Aihe: Onko jollain oikiasti tiatoa etäisyysmittareista? - Golfpiste.com

17.3.–24.3 - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[10][5]
KilpailuaSuomalaista

Onko jollain oikiasti tiatoa etäisyysmittareista?

Etusivu Foorumit Välineet Onko jollain oikiasti tiatoa etäisyysmittareista?

Esillä 12 viestiä, 1 - 12 (kaikkiaan 12)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Terve. Onko joku oikiasti verrannu ja testannu etäisyysmittareita? Ja onko niistä oikiasti joku malli paree ku joku muu?

Jos oikeasti hyvän haluat, niin osta sinulle sopivampi malli Bushnellin 1600:sta. Helppoja käyttää, toimivat myös pidemmillä matkoilla ja kestävät kosteutta. Itse hommasin viime kesänä ja olen ollut tyytyväinen. Optiikaltaan voi käyttää myös esim metsästyksessä. Ainoa miinus lienee joitain vaihtoehtoja korkeampi hinta, mutta toisaalta kyllä laadusta voi hieman maksaa…

PG

En oikiasti verrannu enkä testannu etäisyysmittareita, tilasin suoraan viime keväänä Suomen Golfpiste Oy:stä Bushnell Yardage Tour V2:n. Pienikokoinen, sisältää vyölaukun, jolloin käyttö on hyvin vaivatonta. Pinseeker-ominaisuus on etäisyysmittarissa välttämätön, tässä se on, kuten tietysti myös hieman isompikokoisessa ja kalliimmassa 1600:ssa. Olen ollut tyytyväinen hankintaani.

Huom. Vaikka nämä Bushnell-lasermittarit ovat laillisia myös kilpailuissa, niin silti kaikki klubit eivät salli käyttää niitä (eikä muitakaan etäisyysmittareita) kilpailuissaan.

Yleensähän laadukkaan optiikan hinta on aina korkea, mutta toisaalta myös arvonsa pitävä. Etäisyysmittarissa on kuitenkin elektroniikkaa, joka tuppaa halpenemaan/ vanhenemaan hyvinkin nopsasti. Etäisyysmittareiden pienemmät myyntivolyymit haittaavat varmastikin järkevää vertailua digikameroiden megapikseleiden hintakehitykseen, joka on ollut kiusallisen nopeaa.
    Oma kysymyksenin on ylläolevaa mukaellen, kenellä on halvin etäisyysmittari, johon on kuitenkin tyytyväinen? Saako 150 egellä kelvollista? Mistäspäin maailmaa näitä kuuluu tilailla? Jos 150 egen vekottimella pärjäisi hyvin pari kolme vuotta, niin mahtaisiko saada Bushnell 1600 vastaavan tai paremman 3 vuoden päästä taas 150 egellä…

Itse hommasin viime vuonna Bushnellin laitteen EBayn kautta USA:sta, ja olen kyllä tyytyväinen. Loppujen lopuksi en ole aivan mahdottomasti pinseeker-ominaisuudelle löytänyt tarvetta. Mittauksen saa lippuun muutenkin helposti.

Hyvä vaihtoehto voisi olla esimerkiksi Kärkkäisen myymä Optica-lasermittari, jonka hinta on 150 euron paikkeilla. Kaveri oli hommannut sellaisen ja testilimme mittareita syksyllä rinnan. Mittaustuloksissa ja käytettävyydessä ei käytännössä ollut eroa. Bushnell tosin lupaa mittauksen reilusti pidemmälle, mutta eipä sillä ole merkitystä, yltääkö mittaus 500 vai 1500 metriin. Kärkkäiseltä voi myös tilata netin kautta.

Niin kun se Optica on tehty metsästäjille, siinä ei luonnollisestikaan ole mitään kiellettyjä slope-ominaisuuksia tms.

KL

aakoo64 kirjoitti: (26.2.2010 21:02:21)
    Itse hommasin viime vuonna Bushnellin laitteen EBayn kautta USA:sta, ja olen kyllä tyytyväinen. Loppujen lopuksi en ole aivan mahdottomasti pinseeker-ominaisuudelle löytänyt tarvetta. Mittauksen saa lippuun muutenkin helposti.

