-
JulkaisijaArtikkelit
-
No toihan on ilmasta, mutta siellä paloheinän talviharjoittelu keskuksessa on pajon kokeneita pelaajia treenaamassa ja ohjeta saa varmasti. Hannakin antoi harjoitusta ilmaiseksi 10 ilmoittautujalle 140 hakijasta ja tarjosi ilmaisia kierroksiakin eri kentillä ja antoi välineitäkin ilmaisiksi ainoastaa kuin halusi kokeilla kuinka alas saa pudotettua näiden ilmaiskurssilaisten tasoitusta. Asiasta on luettavissa Paloheinän sivulla, ryhmän tasoitus puotosi jotain 80 pinnaa kesässä.
Alotelia itsekin, ja pääkaupunkiseudulla pelaan. Omat suosikit taida olla Nevas hauska ja haastava kenttä 27 väyllä joka pelatan 9+9 eli saat kolme eri komboa. Toinen hyvä kenttä on Peuramaa siellä löytyy 2x 18 väylä.
Vuosaari on hastava ja hauska kenta mutta ’lay outi’ hiukan tylsä eli paljon kävelyä väylien välillä joka kieltämättä pidenta pelamsita.
Gumbölen etu ysi on hauska ja kannatta kierta muutama kiertää mutta pelioikeus on ehkä turha ota kun toi taka ysi on niin… miten sanoisin tylsää voi yhtä hyvin paukuta rangella.
Tuusula on hyvä ja Luuki/Lakisto ovat kokeilemisen arvoisia, mutta vaikeampi kun esim Tuusula.
Paloheinä… noh kannatta kokeilla mutta ei se oikeasti ole kovin ihmelinen toivoitävästi paranne lajenuksen myöntää. Tällä hetkellä lyhyt ja ahdas.Mutta jos vastan kysymyksen. Vuokrapelioikeus Nevaksissa tai Peuramalla.
Pekka-72 kirjoitti: (11.12.2009 23:56:37)
Veikkaan, että pääsen ensikesänä pelaamaan 20-40 golfkierrosta. Minulla on oma auto käytössä ja asun pääkaupunkiseudulla Tikkurilassa, eli mahdollisuus on ajella vaikka
Porvoo-Helsinki-Tuusula-Espoo välillä. Toivoisin että saisin mahdollisimman monelta lukijalta vinkkejä eri Pk-seudulla olevista vaihtoehdoista. Mihin golfseuroihin voi liittyä aloittelija ja millä kentillä voin myös pelata jäsenenä? Tasoitukseni on 54 ja into golfiin kova. Harrastukseeni ajattelin varata 2000-2500 euroa. Kiitos asiallisista vastauksista ja vinkeistä etukäteen!Näköjään mun eilinen viesti hävisi johonkin. Mutta edelleen ehdottelen Vuosaari 1 X 18. Kehä III varrella ja toiseen suuntaan Keimola 2 X 18 molemmat varteen otetavia vaihtoehtoja
Unohtui kustannukset ;o)
Monet ovat sanonet että käytä muutama sata hyvän pron tunneille. Se kyllä kannatta koska yksin pron kanssa voit rakentaa sinulle sopiva svingi, Toinen on lähipeli hyvä pro voi opettaa oikeat tekniikan chipin ja pitchin ja saasta sinulle kymmeniä lyöntejä, puttaminen on sitten aivan oma lajinsa ja kannatta pron kanssa löydä sopivan tekniikan.Nevas näytäisi oleva 925€ vuokrapelioikeus ja jäsenmaksu
https://golfpiste.com/nevasgolf/pelaaminen/?p=hinnasto&seura=7709&lang=fi&mn=pelaaminenPeuramaa taas ei ilmoita suoran
No ohjeita/neuvoja saa varmasti ilmatteeks mistä vaan. Ootko esmes kuullu internetistä? (internettii voi käyttää ilmatteeks vaikkapa kirjastossa) Mut onko ohjeet/neuvot sama kuin opetus?
