Aihe: Ohituskulttuuri Suomessa - Golfpiste.com

28.4.–5.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[8][5]
KilpailuaSuomalaista

Ohituskulttuuri Suomessa

Etusivu Foorumit Yleistä Ohituskulttuuri Suomessa

Esillä 25 viestiä, 51 - 75 (kaikkiaan 106)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • ’Vieraspelaaja’ tai ’Yaska’ ei ole tainnut koskaan sattua ysireikäiselle kentälle hiljaiseen aikaan! (Vaikka keväällä tai syksyllä)
    Jos et halua odottaa toista tuntia saadaksesi pelikaverin, niin silloin lähdetään yksin kierrokselle. Kaikki tuntuvat tietävän ettei yksin pelaavalla ole mitään oikeuksia, tosin itse päästän aina ’ykköset’ ohi jos pelaan ryhmässä. Ohitus onnistuu hienosti näin: Ryhmämme on avannut ja kulkee pallojaan kohti. Huomaamme takana yksinäisen pelaajan; Siirrymme hetkeksi väylän sivuun ja annamme ykköselle luvan avata. Sitten asetumme palloillemme, odotamme yksinäistä ja lyömme kaikki greenille. Jos meitä on kaksi tai kolme, pyydämme häntä liittymään seuraan. Jos neljä eli täysi ryhmä; Annamme ykkösen putata tms ensin ja siirtyä eteenpäin, sitten jatkamme omaa peliä. Kellekään ei tule stressiä missään vaiheessa, peli on jouheaa. Mikä tässä on niin vaikeata? Samaa voidaan soveltaa kahden pelaajan ryhmään.

vieraspelaaja kirjoitti: (26.7.2006 21:14:17)
    Voisitko kertoa, miten golfia ’pelataan’ yksin?

Mä voin kertoa. Ensimmäisen reijän tiipaikalla tiiataan pallo ja lyödään golfmailalla kohti ensimmäistä reikää, tämän jälkeen siirrytään yleensä kävellen sinne pallon luokse. Tämän jälkeen lyödään jälleen sitä palloa kohti reikää. Tähän tapaan sitten jatketaan, kunnes pallo päätyy reikään.

Toki tuo edelläkuvattu tapa on kuvattu erittäin yksinkertaisesti ja toki siinä pelatessa pitää mm. ottaa huomioon golfpelin säännöt tai sitten ei, ’pelaamisesta’ kun on vain kyse. Mutta mikäli jopa vielä on kyse ihan golfin kilpapelaamisesta, niin sitten mukaan pitää hommata merkkari, kuten esim. The Openin mahdollinen aamun ensimmäinen pariton yksinäinen pelaaja.

Niin – on se vaan niin vaikeaa päästä ohi, tämähän on suoraa oppia liikenteestä…
    Kyllä mekin joskus opitaan joustavuutta…
    (On ohikin päästy ja päästetty joten ei tämä aivan toivotonta ole.)
    Letkeää kesää kaikille !

Monin paikoin on tapana että pidetään oikein kunnon kahvitauko 9 reiän jälkeen, toisaalla taas jatketaan melko sujuvasti loppuysille. Molemmat käytännöt on ihan ok. Jos ei tiedä kuinka vieraalla kentällä on tapana menetellä kannattaa kysyä cädäriltä. Golfkierros on todellakin 1 x 18 reikää ja paremmilla kentillä on tapana pitää aika tarkkaan kiinni tästä käytännöstä. Joka tapauksessa täydellä kentällä on kohteliasta muita pelaajia kohtaan huolehtia siitä että kenttä ’rullaa’ oman ryhmän osalta hyvin.

Kuten joku jo kertoikin ohittaminen sujuu parhaiten parnelkuilla tai vitosilla, sopivasti ’lomittain’ pelaamalla. Näin ohitus ei aiheuta juurikaan viivästymisiä ohitettavalle ryhmälle. Toki fiksusti pelaten myös par-3:et on yhtälailla helppo nakki ohituksille.

