-
JulkaisijaArtikkelit
-
Itselläni ja lähipiirillä on ollut perusajatuksena se, että ranskalaisiin ei kajota. Jos vähän tutkii ja vertailee niin ranskalaisiin ei ole luottamista.
Itse suosittelen siis Audin A6:ta farmariversiona, tai vaihtoehtoisesti Bemarin X-malleja. X5 ja X3 mahtuvat vielä tuohon hintaluokkaan suhteellisen vähän ajettuina.
Tällaisia ovat näiden autojen ajajat
Alfa Romeo
Ei välitä pikkuharmeista, liukaspohjaiset nahkakengät ovat tyylikkäät talvellakin. Käyttää napakorua jakkupuvun alla, koska se lisää imagoon ripauksen jännittävyyttä, tulehduksista viis.Audi
Teknologiaa arvostava, ihailee kosketusnäyttöpuhelintaan ja harjatusta teräksestä valmistettua liesituuletintaan. Ajaa lähes aina hieman rajoituksia nopeammin, koska edelläkävijällä on suorastaan velvollisuus ottaa harkittuja riskejä. Oikeistolaishenkinen tai hivenen elitistinen maailmankatsomus.BMW
Myynti- ja markkinointialalla. Autovalinta on protestanttisen kilvoittelijan osoitus taivaspaikasta maan päällä. Haluaa autonsa symboloivan ohituskykyä, ja pelkää että rauhallisesti ajaminen tulkitaan nössöydeksi. Hieman epävarma siitä mikä on oikea merkkituote tai oikeaa luksusta, joten pelaa varman päälle valitsemalla esimerkiksi saman kellon kuin Kimi Räikkönen.Citroën
Työsuhdeautoilija, jonka verotusluokkaan malli sopi, ei persoonallista suhdetta autoonsa. Käyttää autoa säälittä. Vähemmistönä ranskalaisuus-intoilijat joita on enää häviävän vähän.Ford
Pelkää muutoksia elämässään eikä halua pettyä. On valmis jopa maksamaan siitä, ettei auto näytä liian pröystäilevältä. Merkkiuskollinen.Honda
Suvereeni hondamies selvittää radiossa ruikuttajien asiat. Vilkasliikkeinen, iloisen sosiaalinen ongelmanratkaisija.Hyundai, Kia
Mutkattoman Henkka & Maukka -filosofian ystäviä, ’Kato miten kivan muotiauton löysin alesta’. Pitävät todennäköisesti enemmän Crocseista kuin narusandaaleista. Käytä ja heitä pois.Mazda
Arvostaa japanilaista helppokäyttöisyyttä, eivät ole kiinnostuneita tekniikasta. Vähemmän esiintymishaluisia kuin Honda-kuskit.Mercedes-Benz
Menestyksen merkki, hivenen ylipainoisille vanhan liiton yrittäjille. Luonteessa hallitsevana konservatiivisuus, rahannäyttöhalu, ei kaipaa yksilöllisyyttä koska muuten valitsisi auton jota ei näy joka taksitolpalla. Ei piittaa arvostelusta eikä muiden kateudesta.Nissan
Nissan-Topi on myyjille käsite. Maakunnan merkkiuskollinen mies, pohtii autonvaihtoa viikkotolkulla, valitsee sitten sen mikä on naapurillakin. ’Ei tehrä tästä ny numeroo’. Hyvä vakioasiakas jonka karkaamista muille merkeille ei tarvitse pelätä. Usein pitää syödessäänkin lippalakkia päässä. Konservatiivi.Opel
Työsuhdeautoilija, ei juuri eroa Citroën-ajajiin.Peugeot
Humanistisilla aloilla, ripaus feministisyyttä. Tosin osa valitsee Peugeotin vain koska sen myyntiliikkeistä saa kaupparyhmän bonuspisteitä.Renault
Merkkiuskollisia masokismiin asti. Jotkut olosuhteiden pakosta, koska vain omassa liikkeessä saavat vanhasta autostaan vaihtohyvitystä.Skoda
Taloudellista järkevyyttään korostava tai tilaa tarvitseva perheellinen. Haluaa olla nousussa mukana, vaikuttuu kun mainos kehuu merkin rajua myyntimäärien kasvua. Hiven vastarannan kiiskeä, koska ei osta samanlaista Volkkaria. Myös vaatimatonta teeskenteleviä akateemisia kaupunkilaisia, vaikka todellisuudessa nyky-Skodassa ei ole mitään köyhää.Subaru
Hyvin vähän ekologisesti ajattelevia, enemmän rallimaineen houkuttamia. Eivät kuitenkaan ulosmittaa autonsa nelivetoluisu-ominaisuuksia niin herkästi kuin luulisi. Piilojärkeviä kuskeja.Toyota
Muuten samanlaisia kuin Nissan-Topitkin. Poikkeuksena Priuksen ostajat, jotka ovat ekologista omaatuntoaan lepytteleviä taajama-asukkeja. Tyypillinen Prius-kuski uskottelee itselleen, että keskusta-autoilu muuttuu jotenkin vähemmän pahaksi kun sen tekee hybridillä. Prius-asiakkaat ovat perinteisille automyyjille erittäin hankala ryhmä: on pidettävä kieli keskellä suuta, ettei lipsauta huonoja vitsejä viherpiipertäjistä.Volkswagen
Keski- tai hyvätuloiselle perheelliselle, joka tarvitsee autoa luotettavaan liikkumiseen. Ei halua vaivata päätään autoilulla, korjaamokäynneillä tai kaveripiirin autoaiheisella keskustelulla. On pohtinut autoilun ympäristöhaittoja.Volvo
Perinteisiin uskova, arvostaa turvallisuusimagoa ja lastenistuinten erikoislukkoja. Taipuvainen siitä huolimatta ajamaan hieman kovempaa kuin muut ja unohtamaan ajoturvallisuuden.Lähteet: Kulutus- ja liikennetutkijoita, liikennepsykologian ja sosiologian opiskelijoita
NimetönHyvä Rauski. Löytyiskö vielä lista, jossa yhdistetään auto- ja golfmailamerkit. Volkkarimiehet paahtaa Wilsoneilla ja Audimiehet Mizunoilla, vai miten se menee?
