Aihe: Olen hankkimassa wedgeä… - Golfpiste.com

31.3.–7.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][2]
KilpailuaSuomalaista

Olen hankkimassa wedgeä…

Etusivu Foorumit Yleistä Olen hankkimassa wedgeä…

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 29)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Eli hakusessa olis 60 asteinen wedge. Monet on puhunut clevelandin nimee wedgeissä ja toiset titun. Kertokaa omista kokemuksista paras, myös hintalaatu suhdetta saa olla kohtuullinen

Wedgeä hankkiessa ei kannata kuunnella toisten mielipiteitä vaan käydä testaamassa ja ostaa fiilis pohjalta. Itselläni on ollut pari vuotta Go wedget ’kauheet lapiot’ kuten kaverini sanovat, mutta skinejä maksellessaan on ääni kellossa muuttunut. Eihän ne mitkään silmiä hivelevät ole mutta juuri minun kätteen käypäset.

Helpoin wedge, millä olen lyönyt on TM:n RAC-wedge. Erittäin tasainen, vaikka lyönti hieman epäonnistuisikin. Jos haluaa hyvin pienellä muutoksella muokata kaarta paljon, niin Titu tai Cleve on parempi. Mikä wedge sopii kenellekin, on hyvin paljon kiinni hlökohtaisista mieltymyksistä. Itselläni on Tituja ja TM:iä, joita vaihtelen suunnilleen mielialan mukaan.

Jäi kerran käteen 4D:n lobbari Stadionin alesta kolmella kympillä. Erinomaisen toimiva peli, harmi vain että näkyvät siirtyneen TT DG:n wedge varsista perus TT:n käyttöön. Normaalihinta on siinä 50-60 Euroa viimeistelystä riippuen joten kannattaa harkita. Löytyy ainakin kromattuina ja mustina. Heja Sverige!

TT:n DG Wedge on TT DG S200. Pari grammaa painoeroa S300:seen. Ei muuta eroa.

Minulla on Mizunon AW ja S mallia Faldo, joissa on TT DG R400 ja eroa 4D:n TT DG wedgeen ei tosiaan huomaa. Muutenkaan 4D ei tosiaan häpeä Mizunoihin verrattuna, vaikka ei taottu olekaan.

Myöskään Titun ja Cleven wedget eivät ole taottuja. (Paitsi Cleven 900-sarja ja uusi CG10(?))

Itse pidän kyllä Cleven wedgejä parhaina, hyvin samanlaisia kyllä ovat (REG.588) Titun 200-sarjan kanssa, eli kummatkin tosi hyviä.

Titun Wokie-wedgen ostin vaikka muut raudat on Clevelandia.

*nusnus* Kaveri on Bob Vokey joka nuo titun wedget on suunnitellu.;)

Prot ovat vuosia käyttäneeet Clevlandia Lob – wedgenä, vaikka sponsorimailat olisivat C….T… W.

Edelleenkin kuulemma luotettu LobWedge – kuten jo muutkin mailat räätälöitynä bodiin. Golfpiste made in ausland tarjoaa 60 asteeen wdgeä ilmaiseksi vaina rahti 11.95 USD. En vain saanut
    titoja siään , vaikka hyväksyi maaksi Finlandian.

Tietosi on oikea, mutta saattaa löytyä mutakin hyvää. Cleveland
    on hyvä.

Aivan loistava peli on McGregorin 60ast VIP Wedge. Hinta on melko kova mutta saat kaksi yhden hinnalla: Toimii nimittäin väylältä tosi hyvin koska Bouncea vain 2!!! astetta ja lisäksi mahtava lyhyissä bunkkerilyönneissä kovissa suomalaisissa bunkkereissa joista 8-14 asteen bouncella vedät takuuvarmasti kylkeen!!

Onko TT wedge tosiaan S200? Step pattern näyttäisi olevan lähes identinen X100:n kanssa. S200:sta pitäisi tipata todella rajusti (mun muistikuvan mukaan 6-6,5′), että ensimmäinen steppi alkaisi samasta kuin TT wedgellä.

Jos en ihan väärin muista, niin itselläni on ollut yksi wedge, jossa oli TT DG wedge tarra, ja kun siihen vaihdoin gripin, niin siellä gripin alla oli jollain tussilla S300.

Voisiko olla jopa niin, että valmistajat heittelevät niihin vähän mitä varsia löytävät ja liimaavat niihin sitten tuon hienon ’wedge’ tarran.

Hieman OT: välillä on tullut termi (mailan) tippaaminen vastaan. Mitäköhän tuolla tarkoitetaan ? Jos te tietävämmät voisitte valaista..

Oma mieltymyksesi on kaiken A & O. Testaa, kokeile ja mieti missä tilanteissa sitä eniten käyttäisit.

Itse olen viimisen vuoden aikana omistanut/pelannut/kokeillut Cleven 588 ja 900, Taylormaden RAC, Perceptin Tour Premium, Tour Stagen TW02 ja Titun Vokey. Titut ja TMt on saanu kyytiä kauan sitten – ei vaan toimi minulla. Yleensä kannan mukana Cleven 900 (low bouncea). Toisena vaihtoehtona on Precept. Cleven 588 ei ole huono mutta mielummin käytän taottua.