Nii tuohan oli osoitettu visioväärin.
visionääri kirjoitti: (12.12.2009 21:05:05)
Nyt kyllä sohaisit arkaan paikkaan, mutta kyllä Ring Sidegolfin jäsenet eivät saa pelata näillä 6 muulla kentällä. Eivätkä heillä ole ilmaista talviharjoittelu hallia käytössään neljänä paivänä viikossa klo 12-21.Tämä yritysosake tai useammat yritysosakkeet joita paloheinä OY on hankkinut perustuvat aivan samallaiseen pelioikeuteen kuin jos itse hankkisit oman henkilökohtaisen pelioikeuden kyseisiltä kentiltä eli kun pelaat kentällä tai varaat aikoja on sinulla samat oikeudet kuin kenellä muulla tahansa kentän osakkalla.
Eli kipin kapin liittymään paloheinän vapaisiin mustangeihin jos tässä huolestuin kuin Rauski yritti tehdä sinusta muulia omalle korpikentälleen. Älä alaistu ikeen alle. Älä liity golf työväkeen, vaan harrasta kuin herrasmies lajin hengen mukaisesti kuin gentleman.
On tämä ihmeellistä, että et osaa edes lukea saati sitten kirjoittaa. Olisi kiva kuulla sinulta omalta kotikentältäsi samanlainen arvio, mitä mieltä siitä olet, etkä vaan jauha p*****. Kuinkahan monta kertaa paloheinän pelaaja pystyy edes realistisesti kiertämään noita muita kenttiä kesässä, kun pitää lätkää hakea ja varmaankin palauttaa sinne paloheinän caddiemasterille, voi olla vähän ruuhkaa. On siinä ravaamista edestakas.
visionääri kirjoitti: (12.12.2009 23:23:02)
Eí minä pyydän 30 ekee 1,5 -2 tunnilta omaehtoisesta harjoittelusta eli saa kattoo kun mä treenaan ja lyödä siitä viereiseltä matolta samalla. Sitten kun mä lepään, niin voin vähän kattoa lyöntiä ja ehdottaa jotakin. Tosin yleensä ei paljoa viitsi korjailla ensimmäisinä tunteina grippi ja stanssi korkeintaan. Sitten jos kun alkaa edes jotenkin osumaan palloon niin katsotaan lisää . Oikea suhde alkuun on antaa mulle 30 ekee. Mä katon gripin ja stanssin sitten saa kattoo kun mä harjottelen. Sitten saa treenata omin päin 10 tuntia sitten taas saa katella kun mä treenaan 30 kympin hintaan 1,5 tuntia .Tätä voi sitten jatkaa jos tuntuu siltä, että kehittyy. Yleensä kun pulittanut mulle 3 hunttia
niin osaa jo korjata itsekkin omaa lyöntiään siihen kuin kaikki tähtää.Että tämmöisen provopellen kirjoituksiin täällä vastaillaan ikäänkuin keskusteltaisiin järjissään olevan ihmisen kanssa. Visionääri jatkanee provoiluaan täällä niin kauan kun saa vastakaikua.
Hei. Olen pelannut kymmenisen vuotta eri kentillä pääkaupunkiseudulla. Hyvä vaihtoehto Tikkurilassa asuvalle on Talma. Harjoittelualueet ja kentät toimivat, tiiaikoja saa hyvin (kaksi 18-reikäistä), joten pelaamaan pääsee ns. aina. Henkilökunta on ystävällistä. Kentällä toimii useampi pro, joten oppitunteja saa ammattilaiselta, jos kiinnostusta siihen on. Talviharjoittelu on järjestetty Malmin kuplahallissa. Kentät ovat säällisessä kunnossa ja sopivan monipuoliset.
Vuosaari on niin ikään asiallinen vaihtoehto ja etäisyyden kannalta myös sopiva. Vuosaaressa harjoittelualueet eivät ole niin laajat kuin Talmassa, mutta kyllä sielläkin pystyy treenaamaan hyvin. Opetustakin on tarjolla. Links-tyyppisenä kenttänä Vuosaari on aika erilainen kuin moni muu seudun kenttä. Kausi kestää yleensä pitkään, mikä on hyvä. Griinit ovat kokemukseni mukaan Vuosaaressa paremmat kuin Talmassa, mutta kyllä sielläkin puttailee. Myös Vuosaaressa on mukava henkilökunta. Vuosaaren klubitalo on mielestäni viihtyisämpi kuin Talman, jos tällainen seikka jotain painaa.
