Aihe: Naisgolfarit, mikä vaikutti eniten mailavalintaanne? - Golfpiste.com

13.1.–20.1. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[5][2]
KilpailuaSuomalaista

Naisgolfarit, mikä vaikutti eniten mailavalintaanne?

Etusivu Foorumit Välineet Naisgolfarit, mikä vaikutti eniten mailavalintaanne?

Esillä 19 viestiä, 1 - 19 (kaikkiaan 19)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Hei Olen uusimassa rautamailojani ensi keväänä, mutta en ole demokerroista huolimatta vielä löytänyt sitä ainoaa ja oikeaa. Jotenkin on alkanut tuntua enemminkin siltä, että vaihtoehtoja on liikaa. Bägistä löytyy tällä hetkellä Nike Cci raudat, seniorivarrella ja naisten mittaan lyhennettynä. Mutta kevätlahjaksi on nyt luvattu uutta settiä, joten totta ihmeessä käytän tilaisuuden hyväkseni =) Olisi mukavaa saada vastauksia siihen, mikä on vaikuttanut eniten mailavalintaanne. Olisi myös kiinnostavaa tietää mihin merkkiin ja malliin lopulta päädyitte, ja oletteko olleet tyytyväisiä valintaanne.

Saapiko kysyä, miks ihmeessä vaihdat mailat. Eikö nykyiset tyydytä, lyönti onnistu tms.

Tee hyvä vaihtari jos ne toimii tyydyttävästi ja vaihda se ’lahjasumma’ vaikka tyylikkäisiin uusiin kuietsin tms. Bägiin yms.. Saat paljon enempi iloa.

Kauppiaat myy just sitä mikä sattuu oleen varastossa (luonnollisesti)

Marx kirjoitti: (5.10.2010 20:25:27)
    Saapiko kysyä, miks ihmeessä vaihdat mailat. Eikö nykyiset tyydytä, lyönti onnistu tms.

Tee hyvä vaihtari jos ne toimii tyydyttävästi ja vaihda se ’lahjasumma’ vaikka tyylikkäisiin uusiin kuiteisin tms. Bägiin yms.. Saat paljon enempi iloa.

Sorry tuli kirotusvihree ku oli näppihäirikkö…

Marx kirjoitti: (5.10.2010 20:25:27)

Onneksi tuo ei pidä paikkaansa ainakaan niiden kauppiaiden keskuudessa mitä minä tunnen.

Missäpäin Rustiina asuu? Etelässä paljon paikkoja missä voi käydä testaamassa ja löytyy niitä muuallakin.

Hei,

Pelaan miesten requvartisilla, normaalin mittaisilla raudoilla, joissa 1 ast flat lie kulma. Kävin valintaa tehdessäni custom fittingissä Golf Centerissä (Vantaanportti) ja voin suositella tuota palvelua. Vanhat mailat kannattaa ottaa mukaan fittaukseen, jotta voi verrata oikeasti eroja.

Ei sen mailan merkillä väliä niinkään, kuin että se maila sopii juuri omaan swingiin ja taitotasoon. Miesten mailamalleissa on hiukan rajallisesti esim. graffittivartisia optioita varsinkin ns. ’player iron’ luokassa, joten soveltuva merkkivalikoima voi kaventua näistäkin syistä. Naisten varsilla ’pienemmän händärin pelaajan’ mailoja on kirjaimellisesti olematon määrä (saatavilla olevissa malleissa massiiviset lavat ja reilusti offsettiä).

t. J

Juu, tähän tulokseen valikoimasta olen tullut myös. Mummo tai pro..siitäpä johtuen on joutunut tämän hetkisiä mailoja vähän rakentamaan.

Nykyiset raudat toimivat ihan ok, tosin mitat eivät ole samoja kuin varsinaisilla naisten mailoilla eli olen ehkä ’heikko’ näille sennu-varsille. Ovat painavammat kuin naisten varret. Tosin se voi olla puhtaasti myös tekniikkakysymys, mutta so..jos en vaihda huonompiin, niin en mitään menetäkkään ja sen verran materialisti olen, että on ihan kiva tuota bägin sisältöä välillä päivittää, vaikka sitten ihan mailakauppiaan iloks, jollain senkin pitää elää 😉

Tuo fittaus kiinnostaa siinä määrin, että tarkoitus on käydä ennen lopullista valintaa. Tosin siitäkin on tullut mielipiteitä, että kannattaisiko käydä kauden alussa vai lopussa. Nyt näin kauden lopussa lyönti tuntuu hyvin vakiintuneelta ja menee ns. rutiinilla, mutta vastaavasti uudet mallit ovat käytössä vasta ensi keväänä, joten com sii com saa.. Ja ehkä sitä kuitenkin loppupeleissä valitsee mailan, joka tuntuu parhaimmalta ja plussaa olisi, jos maila vielä miellyttäis silmääkin =)

Mulla ekana vaikutti, rehellisesti sanottuna, ulkonäkö.
    En ole sen tason pelaaja että tunnistaisin vielä hyvää mailaa…en ainakaan usko.

