Aihe: Paras Liemi - Golfpiste.com

5.5.–12.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][8]
KilpailuaSuomalaista

Paras Liemi

Etusivu Foorumit Yleistä Paras Liemi

Esillä 25 viestiä, 26 - 50 (kaikkiaan 80)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #389167 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Niin se linkki ja myös pieni lainaus sieltä:

Kolmanneksi, tynnyrivahvuiset (yli 43%) viskit kannattaa laimentaa vedellä ennen nauttimista. Vahva alkoholi turruttaa makuhermot nopeasti ja vaikeuttaa näin maistelua. Oikean vesimäärän löytää helpoiten kokeilemalla, ja optimaalisen makuelämyksen saamiseksi on syytä käyttää mahdollisimman puhdasta vettä. Jos lähdevettä ei ole saatavilla, voi käyttää pullotettua lähdevettä tai hätätilassa jopa puhdasta vesijohtovettä.

Peruspaketti viskistä

#389168 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

juza21 kirjoitti: (23.11.2010 19:59:00)
    jallu, yhen tähen jallu!

Ou jee, onneksi täällä on sentään joku halpapelaaja ettei yksin jää. Noi single-viskit kuuluu sinne talin kartanon sisuksiin. Kyllä järkevintä on hankkia alkon lonkeroa saunaa edeltävään aikaan ja karhua päälle. Sapuskalla punkut ja Lonely star tai Monopol XO unilääkkeeksi. (ehdottomasti Alkosta ostettuna, ettei oo lasin makua)
    Noita single malt viskejä kun aamulla ykää, niin jää paha haju nokkaan, vähän sellainen vanhan hien haju.

#389169 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

+1 punkulle, vinkkinä vaikka Alkon valikoimissa vuosikausia ehkä paras hinta/laatusuhde portugalilainen Fonte do Beco luokkaa 8 egee tai vähän kalliimpi aussiherkku Miss Harry. Älkää ostako tyhjäksi pitkäripaisia…

Mallasviskit kyllä myös maistuu mut kohtuullinen määrä punkkua toimii kyllä urheilujuomana paremmin 😉

#389170 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

KL kirjoitti: (23.11.2010 18:42:57)

CampAri kirjoitti: (23.11.2010 15:48:25)
    Laphroaig 10yo Original Cask Strength

Hei hei hei HEI ! ! ! Mitäs tämä nyt on olevinaan?!??! Nyt on miehellä AIVAN väärä nimimerkki!!

Jos juomamieltymys kerran on tuo, niin nickin pitäisi olla LaphroAig eikä CampAri !!!

Nimimerkki valittu siten, että toi Single Malt harrastus ei näyttäisi sitoutuneelta nautiskelijalta vaan sitoutumattomalta halpajuomarilta, jota voikin sitten yleisesti moittia juomisestaan, vinks vinks

#389171 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Viskit varmaan luontevasti sopivat golf-henkisyyteen, mutta itse olen ennemminkin Latinalaisen-Amerikan rommien ystävä.

Kaikkien jotka yleensä pitävät viskeistä ja konjakeista tulisi kokeilla Quatemalalaista rommia, kaikkine termeineen nimeltään: ’ Ron Zacapa Gran Reserva Sistema Solera 23’. Tämä jos joku on linnunmaitoa. Alkossa 70 cl hinnaltaan 49 euroa.

Tämä tuote birdiepullossani on saanut yleensä maistajien suun muikeaksi, mutta kukaan ei ole maistaessaan tajunnut sitä rommiksi.

Yömyssyn ko kuomaa juuri nauttii

#389172 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

EFC kirjoitti: (23.11.2010 20:19:04)
    Miksei virheellistä kommenttia saisi oikaista? Kokeileppa joskus lisätä tillkka vettä ja kommentoi sitten uudestaan.

Kalat kusee ja nussii vedessä joten se ei ole terveellistä ihmiselle edes alhkomahoolin sekoitettuna !

#389174 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    KL

Järvipallo kirjoitti: (23.11.2010 21:59:08)
    Viskit varmaan luontevasti sopivat golf-henkisyyteen, mutta itse olen ennemminkin Latinalaisen-Amerikan rommien ystävä.

Kaikkien jotka yleensä pitävät viskeistä ja konjakeista tulisi kokeilla Quatemalalaista rommia, kaikkine termeineen nimeltään: ’ Ron Zacapa Gran Reserva Sistema Solera 23’. Tämä jos joku on linnunmaitoa. Alkossa 70 cl hinnaltaan 49 euroa.