Omassa ryhmässäni ei koskaan huudella tai viittilöidä ohituslupaa edellä pelaavilta. Muutaman kerran olen joutunut jopa kohteliaasti sanomaan satunnaiselle vierailijalle ettei sellainen ole oikein sopivaa käytöstä. Eikä se ole tarpeellistakaan. Edellä menevät tietävät ja näkevät yleensä tilanteen paremmin ja osaavat sen purkaa. Jos eivät osaa, niin mitäpä siitä, ehkä seuraavalla kerralla käy parempi säkä ja edelle osuu fiksumpaa porukkaa.

Ohittaminen ja ohitusluvan antaminen ovat tärkeä osa pelaamista. Niitä kannattaa opetella, niin ei tarvitse turhaan jännittää lyömistä ohitustilanteissa tai muutenkaan.

unbelieveable.. kuulostaapa englannin kielinen etiketti hienolta. ollaan kuitenkin suomessa, joten eiköhän pelata suomalaisella maalaisjärjellä ja anneta nopeampien mennä ohi. ei kai kenenkään ylpeidelle voi käydä jos toiset ohittaa?? pitäisikö silloin vaihtaa lajia spinningiin?!

mukavampi pelatakin kun seuraava ryhmä ei hengitä niskaan.. eikö niin happo? 😉

Meitä on monenlaissii kolohvareita- niittä , joilla on nopee syke ja niitä, jotka jo iän puolesta sykkivät hitaammin. suurin osa ehkä 90 % kolohvareistamme eivät ole mitään kanuunoita . Meidän pitää kulkee samaa reittiä niinkuin maanteillä. Kolohvissa ei oo
    automaattista ohituskaistaa – niin voishan tehä johonkin nopean ja hitaamman väylän rinakkain – HM ?

Joka tapauksessa täs ohituksessa asenne on tärkeämpää kuin tekniikka-
    tänään valvoja huomautti ryhmämme pelistä kilpailussa ,vaikka perässä oleva ryhmä
    ei ollut näkynyt 7 väylään huitsin nevadassa – ja edessä oli kyl hieman tilaa.
    Perässä olivat jonottanee par 5 – kolmannella väylällä nyt olimme avaamassa 13.

Yks kerta kreenkeeper- omistaja vauhditti peliämme 6 väylällä – tympeästi – vaikka perässämme oleva naispari oli hakenut palloa 2. väylällä niin pitkään , että välimme jäi yksi tyhjä väylä. Päästimme naispariryhmän 9. jälkeen kioskilla.

Kun maksat 50 euroa kierroksesta olis kiva, että valvoja tai kreenkeeper- omistaja
    kattois vähän tarkemin ennenkuin vauhdittaa tympeästi ryhmää.

Välillä tuntuu, että tää peliporukka on vähän pallo hukassa – tuloksesta puhutaan pal vähemmän kuin nopeudesta- siinä on ehkä helpompi pärjätä.

Kun katsoo tota liikennetä maanteillä ja kulttuuria siellä – tuntuu et se sama ’ paremmalla eelle – ’ kyldyyri on vain kolohvikentillähii. Se on arvokasta kui kirkonmäelle hevospelillä ajettaessa- että paremalla eelle – mutta kuka on paree –
    – täs pelimielessä.

Ei kai sellaista kierrosta voi kolohvikentällä olla niinkuin ei maanteilläkään – ettei joutus odottamaan- mieti mieluimmin tekemistä siihen saumaan – esim ravintohuolto – sähän itte asiassa tarttet taukoja.

EI TÄÄ NIIN HIRVEE ONKELMA OO- JOS SIITÄ EI TEHÄ ONKELMAA – ITTE.

Kettu kirjoitti: (26.7.2006 22:03:34)

Mä voin kertoa. Ensimmäisen reijän tiipaikalla tiiataan pallo ja lyödään golfmailalla kohti ensimmäistä reikää, tämän jälkeen siirrytään yleensä kävellen sinne pallon luokse. Tämän jälkeen lyödään jälleen sitä palloa kohti reikää. Tähän tapaan sitten jatketaan, kunnes pallo päätyy reikään.