Nyt olen pelannut Mizunon MP-60 mailoilla joissa lyhennetty teräsvarsi senior-jäykkyydellä.
    Mailat ostin koska ne oli mun mielestä nätit, mutta olen kyllä tykännyt niillä pelatakin.
    Tarkkuutta on rautapeliin tullut roimasti, toisaalta paska lyöntikin rankaisee.

Ensi vuoden setti myös Mizunoa joissa jälleen fitatut varret.
    Mailat olen tilannut lähes poikkeuksetta Jenkeistä, leftinaiselle valikoima täällä ei ole järin suuri.

Tee vaikka chippiliikkeitä pro shopissa kaikilla raudoilla niin voit huomata, että hei, näillähän ei voi lyödä huonosti. Tuntuma on tärkein:).

Kuinkahan monelle naispelaajalle on myyjä tuputtanut jättilapaisia ’muumokuokkia’ sillä slogainilla että kyllä näillä voi singelitkin pelata? Varmaan voi, mutta kuinka moni oikeasti haluaa…:)

Minja kirjoitti: (6.10.2010 22:17:10)
    En ole sen tason pelaaja että tunnistaisin vielä hyvää mailaa…en ainakaan usko.

Nyt olen pelannut Mizunon MP-60 mailoilla joissa lyhennetty teräsvarsi senior-jäykkyydellä.
    Mailat ostin koska ne oli mun mielestä nätit, mutta olen kyllä tykännyt niillä pelatakin.
    Tarkkuutta on rautapeliin tullut roimasti, toisaalta paska lyöntikin rankaisee.

Ensi vuoden setti myös Mizunoa joissa jälleen fitatut varret.
    Mailat olen tilannut lähes poikkeuksetta Jenkeistä, leftinaiselle valikoima täällä ei ole järin suuri.

Iso hymiö! Oot pistänyt tuulemaan välinerintamalla oikein kunnolla. Samaan merkkiin olen minäkin päätynyt, tosin bägistä löytyy game improvent mailat eli MX-200 kuokat regu nipponin teräsvarsilla, normimittaisena. Tuohon varteen päädyin proffan suosituksesta ja olen tykännyt. Onhan ne raskaammat kuin graffavartiset, mutta tuntumakin on ihan eri planeetalta.

Myyjän vai ostajan 🙂 tai mahdollisesti mailan piirtäneen Vinkuintialaisen..

Marx kirjoitti: (7.10.2010 16:02:38)

Myyjän vai ostajan 🙂 tai mahdollisesti mailan piirtäneen Vinkuintialaisen..

Mailojen tietty, ne perkeleet kunnei laita noihin nettimyymälöiden sivuillensa myyjien pärstäkuvia 😉

@Kiara: Sain ne itseasiassa kyllä erittäin hyvällä hinnalla. Tuntuma on jotain ihan muuta kuin vanhoissa lapioissa.
    Vaikka varret tosiaan tuntuukin raskailta, tykkäilen niistä silti enempi kun graffoista.

Minja kirjoitti: (7.10.2010 19:43:25)
    Mailojen tietty, ne perkeleet kunnei laita noihin nettimyymälöiden sivuillensa myyjien pärstäkuvia 😉

Paitsi jotkut harvat.

Kiitos jo kaikille vastanneille, toivottavasti vastauksia tulee vielä lisääkin.

Kyllä tämä pistää miettimään, josko tulevatkin mailat olisivat muita kuin ns. hyllymalleja. Mailat jotka löytyivät näin syksyllä kokeiltavaksi, olivat kyllä järjestään isolapaisia, ja varsinkin mailapohjat ovat näköjään turvonneet tässä vuosien aikana melko leveiksi, kutsun näitä ’pullamailoiksi’ 😉

No, parhaimmat tulokset sain Taylor Maden Burner superlaunch mailalla, ja itse asiassa maila tuntui mukavan kevyeltä lyödä, näihin vanhoihin verrattuna. Olisko tuo keveys tuonut sitten mailanpään nopeutta lisää, koska löin tällä mailalla pidemmälle kuin omallani.

Tuo kokemus pisti sitten sen verran mietityttämään, että ajattelin kysäistä vähän teiltä lisää eli:

– saako tasoituksella 14 pelaava hyötyä mailojen fittauksella?
    – onko kaikki naisten mailamallit tehty aloittelijasta alkaen, jos ei, niin mikä malli olisi tarkoitetttu enemmän pelanneille? Tuntuu, että myyjätkään eivät oikein osaa vastata tähän, vaan kaikki käy kaikkeen vastauksia tulee aika usein.
    – onko kenelläkään kokemusta Nike Victory Red-naisten mailasta? Tällainen on olemassa, mutta en ole livenä nähnyt.

Mukavaa lauantaita kaikille ja vastauksia toivoen =)

Ruustiina kirjoitti: (9.10.2010 9:27:36)

No, parhaimmat tulokset sain Taylor Maden Burner superlaunch mailalla, ja itse asiassa maila tuntui mukavan kevyeltä lyödä, näihin vanhoihin verrattuna. Olisko tuo keveys tuonut sitten mailanpään nopeutta lisää, koska löin tällä mailalla pidemmälle kuin omallani.