Tämä tuote birdiepullossani on saanut yleensä maistajien suun muikeaksi, mutta kukaan ei ole maistaessaan tajunnut sitä rommiksi.

Äärimmäisen kiinnostava juoma, varsinkin kun tuolla nimellä ei netistä löyty ensimmäistäkään osumaa…. Kiinnostuksesta lähdin katsomaan kuinka vanhaa tuo juoma on.

#389175 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

KL kirjoitti: (23.11.2010 22:29:35)

Äärimmäisen kiinnostava juoma, varsinkin kun tuolla nimellä ei netistä löyty ensimmäistäkään osumaa…. Kiinnostuksesta lähdin katsomaan kuinka vanhaa tuo juoma on.

Älä höpötä.. Neuvoksesi ’KVG’ ja löydät kyllä vastauksen jos haluat. Tosin neuvoja voin antaa lisääkin, mutta ymmärrystä en. Pullon kyljessä lukee nuo mitä kirjoitin, mutta netissä nimessä on näytetty useimmissa tapauksissa käytettävän myös sanaa centenario. Et kai oikeasti väitä, ettet löytänyt sitä hakemaasi ikää? .. mikä ei siis ole 23 v.

Tässä nyt sulle sitten esimerkkinä kaksi linkkiä kahdella hieman eri nimityksellä..

http://www.ministryofrum.com/favlist.php ( ylimmäinen linkki)

http://www.theapothecary1878.com.au/store/products/spirits/ron-zacapa-23yo-solera-gran-reserva-rum

#389176 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    KL

Järvipallo kirjoitti: (23.11.2010 23:27:40)

KL kirjoitti: (23.11.2010 22:29:35)

Älä höpötä.. Neuvoksesi ’KVG’ ja löydät kyllä vastauksen jos haluat. Tosin neuvoja voin antaa lisääkin, mutta ymmärrystä en. Pullon kyljessä lukee nuo mitä kirjoitin, mutta netissä nimessä on näytetty useimmissa tapauksissa käytettävän myös sanaa centenario. Et kai oikeasti väitä, ettet löytänyt sitä hakemaasi ikää? .. mikä ei siis ole 23 v.

Tässä nyt sulle sitten esimerkkinä kaksi linkkiä kahdella hieman eri nimityksellä..

http://www.ministryofrum.com/favlist.php ( ylimmäinen linkki)

http://www.theapothecary1878.com.au/store/products/spirits/ron-zacapa-23yo-solera-gran-reserva-rum

Oikeasti en löytänyt googlettamalla tuolla antamallasi nimellä. Eikä muuten löytynyt siitä antamastasi ylemmästä linkistäkään. Toisesta linkistä löytyy (muttei siitäkään antamallasi nimellä…), mutta sen hinta on yli 100 taalaa. Miten Alko myy sitä melkein puolella hinnalla? Ei liene sama tavara.

Juoman ikää ei tiedetä, koska kyseessä on usean eri ikäisen tuotteen seos. Tällaisen tiedon löysin siitä jälkimmäisestä linkistä, jossa siis käsitellään jotakin muuta juomaa kuin Ron Zacapa Gran Reserva Sistema Solera 23.

Mitä tuo 23 siinä nimessä tarkoittaa, kun se ei kerran ole ikä?

#389177 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    HKR

Tuo juoma lienee Ron Zacapa Centenario 23 anos. Loistava juoma, johon todella kannattaa tutustua. Voi tosin jäädä koukkuun samalla tavalla kuin golfiinkin.

#389178 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

HKR kirjoitti: (24.11.2010 9:59:24)
    Tuo juoma lienee Ron Zacapa Centenario 23 anos. Loistava juoma, johon todella kannattaa tutustua. Voi tosin jäädä koukkuun samalla tavalla kuin golfiinkin.

Jotakin hyötyä tästäkin foorumista. Tuota ostan jouluksi.

#389179 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    Nimetön

Tästäkin ketjusta taas huomaa, että tää viskeistä, konjakeista, viineistä ym. linnnunmaidoista on jauhaminen säälittävää snobismia.

