Aihe: Oikeastiko tulossa parannuksia tähän foorumiin - Golfpiste.com

24.9.–1.10. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[10][23]
KilpailuaSuomalaista

Oikeastiko tulossa parannuksia tähän foorumiin

Etusivu Foorumit Yleistä Oikeastiko tulossa parannuksia tähän foorumiin

Esillä 25 viestiä, 126 - 150 (kaikkiaan 440)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • ts

    Foralla on muuten 21-23.1. kirjoitettu 76 viestiä, joissa ei ole tällaisia vänkäämisiä lainkaan. Sisäänkirjautuneita samaan aikaan enimmillään tänään 27 ja vieraita varmaan 100, eli ei se ihan hiljaista menoa ole.

    Viestien määrä.. ainakin sisällöllisten, huomattavasti suurempi kuin täällä

    ts kirjoitti: (23.1.2015 20:18:14)

    toveri kirjoitti: (23.1.2015 20:10:40)

    ts kirjoitti: (23.1.2015 20:00:58)

    toveri kirjoitti: (23.1.2015 19:58:27)

    Mitkä 99% ? Anna nyt edes yksi esimerkki, systeemiä pyörittäviä on kuitenkin miljoonia. Ja mitä keinoja he käyttävät moderointiin?

    Etkö sä oikeesti lue näitä viestejä lainkaan? Johan mä sen muutama viesti sitten kerroin.

    Hei nyt oikeesti, olihan minunkin viestini hieman provosoiva mutta kävin katsomassa esimerkkinä antamaasi sivustoa ja aktiivisia käyttäjiä oli 13 piilossa1. Ei mielestäni edusta 99% sivustoja pyörittävistä sivustoista.

    Siis et tosiaankaan lue tai sitten sulla on 10s tasolle äitynyt dementia. Mä kerroin kyllä ihan ne moderoinnin keinot joita käytetään kymmenillä mun tuntemilla foorumeilla ja joissa homma toimii.

    Toisekseen foran moderoinnista sä et voi yhden käynnin tai edes satunnaisen seuraamisen kautta tietää yhtään mitään. Niinkun et näköjään siitäkään miten aktiiviset käyttäjät mitataan.. yllättäen määrä saattaa olla varsin lähellä tämän sivun määriä. Loput saat ratkoa itse.

    Jaa mutta juu… sehän on taas perjantai ja toveri….

    No tämän minä vielä nielen, mutta en 99% systeemejä pyörittävistä. Sinun kymmenet foorumit ei mielestäni ole riittävä otos.

    ts

    toveri kirjoitti: (23.1.2015 20:39:20)

    No tämän minä vielä nielen, mutta en 99% systeemejä pyörittävistä. Sinun kymmenet foorumit ei mielestäni ole riittävä otos.

    Kannattaa opiskella hieman tilastotiedettä. Jos vaikka 40 foorumilla on sama toimintaperiaate, voi hyvin olettaa myös 495/500 toimii samoin.

    Itse asiassa kun vähän perehtyy tuo periaate löytyy myös noiden foorumeiden ohjeista ja säännöistä, sen lisäksi että sitten aktiivisesti seuratessaan huomaa sen noin myös käytännössä menevän.

    Hassua taas sun vänkääminen kun perustuu tietämättömyyteen ja omaan mielipiteeseen ilman kokemusta.

    ts kirjoitti: (23.1.2015 20:50:40)

    toveri kirjoitti: (23.1.2015 20:39:20)

    No tämän minä vielä nielen, mutta en 99% systeemejä pyörittävistä. Sinun kymmenet foorumit ei mielestäni ole riittävä otos.

    Kannattaa opiskella hieman tilastotiedettä. Jos vaikka 40 foorumilla on sama toimintaperiaate, voi hyvin olettaa myös 495/500 toimii samoin.

    Itse asiassa kun vähän perehtyy tuo periaate löytyy myös noiden foorumeiden ohjeista ja säännöistä, sen lisäksi että sitten aktiivisesti seuratessaan huomaa sen noin myös käytännössä menevän.

