osake- ja mailapörssikin. Esim. jos olis hinkua mennä pelaamaan, muttei satu just olemaan pelikaveria eikä viitsi yksin pelata, niin vois ilmoittaa tästä jossain pörssissä. Esim tyyliin: Nimi tai nimimerkki / kenttä tai alue /G-F hintahaitari /pvm/aika/HCP/jne… Kaikkihan ei välttämättä pelaa vieraitten kanssa mutta ainakin meikäpoika pelaa kyllä sujuvasti vieraassakin seurasssa eikä oo väliä händärilläkään.

#500953 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Ei alkuunkaan pystyynkuollut idea! Pahoin vaan pelkään ettei sille olisi ihan hirveästi käyttäjiä, olemmehan sentään jäyhiä suomalaisia…

Näyttää olevan valitettavasti jo kyllin vaikeaa saada peliseuraa omankaan seuran jäsenistä… Tiedättehän nämä syksyiset golfkentät päivisin täyttävät varttuneemmat pariskuntagolfarit, kaikki kunnia heille, jotka nähdessään yksinäisen pelaajan lähestyvän heitä ykköstiillä lataavat hirveällä kiireellä avaukset vaan johonkin ja säntäävät sitten tyrät rytkyen pallojensa perään. Eipä siinä oikeen enää kehtaa udella että ’mahtuisko mukaan?’ kyllä mä vihjeen tajuan… :o) (Nämä ko. golaajat muuten harvoin myöskään päästävät ohi… Mutta sehän onkin jo toisen ketjun aihe… ;o)

Okei, Nyt tuli vaihteeksi vähän eksyttyä aiheesta… Takaisin asiaan: Hyvä idis, mä oon messissä!

#500954 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

’Nämä ko. golaajat muuten harvoin myöskään päästävät ohi… Mutta sehän onkin jo toisen ketjun aihe… ;o) ’

Pakko myös liittyä todistamaan tätä ilmiötä sujuvasti ohi aiheen. Eli totta puhut Tetsa.

Ja itse asiaan: Tällänen peliseurapörssi muuten vaatisi sitten varmaan jonkunnäköistä yhteyttä kenttiinkin?

#500955 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Hieno idea =) ..Luulen,että olisi käyttöä..esim. pelaajalle ,joka lähtee jostain syystä vieraalle paikkakunnalle ja ajattelee mennä pelaamaan myös kierroksen pari ko. kaupungissa…Ja sehän aina on jonkun täälläkin kirjoittelevan kotikenttä…Uusiin kenttiin/ihmisiin tutustumisessa ei mielestäni koskaan ole kauhean paljon haittapuolia…Mukana ollaan 100%:sti…

#500956 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Erittäin kannatettava idea. Mehän kävimme Vuosaaren testaamassa tämän keskustelualueen porukalla ja mukavaa oli.

Ymmärrän hyvin Tetsan tuskan peliseuran löytämisessä. Käyn kotiseurassani aika usein yksin pelaamassa ja tiiauspaikalla saattaa olla kolme miestä odottamassa. Kaikki kattoo, et ai sieltä tulee yks nainenkin mukaan. Ou jee. Tosin alkukankeuden jälkeen minulla on ollut pääasiassa oikein mukavia pelikavereita.

Eli ehdottomasti mukana.

#500957 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Ideoita on niin monenlaisia…

Samantien voisi perustaa firman josta voi vuokrata peliseuraa itselleen. Singelia, aloittelijaa, lokkia, ärsyttävää, kaunista jne.. peliseuraa. Saispahan juuri sellaista kuin itse haluaa. Ja iltalähtöihin voisi ottaa vastakkaisen sukupuolen (tai jos haluaa niin samaa) pelikaverikseen kenen kanssa olisi kiva etsiä palloja metsästä oikein kunnolla :-).

Tietenkin halvalla. Heh 🙂

#500958 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Joo!

Golffajien oma deittipörssi.net

#500959 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Oikein hieno idea. Samalla voisi hyödyntää alennettuja green fee hintoja, joita saa pelatessaan jäsenen seurassa. Itsellänikin on jäänyt Master golf kiertämättä, kun ei ole tullut sopivaa tilaisuutta kohtuulliseen hintaa. Etenkin kun mielestäni korkea green fee (yli 50 euroa) tarkoittaa ettei vieraspelaajat ole tervetulleita.

#500960 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Kannatetaan. Siitä vaan puuhaamaan.