Yksin ’pelaava’ ei voi pelata golfia, koska golf on kilpaurheilua. Yksin ei voi pelata reikäpeliä, koska ei ole vastustajaa, eikä mitään lyöntipelin erilaisista variaatioista, koska lyöntipelin voittaa eniten pisteitä kerännyt tai vähiten lyöntejä kierrokseen käyttänyt pelaaja, eikä yksin pelaavalla ole vertailukohtaa.

Yksinäinen hortoilija kentällä ei siis pelaa sääntöjen tarkoittamaa golfia, vaan harrastaa jotain ajanvietettä golf-välineitä hyväksikäyttäen.

Yksin-kaksin-ryhmässä. Pääasia on, ettei siihen liity ihmiskauppaa, eikä pakottamista.

pakko pläjäyttää yksi positiivinenkin kokemus…

Tapahtui Lakistossa jossa kiersin vaimokkeen kanssa. Edellä oli 4 ryhmä ja odottelimme että he saavat putit kuppiin ja me voidaan lyödä lähestymisemme. He antoi merkin että antaa tulla vaan ja että päästävät tässä vaiheessa ohitse. vaimokkeella (hcp 30) jäi noin 16 metrinen putti ja itsellä 4 metrin chippi. vaimoke kolautti putin sisään ja itse chippasin 30 cm kupista ja ohi.

kerrankin oli sujuva ohitus 🙂

vieraspelaaja kirjoitti: (27.7.2006 0:33:21)

Kettu kirjoitti: (26.7.2006 22:03:34)

Yksin ’pelaava’ ei voi pelata golfia, koska golf on kilpaurheilua. Yksin ei voi pelata reikäpeliä, koska ei ole vastustajaa, eikä mitään lyöntipelin erilaisista variaatioista, koska lyöntipelin voittaa eniten pisteitä kerännyt tai vähiten lyöntejä kierrokseen käyttänyt pelaaja, eikä yksin pelaavalla ole vertailukohtaa.

Yksinäinen hortoilija kentällä ei siis pelaa sääntöjen tarkoittamaa golfia, vaan harrastaa jotain ajanvietettä golf-välineitä hyväksikäyttäen.

Ei herran jumala!!

Näitä kommentteja jos sattuis joku golffia pelaamaton lukemaan, ni en yhtään ihmettelis jos sille jää käsitys, että Golf on pilkunviilaajien ja nipottajien laji.

Kyllä minä PELAAN golffia myös kierroksilla, joille syystä tai toisesta olen joutunut itsekseni lähtemään. …tai sittn harrastan vain ajanvietettä….ihan sama…dämn!!

Sitäpaitsi, kyllä se oma peli ihan koko rymässäkin välillä tuntuu siltä, että se on jotain ajavietettä golf-välineitä käyttäen….kun sitä palloa etsiskelee jostain muurahaispesän kupeesta metsästä… ;).

Ohittaminen on taito laji ja niin metsä vastaa kuin sinne huutaa, ohituslupa annnetan sitä ei vaan oteta.
    Tämä taitaa olla Hesan nuorten juppien ongelma !
    Yksin pelaajalla ei ole mitään oikeuksia golf kentällä ! herrasmiehet pyytää littymään seuraan jos oma lähtöryhmä ei ole täysi.
    Pitäisi toki käyttää tilanne komiikkaa ohituksissa, kornia tässä on että ollaan tinkimässä ohituksia nyt kun kentät pullistelee pelaajista Heinäkuun lomakaudella !
    Jos etuysiin menee 2,5 tuntia niin olisi sopivaa kyllä hieman huilata muita kauemmin, koska silloin ei taida olla mihinkään kiire jos on muista pari väylää jäljessä.
    Älkää pilatko omaa ja samalla toisten kierrosta nipottamalla, lue eka rivi uusiksi !

ts

Yksinpelaajan lainsuojattomuus poistettiin sääntökirjasta 2004 ja samalla ohitusoikeus annettiin takana tulevalle nopeammalle ryhmälle, riippumatta ryhmän koosta.

