Aihe: Organisoitua ennakkopalautetta neloselle Majoreista - Golfpiste.com

21.4.–28.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[7][3]
KilpailuaSuomalaista

Organisoitua ennakkopalautetta neloselle Majoreista

Etusivu Foorumit Yleistä Organisoitua ennakkopalautetta neloselle Majoreista

Esillä 25 viestiä, 26 - 50 (kaikkiaan 73)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Oma suosikkini on kun parivaljakkoa jännitti etukäteen avaako Ööni tietyllä reiällä draiverilla poikittaisen joen yli. Tätä avausta sitten odotettiin jännityksellä.
    Pitkä taival ja väliin jääneet päiväunet saivat pari synopsia kytkeytymään väärin päin; seuraavana avausvuorossa, toisella reiällä, oli Vasuri Phil. Vanhat herrat sotkivat Philin ja Öönin keskenään. Avaus lähti ja jännitys oli käsinkosketeltavaa:’Yltääkö yli? Yltää, ei yllä, kyllä menee…’ Pallo putoaa väylälle ja ihmettely alkaa: menikö yli vai ei, kun jokea ei näy missään? Tämä ihmettely oli vielä täydessä käynnissä kun kuva siirtyy Ööniin, joka valmistautuu avaukseen. ?????

Vähättelemättä AA:n suorituksia täytyy muistaa, että noihin aikoihin golfia harrasti kourallinen ihmisiä ja SM-kisat voitettiin varsin keskinkertaisilla tuloksilla.

Jos olet sattunut kuuntelemaan vaikkapa Teemun ja Piltzin yhteisselostuksia, niin niistä saa käsitystä siitä mitä minä haluaisin kuulla. Tilanneanalyyseja (millainen lie, mihin pelaaja lähtee yrittämään, minkälaisella lyönnillä jne), selostuksia miksi joku lyönti oli hyvä/huono (ei siis mitään swingianalyysejä, vaan esim kummassa laidassa väylää olisi pitänyt olla, mille puolelle lippua olisi pitänyt lähestyä jne), pelaajan tunnetilojen analysointia.

Nykyään mua lähinnä naurattaa ne sekaantumiset eri pelaajissa ym, eikä sellainen mua haittaa. Ne historia jutut on kyllä oikeasti hyviä. Kavereilla olisi vaan erinomainen tilaisuus kertoa katsojille minkälainen thinking man’s game on kyseessä ja mä luulen, että moni klubipelaaja saisi niistä jutuista paljon irti.

Veljeni Herrassa,

käytät ulkomaalaisista urheilijoista nimityksiä ’neekeri’ ja toistuvasti ’apinan näköinen’. Suosittelen ulkomailla välttämään ko. sanoja oman mukavuutesi tähden.
    Täällä palstalla sanat näyttävät olevan ok – Suomessa kun ollaan. Juridisesti ne hipovat rasismia ja ovat lainvastaisia. Näin niiden julkaiseminen on sitä myös.

Samalla olen pannut kirjoittaja-suosikkini uuteen uskoon eli top-three menee näin:
    – Vasen pakki
    – ts
    – Mäkisuksi

(en totisesti ole mikään pyhimys itsekään, joten siihen ei kannata vedota. Olisi mukava olla kärpäsenä katossa firmasi kahvitauolla kuuntelemassa).

senior kirjoitti: (4.3.2006 14:58:22)
    Veljeni Herrassa,

käytät ulkomaalaisista urheilijoista nimityksiä ’neekeri’ ja toistuvasti ’apinan näköinen’. Suosittelen ulkomailla välttämään ko. sanoja oman mukavuutesi tähden.
    Täällä palstalla sanat näyttävät olevan ok – Suomessa kun ollaan. Juridisesti ne hipovat rasismia ja ovat lainvastaisia. Näin niiden julkaiseminen on sitä myös.

Samalla olen pannut kirjoittaja-suosikkini uuteen uskoon eli top-three menee näin:
    – Vasen pakki
    – ts
    – Mäkisuksi

(en totisesti ole mikään pyhimys itsekään, joten siihen ei kannata vedota. Olisi mukava olla kärpäsenä katossa firmasi kahvitauolla kuuntelemassa).

En ole tietoinen missä yhteydessä ko. nimikkeitä on käytetty ja on totta ettei sellaisia kaiketi ole syytä viljellä. Mutta mikä rikosnimike tuossa sitten täyttyy mielestäsi senior?