Mä nostan tän topicin nyt esiin ensi kesää varten. Simukisoissa tuli tavattua monta nimimerkkiä ja ei voi välttyä ajatukselta, ette heidän kanssa voisi olla kiva pelata myös kesällä. Samoin muukin kahdenkeskinen kommunikointi on vaikea saada edes liikkeelle, kun kaikki eivät halua/voi laittaa e-mail osoitettaan esille. Myös noilla kesäisillä retkillä ympäri maata voisi pelata jonkun ’tutun’ kanssa. Oon ens. kesänä joutumassa ’väkisin’ Kolariin ja siinä matkalla ois monta paikkaa, jotka on bongaamatta.

Vaikkei varsinaista ’pelaajapörssiä’ syntyisikään, niin seuraavan homman voisi pienellä vaivalla Clubhouseen toteuttaa.

Clubhousen jäsenet voisi omissa asetuksissaan määritellä sähköpostiosoitteen, johon yhteydenotto pyynnöt välitetään Clubhousessa olevan formin kautta. Mallia voi ottaa esim. koulukaverit.comista.

Näin löytyisi helppo keino aloittaa kahdenkeskinen tiedon vaihto halutun nimimerkin kanssa. Peliseuran etsimisessä tietysti auttaisi, että näkisi myös nimimerkin klubin. Toki useiden nimimerkkien klubit löytyvät etsi-toiminolla täältä keskusteluista.

Simukisoissa Paksupekan kanssa näköjään mietitty samaa asiaa. Kannatetaan.

Suomalaiset on vaan kasvatettu niin juroiksi, että vaikka jonkun kanssa huvittaisikin lähteä kierrokselle, niin ei oikein kehtaa kysyä. ’Mitä jos se ei viihdykkään seurassani ja se vaan kokoajan odottaa, että olisipa kierros jo ohi’ ajatuksia voi nousta mieleen jos on vähänkään ujompaa sorttia.

Noh minä ainakin mielellään pelaisin monien Clubhouselaisten kanssa. Onhan tämä vähän oma porukkansa. Joten =>Count me in.

Tästä oli puhetta jo simukisoissa, että yhteystietoja pitäisi kerätä, mutta se jäi tekemättä. Jos täältä ei löydy mahdollisuuksia pelaajapörssin ylläpitoon, niin sellaisen voisi rakentaa esim MSN groupseihin. Valittaisiin muutama ylläpitäjä, joille liittymisilmoitukset lähetetään ja sitä kautta saisi kutsun liittyä pelaajapörssiin. Keskustelualueila voisi sitten huhuilla peliseuraa.

Golboteilla ja bonkuilla on ko. systeemi ja hyvin toimii. Vaatii tosin ylläpitoa ja siksi vastuu pitäisi jakaa esim. täällä aktiivisten kesken. Ryhmän luominen MSN:ään on todella helppoa.

Mitä vähemmän joutuu yksin kenttiä kiertämään sen parempi. Joka kausi mulle tulee parisenkymmentä ’sinkkukierrosta’. Pelaan tosin jonkin verran päiväsaikaan…

Eli, messissä.

Ylläpidolla on joskus hieman hidas sytytys. Pelaajapörssi on hyvä idea. Ylläpito voisi ainakin kommentoida asiaa, että onko se kiinnostunut asiasta? Haloo !

Siis tsiisus tätä mun fingelskaa. Siis suomeksihan ne groupsit on MSN yhteisöt

Lue lisää: MSN yhteisöt

Minä kanssa! Jos joku on tulossa tänne pohjolaan pelaamaan (lue: välille Paltamo – Rovaniemi) niin mielelläni lähden mukaan. Ja sama toisin päin: silloin harvoin kun tulen käymään etelämpänä, niin mieluummin lähden pelaamaan vaikka jonkun täällä pyrivän ’virtuaalitutun’ kanssa kuin aivan ventovieraassa seurassa.

En tiedä muistanko väärin, mutta tästä on joskus ollut puhetta jossain. Ehkei silloin aika ollut vielä kypsä. Noh anyway, idea on edelleen erinomainen! Vaikka onkin yleensä mukava tavata uusia ihmisiä, on kuitenkin kivempi pelata sellaisten kanssa, joiden tietää olevan hyviä tyyppejä. Itse pelaan vuosittain aika paljon ’sinkkukierroksia’ (kraak kraak, lokki pahimmasta päästä), ja seuraava kesä tuo niitä varmaan taas läjän kun vakituisin pelikaveri lähtee kuukaudeksi sukeltelemaan… ei voi ymmärtää moista. 😉

Minä olen mukana ehdottomasti.

