Aihe: Millä tasoituksella täällä voi kommentoida? - Golfpiste.com

5.5.–12.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][8]
KilpailuaSuomalaista

Millä tasoituksella täällä voi kommentoida?

Etusivu Foorumit Yleistä Millä tasoituksella täällä voi kommentoida?

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 26)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • EFC

Tuolla hitaan pelaamisen ketjussa tasamaan tuuppari kritisoi korkeamman tasoituksen golfarien kommentointia. Tästä tuli mieleen että esim. millä tasoituksella sitten on oikeutettu kommentoimaan toisten swingejä, tuleeko sääntöjä kommentoivan olla vähintään seuratuomari, entäs jos ei ole kasannut yhtään settiä, voiko keskustella välineistä? Saako alle sadan kentän kokemuksella keskustella golfmatkailusta? Vai ratkaiseeko enemmän kokemusvuodet vai pelitaidot?

KL

Kommentoida voi kaikkeen, uskottavuus pitää ansaita.

Pätee muuten myös tämän forumin ulkopuolella 😉

Itse en uskaltautunut kirjautua koko palveluun ennenkuin sain tasoituksen alle kahdentoista 😉

KL kirjoitti: (30.8.2012 22:12:02)

Kannattaa kommentoida vaan sellaiseen, mistä oikeasti on jotain tietoakin, koska muuten voi menettää helposti jo mahdollisesti saavutetun uskottavuuden muillakin osa-alueilla 😀

Esim. bounce kasvaa lapaa avattaessa 😉

Tarkennetaan nyt varmuuden vuoksi, että mä kritisoin sitä, että pyritään painamaan alas korkean tasoituksen pelaajia, en asettanut taitorajaa keskusteluoikeudelle.

Aina voi kertoa oman mielipiteensä swingistä, säännöistä, varusteista jne. Sitä kutsutaan keskusteluksi, mikä on sallittua ja toivottavaa vapaassa maassa.

Eihän kommentointi tasoituksesta voi olla kiinni – taitolaji ja taitavimmat osaavat napauttaa palautteen vielä ketjun avauksen yläpuolellekin;D

Eräs esimerkki tässä– tosin aivan asiallinen sellainen.

KL

Iso Helppo kirjoitti: (30.8.2012 22:22:21)

KL kirjoitti: (30.8.2012 22:12:02)

Kannattaa kommentoida vaan sellaiseen, mistä oikeasti on jotain tietoakin, koska muuten voi menettää helposti jo mahdollisesti saavutetun uskottavuuden muillakin osa-alueilla 😀

Esim. bounce kasvaa lapaa avattaessa 😉

Touché!

Toisaalta, täällä(kin) virheistä oppii ja taas ollaan entistä vahvempana pelissä uskottavuutta keräämässä 😀

KL

Lipulle kirjoitti: (30.8.2012 22:34:36)
    Eihän kommentointi tasoituksesta voi olla kiinni – taitolaji ja taitavimmat osaavat napauttaa palautteen vielä ketjun avauksen yläpuolellekin;D

Anna vihje, en jaksa lukea kaikkia sataaviittäkymmentäkahta viestiä…!

EFC

KL kirjoitti: (30.8.2012 22:42:25)

Tuossa varmaan tarkoitetaan uudeksi avausviestiksi ilmestynyttä kirjoitusta.

KL kirjoitti: (30.8.2012 22:42:25)

Lipulle kirjoitti: (30.8.2012 22:34:36)

No, laitetaan neljä vihjettä samaan ’syssyyn’:

– ryhdikäs alkuasento koneelle saapuessa

– tarkista ’hiiren’ paikka tai varmista esim. kosketusnäytön puhtaus

– kun vastaat viestiin, niin syvä sisään- ja uloshengitys on paikallaan ennen viestin lähetystä

– mentaalisesti on oltava valmis hyväksymään lopputulema (tänne hymiöitä runsaasti), sillä joskus pilkka osuu oman nilkkaan editin puuttuessa…

Tasamaan tuuppari kirjoitti: (30.8.2012 22:26:38)
    Tarkennetaan nyt varmuuden vuoksi, että mä kritisoin sitä, että pyritään painamaan alas korkean tasoituksen pelaajia, en asettanut taitorajaa keskusteluoikeudelle.

Pidinkin näimmä aika pienen tauon. Käytän sen tarkentaakseni mikä mielestäni on korkea tasoitus.

Mullahan on erittäin korkea tasoitus. Ja tämä siitäkin huolimati että mulla on paljon pelivuosia. Mä huomasin jo aikoja sitten että näinhän tässä käy, ei tule minusta pelimiestä. Mutta mä en anna sen haitata koska mitähän järkeä siinä sitten olisi. Mukava harraste ja saapi sen varjolla ulkoilla.