Myönnän, että juomissa on eroja, mutta niinhän on maidoissa, karkeissa, mehuissa, jäätelöissä ym. ruuissa ja nautintoaineissa. Eikä kukaan niistä jaksa länkyttää illasta ja vuodesta toiseen. Tosiasiassa kaikki nää aineet on niin hel…tin pahaa, ettei kukaan niitä nauttisi, jos niistä ei tulisi känniin. Luodaan vaan snobihengessä keskustelua, jossa kuningas on se, joka on juonut kalleinta ja harvinaisinta juomaa. Ja varsinkin, kun yleensä nää keskustelut käydään aamuyöstä kahen promillen kännissä, yökerhon tiskillä ja juomien hinnat pitää olla tärkeimpänä kriteerinä. Mitä v…n väliä sillä on, maksaako se juoma euron vai sata, jos se on olevinaan niin hyvää.

Kuten varmaan huomaatte, niin mä en ole erikoisen hyvää ryyppyseuraa. On meinaan tullut muutamaan kertaan avauduttua, kun joku on alkanut juomilla brassailemaan.

#389180 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    KL

Kualeppi kirjoitti: (24.11.2010 10:16:45)
    Tästäkin ketjusta taas huomaa, että tää viskeistä, konjakeista, viineistä ym. linnnunmaidoista on jauhaminen säälittävää snobismia.

Myönnän, että juomissa on eroja, mutta niinhän on maidoissa, karkeissa, mehuissa, jäätelöissä ym. ruuissa ja nautintoaineissa. Eikä kukaan niistä jaksa länkyttää illasta ja vuodesta toiseen. Tosiasiassa kaikki nää aineet on niin hel…tin pahaa, ettei kukaan niitä nauttisi, jos niistä ei tulisi känniin. Luodaan vaan snobihengessä keskustelua, jossa kuningas on se, joka on juonut kalleinta ja harvinaisinta juomaa. Ja varsinkin, kun yleensä nää keskustelut käydään aamuyöstä kahen promillen kännissä, yökerhon tiskillä ja juomien hinnat pitää olla tärkeimpänä kriteerinä. Mitä v…n väliä sillä on, maksaako se juoma euron vai sata, jos se on olevinaan niin hyvää.

Kuten varmaan huomaatte, niin mä en ole erikoisen hyvää ryyppyseuraa. On meinaan tullut muutamaan kertaan avauduttua, kun joku on alkanut juomilla brassailemaan.

Sinä et taida syödä sisäfilettäkään, koskapa makkaraa saa halvemmalla ja molemmista tulee vatsa täyteen?

#389181 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    Nimetön

KL kirjoitti: (24.11.2010 10:22:18)

Kualeppi kirjoitti: (24.11.2010 10:16:45)

Sinä et taida syödä sisäfilettäkään, koskapa makkaraa saa halvemmalla ja molemmista tulee vatsa täyteen?

Pointti meni sulta ohi. Mä myönnän, että aineissa on eroja, mutta se jauhaminen niistä on mun mielestä tyhjänpäivästä höpinää. Eihän niistä sisäfileistäkään ketjuja kirjoiteta ja illanistujaisia pidetä, vaikka hyvä pippuripihvi on herkkuani.

Fakta vaan on, että alkoholi on se pointti, eikä maku.

Ja kieli poskessa mä tätä kirjoittelen. En mä niin fanaattinen tän asian kanssa ole, kun kirjoituksesta voisi päätella. Mulla vaan on paha tapa miettiä ihmisten motiiveja kaikissa asioissa. Ja tässä asiassa se on brassailu, snobismi ja oman egon pönkittäminen. Eli kurkistapa peiliin, onko tärkeämpää juoda sitä hyvää juomaa vai jauhaa siitä paskaa.

#389182 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

Kualeppi kirjoitti: (24.11.2010 10:34:51)

.

Pitkään oli tuo minunkin kantani. Sitten vaan tapahtuu jotain, kun erehtyy noihin parempiin myrkkyihin sekaantumaan. Oli kyseessä sitten viini, viski tai konjakki, niin parempiin tutustumisen jälkeen moni ennen kelvannut saa jäädä. Eikä juurikaan noita tule alkoholin takia nautittua, joskaan en alkoholitonta kossua välttämättä hankkisikaan.

#389183 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Täältä löytyy jotain!

http://www.nautiskelijat.net/wp/?p=229

#389184 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

ts kirjoitti: (24.11.2010 10:47:55)

.

Pitkään oli tuo minunkin kantani. Sitten vaan tapahtuu jotain, kun erehtyy noihin parempiin myrkkyihin sekaantumaan. Oli kyseessä sitten viini, viski tai konjakki, niin parempiin tutustumisen jälkeen moni ennen kelvannut saa jäädä. Eikä juurikaan noita tule alkoholin takia nautittua, joskaan en alkoholitonta kossua välttämättä hankkisikaan.