Sen jälkeen sitten onkin peistä taitettu siitä, onko yksinpelaaja ryhmä.

Asiaan on kaksi hyvää selitystä:

1. R6A on todellakin halunnut antaa oikeudet myös yksinpelaajalle, mutta miksi silloin puhutaan sanalla ’group’ eikä esim pallojen määrästä tai flightista

2. Lordit ovat samoilla linjoilla vieraspelaajan kanssa, että Golfia ei pelata yksin. Siis ainakaan sääntöjen puitteissa määriteltyä Golfia.

Itse kallistuisin tuohon jälkimmäiseen tulkintaan sekä käytetyn sanamuodon, että myös lajikulttuurin vuoksi

ts kirjoitti: (27.7.2006 12:02:25)
    Yksinpelaajan lainsuojattomuus poistettiin sääntökirjasta 2004 ja samalla ohitusoikeus annettiin takana tulevalle nopeammalle ryhmälle, riippumatta ryhmän koosta.

Sen jälkeen sitten onkin peistä taitettu siitä, onko yksinpelaaja ryhmä.

Asiaan on kaksi hyvää selitystä:

1. R6A on todellakin halunnut antaa oikeudet myös yksinpelaajalle, mutta miksi silloin puhutaan sanalla ’group’ eikä esim pallojen määrästä tai flightista

2. Lordit ovat samoilla linjoilla vieraspelaajan kanssa, että Golfia ei pelata yksin. Siis ainakaan sääntöjen puitteissa määriteltyä Golfia.

Itse kallistuisin tuohon jälkimmäiseen tulkintaan sekä käytetyn sanamuodon, että myös lajikulttuurin vuoksi

Jees, meitä on moneksi. Toiset haluaa mennä pilkulleen hirviöhevimiesten laatimien rajojen puitteissa, toiset kannattaa vapaampaa linjaa….ja muut on jotain siltä väliltä.

Itsekkin kannatan kyllä myös harjoituskierroksilla suht tarkkaa sääntöjen noudattamista , mutta muulta osin (kuten tuon em. esim yksinäisen golffarin kuvauksesta) en jaksa/halua pilkkua viilata.
    Jos siis tänä kesänä vielä käypi niin surkeasti, että joudun kiekalle aivan yssikseni, niin minulle on jokseenkin aivan sama määrittelevätkö Loordit sen pelaamiseksi vai golf-välineitä apunakäyttäen suoritetuksi aktiksi ;). Jotenkin tyhjänpäivästä ja väkinäistä kikkailua termeillä.
    Samallahan henkäyksellähän voidaan puuttua tälläkin foorumilla yleistyneiseen golf-termistö -slangiin (kuten bäkäri, birkku jne..), ja väittää, että lajikulttuurin nimissä noita sanoja käytettäessä ei oikeaoppista Golf-keskustelua voida käydä.

Njoo…aurinko paistaa, ja duunin jälkeen hymyssäsuin temuamaan golf-välineillä…..

JAJ

TooMuchPutts kirjoitti: (26.7.2006 19:00:18)
    Harvoin sitä maantielläkään jarrutellaan tai ainakaan kovasti peitellään toisten ohitushaluja

Jarruttelun osalta olet oikeassa, mutta peittelyn osalta väärässä:

Karavaanarit ym. ajelevat letkassa ilman turvavälejä, eikä väistä.

Ohituskaistan alkaessa sen etummaisenkin nopeus yllätten nosee hidastuakseen uudelleen ohituskaistan päättyessä.

Ja sitten vilä vilkkukin tuntuu olevan kytketty ohjauspyörän kääntökulmaan, eli ei mene päälle ennen kuin renkaat on vinossa.

Eli ohipäästäminen ja omista aikeista kertominen ei tunnu sopivan Suomalaisten luonteelle maantiellä eikä kentäällä.

Hiukan joustoa, niin kaikkien elämä olisi kivempaa.