Pk-seudun tarjonta on hyvää, mutta tässä kaksi kelvollista ja kohtuuhintaista vaihtoehtoa. Vuokrapelioikeuden saa 900-1100 eurolla. Vuosaaressa voi maksaa vuokrapelioikeudesta osan liikuntaseteleillä, jos työnantajallasi tällaisia on tarjolla.
Rauski kirjoitti: (13.12.2009 0:48:20)
. Kuinkahan monta kertaa paloheinän pelaaja pystyy edes realistisesti kiertämään noita muita kenttiä kesässä, kun pitää lätkää hakea ja varmaankin palauttaa sinne paloheinän caddiemasterille, voi olla vähän ruuhkaa. On siinä ravaamista edestakas.Käytännön tilanne on se, että vuorot varataan ensin täysin normaalisti kyseisen kentän GM-toimistosta puhelimelle tai netistä. Tämän voi tehdä myös paloheinän GM toimistossa sijaitsevalta tietokoneelta. Sitten tehdää pelilätkän varaus paloheinän GM toimistosta. No nyt on sitten aikaa sopia edellisen ja seuraavan lätkän käyttäjän kanssa miten lätkänvaihto suoritetaan . Sellaiselle joka asiaa ei tunne voi ajatella tätä lätkää viestikapulana se on fysinen ja se pitää olla mukana kierroksella.
Asiaa voi vaikka verrata pesutuvan avaimeen varaat vuoron ja noudat avaimen ovenlukkoon isännöitsijäntoimistosta ja sitten palautat avaimen isännöítsijäntoimistoon.
Luonnollisesti voi vaihtaa avaimen myös lennosta jolloin ei tarvita tätä väli-isännöintiä.
Tämän systeemin tarkoitus on varmistaa, että kaksi pelaajaa ei käytä samaa pelioikeutta yhtä aikaa.Mitä Rauski tarkoitit ruuhkalla paloheinän gaddy-mastarin toimistolla, vai matkalla kentälle tai ruuhkaa kentällä. Ruuhkaa kentällä voi välttää pelaamalla primetime aikojen ulkopuolellla, siis lähtöaikoja 15-17 kannattaa suosiolla välttää jos pelaa tasoituksella 54
visionääri kirjoitti: (13.12.2009 15:21:17)
… Tämän systeemin tarkoitus on varmistaa, että kaksi pelaajaa ei käytä samaa pelioikeutta yhtä aikaa. …Niin mut eikös tuo sodi sun periaatteitas vastaan? Eikös se olis näppärämpää kun voisitte jakaa välinekulutkin siinä keskenänne ja käyttää yhteistä bägiä? Vaikka sulla sitä rahaa on niin miksi sitä turhaa jakaa pois…
Odotan kyllä tälläistä päänavausta Hanna Teerijoelta eli paloheinä golfin jäsenille tarkoitettuja jäsenetuja esim. pallojen kohdalla . Tilaamalla suoraan valmistajalta kontillisen palloja ja muuta tavaraa sitten jakamalla ne suoraan 700 pelaajalle 5 laatikkoa / nuppi voisi tulla merkittäviä säästöjä. yli 5 tasoituksella pelaavalle ei paljoa ole merkitystä eri pallojen ominaisuuksilla eli perus kaksiosainen riittää hyvin merkillä ei
väliä.Tässä vain yksi esimerkki, mailojen osalta vois kyllä ajatella samallaista systeemin eli kolme painoisia lapoja ja nuppeja tilattaisiin suuri määrä ja senjori ,regua ja siffiä vartta . Sitten custom fitataan kaikille sopivat mailat. Grippejä kahta sorttia .
Tälläisestä olisi kyllä suurta hyötyä tälläiselle aloittelevalle palaajalle ja jos Hanna myisi sitte vaikka 700 täys- settiä vuodessa voisi hintaa painaa aikatavalla alaspäin ja vielä jäisi voittoa.
Toivonkin, että Teerijoki lukee tämän ja panee heti hösseliksi ja tilaa kiinasta pari kontillista kamaa ja alkaa uudistamaan myös golfväline kauppaa. Hänellä kuin on markkinakanava käytössään.
visionääri kirjoitti: (13.12.2009 15:21:17)
… GM-toimistosta ….paloheinän GM-toimistossa sijaitsevalta tietokoneelta. Sitten tehdää pelilätkän varaus paloheinän GM toimistosta.
