Aihe: pallo tippuu ruohon läpi? - Golfpiste.com

29.11.–6.12. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][3]
KilpailuaSuomalaista

pallo tippuu ruohon läpi?

Etusivu Foorumit Säännöt pallo tippuu ruohon läpi?

Esillä 9 viestiä, 1 - 9 (kaikkiaan 9)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Pelailin Kalajoella ja löin hienon avaukseen etuheinikkoon. Kun kävelin pallolle niin huomasin sen olevan ikään kuin tiin päällä heinikossa. Otin draiverin ja kun olin tähtäämässä niin koskin ruohoa sen verran, että pallo tippui syvälle heinikkoon. Minä vaihdoin mailan rautaysiin ja jatkoin peliä nollilla rankuilla MUTTA miten tuossa kuuluis toimia sääntöjen mukaan? Palloa ei enää olisi saanut asetettua takaisin heinikon päälle ainakaan samalle kohtaa

    MOD Q8
    Moderaattori

    Tähän löytyy suoraan päätös

    20-3d/3 Ball in Rough Moves Downward When Addressed; Ball Will Not Remain at Rest When Replaced

    Q: A player’s ball is sitting up in the rough about three inches above the ground. He addresses the ball. It moves downward about two inches and comes to rest at Point X. The player attempts to replace the ball as required by Rule 18-2b, but the ball falls downward to Point X. Under Rule 20-3d, he again attempts to replace the ball, with the same result. The player must now place the ball at the nearest spot not nearer the hole where it can be placed at rest – Rule 20-3d.
    If the nearest spot where the ball will remain at rest is Point X, must the player place the ball there, even though that point is vertically below the original lie?

    A: Yes

    Eli pallo pitää yrittää laittaa korren päähan kaksi kertaa ja jos se ei sittenkään pysy, niin pallo asetetaan maahan kohtaan joka on suoraan pallon alkuperäisen paikan alapuolella.

    Nyt näin ei tehty (vaikka paikka olisi ollutkin sama) ja tulee rankkuja. Olisiko 1+2 oikein?

    MOD Q8
    Moderaattori

    jaja1 kirjoitti: (3.10.2012 16:33:52)
    Minä vaihdoin mailan rautaysiin ja jatkoin peliä nollilla rankuilla MUTTA miten tuossa kuuluis toimia sääntöjen mukaan? Palloa ei enää olisi saanut asetettua takaisin heinikon päälle ainakaan samalle kohtaa

    Vaikka asettamisen sääntöjä/päätöksiä ei tuntisikaan, niin miten pallon liikuttamisesta tässä tilanteessa olisi nollilla rankuilla kuitenkaan selvinnyt?

    KL

    Q8 kirjoitti: (3.10.2012 17:14:58)
    Nyt näin ei tehty (vaikka paikka olisi ollutkin sama) ja tulee rankkuja. Olisiko 1+2 oikein?

    Ei ole. Kaksi on oikein (sääntö 18, yleinen rangaistus):

    *PENALTY FOR BREACH OF RULE:
    Match play – Loss of hole; Stroke play – Two strokes.
    *If a player who is required to replace a ball fails to do so, or if he makes
    a stroke at a ball substituted under Rule 18 when such substitution is not
    permitted, he incurs the general penalty for breach of Rule 18, but there
    is no additional penalty under this Rule.

    Me ei siis pelattu niska limassa ja vaan harjoituskierrosta kuitenkin.

    Ymmärsinkö nyt väärin, siis tulisiko siitä 2 rakkua, vaikka asettaisi pallon suoraan alkuperäisen paikan alapuolelle?

    KL

    kaukoaatos kirjoitti: (4.10.2012 18:38:07)
    Ymmärsinkö nyt väärin, siis tulisiko siitä 2 rakkua, vaikka asettaisi pallon suoraan alkuperäisen paikan alapuolelle?

    Juuri noin, ymmärsit väärin 😉

    Pelaajan liikutettua pelissä olevaa palloaan hän saa 2 penaa, jos ei palauta palloaan takaisin paikoilleen, siis sääntömielessä takaisin. Jos ja kun hän yrittää laittaa sen takaisin, mutta joutuu sen laittamaan jonnekin muualle sääntöjen edellyttämällä tavalla (kuten tuossa mm. deccarissa kuvataan), hän saa vain yhden penan siitä pallon liikuttamisesta. Se toinen pena tulee siis siitä, ettei palauta palloaan takaisin paikoilleen.

    MOD Q8
    Moderaattori

    kaukoaatos kirjoitti: (4.10.2012 18:38:07)
    Ymmärsinkö nyt väärin, siis tulisiko siitä 2 rakkua, vaikka asettaisi pallon suoraan alkuperäisen paikan alapuolelle?

    Jos sääntöjen mukaan mennään niin mielestäni kyllä.

    MOD Q8
    Moderaattori

    Q8 kirjoitti: (4.10.2012 18:52:21)

    kaukoaatos kirjoitti: (4.10.2012 18:38:07)
    Ymmärsinkö nyt väärin, siis tulisiko siitä 2 rakkua, vaikka asettaisi pallon suoraan alkuperäisen paikan alapuolelle?

    Jos sääntöjen mukaan mennään niin mielestäni kyllä.

    Siis kaksi rankkua jos suoraan asettaa eikä yritä kahta kertaa korren päähän ja vasta sitten maahan.

    Se edit olisi kiva.

Esillä 9 viestiä, 1 - 9 (kaikkiaan 9)
Vastaa aiheeseen: pallo tippuu ruohon läpi?

Etusivu Foorumit Säännöt pallo tippuu ruohon läpi?