TJP

Tarpeita on monenlaisia:

Jotkut nuoret singelipelaajat haluavat juosta kentän kantobägiensä kanssa 3 tunnissa, jotta ehtivät seuraavaan aktiviteettiin tai tv-ohjelmaa katsomaan. Sitten on meikäläisen kaltaisia 20 händärillä pelaavia senioripelaajia, jotka tulevat kentälle viihtymään ja nauttimaan ulkoilmasta ja liikunnasta. Meille riittää varsin hyvin 4-4,5 tunnin kierros. Joillekin senioripelaajille sekin ottaa koville liikuntarajoitteiden tähden, varsinkin jo peli ei satu kulkemaan ja tulee siksakkia.

Miten nämä erilaisilla tarpeilla ja ajautuksilla pelaavat saadaan sitten sovitettua kentälle samaan aikaan? Mielestäni vastaus on joustava ohituskulttuuri, jossa sekä ohittava ja ohitettava ottavat toisensa huomioon. Minulle ei näistä juoksijoista ole tullut isompaa haittaa, joskus ovat kyllä yrittäneet vauhdittaa peliä avaamalla kantapäille, usein sekin kuitenkin vahingossa.

Eniten minua kuitenkin harmittaa edessä oleva hidas peliryhmä, jonka hitaus ei johdu liikuntarajoitteista eikä huonosta pelistä, vaan siitä, että ei osata pelata ryhmänä joutuisasti. Kun yksi lyö, niin toisen tai jopa muiden pitää olla jo valmistautumassa lyöntiin ja lyönnin jälkeen pitää lähteä heti eteenpäin ja huoltaa välineitä vasta sitten, kun joutuu seuraavan kerran pysähtymään odottamaan jonkun muun lyöntiä tms.

Samoin greenillä peliä voi harjoituskierroksilla nopeuttaa niin, että ensin puttaa se joka on valmis puttaamaan, vaikka olisi jo lähempänä. Tai jopa niin, että putataan vaikka joku on vielä bunkkeria haravoimassa lyötyään pallonsa bunkkerista greenin ohi.

Muutaman kerran olen törmännyt aloittelijapelaajiin, joille näitä nopean pelin pelisääntöjä ei ole opetettu green cardin suorituksen yhteydessä, koska jopa bägi jätetään väylälle greenin eteen puttaamaan mennessä ja sitten palataan pari-kolmekymmentä metriä taaksepäin ja jäädään jopa vielä siihen laskemaan lyöntejä tai putsaamaan mailoja. Alkeiskursseilla pitäisikin kiinittää tähän puoleen enemmän huomiota.

No,sehän on se ett Suomalainen tapakulttuuri: Minä ensin ,sitten muut. Viis joustavuudesta. Sama asia liikenteessä suurin syy ruuhkiin on se että minä ensin sitten muut.

Itse ainakin päästän heti ohi jos joku pelaa nopeammin kuin minä. Oikein tehtynä ei se hidasta sun peliä juurikaan. Todennäköisesti parantaa sun peliä kun ei tartte ajatella niitä jotka takana odottavat sun suoritusta.

Se vaan on niin noloa suomalaiselle huomata että joku on parempi kuin itse.
    Eli lyhyesti totta kai pitää nopeammin pelaava ryhmä päästettävä ohi. Ainakin jos on fiksu pelaaja. Mutta meit on joka lähtöön.

Sain tässä viikolla tiputettua tasoituksen 36:een ja nyt olisi lupa kokeilla parempia kenttiä. Täytyy kyllä myöntää että hirvittää tämän ketjun perusteella.

Tapper

Nimetön

Älä Tapper huoli, J.Parnevikin tapaisia friikkejä, joille kierroksella itseisarvo on mahdollisimman vähäinen ajankäyttö ja mahdollisimman monta ohitettua ’päänahkaa’, ei kentillä paljoa ole. Suurin osa haluaa nauttia kierroksestaan kokonaisuudessaan: pelata rauhakseen (vaikkei vitkutellen), nauttia luonnosta ja liikunnasta, rupatella pelikavereitten kanssa, haukata vaikka suupalaa, jos joskus joutuu hieman tiiauspaikalla odottamaan – ja pelata viihdyttävää golfia.