Dear Sir,

olen ateisti, enkä näin muodoin ole veljesi tässäkään suhteessa joten Sinunkaan ei tarvitse olla veljesi vartija.

Värikkäästä kielestä vastaa päätoimittaja jolla on moderaattorit apunaan. Uskon, ja toivon, hänen nukkuvan yönsä melko rauhallisesti sillä enhän sentään ole pilakuvaa Allahista esittänyt.

Ulkomailla tulen liikkumaan jatkossakin pelottomin mielin, sillä en jaksa uskoa, että tätä mainota palstaa lukevat afrikkalaiset tai aasialaiset minut kohdatessaan tunnistavat.

Tai eskimot; onko korrektia sanoa eskimo vai pitääkö sanoa inuiitti? Ajattelin, näet, käydä Islannissa pelaamassa ja sinnehän on eskimolla lyhyt matka.

Mitä tulee tuohon kärkikolmikkoosi, olen kanssasi miltei samaa mieltä. Oivallisia kynämiehiä melkein kaikki!

Mainio juttu, että ne Teijon pelit sovittiin alkukevääksi. Epäilen näet, ettet ole vapaalla jalalla enää kesäkuun alussa, kelmi ja vaalimaalainen kätilö. Kaljan vetoakin olen tästä valmis lyömään. Voit sitten lomilla maksaa vedon pois.

Koska saman uskontokunnan saarnaajana pyrin näkemään vain tosiasiat, näen kohtalossasi myös positiivisia puolia. Tärkein niistä ilman muuta on, että kakun jälkeen sinulla ei ole hiertymisongelmia. Kankut on kuin satulanahkaa!

Kuten aiemmin olen maininnut, pidän harjoitellessani tekonenän ja viiksien lisäksi peruukkia ja saatat arvata, etten niistä hevin luovu. Kestää tovin ennen kuin saavat minut käpälälautaan!

Jos kuitenkin maa alkaa polttaa jalkojen alla, niin mitä luulet, voisimmeko pelata kauden avauksen Teijon sijasta Islannissa? Uskoisin siellä voivani olla melko rauhassa niin kauan kuin rospuutto pitää eskimot omalla saarellaan.

Tarjoamassasi vedossa on kyllä minulle liian korkea panos enkä tohdi siihen tarttua! Tulevaisuus näyttää nyt muutenkin niin epävarmalta…

Myönnän, että binladenmaisella taustatyöllä saatat pystyä lykkäämään vääjäämätöntä. Kun vielä ankaran talviharjoittelun hedelmin olet oppinut lyömään palloa, tuskin kukaan edes tunnistaa sinua enää Teijolla.

Siitä huolimatta varvovaisuuden merkitystä ei voi yliarvioida, joten Islanti sopii hyvin. Minut tunnistaa huomaamattomista virttyneistä golfvarusteista ja vaatimattomasta olemuksesta. Ja vitunmoisesta apinasta hartioilla.

Se, kuinka moni harrasti golfia AA:n menestysvuosina ei luonnollisesti ratkaise mitään, vaan absoluuttiset tulokset.

Mutta verrataanpa AA:n ja Piltz’in, jota oivalliseksi asiantuntijaksi mainostat, amatööri-sm-kisojen mitalivuosien kierrostuloksia toisiinsa. En usko Piltz’in olevan yhtään kummempi pelistrategioiden tai minkään muunkaan pelin osa-alueen tuntija, kuin Arkkolakaan, sen ovat tulokset Euroopan tourilla osoittaneet. Senverran hyvänä pallonlyöjänä Piltz tunnetaan, että, jos pelin muut osa-alueet olisivat olleet kunnossa, olisi tulosten pitänyt olla aivat toisenlaisia.

Arkkola

1963 298
    1967 295
    1971 299
    1972 310
    1974 307

Piltz

1984 300
    1986 296
    1987 293
    1988 307

Arkkolan keskiarvo 75,45/ kierros, Piltz’in 74,75/ kierros. Eroa on huimat 0,7 lyöntiä kierrosta kohti, ei kovin suuri ero. Mailat ja pallot tosin olivat Arkkolan aikoihin huonommat. Olen lähes varma (en kuitenkaan varmuudella tiedä), että harjoittelu oli jo Piltz’n aikoihin kovempaa. Eräs Jalo Grönlund-niminen henkilö pelasi jo vuonna 1961 sm-kisojen voittotuloksen 270, siis keskiarvolla 67,5 lyöntiä, tuohon ei ole myöhemminkään ylletty, vaikka ’noihin aikoihin golfia harrasti kourallinen ihmisiä ja sm-kisat voitettiin varsin keskinkertaisilla tuloksilla’, kuten mainitsit.