    Hassua taas sun vänkääminen kun perustuu tietämättömyyteen ja omaan mielipiteeseen ilman kokemusta.

    Päteekö tämä tilastotiede myös tiettyjen nimimerkkien saamiin bänneihin eri foorumeilla?

    ts

    toveri kirjoitti: (23.1.2015 20:56:07)

    Päteekö tämä tilastotiede myös tiettyjen nimimerkkien saamiin bänneihin eri foorumeilla?

    Noista on mulla hirveen vähän kokemusta, mutta hankalia kysymyksiä esittäviä on joiltain foorumeilta kylla bännätty aika monia. Samoin niitä jotka kertovat vähän faktoja itse ylläpitäjän vastaisesti.

    Mutta kertonet lisää mitä tarkoitat. Jos viittaat esim minuun, niin kerrotko ystävällisesti mistä minut on bännätty.. tai sitten lopetat vihjailut ja paskanheiton. Käykö näin ?

    ts kirjoitti: (23.1.2015 21:40:59)

    toveri kirjoitti: (23.1.2015 20:56:07)

    Päteekö tämä tilastotiede myös tiettyjen nimimerkkien saamiin bänneihin eri foorumeilla?

    Noista on mulla hirveen vähän kokemusta, mutta hankalia kysymyksiä esittäviä on joiltain foorumeilta kylla bännätty aika monia. Samoin niitä jotka kertovat vähän faktoja itse ylläpitäjän vastaisesti.

    Mutta kertonet lisää mitä tarkoitat. Jos viittaat esim minuun, niin kerrotko ystävällisesti mistä minut on bännätty.. tai sitten lopetat vihjailut ja paskanheiton. Käykö näin ?

    No itehän siellä foralla näköjään manaat että olet täältä saanut bänniä. Minä tiedä onko ainoa foorumi mistä olet saanut sitä.

    ts

    toveri kirjoitti: (24.1.2015 0:04:52)

    ts kirjoitti: (23.1.2015 21:40:59)

    toveri kirjoitti: (23.1.2015 20:56:07)

    Päteekö tämä tilastotiede myös tiettyjen nimimerkkien saamiin bänneihin eri foorumeilla?

    Noista on mulla hirveen vähän kokemusta, mutta hankalia kysymyksiä esittäviä on joiltain foorumeilta kylla bännätty aika monia. Samoin niitä jotka kertovat vähän faktoja itse ylläpitäjän vastaisesti.

    Mutta kertonet lisää mitä tarkoitat. Jos viittaat esim minuun, niin kerrotko ystävällisesti mistä minut on bännätty.. tai sitten lopetat vihjailut ja paskanheiton. Käykö näin ?

    No itehän siellä foralla näköjään manaat että olet täältä saanut bänniä. Minä tiedä onko ainoa foorumi mistä olet saanut sitä.

    Miksi sitten vihjailet siihen suuntaan?

    Montako kertaa sinut on bännätty täältä?

    Minusta tämä peukutushomma on ääliömäinen. Mutta jos peukut saisi eri värisinä ja 3D:nä, silloin tämä uudistus olisi erinomainen.

    Angry Birdie kirjoitti: (24.1.2015 8:14:49)
    Minusta tämä peukutushomma on ääliömäinen. Mutta jos peukut saisi eri värisinä ja 3D:nä, silloin tämä uudistus olisi erinomainen.

    Nopeimmin tuo onnistunee, kun lyöt vasaralla peukkuus.

    Nää on kyllä aika kuluneita mutta…

    Ja tulihan se uudistus…..

    ts kirjoitti: (24.1.2015 0:33:44)

    toveri kirjoitti: (24.1.2015 0:04:52)

    ts kirjoitti: (23.1.2015 21:40:59)

    toveri kirjoitti: (23.1.2015 20:56:07)

    Päteekö tämä tilastotiede myös tiettyjen nimimerkkien saamiin bänneihin eri foorumeilla?

    Noista on mulla hirveen vähän kokemusta, mutta hankalia kysymyksiä esittäviä on joiltain foorumeilta kylla bännätty aika monia. Samoin niitä jotka kertovat vähän faktoja itse ylläpitäjän vastaisesti.

