Aihe: Miksi miehet eivät halua pelata naisten kanssa? - Golfpiste.com

14.4.–21.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[9][8]
KilpailuaSuomalaista

Miksi miehet eivät halua pelata naisten kanssa?

Etusivu Foorumit Yleistä Miksi miehet eivät halua pelata naisten kanssa?

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 88)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Miksi miehet karsastavat naisten kanssa peluuta?

itsestäni voin sanoa, että en välitä, pelaanko naisen vai miehen kanssa. Tosin jos naisia on enemmistä (eli olen ainoa mies), on tunnelma yleensä nihkeä, koska useat naiset pelaavat peliä puhtaasti huvin tai sosiaalisuuden takia. Itselläni on myös pelillisiä tavoitteita, eikä hermojani viilennä mummon kommentti: ’mikäs tossa oli vikana’, topin tai soketin jälkeen.

Tasa-arvo kunniaan !!!!!! 🙂

Minä pelaan naisten kanssa usein ja se on vallan mukavaa. Voisitko hieman perustella tuota rohkeata ja hieman yleistävää väitettäsi? 🙂

Ei tämä golf-sosiaalisuus nyt niin paljon eroa tästä normaalistakaan ihmisten kanssakäymisestä.

Eikös naisten kanssa ole mukava pelata juuri siksi, että he eivät ota golfia niin tosissaan! Hauskaa pitää olla eli pelata golfia ilon kautta – IHan tosi!

Ja vielä sekin, että naistenkin kanssa voi pitää draivikisan. Alkaa nimittäin löytyä sellaisia Mimmejä ja Minnejä, ettei heille tavallinen klubiukkokaan pärjää. Tuntuu se hurjalta, kun 15-vuotias hento tyttö hakka draivin pituudessa yli 10 vuotta pelanneen konkarin ;o(

en tietenkään tarkoita, että KAIKKI naiset olisivat samanlaisia, mutta liian ’leikkimielinen’ asennoituminen peliä kohtaan häiritsee. Itsekkin otan pelin huumorilla, mutta itsekritiikkiä peliään kohtaan täytyy olla. Kaikkia lyöntejä ei voi ohittaa sanomalla toiselle esim. ’eihän toi nyt niin huono ollut’ tai kaikkien vihaama ’lopputulos ratkaisee’

Ei oo onkelmaa pelata naisten kanssa, se on jopa mukavaakin joskus, tosin naiset joilla on enempi ’kokemusta’ eli omaavat hyvän tasotuksen saattavat olla aika ärsyttäviä joskus opastuksessaan. Nimimerkillä kokemusta on.

Laittaisin väitteen toisinpäin, koska yleensä naiset tarvitsevat naisten lähdöt. Toki onhan kentällä seniorilähdöt ja junnuille omansa (eräänlaisia viikkokisoja).

Sen enemmän saa naisilta kehuja, mitä kovempi ääni kuuluu mailasta ja pallosta. On aika rasittavaa, tiedän toki miehiä jotka ovat melkein guruja ja neuvovat naisia kentällä. Taitaa olla siinä pelihuumori tiukassa.

Itse pelaan vaikka 5 vuotiaan taikka 95 vuotiaan kanssa, kunhan on hyvä fiilis (sukupuoli aivan samantekevää).

Hehee… Muuta eikös lopputulos kuiteskin ratkaise? Jeps ymmärrän täysin mitä tarkoitat, mutta kunhan periaatteellista keskustelua herättelen… Onhan Suomen mestaruus jääkiekossakin voitettu ’räkä maaleilla’ eikä ne taida olla yhtään sen arvottomampia mestaruuksia?

Ja naisten kanssa pelaan mielelläni… jopa mielummin kuin miesten, mutta eriasteiset kiukuttelijat ärsyttävät persoonaani ’sisäisesti’ 🙂

ilon kautta eiX vaan 😉

Hehehh, syystä tai toisesta, olen tähän mennessä törmännyt vain ja ainoastaan miehiin, jotka pelaavat IHan mielellään naisten kanssa ;o). Joskus saanut jopa kutsun pelaamaan juuri siksi, että mies pelaa paljon mieluummin naisten kuin tiukkapipoisten kuumakallejen kanssa, jotka on sääntökirja kourassa joka väylällä :o).

Näin läheltä nähneenä ja miehenä olen sitä mieltä että,miesten mielestä naiset ei osaa pelata ’niin hyvin kun me miehet’, tai sitten on se miehisyyden kannalta kauhein kierros tiedossa jos kyseinen nainen täräytää heti ekalla teellä avauksen pidemmälle kun tää mies joka omissa mielikuvissaan on ’tosi hyvä’ pelimies, ja alkaa puolen kierroksen jäkeen varovasti kertomaan kipeästä selästään tai jostain muusta vammasta miksi ei pysty kunnolla draivaamaan,tai vaihto ehtoisesti on sitä mieltä että kylläpä punaisilta saa tällä väylällä aika paljon eteen. Itse pelaan pääsääntöisesti vaimokkeeni kanssa, joka lyö palloa kohtuulisen pitkälle ,ja hyväksynyt tilanteen, ei se niin pahalta tunnu. Nainen peli seurana on usein paljon miellyttävnpää kun joku tiukkapipo pallon rappaaja.Vielä yksi juttu tosta punasista teestä, keskiverto nainen lyö par4 kakkos lyöntiä joko pitkällä raudalla tai puulla miehet keski raudalla tai vetsillä, elikkä naisten pitäisi saada etua vieläkin enemmän jotta griinille lyötäisi tasavertaisista matkoista?????