– Vasen pakki
    – ts
    – Mäkisuksi
    ( en totisesti ole mikään pyhimys itsekään, joten siihen ei kannata vedota. Olisi mukava olla kärpäsenä katossa firmasi kahvitauolla kuuntelemassa).

Senior, mä arvasin ,että sä kostat mulle ku mäkimiehet ja yhistetyn miehet ei pärjänny -Torniosa – vain kaks hoppeeta ja ronssi – se on meiltä tosi huonosti.

Kurlaus, gieku ja paippi men piru hyvin

kaks hoppeeta ja ronssi.

<no nyt mä cvoin nukkuu yöni rauahasa ku ei tartee miettii miten immesiis taas miellyttäis- vasen pakki ja ts valvokoon.

(

Mites se menikään: ’vale, emävale, tilasto’.

Itse aloitin joskus vuonna -87 tämän lajin. Parin vuoden satunnaisen pelailun jälkeen en ollut kovin kaukana pääsystä avoimiin SM-kisoihin. Nykyään olen miljoona kertaa parempi pelaaja, enkä pääsisi avoimiin SM-kisoihin mukaan ikimaailmassa (paitsi joukkue SM:iin viime kesänä – pääsinpäs elvistelemään:-)). Kyllä se harrastajamäärä korreloi todella suoraan pelaajien tasoon.

Mutta niinkuin alkuperäisessä viestissäni jo sanoin, en halua vähätellä AA:n suoritusta. Paavo Nurmikin oli hemmetin kova jätkä, vaikkei sen ennätyksillä kelpaisi nykyään edes jänikseksi Kenialaisille. Kehitys kehittyy, eikä se Askon tai Paavon arvoa alenna.

Mulla ei alunperin ollut tarkoitus kiistellä AA:n suoritusten arvosta, vaan tuoda esiin se tosiseikka, ettei Dynamic Duo halua/pysty tuomaan noissa selostuksissa itse pelaamiseen liittyvää lisäarvoa. Heidän juttujaan muuten on mukava kuunnella, mutta kaikki itse pelaamiseen liittyvä on mun mielestä valovuoden jäljessä esim Teemua ja Piltziä. Tää on tietysti vaan mun mielipide ja saat mun puolesta mielihyvin pitää omasi.

Kyllähän harrastajamäärä korreloi laajempaan tasoon hyvinkin, mutta ei välttämättä siihen tasoon, missä kärki menee. Eräs Bobby Jones pelasi jo 30-luvulla jatkuvasti 6:lla alkavia kierroksia samoin jo mainitsemani Jalo Grönlund Suomessa 60-luvulla.

Se, mitä pelaaja tai kommentaattori(selostaja) ymmärtää pelin eri osa-alueista ja miten hän osaa tuoda ymmärryksensä esille selostuksessa ei kuitenkaan suoraan korreloi ko. henkilön parhaiden pelivuosien pelin tason kanssa. Jos asia olisi niin, ei hyvinä valmentajinakaan voisi toimia kuin ne, jotka ovat olleet aktiivivuosinaan maailman parhaita pelaajia. Kuten tiedämme näinhän ei asia ole.

Minulla ei ole mitään kummankaan kanavan selostajia vastaan. Yleensä selostus menee toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Selostuksessa minua kiinnostaa juuri tämä historia ja erilaiset sattumukset, tilastotkin. Itse tapahtuman, pallon lie’n, mihin suuntaan pallo tästä helposti lähtee, mitä pelaaja tilanteesta ajattelee, sääntötulkinnat jne. kykenen mielestäni itse päättelemään. Mutta kuten olen jossakin jo aiemmin maininnut tärkeintä olisi tietää erilaiset etäisyydet lyöntipaikasta ja kohteesta ja valitut mailat.

Erikoisesti minua ärsyttää näissä kirjoituksissa tämä:’Kenet seuraavaksi äänestäisimme joltakin saarelta pois’-mentaliteetti. Kannattaisi jättää ko. reality-tv:n roskaohjelmat katsomatta tai ainakin olla tuomatta niiden ideaa tänne, mihin se ei kuulu.

