Aihe: Minni merihädässä - Golfpiste.com

3.3.–10.3. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[12][4]
KilpailuaSuomalaista

Minni merihädässä

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Minni merihädässä

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 491)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • ts

Siis mitä ihmettä tuolla oikeen tapahtuu? Ekalla rundilla neljä griiniosumaa ja kentällä sentään noita femmojakin jo 3 kappaletta. Ymmärtäisin huonon päivän saldon olevan jotain 9-10 gir, mutta 4 on kyllä täysin käsittämätöntä. Kyseessä kuitenkin lahjakas pelaaja, jonka pitäisi pystyä palloa leipomaan aina jollain tavalla kenttään ja griiniin, vaikka tekniikka olisi missä kunnossa, eli onko nyt ajatukset täysin kateissa vai swingi totaalisesti riekaleina?

Samalla tuli todistettua pelkän putti statistiikan merkitsemättömyys.

Positiivista kuitenkin tässä kisassa se, että Minni selvisi toiselle kierrokselle eli ei vetäytynyt kisasta.

Minnillä varmaan olisi ollut lahjoja ja siksi ihmetyttääkin ettei koskaan laittanut lyöntiään edes jonkinlaiseen kuntoon. Hyvä klubipelaaja osuu neljään greeniin kilpakentälläkin. Minni pärjäsi parhaimmillaan kovalla taistelulla ja mahtavalla puttaamisella ihmeen hyvin. Mutta vain yksittäisissä kisoissa. No nyt kun monta viimeistä vuotta panostus on ollut sitä mitä se on ollut, ovat tulokset romahtaneet. Siksi olen aina ihmetellyt että miksi on puhuttu ja jopa vieläkin muutama eturivin henkilö puhuu kai markkinoinnin lähtökohdista Suomen ykkösnaispelaajasta. Aikoinaan Riikka Hakkarainen oli tuloksellisesti selvisti parempi. Nyttemmin jo monta vuotta peräkkäin Ursula Wikström.

On vaikea hyväksyä että golfin vähiä sponsorirahoja menee tahoille jotka eivät panosta itse peliin juurikaan.

ts

periferia kirjoitti: (5.10.2012 13:33:05)

On vaikea hyväksyä että golfin vähiä sponsorirahoja menee tahoille jotka eivät panosta itse peliin juurikaan.

Toi oli raju syytös ja voin aika varmuudella sanoa että ei pidä paikkaansa ja sehän tässä tuskaisinta onkin.

Luvannu olla hiljaa, ni ollaan hiljaa. Mutta ei toi mikaan yllatys eika ihme juttu ole.
    Toki toivoisin parempaa hanelle, mutta olenko yllattynyt? En. Olisko toi korjattavissa? Olis.

Minni neuvoo joo..siis…ööö..tota..niinku….

Ei kyllä Minnistä löydy mitenkään videokuvaa swingistä kuin joskus kolmen vuoden takaa (se näytti jopa ihan hyvältä), löytäiskö joku tuoretta jostain netin syövereistä, olisi ihan kiva katsoa mitä rouva tekee.

No mister golfinn miksi ei ongelmia korjata jos ne tiedossa ja korjattavissa ?

Niinpä, vaikka Aulis Gerlanderin homma menikin sivu suun, niin lähes yhtä mukavat työajat tarjoaisi suomalaisen golfammattilaisen duuni: kaksipäiväinen työviikko ja aina vapaat viikonloput… Surullista

J-P Salakari

Kylki kirjoitti: (5.10.2012 19:18:34)

Emmina tieda. Tekeminen kuuluu ihan muille kun minulle ja hyva niin.
    Ei voi kun hyvaa toivoa hanelle ja perheelleen!