Mukavaa lauantaita kaikille ja vastauksia toivoen =)

Noissa uutuusmailoissa, ja varsinkin jos lupaavat pidempää kaarta, niin loftit on jotain muuta mitä vanhoissa mailoissa. Eli tarkista myös loftit jos vertailet pituuksia omiin mailoihisi.

Miksi muuten ei voisi olla pohjassa pelkkää loftia eikä mitään epämääräistä numeroa.

Eniten vaikutti mailavalintaani saatavuus. Leftinä ei valikoima ole järin suuri. Aiemmin pelasin Clevelandin TA-vitosilla, jotka ovat mulla vieläkin vaikka niitäkin on jo yritetty ostaa pois, en myy.

Uusia mailoja etsiessäni, päädyin mulle tehtyihin mailoihin. Testaaminen onnistui hienosti. Sain pari mailaa testattavaksi, joita makustelin ja testailin aika tavalla. Toisen vartta pidin liian jäykkänä ja se osoittautuikin miesten reguksi. Grafiittisiin seniilivarsiin siis päädyttiin ja mailan lavan valinnassa vaikutti aika paljon myös ulkonäkö.

Rangella mailoja testatessa tapasin yhden tutun pron ja kyselin häneltä myös, että kumman mailan hän valitsisi. Hän piti myös ulkonäköseikkaa tärkeänä asiana. Se mikä miellyttää silmää niin antaa myös luottamusta mailaan. Tuntuma on myös tärkeä asia.

Miksiköhön muuten suurin osa uusista mailoista on noilla pullalavoilla? Niillä on aika ikävä lyödä, tunnoton osuma ja lentokaari lyhyempi. Ainakin oman kokemuksen mukaan. Johtunee lyöntiteknikasta (tai sen puutteesta).

Aluksi uudet mailat tuntuivat oudolta, mutta nyt olen niihin tottunut enkä vaihtaisi pois. Hyvät tuli, kiitos Mika.

Jamasa kirjoitti: (9.10.2010 11:13:31)
    Miksi muuten ei voisi olla pohjassa pelkkää loftia eikä mitään epämääräistä numeroa.

Kyl mä kelpuuttaisin mailan jossa ei ole ensimmäistäkään merkintää. Edes siellä pohjassa.

#305516 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Nyt tämä sitten vasta vaikeaksi meneekin. Pelaisin eilen iltakierroksella isännän mailoilla ja huomasin, että kylläpä lähtee kun osuu =) Varren paino ei häirinnyt ja oli fiilis, että lyönti menee ns. itsestään läpi, jos tiedätte mitä tarkoitan. Miksihän omat sennugraffit tuntuu sitten ihan erillaisilta (huonommilta)?

Isännän mailoissa on stiffivarret, joten voisin kuvitella, että tuo rautavarsi regularina voisi olla toimiva juttu, jos sen lyhentäisi naisten mittaan… Mahtaakohan tuo olla muuten kallista? Aiemman lyhennyksen sai kaupantekijäisenä.

Mizunolta on kuulemma tullut sellainen testilaite, että kolmella lyönnillä oikea varsijäykkyys ja malli löytyy, joten taidan nyt odotella ihan rauhassa kevääseen ja sitten kiertää oikein todenteolla demopäiviä. Sitä odotellessa voin lätkiä proshoppimme demomailoilla, joita miesten puolelta löytyy pilvin pimein…

#305517 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Ruustiina kirjoitti: (12.10.2010 8:40:53)
    Mizunolta on kuulemma tullut sellainen testilaite, että kolmella lyönnillä oikea varsijäykkyys ja malli löytyy, joten taidan nyt odotella ihan rauhassa kevääseen ja sitten kiertää oikein todenteolla demopäiviä. Sitä odotellessa voin lätkiä proshoppimme demomailoilla, joita miesten puolelta löytyy pilvin pimein…

Hyvä laite on tuo Mizunon kehittämä varsianalysaattori. On kuullemma tulossa myös puumailoihin ja luulenpa, että muut valmistajat seuraavat perässä jollain samalla systeemillä.
    Noi Mizunon varsianalysaattoreita on kotomaassa sellaset kymmenkunta kpl ja mikäli asut etelässä (vai missäpäin vaikutat), niin ainakin siellä niitä löytyy alan liikkeistä mitkä myyvät Mizunoa (näin uskoisin). Toivottavasti Pirkanmaallekin saamme kyseisen värkin.
    Mutta jos sinulla on aikaa ja mahdollisuutta, niin odottele kevättä.

Esillä 19 viestiä, 1 - 19 (kaikkiaan 19)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #305502 kohteessaNaisgolfarit, mikä vaikutti eniten mailavalintaanne?

Etusivu Foorumit Välineet Naisgolfarit, mikä vaikutti eniten mailavalintaanne?