Mäki / Mäkkäri oon 61 v ja sitä mieltä, että alle 30v usien kuvittelee jot me yli kuuskymmppiset emme sitten 30 vuotemme jälkeen seuraa enää aikaamme –

tietysti mejän urhweilullliset ja osin vihteelliset uro(s)tekomme on vanhentunut
    jo 25 v asti , jolloin fyysinen vahndeneminen aklaa. Mut on ihan perskohtainen asia on kuink seuraa aikaansa.

Tosiasia on ,ett jos nuoren on kurkkinu monen kulman taa – ei tartte enää joka paikkaan nuorempian lailla kiiruhtaa – vauhti näyttä usein nuorilla olevan osittain sitä , että ratsastetaan kuin villin lännen kaupoi hurjast – ja joka ilmansuuntaan yhtáikaa.

Mutta Elviksen , James deanin, Bill haileyn, Paul Ankan, Lasse Liemolan ,
    Vesku Loirin ,Esko salmisen ja Juha Vikatmaan kaa me aikanaan hyökätttiin fossiileja vastaan -nyt ne ovat

HIM, Ville valo, just name it sankaarit muuttuvat ja puhe – sisältä ei niinkään.

Sam Snead 90 v kolhvin taikinamies olis vielä tänäänki idoli

svinkaa letkeesti kui taikina.

Fossiilejahan me ollaan – mut huastakke baanal viel mie jonkun kepitän – teist nuoristkii.

Sit muistakkee et suurin osa aktivkolhavreista on sellaist 55v- 60 v tän pän.

He tartee ommaikäluokkaa tarionomassa nuoremmat tartee omat james Deaninsa.

Parahin Naama,

termejä on käytetty tällä palstalla.
    Tarkkoja pykäliä minulla ei ole Sinulle antaa, sillä jätin lakikirjat työpaikalle sieltä viimeisen kerran poistuessani. Mutta lain henki on tämä: ei pidä asettaa yleisen halveksunnan tai pilkan kohteeksi etnistä ryhmää ihonvärin, uskonnon tms. seikan perusteella.
    XXL:n kohdalla tarkoitin tietenkin sitä, ettei ulkomailla jatkaisi näiden sanojen viljelyä suusanallisesti. Esim. kun XXL menee Harlemissa kapakkaan ei kannata sanoa kyypparille: – Hei nigger, give me a bear!

Ja McSuksi; mitään en ole ’kostanut’ – suosikkini eivät ole paremmuus- vaan ihan mielivaltaisessa järjestyksessä. Yksi on ykkönen yhdessä, toinen toisessa asiassa…

Nimim. Apinan näköinen valkonaama

Ei taida kyypparilla siellä Harlemissa olla karhuja annettavana, vaikka ei nekruksi puhuteltaisikaan.

Chip Greenside kirjoitti: (5.3.2006 10:58:42)
    Itse tapahtuman, pallon lie’n, mihin suuntaan pallo tästä helposti lähtee, mitä pelaaja tilanteesta ajattelee, sääntötulkinnat jne. kykenen mielestäni itse päättelemään.

Minä tällaisena harrastelijana kyllä tykkään kovasti kuulla Piltzin tapaisten pelimiesten kommentteja noista asioista. En halua ottaa kantaa siihen osaako Dynamic Duo tuollaisia kommentteja antaa – sen vaan totean faktana, etteivät he sellaisia yleensä anna, tai jos antavat, kommentit ovat virheellisiä.

Matkoja ja mailoja olisi tosiaankin kiva tietää. Lisäksi vielä pelilinjalla olevat puut, bunkkerit, lipun paikka griinillä jne olisi hyvää lisäinfo.

Huomasin tuon yhden kirjaimen panovirheen heti nappia painettuani, mutta se oli silloin jo myöhäistä. Tosin bear ja beer lausutaan kutakuinkin samoin. Nyt pistetään Chip Greenside vuoden kestävään tarkkailuun ja jokaisesta virheestä kuitti.
    Olen itsekin ollut neekeri – lehtineekeri ja pianovirheet olivat alituisena kiusanamme.

Olen yön yli nukuttuani tullut toisiin aatoksiin. Oli hulluutta torjua vetosi. Se, että saivat Tony Halmeen poseen, johtuu Tonyn omasta varomattomuudesta. Too much bear!