    Mutta kertonet lisää mitä tarkoitat. Jos viittaat esim minuun, niin kerrotko ystävällisesti mistä minut on bännätty.. tai sitten lopetat vihjailut ja paskanheiton. Käykö näin ?

    No itehän siellä foralla näköjään manaat että olet täältä saanut bänniä. Minä tiedä onko ainoa foorumi mistä olet saanut sitä.

    Miksi sitten vihjailet siihen suuntaan?

    Montako kertaa sinut on bännätty täältä?

    En minä mitään vihjaile bänniä olet saanut.

    Minä en ole saanut bänniä täältä, enkä muultakaan foorumilta.

    Mitään järjellisiä uudistuksia ei mielestäni ole tullut. Henkilökemiaongelmat tehdyillä muutoksilla saadaan vieläkin räikeämmin esiin. Ei hyvä.

    Edit: Pyörrän osin puheeni. Nythän löytyy tämä edit -nappula. Hyvä!

    kebax kirjoitti: (25.1.2015 19:15:48)
    Mitään järjellisiä uudistuksia ei mielestäni ole tullut. Henkilökemiaongelmat tehdyillä muutoksilla saadaan vieläkin räikeämmin esiin. Ei hyvä.

    Edit: Pyörrän osin puheeni. Nythän löytyy tämä edit -nappula. Hyvä!

    Voi olla hyvä. Mutta mahdollistaako kirjoituksen vääristelyn jälkikäteen?

    Piilotukset pois! Lainausten ja kirjoitusten piilotus aiheuttaa lukijalle vaivaa. Mielestäni piilotusten pitää olla oletusarvoisesti näkyvillä, jotta lukija näkee heti, mistä on kysymys.

    Asian laittaminen omiin asetuksiin ei ollenkaan pelasta piilotuksia, koska näkyvät vasta kirjauduttua. Lisävaivaa lukijoille kaiken kaikkiaan.

    Forumin pitäisi olla helppokäyttöinen.

    Nips kirjoitti: (26.1.2015 13:32:25)
    … Mutta mahdollistaako kirjoituksen vääristelyn jälkikäteen? …

    Kyllä edut tässä tapauksessa ovat kiistattomat. Jos tuollaista mainitsemaasi vilppiä harrastaa niin kyllähän siitä kiinni jää. Eikä kirjoittaja moisista vääristelyistä oikein mitään etuja saisikaan.

    Kyllä minä olen vahvasti mielipiteitteni takana motolla ’Kirjootin, mitä kirjootin!’
    Mutta minulle on myyty viallinen näppäimistö (vissiin Tampereen suunnasta) ja olisi välillä mukava typoja jälkikäteenkin korjailla kun niitä tekstin tarkastamisesta huolimatta sinne pullahtaa.

    Nips kirjoitti: (26.1.2015 13:32:25)
    … Piilotukset pois! Lainausten ja kirjoitusten piilotus aiheuttaa lukijalle vaivaa. Mielestäni piilotusten pitää olla oletusarvoisesti näkyvillä, jotta lukija näkee heti, mistä on kysymys.

    Asian laittaminen omiin asetuksiin ei ollenkaan pelasta piilotuksia, koska näkyvät vasta kirjauduttua. Lisävaivaa lukijoille kaiken kaikkiaan.

    Forumin pitäisi olla helppokäyttöinen.

    Juuri näin. Tästä uudesta kuosista jää nyt vähän sellainen tunne ettei kaikkea ole mietitty ihan loppuun astia ja että muutoksia on tehty vain muutoksen vuoksi eikä siksi että ne hyödyttäisivät kirjoittajia.

    Lainausten piilotusmahdollisuus on erinomainen asia. Suurin osa kirjoittajista ei joko osaa tai viitsi tehdä lainauksia oikein, jolloin syntyy vaikeasti luettavia viestiketjuja. Lainausten piilotusasetus pitäisi kuitenkin toteuttaa niin, että se toimii samalla lailla riippumatta siitä onko käyttäjä kirjautunut vai ei, eli cookies-asetusten kautta.