Ja lauantaina kun joskus safkaa väännän, niin siinä kyytipoikana punkkua ja ei se kyllä sen takia ole siinä, että kännin vetäisin päälle. Sama pätee noihin viskeihin ja muihin kaltaisiin juomiin.

#389185 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    PG

Halusin katsoa, onko viskikeskustelulle omaa palstaa. Laitoin hakusanaksi viskipalsta. Google vastasi: tarkoititko seksipalsta…

Nyt luulen ymmärtäväni, miksi golffoorumilla keskustellaan viskeistä 🙂

#389186 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Kiitti rommivinkista, tosin taytynee odottaa ulkomaan matkaa Eurooppaan, taalta Aasiasta sita tuskin saa. Aussien Bundaberg Black Label oli hyva rommi, heidan nykyista Reserve Labelia en ole maistanut.
    Snobbailusta puheen ollen, tulee mieleen tilanne myyntimiesurani alkutaipaleelta. Olin ensimmaisen kerran Pariisissa ja edustajan ja asiakkaan kanssa illallisella. Isantana velvollisuuteni oli valita viinia ja mina viinikurssin tuomalla varmuudella lueskelin monisivuista viinilistaa. Enhan ma mitaan niista ymmartanyt ja olin jo aikeissa tilata viinia, kun edustajamme, vanhempi herrasmies otti listan ja tilasi puolestani. Jalkeen pain antoi opetuksen, jonka muistan aina: Ei ole tyhmaa olla tietamaton, tyhmaa on teeskennella tietavansa jotain josta ei oikeasti ole hajuakaan. Sen jalkeen vastaavissa tilaisuuksissa totesin ranskalaisille asiakkailleni: tulen Suomesta ja meidan viinikulttuurimme on olematon (30 v sitten) ja kun te taalla Ranskassa saatte ensimmaiset viininmaistajaiset aidinmaidossa, niin jatan suosiolla viinien valinnan teille. Ja koskaan ei mennyt kasvot ko tilanteessa.

#389187 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    KL

Pointti meni sulta ohi. Mä myönnän, että aineissa on eroja, mutta se jauhaminen niistä on mun mielestä tyhjänpäivästä höpinää. Eihän niistä sisäfileistäkään ketjuja kirjoiteta ja illanistujaisia pidetä, vaikka hyvä pippuripihvi on herkkuani.

Kannattaisi pitää. Suurin osa kotikokeista pilaa sisäfileen, koskapa eivät ymmärrä sen valmistamisesta tuon taivaallista.

Sinun osaltasi se varmasti on fakta, parin miljardin muun ihmisen osalta se ei ole. Maistapas joskus huviksesi alkoholitonta viiniä tai olutta ja vertaa sen makua normaaliin alkoholia sisältävään tuotteeseen. Saatat yllättäin todeta, että alkoholi on osa sitä makua.

#389188 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Kaveri on oikeilla jäljillä. Kyllähän paras aperitiivi on pirtu. Sitä ei tarvi paljoa nieleskellä, kun jo puhutaan sujuvaa ruotsia.

#389189 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

PG kirjoitti: (24.11.2010 11:12:36)
    Halusin katsoa, onko viskikeskustelulle omaa palstaa. Laitoin hakusanaksi viskipalsta. Google vastasi: tarkoititko seksipalsta…

Nyt luulen ymmärtäväni, miksi golffoorumilla keskustellaan viskeistä 🙂

Viskiä tutuille.

#389190 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    Nimetön

KL kirjoitti: (24.11.2010 13:18:58)

Sinun osaltasi se varmasti on fakta, parin miljardin muun ihmisen osalta se ei ole. Maistapas joskus huviksesi alkoholitonta viiniä tai olutta ja vertaa sen makua normaaliin alkoholia sisältävään tuotteeseen. Saatat yllättäin todeta, että alkoholi on osa sitä makua.

Pari miljaardia teeskentelee, mä olen rehellinen.

Maussa mukana lakritsia ja vahvasti kahvin aromeja (vai kuvittelenko sen?) lisäksi ehkä jotain yrttisyyttä. Juoma on pehmeää, tynnyri ja ikä ovat tehneet pyöreyttä makuun, mutta erikoisesti tynnyri ei kuitenkaan ole antanut tynnyrin makua juomaan … ellei se sitten esiinny tuossa lakritsin maussa ja ehkä aavistuksenomaisessa vaniljaisuudessa. Jälkimaku melko pitkä ja sekin kääntyy melko voimakkaasti tummaan siirappiin päin.