Minä taas en luopuisi pinseekeristä millään, on se niin kätevä. Tour V2 on käytössä ja tyytyväinen olen.

PG

Itse pidän pinseeker-toiminnan aina päällä. Silloin etäisyys selviää minulle yhdellä mittauksella muutamassa sekunnissa. Pinseekerin käyttö nopeuttaa peliäni. Ilman pinseekeriä joutuisin mittaamaan moneen kertaan varmistuakseni siitä, että mitta on tarkoittamaani kohteeseen. Aikaa kuluisi ja pelikaverini voisivat hermostua tähtäilyihini.

PG kirjoitti: (27.2.2010 14:29:13)

Itse pidän pinseeker-toiminnan aina päällä. Silloin etäisyys selviää minulle yhdellä mittauksella muutamassa sekunnissa. Pinseekerin käyttö nopeuttaa peliäni. Ilman pinseekeriä joutuisin mittaamaan moneen kertaan varmistuakseni siitä, että mitta on tarkoittamaani kohteeseen. Aikaa kuluisi ja pelikaverini voisivat hermostua tähtäilyihini.

Eipä ole montaa sekuntia mennyt lippuunkaan mittauksessa ilman pinseekeriä päällä (tekniikkalaji?). Lähinnä tarkoitin tällä sitä, että ominaisuus ei ole välttämätön, mutta toki hyödyllinen. Näin ollen käyttökelpoisen mittarin saa halvemmalla, jos tinkii siitä ominaisuudesta.

Eränetistä Camo etäisyysmittari (varkaat vei) hinta 157e kotiinkannettuna.Olin tyytyväinen laitteeseen,oisko 600m ollut mittamatka +-1m.Maastovärityksen saa kaupanpäälle 😉 Kylläkin metsästykseen alunperin tehty ja suht halpa ku ei ole golf sana mukana tuotteessa.Kooltaan oli pieni ja helppo käyttää.

aakoo64 kirjoitti: (27.2.2010 22:43:07)

PG kirjoitti: (27.2.2010 14:29:13)

Eipä ole montaa sekuntia mennyt lippuunkaan mittauksessa ilman pinseekeriä päällä (tekniikkalaji?). Lähinnä tarkoitin tällä sitä, että ominaisuus ei ole välttämätön, mutta toki hyödyllinen. Näin ollen käyttökelpoisen mittarin saa halvemmalla, jos tinkii siitä ominaisuudesta.

Itse taas vannon pinseekeriin. Olen käyttänyt sellaista missä sitä ei ollut ja ihan hanurista koko laite. Käsi saa olla todella vakaa ja lipun olisi syytä edes pikkasen liehua, että siitä varman mitan saa aikaiseksi.
    Pinseekerilla homma taas hoituu vaikka vasemmalla kädellä.
    Nyt en sitten puhu mistään 40 metrin päästä tehdyistä mittauksista 🙂

Mä olen räpeltänyt nyt pari vuotta Bushnellin PinSeeker 1500:lla. Se on isompi kun V2, mutta vesitiiviys kaataa vaakakupin mielestäni sen puolelle.

Ihan hyvin se toimii ja kyllä sillä tulee melkein kaikki mitat katsottua, mutta siihen kasvaa helposti ’liian’ kiinni ja sitten ollaan muka närkästyneitä kun jotkut kentät tai kisat ’lapsellisesti’ kieltää sen käytön.

Mä luulen että kokeilen ensi vuonna pelata ilman ja tulen todennäköisesti huomaamaan että eipä siitä ole suuremmin mainittavaa hyötyä. Draivit menee vanhaan malliin metsään ja putit ohi ihan ilman mittariakin.

Esillä 12 viestiä, 1 - 12 (kaikkiaan 12)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #307567 kohteessaOnko jollain oikiasti tiatoa etäisyysmittareista?

Etusivu Foorumit Välineet Onko jollain oikiasti tiatoa etäisyysmittareista?