NimetönNyt meni Parti ja Rauski sekaisin, kun ootte kaikista asioista niin samaa mieltä 😀
Terv. nimimerkki: Edit-nappia kaipaileva.
Kualeppi kirjoitti: (31.1.2011 12:45:45)
Nyt meni Parti ja Rauski sekaisin, kun ootte kaikista asioista niin samaa mieltä 😀Terv. nimimerkki: Edit-nappia kaipaileva.
Sä et selvästikään ole Audi-mies.
Audi-mies ei olisi omaa erehdystään kyllä ilman oikeuden määräystä tunnustanut. Vai oletko kenties vasta kehittymässä ihmisenä, ja olet vasta Audista haaveileva ihminen, ns. Audi-hangaround?
NimetönKiitos vaan Chipper vinkistä.
Kyllä Audi kieltämättä vähän himottas. Volkkarin paskassakin alkaa kilometrejä oleen reippaasti. Nyt vaan pitäs jonkun markkinamiehen vetää oikeasta narusta, niin sais kaupat aikaiseksi.
Saiskos esim. tolla Audi sarjamurhaajan maineen sekä kateelliset naapurit vihreeks.
Ongelma on, että olen tykästynyt noihin tila-autoihin, kun nurkissa pyörii kolme pientä tenavaa.
Voishan ton ongelman ratkaista lähtemällä perheen luota ja alkamalla taas viettään huolettomia poikamiespäiviä. Olis auton ostokin huomattavasti helpompaa. Tärkein ja ainoa kriteeri olis helppo pesän saanti.Jos joku miettii pikkuauton ostamista, niin OT:na tiedoksi että Toyota Yariksen takapenkki liikkuu kahtena palana eteen ja taakse. Jos pienemmän palan siirtää eteen, bägi menee draivereineen heittämällä takaluukkuun. Mailat ei myöskään näy ikkunasta joten bägiä voi säilyttää autossa.
harderlonger kirjoitti: (31.1.2011 12:17:16)
Itselläni ja lähipiirillä on ollut perusajatuksena se, että ranskalaisiin ei kajota. Jos vähän tutkii ja vertailee niin ranskalaisiin ei ole luottamista.Itse suosittelen siis Audin A6:ta farmariversiona, tai vaihtoehtoisesti Bemarin X-malleja. X5 ja X3 mahtuvat vielä tuohon hintaluokkaan suhteellisen vähän ajettuina.
No mitään noista ei kyllä saa uutena hintaluokkaan 20-30k€.
Kyllä se lopulta menee niin, että ensin ostetaan auto ihan fiilispohjalta ja sitten keksitään perustelut sille, miksi juuri se auto on se paras.
Do niin,
tulipa kierrettyä liikkeissä ja tilattua tuli jotain jota kukaan ei maininnut 😉
Täytti hyvin alkuperäiset vaatimukset ja bonuksena neliveto….. (tosin yhdestä bägistä pitää ottaa driveri pois).
Ja se oli Subaru Forester 2.0TD
Diesel versio meni tosin hieman sen 30k rajan yli – bensa siihen olisi mennyt, mutta sen verran paremmin diesel kulki, että päädyin siihen.
Mainituista avensis, passat, mondeo yms. paras tavaratila oli mielestäni Avensiksessa – mutta herranpieksut mitkä kamalat penkit pienelle miehelle – eikä mitään vaihtoetoa tarjolla.
Jos etsii halvempaa vaihtoehtoa niin todella positiivinen yllätys tavaratilan puolesta oli Renault Megane Sport Tourer – kaksi bägiä heittämällä takakonttiin draivereineen kaikkineen. Suosittelen tutustumaan jos hakee vaihtoehtoa ~+20k hintaluokasta.
_heikki_
Ei muuta kuin onnea Forresterin perheen uudelle jäsenelle. Terkut Ridgelle ja Thornelle!
-
JulkaisijaArtikkelit