-
JulkaisijaArtikkelit
-
Olen jo muutaman vuoden ihmetellyt miksi Aurinkorannikon Fuengirolan Mijaksen kenttä on suomalaisittain niin suosittu. Sen ymmärrän, että siellä on keskiviikkoisin suomalaisia kun PAR1 järjestää siellä kisat (nyt talvisin hienossa Santanassa) mutta miksi muuten? Kenttähän on suorastaan tylsä, Olivospuolelta näkee sentään vähän maisemia, mutta muuten on kuin Suomessa pelaisi keskitason tai sen alapuolenkin kentällä. Pari viikkoa sitten kenttä oli suorastaan kurainen, vaikka sateista oli jo monta päivää.Ja hinta on ihan sama ja usein korkeampikin kuin lähistöllä sijaitsevilla huomattavasti mielenkiintoisimmilla kentillä esim. El Chaparrallissa (aina loistavat griinit) , La Calassa, ja Calanovassa (joka kuulemma tänä vuonna on ollut huonossa kunnossa). Niiltä kentiltä maisemat sekä vuorille että Välimerelle ovat upeat, eli ollaan jossain muualla kuin esim. Nevaksessa – mitenkään Nevasta väheksymättä.
Kirjoitan sen vuoksi että haluaisin kuulla Mijaksen ystäviltä miksi se on niin suosittu? Löydän vain yhden syyn: kentän voi pelata ilman autoa.Hmm…..?
En ensin keksinyt mitään syytä.
Ehkä kohtuu hinta päivägreenfeelle, jos haluaa pelata molemmat kentät samana päivänä. Mutta vähän turhan aakeita laakeita ovat. Ehkä juuri siksi! On aikalailla tilaa mihin lyödä, vaikkei tuloksenteko siellä silti mitenkään helppoa ole. Aion silti käydä ensi kuussa pelaamassa siellä pari päivää.
Lähistöltä löytyy tiettävästi muutamia muitakin (osa yleisesti jopa aliarvostettuja) mainitsemiesi kenttien lisäksi.
Ja makunsa kullakin sano musti……Itselle tulee seuraavia asioita mieleen tässä pian 30 vuoden aikana
– suomalaiset majoittuivat 70 ja 80 luvulla Fuengirolaan, Los Pacosiin ja Benalmadenaan ja sitä aikaisemmin Torremolinokseen
– kentällä on oma range ja inhimillisen matkan päässä klubirakennuksesta ja 1 .tiistä (osalla sinne lentäviä on viimeinen kosketus mailoihin 4 kk sitten)
– nykyään yksi ainoista joilla päivägreenfee hinnoittelu
-helppo löytää verrattuna muille 87 aurinkorantojen kentille.
-hyvä, täyttävä aamupala klubiravintolassa.
-suojaisa hole 19 pihapiiri
– kaksi osittain erilaisen omaavaa profiililtaan olevaa golfkenttää
– skandinaavisilla kielillä pärjää
– 80- luvulla mahdollista vuokrata 4-6 kk jäsenyys.
– aikaisemmin pääsi paikallisbussilla fuengirolan metropäättäriltä.
Muistelen että Parador, Atalaya ja jokunen muu olivat valmistuneet ennen mihasta.
Toki Mihas ei koskaan ole ollut halpa ei edes 80 luvulla.
Toki kenttien kunnot ovat vaihdelleet suuresti kuukausittain.
Toki kentän voi pelata ilman autoa mutta jos pelaa autolla niin kentällä saa ajella vapaammin autolla kuin esim La GAlassaVuonna 1995 La Cala pelattiin vielä ilman autoa. Onko nykyään niin ruuhkaista, ettei jalan saa enää mennä? Maastoltaan ei ollut minusta yhtään vaikkapa Lakistoa rankempi.
Autopakko, vaikka ei ruuhkaa olisikaan. Minusta Lakistossa on paikoin 500m lyhyemmät siirtymät 😉 mikä lienee itse asiassa syy autoiluun.