Golfinn kirjoitti: (5.10.2012 20:21:33)

Pitäskös tohon nyt kommentoida, että todella hyvä niin *virn*

Jamasa kirjoitti: (5.10.2012 22:47:01)

Niin on joo. Sen sanoin jo 5 vuotta sitten melkeen paivalleen.
    Mutta oliko sulla jotain tietoa tasta, kun kerran kommentointi asiasta sujuu? Vai pitaako vaan lampimikseen vittuilla, jotta vois nukkua suu hymyssa?

ts

Jos ne kuitenkaan ei ole tiedossa, niin vaikea niitä on lähteä korjaamaankaan. Ja itse asiassa vaikka olisivatkin, niin pelko muutoksesta voi olla ylippäsemätön, koska pysyen vanhassa takaa tilanteen säilymisen. Se taas on helpompi kestää koska siihen on jo tottunut ja välillä tapahtuu hyviäkin asioita. Tuntematon pelottaa aina enemmän kuin huono ja tunnettu.

Golfinn kirjoitti: (6.10.2012 0:04:32)

Jamasa kirjoitti: (5.10.2012 22:47:01)

Niin on joo. Sen sanoin jo 5 vuotta sitten melkeen paivalleen.
    Mutta oliko sulla jotain tietoa tasta, kun kerran kommentointi asiasta sujuu? Vai pitaako vaan lampimikseen vittuilla, jotta vois nukkua suu hymyssa?

No voi sen vittuiluna ottaa jos haluaa. Lähinnä kun tuohon kommenttiisi sopi tuollainen vastaus kuin nyrkki silmään. Siis silleen niinkuin…miten se nyt samotaan kun tutut (tosin me nyt ei tuttuja olla vissiin) naljailee toisilleen. Ymmärrätkö?

Ja sama Englanniksi

You know…..etc 🙂

Jamasa: Aiwan, sorry! My bad.

ts kirjoitti: (6.10.2012 14:09:32)

Jos ne kuitenkaan ei ole tiedossa, niin vaikea niitä on lähteä korjaamaankaan. Ja itse asiassa vaikka olisivatkin, niin pelko muutoksesta voi olla ylippäsemätön, koska pysyen vanhassa takaa tilanteen säilymisen. Se taas on helpompi kestää koska siihen on jo tottunut ja välillä tapahtuu hyviäkin asioita. Tuntematon pelottaa aina enemmän kuin huono ja tunnettu.

Niinpa. Veikkaan kuitenkin, etta suurin syy taman kauden notkahdukseen on, etta fokus jossain ihan muualla ja kovan tyon tekeminen ja graindaaminen rankella on vaikeeta kun ajatukset on jossain muualla kuitenkin. Itselleni kun ei ole lapsia siunaantunut, niin osaan arvostaa ja kunnioittaa Kakon perheen onnea ja siita johtuvaa prioriteettien uudelleenjarjestelya. Ehka se pelin fokus loytyy viela vuoden parin paasta? Nuorihan tytto viela on!

Golfinn kirjoitti:

’Niinpa. Veikkaan kuitenkin, etta suurin syy taman kauden notkahdukseen on, etta fokus jossain ihan muualla ja kovan tyon tekeminen ja graindaaminen rankella on vaikeeta kun ajatukset on jossain muualla kuitenkin. Itselleni kun ei ole lapsia siunaantunut, niin osaan arvostaa ja kunnioittaa Kakon perheen onnea ja siita johtuvaa prioriteettien uudelleenjarjestelya. Ehka se pelin fokus loytyy viela vuoden parin paasta? Nuorihan tytto viela on!’

Jaa-a, olipa analyysi. Tarkoittaako kannanottosi myös sitä, että Ursula Wikströmillä ajatukset eivät ole olleet tarpeeksi lapsessa, hän kun on selkeästi menestynyt paremmin lapsen saamisen jälkeen kuin sitä ennen??!!

En puhunut Wikstromista sanaakaan. En tunne koko ihmista.

#210411 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Nonni, saatiin tahankin sitten vastaus tanaan oikeen asian lahteilta. Harmittaa toki kun talla mantereella ei nyt sitten pelaa yhtaan suomalaista isoilla toureilla, mutta varmasti perheen ja oman uran puolesta oli parempi, etta elama jatkuu LET:illa, jossa menestyminen on eittamatta huomattavasti helpompaa ja kotiin paasee huomattavasti nopeammin. Elamaan tulee enemman tasapainoa. Sita siella tunnuttiin nyt tarvitsevan.