    KL

    4par kirjoitti: (26.1.2015 13:50:54)
    Lainausten piilotusmahdollisuus on erinomainen asia. Suurin osa kirjoittajista ei joko osaa tai viitsi tehdä lainauksia oikein, jolloin syntyy vaikeasti luettavia viestiketjuja. Lainausten piilotusasetus pitäisi kuitenkin toteuttaa niin, että se toimii samalla lailla riippumatta siitä onko käyttäjä kirjautunut vai ei, eli cookies-asetusten kautta.

    Eikös tuohon riittäisi yksinkertaisesti se, että lainausten piilotus olisi oletusarvona ja käyttäjä voisi sitten halutessaan muuttaa omaa asetustaan?

    KL

    kebax kirjoitti: (26.1.2015 13:44:10)
    Juuri näin. Tästä uudesta kuosista jää nyt vähän sellainen tunne ettei kaikkea ole mietitty ihan loppuun astia ja että muutoksia on tehty vain muutoksen vuoksi eikä siksi että ne hyödyttäisivät kirjoittajia.

    Samaa mieltä, mutta tässä ei olekaan ajateltu kirjoittajia, vaan niitä, jotka EIVÄT kirjoita. Toisin sanoen sisällön tuottajat saavat nähdä kaiken vaivan, kun lukijat päästetään helpolla. Hauska paradoksi, sanoisin.

    P.S. Onko jollakin muullakin sellainen ongelma, että forumin etusivulla uusinta viestiä klikattaessa ruutu aukeaakin jostakin ihan muusta viestistä? Sama juttu, kun itse vastaa viestiin, tallennuksen jälkeen ollaan taas jossakin ketjun alkupuolella (ei siis alussa, vaan alkupuolella).

    P.S. Onko jollakin muullakin sellainen ongelma, että forumin etusivulla uusinta viestiä klikattaessa ruutu aukeaakin jostakin ihan muusta viestistä? Sama juttu, kun itse vastaa viestiin, tallennuksen jälkeen ollaan taas jossakin ketjun alkupuolella (ei siis alussa, vaan alkupuolella).

    Yes, sama huomio tuon itse kirjoitetun viestin jälkeen, ketju avautuu varsin satunnaisesta kohdasta tämän jälkeen.
    Tuota ekaa probleemia en ole kokenut.

    KL kirjoitti: (26.1.2015 16:22:21)

    4par kirjoitti: (26.1.2015 13:50:54)
    Lainausten piilotusmahdollisuus on erinomainen asia. Suurin osa kirjoittajista ei joko osaa tai viitsi tehdä lainauksia oikein, jolloin syntyy vaikeasti luettavia viestiketjuja. Lainausten piilotusasetus pitäisi kuitenkin toteuttaa niin, että se toimii samalla lailla riippumatta siitä onko käyttäjä kirjautunut vai ei, eli cookies-asetusten kautta.

    Eikös tuohon riittäisi yksinkertaisesti se, että lainausten piilotus olisi oletusarvona ja käyttäjä voisi sitten halutessaan muuttaa omaa asetustaan?

    Näin se mielestäni juuri toimiikin. Ongelmana vain se, että minä ainakaan en normaalisti ole kirjautuneena kun luen. Ainoastaan jos kommentoin. Eli nyt en näe kommentteja ellen valitse näytä tai kirjaudu sisään.

    Kyllä on typerä uudistus.

    ts

    Hemmetin hienon profiilikuvan ovat saaneet nyt jostain häiritsemään touhuja… voi ihmisen käsi mitä räpellystä

    edit: kah.. poistuikin sitten tuo bugi sentään

    ShoulderTurn kirjoitti: (26.1.2015 17:06:29)

    P.S. Onko jollakin muullakin sellainen ongelma, että forumin etusivulla uusinta viestiä klikattaessa ruutu aukeaakin jostakin ihan muusta viestistä? Sama juttu, kun itse vastaa viestiin, tallennuksen jälkeen ollaan taas jossakin ketjun alkupuolella (ei siis alussa, vaan alkupuolella).