Mjaah… Itse olen kyllä pelannut hauskimmat kierrokseni naisporukan jatkeena. Yleensä vaan tilanne on sellainen (ainakin meidän klubilla) että naisporukat lähtee ykköseltä ku hauki rannasta kun ne näkee yksinäisen uroon saapuvan pelailemaan. Siis: Miksi _naiset_ eivät haluu pelata _mun_ kanssa?

Ditto!

Perustelut

1) Miesten ilmeet, kun näkevät että nainen on tiiauspaikalla samassa startissa

2) Kävelevät ohi, vaikka nainen on keskittymässä lyöntiinsä/lyömässä

3) Eivät kommentoi/ole huomaavinaan, jos nainen draivaa yli 200 metriä

4) Välttelevät kysymystä, voinko avata myös keltaisilta

Tästä on jo 15 vuoden havainnointikokemus.

Ennekuin kaiken maailman örvelöt pilaa miessukupuolen maineen lopullisesti, ilmoittaudun vapaaehtoiseksi ryhmääsi. Lupaan että:

1) Kehun jokaista hyvää draiviasi

2) kehun jokaista lähestymistä joka on lähempänä lippua kuin omani, tai on muuten kehumisen arvoinen.

3) Toivotan avosylin (siis kuvainnollisesti) tervetulleeksi vaikka takatiille.

4) Enkä varmasti kävele, juttele, hypistele bägiä tms kun olet lyömässä.

No, mulla on kerran käynyt tämä kauhukuva, kun yksinäisenä naispelaajana aamutuimaan olen menossa ykköstiille. Kolme miestä tuijottaa mua vihaisesti, ai nainen on lähdössä samaan flightiin. Ou jees! Hyvin siitä selvittiin kun alkujännityksestä päästiin. Vaikka olenkin IHan kohtuullinen keskimittainen nainen niin bägi selässä sain kyllä juosta aikamoista vauhtia miesten perässä eli kyllä ne miehet olivat jo menossa kun minä avasin :-(. Aikamoista luottamuksen osoitusta :-D. Minä en olis uskaltanut kävellä…

Täräytitkö Paksulla Bertalla, hihii….

Niin vielä äskeiseen, minusta oikein mukava pelata sekä miesten että naisten kanssa. Tosin aika usein pääsen pelaamaan miesten kanssa. Yksinäinen naispelaaja on kai aika harvinaisuus kentillä. Vai onko?

Kyllähän noita eiku niitä näkyy aika paljon. Olen pelannut kerran Häggmanin Pirjon kanssa ja hänpä vasta räpätäti oli! Porukassa oli oma hallitukseni yks meidän kaverilady. Oli siinä melkoinen meno! Pirjolla on edelleen vahva kilpailuvietti ja piti taatusti huolen siitä, että paras naispelaaja tuli selville. Kivaa seuraa!!

OK. Ymmärrän kommenttisi ja uskon että näin on usein käynyt. Mutta se on hienoa että tässä maailmassa olemme kaikki yksilöitä.

Oma pelihistoriani on vielä lyhyt, mutta lupaan puolestani että pelitaitojen karttuessa en kyynisty.

Toivotan sinut tervetulleeksi kotikentälleni nauttimaan hyvästä golfista, niin miesten kuin naistenkin kanssa.

Golf ja elämä on IHanaa!

Moi Tetsa,

et vaikuta urvelolta, eikä sinua taida löytää Napakympistä.

Uskaltaudutko kolmen golfgirlsin kavaljeeriksi?

Yksin pelaavana naisena mulle kelpaa seuraksi kaikki, eipä tarvitse yksin pelata. Kunhan ei vain kukaan ala opettaa kesken kierroksen, ja naiset harvoin sitä tekee.

Enemmänkin on kyse oikeasta asenteesta ja parhaalla sellaisella varustetut löytyy syksyisenä arkiaamuna kun hieman tihuuttaa vettä.

Lohjan kentällä olen pari kertaa pelannut eräiden veljesten kanssa ja ne oli kyllä mukavia kierroksia. Myös Tetsa on osoittanut humaania otetta kanssapelaajia kohtaan ja hauskaa oli.

Itse pelaan varsin paljon naisten kanssa. Eipä ole vielä ollut valittamista seurasta. Ja voin täysin yhtyä Tetsan kommentteihin. Tervetuloa mukaan flightiini!

Valitettavan usein naispelaajat suotta pyytelevät anteeksi omaa ’tasoaan’, aloittelijoita ollaan oltu kaikki, eivätkä useimmat koskaan opi pelaamaan ’todella’ hyvin.

Tetsa. Kommenttiasi odottaa n. 150 ihmistä 🙂

noh…?

Anna tulla Tetsa!

Tetsa karkas ;o)….

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 88)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #381669 kohteessaMiksi miehet eivät halua pelata naisten kanssa?

Etusivu Foorumit Yleistä Miksi miehet eivät halua pelata naisten kanssa?