Oliskin kiva kayda keskustelua siita, kuka on seuraava suomalainen joka PGA tahi LPGA Tourille paasee. Ja milloin sellaista on realistisesti aihetta odottaa.

#210412 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Onko Golfinnillä tai muilla tietoa ketä suomalaisia lähtee mukaan PGA Tourin viimiseen järjestettävään karsintahässäkkään nyt syksyllä? Ilonen puhui jossain vaiheessa lähtevänsä leikkiin mukaan, jos peli kulkee, mutta siitäkään en ole kuullut mitään. Immu Korvenmaa näytti menneen esikarsinnoista sentään mukaan 1. rundille…

Jatkossahan korttia ei lyödä käteen muuten kun Web.com (ex. Nationwide Tour) parhaille vuosittain? Taitaa olla hiljasta, että sinne kukaan lähtis ennemmin tahkoomaan kuin ET:lle…

#210413 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

tigger kirjoitti: (12.10.2012 23:46:36)

Jatkossahan korttia ei lyödä käteen muuten kun Web.com (ex. Nationwide Tour) parhaille vuosittain? Taitaa olla hiljasta, että sinne kukaan lähtis ennemmin tahkoomaan kuin ET:lle…

Niin.. tuo kiertuehan on kuitnekin yksi varmasti järkevimmistä pelata koko maailmassa, joskin taso on kova ja peli raakaa mutta rehellistä.

Rahaa potissa 3-4x CT:n vastaava ja kisat samalla mantereella halpojen ja helppojen lentojen päässä. Pääkiertueiden pelaajille (ET /AT) ei ehkä niin houkutteleva vaihtoehto, mutta niille jotka uraa lähevät rakentamaan, näkisin yhtenä parhaista.

#210414 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Mitä kuuluu Minni?

Tossa on video, jossa Minni kertoo itse missä mennään!

Nikke

#210415 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

kikke47 kirjoitti: (22.10.2012 9:40:26)
    Mitä kuuluu Minni?

Tossa on video, jossa Minni kertoo itse missä mennään!

Nikke

Kiitos Nikke, hyvä haastattelu.

Mä vaan oon sitä mieltä, että jos ei lyönnistä pääse kunnolla läpi, vaan joutuu kovasti sen kanssa töitä tekemään, niin psykologi ei välttämättä ole se todellinen apu.

#210416 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Onhan sekin tietenkin totta. Tekniset asiat on tietenkin tärkeitä, mutta ainakin itse vahvan drive-jipsin kokeneena tiedän, että kyse on aina ollut ahdistuksesta tiiboksissa, eikä niinkään teknisestä ongelmasta.

Nyt syksyllä kun olen pelannut eikä mitään pelissä, niin draivaan kuin vanhaan aikaan. Onhan kyseen pakko olla aika paljon pään sisäisestä jutusta, jos harkkarundeilla pystyy vielä hyvin toteuttamaan?

Pari onnistumista ET:llä (ja suoraa drivea) ja Minni on back!

#210417 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

kikke47 kirjoitti: (22.10.2012 10:14:46)

Nyt syksyllä kun olen pelannut eikä mitään pelissä, niin draivaan kuin vanhaan aikaan. Onhan kyseen pakko olla aika paljon pään sisäisestä jutusta, jos harkkarundeilla pystyy vielä hyvin toteuttamaan?

!

Menemättä yksityiskohtiin, niin oletkos Nikke ajatellut, että se mentaalipuoli saattaa vaikuttaa juurikin lihasten herkkään puoleen ja ajoitusherkkä swingi kärsii siitä eniten. SItten kun pelaajan toistokyky paineen alla häviää tuon reaktion seurauksena, niin päädytään ajattelemaan, että ongelma on mentaalinen. Fukke vois jatkaa tästä jos on hereillä 😉

Pään jumitus ja paine iskee kaikille, joillain se vaan ei vaikuta niin paljon pallon lentoon.

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 491)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #210854 kohteessaMinni merihädässä

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Minni merihädässä