    Yes, sama huomio tuon itse kirjoitetun viestin jälkeen, ketju avautuu varsin satunnaisesta kohdasta tämän jälkeen.
    Tuota ekaa probleemia en ole kokenut.

    Minä jo mietin teenkö väärin, vai enkö vaan osaa kun kukaan muu ei tästä puhunut. Vähän nipotukseen kiihottava bugi.

    Angry Birdie kirjoitti: (26.1.2015 17:52:07)

    ShoulderTurn kirjoitti: (26.1.2015 17:06:29)

    P.S. Onko jollakin muullakin sellainen ongelma, että forumin etusivulla uusinta viestiä klikattaessa ruutu aukeaakin jostakin ihan muusta viestistä? Sama juttu, kun itse vastaa viestiin, tallennuksen jälkeen ollaan taas jossakin ketjun alkupuolella (ei siis alussa, vaan alkupuolella).

    Yes, sama huomio tuon itse kirjoitetun viestin jälkeen, ketju avautuu varsin satunnaisesta kohdasta tämän jälkeen.
    Tuota ekaa probleemia en ole kokenut.

    Minä jo mietin teenkö väärin, vai enkö vaan osaa kun kukaan muu ei tästä puhunut. Vähän nipotukseen kiihottava bugi.

    Ihan sama juttu, tallennuksen jälkeen palautuu randomisti johonkin ketjun osaan. Mutta ei kai tämä uudistus nyt suurta draamaa tuottanut, peukuttelukin on jo tasaantunut joten ihan ok kai.

    Onhan tämä kyllä aika huvittavaa. Ts on saanut osakseen paljon kritiikkiä asiattomista viesteistä ja kun hän kirjoitti oikein asiallisen viestin jossa oli minulle, kuten varmasti monelle muulle hyvää asiaa, kirjoitin hänelle positiivisen kannustavan viestin:

    Hyvää ja selkeää pohdintaa. Kiitos.

    Kun kävin vilkaisemassa ketjua, näin että tämä hämmästyttävän ärsyttävä viestini oli saanut yhden peukun ja 13 miinuspeukkua ja oli poistettu näkyvistä. Ai kauhee, mites minä nyt noin 😀

    Aika lapsellinen yritys koko peukkuhomma. Tämän pitäisi olla vakavasti otettava golfsivusto, mutta aikamoiselta harrastelulta tämä kyllä ulos päin näyttää.

    Edit, kyseessä siis painetta palloon ketju.

    Angry Birdie kirjoitti: (26.1.2015 18:07:18)
    Onhan tämä kyllä aika huvittavaa. Ts on saanut osakseen paljon kritiikkiä asiattomista viesteistä ja kun hän kirjoitti oikein asiallisen viestin jossa oli minulle, kuten varmasti monelle muulle hyvää asiaa, kirjoitin hänelle positiivisen kannustavan viestin:

    Hyvää ja selkeää pohdintaa. Kiitos.

    Kun kävin vilkaisemassa ketjua, näin että tämä hämmästyttävän ärsyttävä viestini oli saanut yhden peukun ja 13 miinuspeukkua ja oli poistettu näkyvistä. Ai kauhee, mites minä nyt noin 😀

    Aika lapsellinen yritys koko peukkuhomma. Tämän pitäisi olla vakavasti otettava golfsivusto, mutta aikamoiselta harrastelulta tämä kyllä ulos päin näyttää.

    Edit, kyseessä siis painetta palloon ketju.

    Ha ha haa. Olipa tosiaan karua tekstiä, toivottavasti ei tule bänniä. Miksi peukuttaa saa kirjautumatta kuin se kuitenkin vaikuttaa viestien piiloitukseen?

Esillä 25 viestiä, 126 - 150 (kaikkiaan 440)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #411646 kohteessaOikeastiko tulossa parannuksia tähän foorumiin

Etusivu Foorumit Yleistä Oikeastiko tulossa parannuksia tähän foorumiin