Ohitustilanteita tulee ja ne vaativat ennen kaikkea sosiaalista silmää. Onneksi minun peliporukoissani on yleensä aina ollut joku, jolla tätä on ollut ja koskaan ei ongelmaa ole tullut. Nauti siis pelistä ja anna hösöttäjien hösöttää!

Halotaanpa hiuksia vielä lisää.

Kun noissa isoissakin kisoissa väjäämättä jää aina välistä yksi peluri ilman kaveria, miten menetellään? Lähteekö tuomari kierrokselle mukaan, vai mistä sillä orvolle saadaan pari? Vai yhdistetäänkö yksinäinen seuraavaan ryhmään?

Olen ymmärtänyt, että tasoituskelpoisen kierroksen voi pelata, jos mukana on säätöjen hyväksymä merkkari. Toista peluria ei tarvita. No tarkkaan ottaen ei silloin pelaa yksin, mutta on kuitenkin ainoa joka pelaa. Merkkaria ei voi tällöin kutsua pelaajaksi, muutenhan esim. jääkiekkotuomarikin olisi pelaaja

Mopsi kirjoitti: (27.7.2006 14:01:47)
    J.Parnevikin tapaisia friikkejä, joille kierroksella itseisarvo on mahdollisimman vähäinen ajankäyttö ja mahdollisimman monta ohitettua ’päänahkaa’, ei kentillä paljoa ole.

No niin.. näinhän se sitten menee.. Myönnetään että vähän hermostuin tuossa aiemmassa viestissäni mutta että ihan friikki? Eikä minulle todellakaan ole ajankäyttö se tärkeä asia, kyllä minä viihdyn kentällä vaikka koko päivän. En vaan tykkää siitä että joutuu odottelemaan lyöntien välillä kohtuuttoman pitkään, sillä pelini kärsii siitä todella paljon. Mutta hyvää kesää vaan sinullekin Mopsi.

Ja Tapperille voin sanoa että ei todellakaan tarvitse olla huolissaan tämän ketjun takia. Tällainen keskustelu olisi erittäin tylsä jos ei vähän olisi liiottelua ja provosointia. Riittää kun lukee muutaman Jukka-62:sen viestin niin ymmärtää ettei kaikki täällä ole kovin tosissaan. En myöskään minä.

Mutta edelleen; Päästetään ohi jos on tyhjää edellä!

J.Parnevik kirjoitti: (27.7.2006 14:23:15)

No niin.. näinhän se sitten menee.. Myönnetään että vähän hermostuin tuossa aiemmassa viestissäni mutta että ihan friikki?
    Riittää kun lukee muutaman Jukka-62:sen viestin niin ymmärtää ettei kaikki täällä ole kovin tosissaan. En myöskään minä.

Hei mä otan tämän selvästi liikuntana…ja haastavana, koska aina voi parantaa peliään. 8 vuotta sitten tein pari rundia ( 9 koloa ) yksi yli parin….sen koommin vähän heikompaa tulosta. HCP:heni en oo päässyt 4-5 vuoteen ( nyt HCP 17,6 ).

6 reikää olen ollut jopa 1 alle tuloksessa.

Älyttömintä mitä olen pitkään aikaan lukenut. Yksin on toki tylsä pelata mutta ei ne sivusta seuraajat vaikuta millään tavalla pallon lentämiseen. Onneksi.

Tässä ketjussa on tullut parikin hyvää vinkkiä miten ohitus sujuu parhaiten, erityisesti tuo ts :n mainitsema tapa kuulostaa fiksulta. Itselle on ollut vähän epäselvää että miten ohittaminen onnistuu viksuiten jos omat pallot alkavat karkailee.

Minusta pk-seudulla kierrokselle kannattaa varata se neljä tuntia. Jos menee alle niin erinomaista, jos päälle niin ei kuitenkaan ole ihan älyttömästi myöhässä mistään. Siis jos kuvittelee olevansa jossain palaverissa esim. 4h tiiausajan jälkeen niin voi olla varma että hermoilee kierroksensa pilalle.

