Aihe: Miten monella kentällä olet Suomessa pelannut. - Golfpiste.com

23.6.–30.6. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[20][26]
KilpailuaSuomalaista

Miten monella kentällä olet Suomessa pelannut.

Etusivu Foorumit Yleistä Miten monella kentällä olet Suomessa pelannut.

Esillä 7 viestiä, 1 - 7 (kaikkiaan 7)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Katselimpa tuota uutta golflehden tämän vuoden kenttä-ja kilpailukalenteria.Siellä on luettelo kaikiata Suomen kentistä 117 kpl.Laskimpa huvikseni,monellako kentällä olen käynyt.Sain luvuksi 61 kpl.Löytyykö tältä palstalta yli 100 kentän kävijöitä.Kuulin juuri viime viikolla ,kun yksi kaveri totesi,että Suomessa on enää 5 kenttää,jolla hän ei ole pelannut .Saavutus sekin.

Kaikki Suomen muistaakseni 73 18-reiän lenkkiä plus jokunen vajaampikin. Tänä vuonna auennee 5-6 täysmittaista lisää ja ensi vuonna kaiketi vielä enemmänkin!

Kukakohan suomalainen on pelannut eniten maailman kenttiä? Varmaankin joku golf-toimittaja tai golfin parissa työtään tekevä. Montako? Baarimestari ainakin lienee lähellä kärkeä?

Kymen Golfin sivuilta löytyy seuraavanlaista statistiikkaa:

Lassi Tilander 569

Pekka Günther 551

Antti Rajatalo 356

Kai Kilappa 313

Jutussa ei tosin mainita, montako suomalaista kenttää ko. henkilöt ovat pelanneet.

Kyllähän Suomessa on lähelle 150 kenttää. Bongareiden ’sääntöjen’ mukaan golfkenttä käsittää 18 reikää, 9 reikää tai 6 reikää. Toisin sanoen esim. Nordcenterissä on kaksi kenttää (18 + 18), Nurmijärvellä 2 kenttää (18 + 9) jne. Sitten on kenttiä, jotka eivät ole mitenkään mukana liiton luetteloissa (mm. Lepaan 9-reikäinen kenttä, Bökars ym. yksityisiä kenttiä). Minulla on nyt kasassa 85 kenttää Suomessa. Pekka Guntherin kanssa olen pelannut ja hän on muistaakseni pelannut melkein kaikki liiton seurojen kentät.

Minä vastaan tähän kysymykseen noin kahdenkymmenen vuoden päästä.

Nimetön

Laskeskelinpa kenttäoppaasta ja tuloksena on, että olen pelannut kotimaassa 36 seuran 47 kentällä. Lisäksi oppaan ulkopuolelta Bökars ja kymmenkunta ulkomaista kenttää (Saksa, Ranska, Belgia, Englanti).

Kyy

Joo en pääse lähellekkään noita Roskinoffin mainitsemia lukemia mutta kerrotaan nyt omatkin tilastot että muutkin uskaltaisivat. Kotimaassa on 60 kenttää läjässä ja ulkomaisia 11kpl.

Esillä 7 viestiä, 1 - 7 (kaikkiaan 7)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #377032 kohteessaMiten monella kentällä olet Suomessa pelannut.

Etusivu Foorumit Yleistä Miten monella kentällä olet Suomessa pelannut.