Pelaan mielelläni klubilaisten kanssa aina kun tilaisuus siihen järjestyy. Täällä huhuilemalla tietysti saa pelikavereita, mutta mukavampi olisi suoraan sähköpostilla sopia asioista. Lähetin syksyllä sähköpostilla suoraan ylläpidolle ehdotuksen samasta systeemistä kuin mitä Paksupekka tuossa ehdotti, mutta minkäänlaista vastausta ei ole tullut puhumattakaan toimenpiteistä.

Vaikka täällä nimimerkkien takana lymyilevä porukka on melkein täysin tuntemattomia ihmisiä, tuntuu suurin osa niin mukavilta, että olisi hauska tavata itse asiankin eli pelaamisen merkeissä – melkein kuin vanhan tutun kanssa pelaisi! Joten pidetään tätä ketjua yllä, kun kausi alkaa.

Tommy A: Hidas sytytys, nopea mailanpään nopeus!?

Ette varmaan usko jos kerron että olemme tästä puhuneet Golfpisteessä ensimmäisen kerran jo muutama vuosi sitten, silloin kun Clubhouse avattiin. Silloin tulimme siihen tulokseen että ’jäyhät suomalaiset’ eivät ehkä palvelua omakseen ottaisi.

Nyt tilanne on kuitenkin jo toinen, Clubhouseen on oikeasti syntynyt jo silloin toivottu yhteisö.

Otamme asian jälleen esille, meidän ainoa hidaste asian toteuttamiselle on resurssipula, tuotanto huutaa punaisella (ja punaisena)… Emmeköhän me saa jotain aikaiseksi ennen kautta, eihän siinä ole järkeä että Clubhouselaiset joutuvat jonnekin MSN:ään siirtymään peliseuraa etsimään…

PS. Clubhouse logoehdotuksia ei ole vielä tullut tuhatta, golflady ynnä muut, odotamme innokkaina…

Kiitos reagoinnista! Ymmärrän kyllä resurssipulan ja sen vuoksi lupaus on ihan mukava. Odotellaan ja hehkutellaan jo kesää varten!

Hyvä GP. Ja hyvä B_Eagle, joka idean esitteli !

GolfLady jo mainitsikin meidän golf-ringin ’systeemistä’ :o).

Golf-rinki toimi viime kesänä siten, että sovittiin yhteisiksi pelipäiviksi joka viikko tiistai, torstai ja sunnuntai ja kukin ilmoittautui sitten niille päiville, jotka itselle sopi aina kunakin viikkona. Parhaimmillaan meitä oli 15 henkeä yhtä aikaa pelaamassa ja toisinaan ehkä vain neljä. Ok, kierrettiin enimmäkseen green fee -pelaajina…

Lisäksi porukat huhuilivat sivuilla peliseuraa aina kun siltä tuntui ja varmaan koskaan ei tarvinnut lähteä yksin. Ja välillä tupsahti sähköpostiin ihan henkilökohtaisiakin kutsuja :o).

Eli suosittelen ’pörssiä’ lämpimästi :o).

Vau! Mukava kuulla, että pelaajapörssi on tulossa! Joo logoehdotukset ovat vielä todellakin suunnitteluasteella. Ideakin on mutta, tää resurssipula on hirvee ;-).

Juu kyllä tuo ’pelaajapörssi’ on erinomainen ajatus. Itsellä kun ei ole vakituista pelikaveria niin kaikki kierrokset mitkä heitän ovat olleet ns. lokkeilua muiden seurassa.. Välillä vähän enemmän mukavassa kuin toisinaan on vastaanotto ollut hieman mitä sattuu, mutta kierros on aina tullut tehtyä…

Kuten Hekkasen Mika jo tuossa totesi, että jos joku on tulossa tänne pohjoiseen päin pelaamaan niin ilmoittelee reilusti niin eiköhän se kierros käydä heittämässä, kunhan aika vain sopii yksiin =)

Taikis mukana! ei ole montaa vakituista pelikaveria, vielä:). Mielelläni otan kotikentälle glubilaisia peliseuraksi ja bongailen uusia kenttiä. Ei muuta kuin kevättä kohden!

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 88)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #500971 kohteessaPelaajapörssi?

Etusivu Foorumit Yleistä Pelaajapörssi?