… paloheinän gaddy-mastarin toimistolla,
… ja HPC, green-gard jne. Visionääri tuo kokonaan uutta golfterminologiaa kehiin.
Paloheinä Golfin virallisilta kotisivuilta poimittu;
’Helsinki City Golfin jäsenmaksulla voi pelata ensi kaudella jo seitsemällä eri kentällä: Paloheinässä, Ringsidessa, Kurkissa, Hill Sidessa, Nurmijärvellä, Ruukissa ja Vierumäen Classic-kentällä.’’Pelaaja voi varata kerralla vain yhden kierroksen (muualla kuin Paloheinässä) ja tehdä uuden varauksen samalle kentälle vasta kun aiemmin varattu kierros on pelattu.’
Ainakin minä saan sellaisen kuvan, että pelaaja voi heti pelikierroksensa jälkeen tehdä uuden varauksen samalle kentälle ja muita rajoituksia ei pelaamisen suhteen ole?
Jos joku henkilö hankkii City golfin jäsenyyden ja haluaa pelata kaikki kauden pelikierroksensa vaikkapa 50 kierrosta esimerkiksi Nurmijärvellä, Ringsidessä tai muualla, niin se Paloheinän virallisten sivujen mukaan onnistustuisi helposti, kun pelaaja varaa itselleen seuraavan peliajan heti pelikierroksensa päättymisen jälkeen?Kuka olisi silloin vastuussa, jos markkinoidaan sellaista tuotetta tai palvelua, joka ei käytännössä vastaa niitä lupauksia joita yhtiö on virallisesti antanut ?
Eli jos joku ostaa pelipaketin, jolla ei kuitenkaan pääse pelaamaan tai myöhemmin pelaamiselle asetetaan rajoitteita, joista ostohetkellä ei ollut tietoa?Niin.. ja kiiitos kaikille lukijoille monipuolisista vinkeistä, joita olen täältä saanut. Luultavasti pelaan ensikesänä Talmassa, jos suunnitelmat onnistuvat ja minut sinne huolitaan jäseneksi. Pari muutakin, kuten Master on vielä pohdinnan alla.
Paloheinän pelipaketilla olisit saanut Pekka pelata muillakin golfkentillä kuin Talmassa, vaikka tasotuksesi on 54. Osakkeenomistajan oikeudella saat pelata , näillä kaikilla 7 kentällä jos otat kuitenkin Paloheinän pelioikuden.
Ei mikään osakeyhtiö voi diskriminisoida jotain osakesarjaa vaikka enemmistö niin haluaisi. Paloheinän käytäntö on ollut voimasa jo 4 vuotta ainakin enkä valitusta ole kuullut kuin muilta ei paloheinäläisiltä.
Ja jos asut Tikkurilassa voi olla kiva käydä heittämässä 9 reikää paloheinässä töiden jälkeen tai illemmalla. Rangekin on lähellä .
Masteri on kyllä ehdottomasti paras näistä muista vaihtoehdoista, mutta 54 tasoituksella olet kuin orpopiru keskellä merenselkää ilman airoja. Se ei ole hauskaa, belive me.
visionääri kirjoitti: (13.12.2009 19:24:33)
Masteri on kyllä ehdottomasti paras näistä muista vaihtoehdoista, mutta 54 tasoituksella olet kuin orpopiru keskellä merenselkää ilman airoja. Se ei ole hauskaa, belive me.
Oletko itse Paloheinän jäsen vai pelaatko singelitasoituksella Masterissa?
visionääri kirjoitti: (13.12.2009 19:24:33)
… Ja jos asut Tikkurilassa voi olla kiva käydä heittämässä 9 reikää paloheinässä töiden jälkeen tai illemmalla. Rangekin on lähellä . …Olen ymmärtänyt että Talmaan ehtii Tikkurilasta vähintään samassa ajassa kuin Talmaankin. Toki mie oon maalta eikä käytännön kokemusta tuosta ole muuta kuin että pelattu on sekä Golf Talma että Haltialan pelto.
