26.3.–2.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][5]
KilpailuaSuomalaista

Naisten British Open 2017

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Naisten British Open 2017

Esillä 3 viestiä, 1 - 3 (kaikkiaan 3)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Mitä yhteistä on 504 821$ viime viikonloppuna voittaneella huippurheilijalla ja 16£:n hostellimajoituksella yöpyneellä matkailijalla? No me molemmat, minä ja In-Kyung Kim, olimme sunnuntaiaamuna klo 5.30 samaan aikaan aamukävelyllä muuten lähes autiolla St Andrewsin Old Courselta lähtevällä rantakadulla. Tässä meidän molempien tarinat tuolta aamulta:

    Olin seuraamassa naisten British Openia Kingsbarnsin kentällä ja majoituin yöksi 15 minuutin bussimatkan päässä sijaitsevan St Andrewsin kaupungin halvimpaan majapaikkaan. Samassa huoneessa nukkui 6 muuta henkilöä. Heräsin klo 5 jälkeen enkä voinut oikein mitään huoneessa tehdä herättämättä muita, joten lähdin kävelylle.

    Päätin kävellä Old Coursen 18. väylän kupeeseen, onhan golfin kotina tunnettu kenttä tuttu monista Openeista ja illalla matkustaisin taas Edinburghiin. Joku kenttähoitaja saattoi olla kaukana horisontissa, mutta muuten ulkona ei näkynyt ristinsielua. Kunnes huomasin kenttää lähestyvän myös kaksi korealaista naista…Tästä pääsemminkin Kimin tarinaan…

    Kim oli pelannut lauantaina tuloksen 66 ja hän siirtynyt kilpailussa kuuden lyönnin johtoon. Hän oli herännyt viikolla aina klo 5.30, mutta nyt hänen fysioterapeuttinsa oli kertonut hänelle että nukkuisi pitempään koska hänen tiiausaikansa oli vasta klo 15.00. No, Kim heräsi jo 4.30. Varmaan jokainen lääkäri neuvoisi, että jos haluat nukkua yösi hyvin, älä johda majoria kolmen kierroksen jälkeen.

    Kim päätti sitten lähteä kaverinsa kanssa ulos ja päätyivät samaan paikkaan Old Coursen kupeeseen. He ottivat kuvia toisistaan ja auringonnoususta, ja yhden sellaisen Kim jakoi Instagrammiin. Itse en ottanut yhtään kuvaa koko sunnuntaina, koska olin jättänyt sähkölaiteadapterin Edinburghiin ja kännykästä oli akku loppunut.

    Tuntui kuitenkin, että tuon kentän kutsu auringonnousun aikaan oli niin voimakas että emme kumpikaan voineet sitä vastustaa, vaan se oli nähtävä ennen sunnuntain päätöskierrosta. Ensimmäistä major-voittoa hakeva Kim ja minä urheilufriikkinä ammensimme voimia viimeiseen päivään kentältä, jossa lajia on pelattu yli 460 vuotta.

    Itse kilpailussa Kingsbarnsissa kiersin kentän kärkiparin mukana sekä lauantaina ja sunnuntaina, joten siellä näin Kimim pelaavan 36 reikää. Tavallan kyse oli siis julkisemmasta yhteiskävelystä. Kim pelasi sunnuntaina tuloksen 71, ja voitti lopulta turnauksen kahden lyönnin erolla. Hänestä tuli ensimmäistä kertaa major-voittaja.

    Kiitos hienoista hetkistä St Andrewsin Old Course, kiitos Kingsbarns Golf Links, ja kiitos ja onnea In-Kyung Kim!

    Manupa80, kiitos loistavasta matkakuvauksesta. Kim pelasi kyllä todella hienosti, vaikka heräsikin julmetun aikaisin.

    Niin oli eka kerta golf-kisassa paikan päällä, joten siinäkin mielessä aika jännä. Tämän kokemuksen perusteella on selvästi kivempi kiertää kenttää ryhmän kanssa, kun olla paikallaan jollain reiällä. Kärkiparin ryhmän mukana liikkuminen taitaa olla paljon vaikeampaa miesten majoreissa, kun on niin paljon porukkaa.

Esillä 3 viestiä, 1 - 3 (kaikkiaan 3)
Vastaa aiheeseen: Naisten British Open 2017

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Naisten British Open 2017