Halloo KL – sä oot ihan väärällä kentällä. Mijas on ihan eri kenttä kuin La Cala
dolittle kirjoitti: (17.1.2010 12:06:15)
Halloo KL – sä oot ihan väärällä kentällä. Mijas on ihan eri kenttä kuin La CalaEnpä niinkään. Niin tuossa ensimmäisessä kuin kolmannessakin viestissä annettiin ymmärtää, että La Calassa pitää käyttää autoa. Sitä minä kommentoin.
KL kirjoitti: (17.1.2010 12:45:38)
dolittle kirjoitti: (17.1.2010 12:06:15)
Halloo KL – sä oot ihan väärällä kentällä. Mijas on ihan eri kenttä kuin La CalaEnpä niinkään. Niin tuossa ensimmäisessä kuin kolmannessakin viestissä annettiin ymmärtää, että La Calassa pitää käyttää autoa. Sitä minä kommentoin.
Kolleega kävi viime kesänä La Calaa kiertämässä kyllä ihan kävellen, joten ei siellä ilmeisesti autopakkoa ole. Auto kuitenkin sisältyy ainakin tiettyinä aikoina GF:hen, mikä ilmeisesti kannustaa auton käyttöön.
HYvä KL
Opettele lukemaan, 1 ja 3 viestissä ei kerrottu että jollain kentällä on pakko käyttää autoa.
Eli Mihaksessa tai La Galassa ei ole pakko käyttää autoa, molemmissa saa käyttää autoa.
Ykkösviestissä todettiin että Mihaksessa ei ehkä tarvitse autoa samalla lailla kun LA GAlassa.
Kolmosviestissä taas todettiin että Mihaksessa auton käyttö on pikkaisen vapaampaa kuin LA Galassa, Mihaksessa saa ajaa pallolle kun taas LA galassa autoa saa liikuttaa vaan Betoniteillä.
Tosin Tämä asia ei kuulu edes alkuperäiseen pohdintaan,
eli sori KLJokin aika sitten suunnittelin viikon peljeä Aurinkorannikolle. Lähetin sähköpostia viidelle kentälle tiedustellen pelimahdollisuuksia ja pakettihintaa yms. Mijas vastasi heti, parilta kentältä en ole saanut vieläkään mitään vastausta. 3-4 sähköpostia vaihdoimme Mijaksen kanssa nopeasti ja paketti teeaikoineen oli valmis.. Early bird lähdöt ennen klo 9 kohtuu hintaan 46€ tai täydellä feellä kaksi kierrosta päivässä.
Siinä minun syyni pelata viikko Mijaksessa.Tuossa edellä Mijaksen etuja tuli hyvin esille.
Mielestäni kentät ovat ihan asiallisia, yleensä hyväkuntoisia. Vaihtelua, haasteita ja mielenkiintoa löytyy ainakin minulle riittävästi. Sikälikin selkeitä ettei siellä ole montaakaan sokkoväylää. Jopa, ensimmäistä kertaa pelaavan on helppo hahmottaa minne lyönnit pitäisi suunnata. Kohtalaisen hyvä range ja ystävällinen henkilökunta. Hinnatkin kohtuullisia. Kenttä on lisäksi helppojen yhteyksien päässä.
Ainoa mistä voisi jotain sanoa on tosiaan maisemat esim. Välimerelle, mutta mielestäni on parempiakin paikkoja ihailla maisemia kuin golf-kentät. Mijas on puistokenttä (molemmat kentät) ja maisemat ovat juuri sellaisia kuin golf-kentälle kuuluukin. Joskus siellä saattaa olla paljon pelaajia ja hieman joutuu odottelemaan, mutta niin lienee kaikkialla. Eikä lomalla ole minnekään kiirettä.
Kyllä Mijas on ihan bueno!
-
JulkaisijaArtikkelit
Esillä 11 viestiä, 1 - 11 (kaikkiaan 11)
Esillä 11 viestiä, 1 - 11 (kaikkiaan 11)