Kuten olen jo aikaisemmin jo sanonut , että minulla ei ole mitään tekemistä paloheinägolfin kanssa muuten kuin käyn paloheinän rangella treenaamassa silloin tällöin enimmäkseen keväällä. Tulee siinä joskus vähän juteltuakin paloheinän jäsenten ja henkilökunnan kanssa.
Tasotukseen ja muuhun en ota kantaa, koska golfympyrät ovat niin pienet, että tälläisen tarkan tasoituksen paljastaminen on sama kuin antais henkilöturva tunnuksen vaikka seuraa ei paljastaisikaan.
Jaa että oikein plussalla on händäri.
visionääri kirjoitti: (13.12.2009 19:59:21)
Kuten olen jo aikaisemmin jo sanonut , että minulla ei ole mitään tekemistä paloheinägolfin kanssa muuten kuin käyn paloheinän rangella treenaamassa silloin tällöin enimmäkseen keväällä. Tulee siinä joskus vähän juteltuakin paloheinän jäsenten ja henkilökunnan kanssa.Tuota sanomaasi on aika vaikea uskoa. Ihan vaan siksi, että olet kirjoittanut varmaan toista sataa puolustuspuheenvuoroa Paloheinästä. Et osallistu täällä väline- tai muihin keskusteluihin lainkaan, pois lukien se Vuosaaren osakkeet keskustelu. Miksi kukaan ryhtyisi pitämään palopuolustuspuheenvuoroja sellaisesta kentästä, jossa ei käy kuin silloin tällöin rangella lyömässä? Nooh.. minulle sillä ei ole merkitystä, sillä sain jo riittävästi tietoa eri vaihtoehdoista ja olen päätökseni tehnyt ensikesän pelaamisen suhteen.
visionääri kirjoitti: (12.12.2009 23:57:14)
No toihan on ilmasta, mutta siellä paloheinän talviharjoittelu keskuksessa on pajon kokeneita pelaajia treenaamassa ja ohjeta saa varmasti. Hannakin antoi harjoitusta ilmaiseksi 10 ilmoittautujalle 140 hakijasta ja tarjosi ilmaisia kierroksiakin eri kentillä ja antoi välineitäkin ilmaisiksi ainoastaa kuin halusi kokeilla kuinka alas saa pudotettua näiden ilmaiskurssilaisten tasoitusta. Asiasta on luettavissa Paloheinän sivulla, ryhmän tasoitus puotosi jotain 80 pinnaa kesässä.visionääri kirjoitti: (12.12.2009 23:23:02)
Eí minä pyydän 30 ekee 1,5 -2 tunnilta omaehtoisesta harjoittelusta eli saa kattoo kun mä treenaan ja lyödä siitä viereiseltä matolta samalla. Sitten kun mä lepään, niin voin vähän kattoa lyöntiä ja ehdottaa jotakin. Tosin yleensä ei paljoa viitsi korjailla ensimmäisinä tunteina grippi ja stanssi korkeintaan. Sitten jos kun alkaa edes jotenkin osumaan palloon niin katsotaan lisää . Oikea suhde alkuun on antaa mulle 30 ekee. Mä katon gripin ja stanssin sitten saa kattoo kun mä harjottelen. Sitten saa treenata omin päin 10 tuntia sitten taas saa katella kun mä treenaan 30 kympin hintaan 1,5 tuntia .
Tätä voi sitten jatkaa jos tuntuu siltä, että kehittyy. Yleensä kun pulittanut mulle 3 hunttia
niin osaa jo korjata itsekkin omaa lyöntiään siihen kuin kaikki tähtää.
——————————————————————————————————
Visionääri – onko teidät paljastettu?Ilmainen talviharjoittelu HCG:n jäsenille! (1.12.2009)
Helsinki City Golfin jäsenille on järjestetty ilmainen talviharjoittelu Vuosaaren Kallvikissä, osoite Kallvikintie 28 (kurssikeskus Sofia).Halli HCG:n jäsenten käytössä torstaista 10. joulukuuta lähtien.