En tiedä minkälainen händäri sinulla on mutta luulisin ettei merkittävän matala ole. Vaikka kuinka henkseleitäs paukuttelisit.

kebax kirjoitti: (31.8.2012 0:11:20)
    En tiedä minkälainen händäri sinulla on mutta luulisin ettei merkittävän matala ole. Vaikka kuinka henkseleitäs paukuttelisit.

Melko korkea myöskin, tosin huomattavasti matalampi kuin sinulla. Ei oikeuta henkseleiden paukutteluun. Enpä minäkään tule ikinä euroakaan golfilla ansaitsemaan, mutta ei se olekaan tavoite. OT: Koko tasoitusjärjestelmä mahdollistaa ainoastaan tasaväkisen harrastekilpailemisen, scratch-peli on ainoa, missä katsotaan kuka osaa oikeasti pelata.

Vaikka aloitukseen viitaten mulla olis oikeus kommentoida golfia, niin en itse katso olevani tarpeeksi hyvä neuvomaan ketään.

ts

Multa kysy eilen pelikaveri rundin jälkeen, että miten sulla voi olla niin huono tasotus noilla lyönneillä. Koin sen itseäni ilahduttavana asiana ja aion myös jatkaan ihmisten neuvomista korkeasta tasoituksestani huolimatta.

Mä pystyn kommentoimaan mihin vaan. Perustelut:

– Mulla on aivan taatanan alhainen CBA-tasoitus
    – mä osaan rakentaa mailoja vaikka silmät kiinni
    – mä olen pelannut golfia yli 10 vuotta ja monissa eri maissa
    – mä olen osakas
    – mä nopea pelaaja.

Tuota listaa kun katsoo, niin mähän olen aivan loistava golf-persoona ja hieno ihminen!

Mitas kun mulla ei ole tasoitusta ollu kuuteen vuoteen ollenkaan? Olen myos kirjekurssi-pro ja maailman paskin caddie… Mailanrakentajana kolmen peukaloni takia varsin kompelo ja fittaukset hoidan onlinena. Lisaksi Suomen Golf-liiton virallinen kanta on, etta olen myos kyvykas valehtelija. Suomeakaan en enaa oikeen osaa (tamakin on kaannetty googlella…).

Selvaa on, etta taalla ei nailla ’krediiteilla’ saa kirjotella, mutta mihin pitaisi menna, koska kirjottamisen halu on huikea? Onko Eeva-lehdella kenties omaa forumia?

ts kirjoitti: (31.8.2012 9:57:17)
    Multa kysy eilen pelikaveri rundin jälkeen, että miten sulla voi olla niin huono tasotus noilla lyönneillä. Koin sen itseäni ilahduttavana asiana ja aion myös jatkaan ihmisten neuvomista korkeasta tasoituksestani huolimatta.

Ei suinkaa sulla ts oo piilohändäriä? Siis ookko sää palkintorosvo?
    Sun pitää mitä pikimmin osallistua muutamaan tuuppareiden viikkokisaan, siilä mainio CBA-järjestelmä säätää sun tasoituksen yks kaks aivan uusiin svääreihin. Mutta pidä kiirettä. Järjestelmään saattaa tulla muutos joten kannattaa toimia nopeasti – mielellään viiden vuoden sisällä. -:)))

EFC

Golfinn kirjoitti: (31.8.2012 17:22:41)
    Lisaksi Suomen Golf-liiton virallinen kanta on, etta olen myos kyvykas valehtelija.

Muuhun en kommentoi, mutta tuo että ei ole liiton kanssa väleissä lienee ihan yleistä golfpiireissä.

EFC kirjoitti: (31.8.2012 22:26:35)
    Muuhun en kommentoi, mutta tuo että ei ole liiton kanssa väleissä lienee ihan yleistä golfpiireissä.

Puutteet väleissä näyttävät olevan aika yleisiä golf-piireissä. Oman kentänkin luottamusorganisaatioissa vallitsee lievästi sanottuna sisäänpäinlämpiävä tyyli ja seuraukset ovat sen mukaisia. Ehkä nämä välit ovat odotettavissa oleva seuraus suomalaisesta keskustelukulttuurista.

Itse monesti olen täällä toivonut piikittelyiden sijaan asiallisempaa ja humaanimpaa kirjoittelua.

Kenen muuten pitäisi olla liiton kanssa välilöissä? Siis silleen että asialla joku merkitys olisi.

Nimetön

kebax kirjoitti: (3.9.2012 13:47:59)
    Kenen muuten pitäisi olla liiton kanssa välilöissä? Siis silleen että asialla joku merkitys olisi.

Ja mikä se on se iso paha liitto. Eikös me pelaajat olla kaikki jollain lailla mukana siinä. Mua on aina ihmetyttänyt missä vaiheessa joku yksikkö menee niin suureksi, että sen kaikki tekemiset on perseestä.