Siispä, jos vetosi on yhä tarjolla, niin kiinni veti! Ja panoshan oli se bear. Ja kun Tetsakin vähän lupaili tarjota bearin rundin jälkeen, niin bearin suhteen tuleva kausi näyttää mainiolta. Sopii mulle; olenhan suuri bearin ystävä.

Näyttääkin siltä, että ensi kesänä vietän jonkin verran aikaa KUSIPUTKASSA! Ja tähän tulee hymiö sen merkiksi, että murjaisin sisäpiirin vitsin.

Nimetön

senior kirjoitti: (6.3.2006 12:06:50)
    Huomasin tuon yhden kirjaimen panovirheen heti nappia painettuani, mutta se oli silloin jo myöhäistä. Tosin bear ja beer lausutaan kutakuinkin samoin. .

Eron huomaa kyllä valitettavan selvästi etenkin lausuttaessa. Sitähän voi vaikka kokeilla kun siellä Harlemissa päin liikkuu ja katsoa kuinka pojat reagoivat yhden karhun tilaamiseen … 😉

Huomautan vielä lisäyksenä, että tämänhetkinen kuntoni oletettavasti pakottaa minutkin tarjoamaan The Sinulle rahatukun lisäksi plenty of bear. Ja mikäli voivoi tulee mukaan niin voin hänelle tarjota myoskin pikuisen beard:ia. Olen kuulemma hyvä suutelija, joten voivoi voi olla huoleti. En tule tuottamaan hänelle pettymystä.

Naminami !

Edelleen uskon, että häkki sinulle heilahtaa. Tonyn tapaus vain vahvistaa uskoani. Kiinni olisi jäänyt painiva parlamentaarikko, vaikka olisi ollut tekonenä ja rillit päässä. Eli kiinni veti.

Se on sitten porilainen bear poytään kannettuna.

KL

Tuo Henkka alkaa suuteluineen ja karhun syleilyineen kuulostaa sen verran levottomalta, että luuletkos hänen nykyisen mielentilansa johtua yksinomaan kevään tulosta ja kevätauringon kohottamasta estrogeenitasosta vai onko hän tuollainen myös kentällä….? Alkaa nimittäin hieman hirvittää se maratooni, jos 54 reiän lisäksi saa juosta töröhuulista pelikaveria karkuun! Huonot vitsit sentään vielä kestän, suollanhan niitä itsekin, mutta jossakin se raja kulkee.

Pitää ainakin ottaa se kantobägi, jotta pystyy puolustautumaan kaksin käsin…

Nimetön

Monesti tuollaiset pienet kielivirheet kirjoitettuna tai lausuttuna ovat harmittomia juttuja ja herättävät etupäässä hilpeyttä läsnäolijoissa. Kyllä esim. viehkeän virolaisneidon kädessä olevan lapun, jossa lukee ’pilu 50 euroa’ ymmärtää aivan hyvin pienestä kirjoitusvirheestä huolimatta. Toisaalta jos väittää, että ’bear’ ja ’beer’ lausutaan melkein samoin niin se on vähän sama kuin sanoisi, että ’murkku’ ja ’mulkku’ on sama eläin. 😉

Epäselvästä ääntämisestä saattaa olla myös vakavampia seurauksia. Sen voi todistaa eräs nimekäs suomalaisurheilija, joka lomareissullaan osti paketin kiellettyjä dopingaineita. Lausuntavirheestä johtuen hän saikin tuotteen joka näkyi elimistössä huomattavasti pidempään kuin se aine mitä oli alunperin tarkoittanut ostaa 🙂

Hahahahheheehihihihi….

Juu psyykkaus(kin) on jo kova tässä vaiheessa kautta, kuten huomaat 😀

Pusipusi, naminami…

KL kirjoitti: (6.3.2006 12:54:46)
    Tuo Henkka alkaa suuteluineen ja karhun syleilyineen kuulostaa sen verran levottomalta, että luuletkos hänen nykyisen mielentilansa johtua yksinomaan kevään tulosta ja kevätauringon kohottamasta estrogeenitasosta vai onko hän tuollainen myös kentällä….?

Joo. Ei Henkkuli o ollenka nuin levoton kentällä. Hää o vielä levottomampi 😀 Itestäni puhumatikan. hiIHaa! =)

Esillä 25 viestiä, 26 - 50 (kaikkiaan 73)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #492741 kohteessaOrganisoitua ennakkopalautetta neloselle Majoreista

Etusivu Foorumit Yleistä Organisoitua ennakkopalautetta neloselle Majoreista