Tutustuminen talviharjoitushalliin sunnuntaina 13. joulukuuta kello 12.00-13.30. Paikalla head pro Hanna Teerijoki.HCG:n hallivuorot:
to klo 9-21, koko halli
pe klo 9-12, kolme mattoa
la klo 12-21, koko halli
su klo 9-21, koko halliPäiväpelioikeuden/eläkeläisjäsenyyden lunastaneet voivat käyttää hallia to-pe klo 9-15 (viimeinen varattava aika on klo 14) sekä la-su klo 19-21, (viimeinen aika klo 20). Laajennetun/moinipelioikeuden lunastaneilla ei ole rajoituksia. Lyöntivuoro kestää 50 min ja sen jälkeen kerätään pallot.
Aika varataan hallin aukioloaikoina Paloheinän caddiemasterin numerosta
(09) 756 2440, joka käännetään hallissa caddiemasterina ja opettajana toimivalle Matias Sandströmille. Yksi ajanvaraus voimassa kerrallaan, aikoja voi varata viikon eteenpäin. HCG:n tasoituskortti tulee esittää hallissa. Matoilta ei saa lyödä ulkokengissä.Matiakselta voi varata opetusta samasta numerosta. 5 x 20 minuutin kortti maksaa 50 euroa ja se maksetaan Paloheinä Golf Oy:n tilille 157230-375410.
Maksusta tulee ilmetä maksaja sekä käyttäjä jos eri henkilö, sekä maininta
¨5 x 20 min¨.Muita poikkeuksia aukioloihin:
to 24.12. suljettu
pe 25.12. suljettu
to 31.12. auki klo 9-14
pe 1.1.10 auki klo 12-21Seuran treenit alkavat tammikuussa ja ajat ilmoitetaan lähempänä ajankohtaa.
Jos nyt vaikka katsoo tätä tiedotetta ja vertaa sitä muihim kaupallisiin talviharjoitttelu paikkoihin vaikka tossa vieressä vilkkuvaan peltomäki golffiin , niin ero on hinnassa huima. Tälläiselle joka vaikka treenaa talvella sellaset 150 tuntia.
Hannan pelioikeudella se maksaa 0 euroa mutta muissa kaupallisissa talviharjoittelu keskuksissa 1500 euroa. Mitä se Hanna tästäkin nettoaa häh? Mitä järkeä on tässä nyt on? Taas tälläistä ilmaista arveluttavaa toimitaa ?
visionääri kirjoitti: (13.12.2009 19:59:21)
Tasotukseen ja muuhun en ota kantaa, koska golfympyrät ovat niin pienet, että tälläisen tarkan tasoituksen paljastaminen on sama kuin antais henkilöturva tunnuksen vaikka seuraa ei paljastaisikaan.Ja lässyti lässyti. On näitä plussapelaajia Suomessa sentään sen verran monta, ettei pelkästä tasurista ketään tunnista. Ja voihan sitä aina kertoa vaikka haarukan, jos ei tarkkaa halua kertoa.
Tosin mitäs sillä tasurilla on väliä, sen haltija kun on täys torvi. Miten sä oikein pärjäät itses kanssa?
Lipulle kirjoitti: (13.12.2009 20:43:22)
Visionääri – onko teidät paljastettu?
Tuo kyllä selittäisi nuo lukuisat yhdyssanavirheet.
Pekka-72 kirjoitti: (11.12.2009 23:56:37)
Veikkaan, että pääsen ensikesänä pelaamaan 20-40 golfkierrosta. Minulla on oma auto käytössä ja asun pääkaupunkiseudulla Tikkurilassa, eli mahdollisuus on ajella vaikka
Porvoo-Helsinki-Tuusula-Espoo välillä. Toivoisin että saisin mahdollisimman monelta lukijalta vinkkejä eri Pk-seudulla olevista vaihtoehdoista. Mihin golfseuroihin voi liittyä aloittelija ja millä kentillä voin myös pelata jäsenenä? Tasoitukseni on 54 ja into golfiin kova. Harrastukseeni ajattelin varata 2000-2500 euroa. Kiitos asiallisista vastauksista ja vinkeistä etukäteen!Aloittelijoille Paloheinän tarjous on todellä hyvä, joten vuokraa sieltä itsellesi monipelioikeus niin pääset vertailemaan eri kenttiä. Jos myöhemmin innostut lajista ja asut vielä Tikkurilassa niin vuokraa pelioikeus tai osta osake Talmasta. Talmagolf on todella hyvä kokonaisuus.
-
JulkaisijaArtikkelit