10 on vielä me, ehkä satakin. Sitten jossain vaiheessa aletaan puhua niistä.

kebax kirjoitti: (3.9.2012 13:47:59)

Kyllä näitä on vain kourallinen. Sain tilaisuuden viime viikolla jutella nuoren miehen kanssa, joka oli niin sanotusti riisunut paitansa, kun ura amateurina koki kolhuja, eli Liitosta ei tullut selkeää linjausta esim maajoukkueuran suhteen. Nuori mies sydämistyi ja näyttää nyt keskisormea Liiton suuntaan.

Yritin lohduttaa nuorukaista sanomalla, että samanlaisia mulkkuja ne on Hiihtoliitossakin. (Tämä oli osaltani villi arvaus, sillä olen hiihtänyt viimeksi armeijassa ja siitä on pian ihmisikä enkä ole Hiihtoliiton kanssa ollut koskaan missään tekemisissä.)

Itse otin kerran yhteyttä Liittoon kun silloinen tehtäväni edellytti jonkun pulman ratkaisemista. Liitosta en silloin apua saanut, mutta oli kiva rupatella jonkun ladyn kanssa.

Mitä itse otsikkoon tulee, tasoituksella ei liene niin väliä, jos on muuten sivistynyt ihminen. Esimerkiksi minä voin helposti ottaa kantaa vaikka murtomaahiihtoon ja väitän, että täydestä menee. Vaikka pertsasta olisi puhe.

Golfliitossa on samoin kuin on lähes jokaisessa suomalaisessa liitossa, laskee sitten urheiluliitot ja ammattiliitot mukaa. Piirit ovat pienet ja toimijoiden keski-ikä ihan liian korkea. Toisaalta se miten tuo asia saataisiin korjattua onkin paljon vaikeampi asia. Se vaatisi niitä uusia nuoria innokkaita aktiiveja. Harmi vaan että suurin osa tuppaa olemaan vain valittajia.

Myönnän toki että lähes kaikilla aika on kortilla ja liikaa vastuuta ei kannata ottaa. Itsekkin saatan kuulua joissain muissa piireissä niiden valittajien kastiin.

RealSid kirjoitti: (3.9.2012 21:55:02)
    . Piirit ovat pienet ja toimijoiden keski-ikä ihan liian korkea. Toisaalta se miten tuo asia saataisiin korjattua onkin paljon vaikeampi asia. Se vaatisi niitä uusia nuoria innokkaita aktiiveja.
    .

tuo on seurausta seuraavasta kahdesta seikasta:

-ne jota haluavat järjesttö aktiivin tehtäviin ovat lähes poikkeuksetta täysin kykenemättömiä niihin

-ne jotka olisivat kykeneviä ovat lähes poikkeuksetta haluttomia

ei kukaan tervejärkinen jaksa kovin montaa kokousta ihmisten kanssa joiden äo likkuu parhaimmillaankin haarukassa 100 -110 ja joiden ensisijainen motiivi on pullistelu ja tarve olla oikeassa faktoista piittaamatta.

raffikulkija kirjoitti: (3.9.2012 22:09:28)

RealSid kirjoitti: (3.9.2012 21:55:02)
    . Piirit ovat pienet ja toimijoiden keski-ikä ihan liian korkea. Toisaalta se miten tuo asia saataisiin korjattua onkin paljon vaikeampi asia. Se vaatisi niitä uusia nuoria innokkaita aktiiveja.
    .

tuo on seurausta seuraavasta kahdesta seikasta:

-ne jota haluavat järjesttö aktiivin tehtäviin ovat lähes poikkeuksetta täysin kykenemättömiä niihin

-ne jotka olisivat kykeneviä ovat lähes poikkeuksetta haluttomia

ei kukaan tervejärkinen jaksa kovin montaa kokousta ihmisten kanssa joiden äo likkuu parhaimmillaankin haarukassa 100 -110 ja joiden ensisijainen motiivi on pullistelu ja tarve olla oikeassa faktoista piittaamatta.

Nyt on kyllä kommentoijalla niin hyvin homma hanskassa, että taitaa olla Mensan hallituksen jäsen.

Näinhän se on, että poliitikot ja aktiivit ovat saastaa, jotka eivät osaa tehdä mitään, mutta miksi minä jaksaisin omia asioitani edistää?

Tuollaiseen logiikkaan tarvitsee kyllä jo äö olla reippaasti 170 paremmalla puolella.

Saattapi olla että tämän ketjun parasta antia ovat suksisulkeiset. Se kuka golfari kenenkin kanssa riitelee on hyvin pitkälti vailla mielenkiintoa.

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 26)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #424530 kohteessaMillä tasoituksella täällä voi kommentoida?

Etusivu Foorumit Yleistä Millä tasoituksella täällä voi kommentoida?