Tällasta tekstiä nää usein on, eihän kukaan tommosta selvinpäin viittis kirjoitella 😉
    Hienoja vivahteita kaveri on löytänyt, mutta SO WHAT. Toteis vaan, että olipas maukasta ja sai hyvän pöhnän. Viinan juominen on naamioitu taitavasti noiden hienojen sanojen alle. Eihän sitä nyt voi myöntää, että vedänpäs pienen iltapäiväpöhnän tosta viininkurasta. Hienompaa on perustella juomista itselleenkin, kun löytää niistä hienoja vivahteita.

Olen muuten samaa mieltä moottoripyöräilystä. Se on hyväksyttävä keino päästä kotoa pois luvallisesti. Emännälle kun kertoo, että pyöräilenpäs poikien kanssa Lappeenrannan Nesteelle kahville, niin se on ok. Sanokaapas joku emännälle, että mennään poikien kanssa autolla 300:n kilometrin päähän kahville, niin alkaa rouvan silmät pyörimään päässä. Molemmilla kulkuneuvoilla matka olisi luultavasti yhtä hauskaa.

Kuten sanoin, niin en mä ihan tosissaan luule, että kaikilla on nää motiivit. Jollain kuitenkin. Ja niihin pitää iskeä kiinni.

#389191 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Kualeppi kirjoitti: (24.11.2010 15:13:24)

Maussa mukana lakritsia ja vahvasti kahvin aromeja (vai kuvittelenko sen?) lisäksi ehkä jotain yrttisyyttä. Juoma on pehmeää, tynnyri ja ikä ovat tehneet pyöreyttä makuun, mutta erikoisesti tynnyri ei kuitenkaan ole antanut tynnyrin makua juomaan … ellei se sitten esiinny tuossa lakritsin maussa ja ehkä aavistuksenomaisessa vaniljaisuudessa. Jälkimaku melko pitkä ja sekin kääntyy melko voimakkaasti tummaan siirappiin päin.

Tällasta tekstiä nää usein on, eihän kukaan tommosta selvinpäin viittis kirjoitella 😉
    Hienoja vivahteita kaveri on löytänyt, mutta SO WHAT. Toteis vaan, että olipas maukasta ja sai hyvän pöhnän. Viinan juominen on naamioitu taitavasti noiden hienojen sanojen alle. Eihän sitä nyt voi myöntää, että vedänpäs pienen iltapäiväpöhnän tosta viininkurasta. Hienompaa on perustella juomista itselleenkin, kun löytää niistä hienoja vivahteita.

Olen muuten samaa mieltä moottoripyöräilystä. Se on hyväksyttävä keino päästä kotoa pois luvallisesti. Emännälle kun kertoo, että pyöräilenpäs poikien kanssa Lappeenrannan Nesteelle kahville, niin se on ok. Sanokaapas joku emännälle, että mennään poikien kanssa autolla 300:n kilometrin päähän kahville, niin alkaa rouvan silmät pyörimään päässä. Molemmilla kulkuneuvoilla matka olisi luultavasti yhtä hauskaa.

Kuten sanoin, niin en mä ihan tosissaan luule, että kaikilla on nää motiivit. Jollain kuitenkin. Ja niihin pitää iskeä kiinni.

Alla parhaat makuluonnehdinnat, joita olen punkusta kuullut:
    ’Maku on pyöreähkö, muttei kuitenkaan pallo’.
    ’Maku on takaapäin antava, suorastaan huorahtava!’.

Ja nämä siis täysin ilman snobismin häivääkään. Toki täytyy tunnustaa, että ks. heppu ei varsinaisesti kuulu enologien joukkoon, vaan mittaa alkoholijuomien paremmuutta hinta-känni -suhteella.

#389192 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    KL

Kualeppi kirjoitti: (24.11.2010 15:13:24)

Perisuomalainen suhtautumistapa alkoholijuomiin… Uskotkos, kualeppi, että meitä suomalaisia on tästä maailman alkoholijuomia nauttivasta väestöstä pikkaista vaille perkeleen pieni vähemmistö? Useimmissa maailmankolkissa humaltumista pidetään sivistymättömänä ja silti monissa noista kolkista alkoholia käytetään selvästi enemmän per capita kuin Suomessa.

Mutta kukin tyylillään ja toiset ilman.

Esillä 25 viestiä, 26 - 50 (kaikkiaan 80)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #389174 kohteessaParas Liemi

Etusivu Foorumit Yleistä Paras Liemi