Varresta sen verran että en ihan oikeasti ymmärrä ihmisiä jotka lobiin vääntää stiffiä tai x-stiffiä. SWssä ja GAPissä se kyllä käy kun niillä lyödään useinammin vähän kovempaa mutta että lobiiin stiffi. Itselläni ainakin vain yksi viidestäkymmenestä lobilyönnistä on niin kova että stiffiä tarttis. Usimmat on pitchejä tai melkoisen vajaalla swingillä lyötyjä jolloin löysemmällä varrella ainakin minä saan paremman tuntuman

Mitä muutkin ovat tässä jo sanoneet eli siis testaile kaikkia mahdollisia wedgejä ja päätä vasta sitten minkä ostat..! Ittelläni on tosi halvalla ostettu 60 asteinen ja se toimii aina! Eli siis kallein ei ole aina paras vaan se on itsestään kiinni millä osaa lyödä

itselläni on Titun Vokey Design 60P Special Grind wedge joka on jännittävän näköinen mutta toimii kun junan vessa. pystyy pelaamaan bunkkerista, raffista ja väylältä. Itse ainakin pidän kovasti. Vartena on TT DG wedge.

Eli mitä toi mailan tippaaminen meinaa?

en ole ennen kuullu että sivistäkääs tyhmää/tyhmiä…

Tippaaminen:jos vaikka rauta 7:n vartta pitää lyhentää raakapituudesta alapäästä 3′ että se pelaisi regularina,otetaankin 5′ ja siitä saadaan stiff.

yläpäästä sitten mkeppi halutun mittaiseksi…

ideana on siis varren ohuen osan lyhentäminen,mikä jäykistää vartta.

Tippaaminen:jos vaikka rauta 7:n vartta pitää lyhentää raakapituudesta alapäästä 3′ että se pelaisi regularina,otetaankin 5′ ja siitä saadaan stiff.

yläpäästä sitten mkeppi halutun mittaiseksi…

ideana on siis varren ohuen osan lyhentäminen,mikä jäykistää vartta.

Tippaaminen tarkoittaa mailan varren lyhentämistä alapäästä. Kun laitat kaikki rautamailasi riviin seinää vasten, huomaat että varressa olevat stepit alkavat eri korkeudelta eri mailoissa. Wedgessä on alhaalla lyhyempi osuus kapeaa putkea ja pitkissä raudoissa pidempi osuus. Tippaamisella vaikutetaan varren jäykkyyteen (vähennetään notkeamman ohuen putken suhteellista osuutta varren kokonaispituudesta). Koska wedgen lapa on paljon painavampi kuin esim rauta kolmosen lapa, pitää varresta tehdä jäykempi.

Minullakin on vanhassa MacGregorin VIP setissä hyvä 55 asteinen SW, jossa on ilmeisesti aika matala bounce. Näin lienee yleensäkin settien omissa SW:ssä. Olen kanssasi samaa mieltä, että matala bounce toimii paremmin Suomen kovissa bunkkereissa. Nämä runsaalla bouncella varustetut SW:t taasen toimivat merihiekkabunkkereissa, joihin voi törmätä lähinnä Skotlannissa. Jotkut kuuluvat hioneen SW:nsa bouncea matalammaksikin.

Tiedetään kyllä mitä varten golfpörssi on mutta ei millään pysty vastustamaan kiusausta…

Eli jos kiinnostaa niin soita 050-3731201 niin kerron tarkemmin kepistä

’form forged’ != ’forged’

vaikka pelaatkin mieluummin taotuilla kepeilla, clevelandin 900 sarjan eivat taottuja ole. tsorppa.

Mitäs pienistä – eihän niin ole sanottu että 900 olis forged – luehan vieti uudestaan. Ilmaisin siinä vain oman mieltymykseni kun kerran kysyttiin. Ja sinä päivänä kun löydän forged wedgen joka toimii paremmin kuin nykyinen form forged vaihdan. PW, GAP ja SW kun on jo forged.

Ja jos jotain muuta kiinnostaa niin TEORIASSA samasta materiaalista vamistettaessa VALETUN pitäis tuntua kovemmalta kuin FORM FORGED joka taasen on kovemman tuntuinen kuin FORGED (lisätietoja voipi hankkia vaikka metallurgian kirjallisuudesta).

KÄYTÄNNÖSSÄ eroa on mahdoton huomata. vaan muoto, varsi, materiaali etc. vaikuttaa monin kerron enemmän wedgen ’tuntoo’ kuin materiaali. Hyvä wedgejen on minusta HENKILÖKOHTAINEN MIELTYMYS. Eipä tuolla tourillakaan kaikilla ole sitä ’parasta’ bägissä. Eikä ole kaikilla muuten lob-wedgeäkään mikä ei tietenkään estä ketään hankkimasta sellaista 🙂

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 29)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #372237 kohteessaOlen hankkimassa wedgeä…

Etusivu Foorumit Yleistä Olen hankkimassa wedgeä…