Jossain pikkukentillä maalla on valitettavasti joutunut pelaamaan arkena yksin kun ei ole kahteen tuntiin ketään lähdössä…

Eilen olin juuri aloittelijoiden kanssa kierroksella ja yritin mahdollisimman kauniisti opettaa heille ns. sujuvaa pelitapaa joka on minullekin aikoinaan pelikavereiden toimesta opetettu. Alussa menee vaan niin älyttömästi energiaa hermoiluun, että ei osaa miettiä että nyt pitäisi mennä pallolle, valita maila, ottaa suunta ja seurata vielä pelikaverinkin lyöntiä. 😀 Aloittelijoille tuli hieman yllätyksenä, kun sanoin että eka joka on valmiina pallolla voi lyödä riippumatta etäisyydestä lippuun ja sama myös greenillä. Ja ilmoitetaan selkeästi että ’minä voi lyödä’, ’nostatko lipun’, ’laitan kuppiin’ jne. jne. Ja seurataan aina tarkasti mihin ne pallot tippuu, niin omat kuin kavereidenkin eikä hävetä sitä varapallon lyöntiä. Ilokseni huomasin että muutaman reiän jälkeen peli alkoi sujua ja emme olleet enää ollenkaan kentä tukkona vaikka lyöntimäärät olivatkin pelikavereilla isoja.

Jukka-62 kirjoitti: (27.7.2006 14:42:59)

J.Parnevik kirjoitti: (27.7.2006 14:23:15)

No niin.. näinhän se sitten menee.. Myönnetään että vähän hermostuin tuossa aiemmassa viestissäni mutta että ihan friikki?
    Riittää kun lukee muutaman Jukka-62:sen viestin niin ymmärtää ettei kaikki täällä ole kovin tosissaan. En myöskään minä.

Hei mä otan tämän selvästi liikuntana…ja haastavana, koska aina voi parantaa peliään. 8 vuotta sitten tein pari rundia ( 9 koloa ) yksi yli parin….sen koommin vähän heikompaa tulosta. HCP:heni en oo päässyt 4-5 vuoteen ( nyt HCP 17,6 ).

6 reikää olen ollut jopa 1 alle tuloksessa.

Voi Jukka sentään.. Mitä sun pelitaidoilla on sen minun viestini kanssa tekemistä? Viittasin vain siihen että sun kirjoitukset tällä palstalla eivät ole kovin totisia, niissä on siis ’ripaus’ huumoria.. (jos sitä nyt huumoriksi haluaa kutsua)

J.Parnevik kirjoitti: (27.7.2006 14:53:03)
    Voi Jukka sentään.. Mitä sun pelitaidoilla on sen minun viestini kanssa tekemistä? Viittasin vain siihen että sun kirjoitukset tällä palstalla eivät ole kovin totisia, niissä on siis ’ripaus’ huumoria.. (jos sitä nyt huumoriksi haluaa kutsua)

Ei mutta jos ottaisin tämän tosissaan olisin nytkin pelaamassa enkä chattäämässä….laskemassa tasoitustani singulariteetin rajalle….kuten Albatrossi ja muut 6 kiekkaa päivässä ( uskomatonta )…no 3 kiekkaa oli mulle aivan riittävästä aikoinaan….paino laski 84 kiloon ( nyt 111 – 105 kiloa )….se etu siitä ainakin oli.

Oikeesti jos kolme syystalvea on lähes liikuntakyvytön…ja nyt voi pelata taas golffia..en jaksa riidellä tai kiihtyä moisista asioista…relatkaa ja opetelkaa vaikka Lee Trevinon drivesvingi niin kaikki on paljon helpompaa.

Kosketelkaa pallojanne ja mailojanne..niin ja toisianne ! : )

Esillä 25 viestiä, 51 - 75 (kaikkiaan 106)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #489415 kohteessaOhituskulttuuri Suomessa

Etusivu Foorumit Yleistä Ohituskulttuuri Suomessa