Aihe: Mikko Ilonen ET / 2007 - Golfpiste.com

28.4.–5.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][16]
KilpailuaSuomalaista

Mikko Ilonen ET / 2007

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Mikko Ilonen ET / 2007

Esillä 25 viestiä, 76 - 100 (kaikkiaan 239)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Kuules Ärkki olen vuosikausia seurannut tätä hommaa tarkasti mm. ET:n livescoring’ia ym. tilastoja tarkkaillen ja voin kertoa sinulle, että tämä on erittäin tavallista. Arvelisin, että n. 95%:sti juuri näin on käynyt. Silloin, kun olisi pitänyt pitää peli edes jotenkin kasassa on suomalaisuus iskenyt ja pelitaso on romahtanut. Tästä asiasta on täällä lukuisia ketjuja, joissa asiaa on käsitelty.

Arvelen kokemukseen perustuen, että MB:kin Oostreiliassa pelaa ainakin toisen jäljellä olevista kierroksista 78 tms.

Nimetön

Chip chippasi taas komeasti ohi griinistä. Ole ystävällinen ja tee meille kaikille ja ennen kaikkea itsellesi palvelus; lopeta golfin seuraaminen ja tilaa keltaisilta sivuilta äkäinen Domina kerran viikossa ruoskimaan pieksämäkesi nilelle. Olen varma, että olisit onnellisempi. Moni meistä varmasti olisi.

Chip Greenside kirjoitti: (2.2.2007 19:22:20)
    Yksikään Ilosen edellä olevista pelaajista ei ole pelannut toista kierrosta niin huonosti kuin hän. Sieltä se suomalaisuus taas tuli esille, eikä olis tarvinnut kuin pelata edes par’iin. Milloin meille Suomeen syntyy ensimmäinen ’pelaaja’?

Olet toki oikeassa, että Mikon tän päivän rundi ei ole kovin kummoinen, mutta ei nyt sentään liioitella. Philip Price T35 +1 toista päivää, kuten Mikkokin. Hänellä on toki neljä reikää jäljellä (6-9), jotka ovat kaikki keskimääräistä vaikeampia tuolla (rankingissa 1,3,6 ja7). Veikkaan Philipin jakavan Mikon kanssa samaa sijaa toisen kierroksen jälkeen.
    Tunnustan toki olevani ikuinen optimisti, enkä ole valmis heittämään pyyhettä kehään ennenkuin ottelu on ohi, sen jätän suosiolla kaltaisillesi pessimisteille.
    Ilmeisesti Mikko pätki sinua junnuna sen verran paljon kentällä neniin, että et ole vielä siitä toipunut. Nyt hän tienaa elantonsa Golfia pelaamalla maailman tähtien seurassa ja sinä joudut tyytymään hänen arvosteluun. On se rankkaa.

Don Key kirjoitti: (2.2.2007 22:04:10)
    Chip chippasi taas komeasti ohi griinistä. Ole ystävällinen ja tee meille kaikille ja ennen kaikkea itsellesi palvelus; lopeta golfin seuraaminen ja tilaa keltaisilta sivuilta äkäinen Domina kerran viikossa ruoskimaan pieksämäkesi nilelle. Olen varma, että olisit onnellisempi. Moni meistä varmasti olisi.

Sulla ei liene kokemusta tai näkemystä maanmiestemme tyypillisestä pelitasosta when it matters, siksi huutelet.

ts

Chip Greenside kirjoitti: (2.2.2007 19:22:20)
    Yksikään Ilosen edellä olevista pelaajista ei ole pelannut toista kierrosta niin huonosti kuin hän. Sieltä se suomalaisuus taas tuli esille, eikä olis tarvinnut kuin pelata edes par’iin. Milloin meille Suomeen syntyy ensimmäinen ’pelaaja’?

Ööhh.. nii.. ja jos oikeen tarkkaan miettii, nin ne kaikki on varmaan muutenkin pelannu tossa kisassa Mikkoa paremmin.

Ja sitten on vielä puolet jotka on pelannu huonommin. Taatana… piilosuomalaisia taitavat olla kaikki he.

No eihän nyt toki! Me ollaan Ilosen kanssa ihan eri ikäluokan ihmisiä ja eri tason pelaajia. Olen tässä asiassa puhtaasti realisti. En siis optimisti, enkä varsinkaan utopisti. Totuus on kuitenkin syytä Avainhenkilönkin tunnustaa ja tunnistaa.

Kandeisko kilauttaa kaverille ja kysäistä, josko osaisi vääntää rautalangasta hienojen sanojen realisti ja pessimisti välisen eron?

Mulla ei ole asiasta mitään epäselvää, mutta kysäisepä itse vaikka yleisöltä.

Nimetön

Chip, otetaan asiaan toinen näkökulma. Lapsesi esiintyy koulun joulunäytelmässä ja suoriutuu mallikkaasti, vaikka hieman takeltelee vuorosanoissaan näytelmän keskivaiheilla.
    Kerrotko shown jälkeen kotona jälkikasvullesi, että hän on suomalainen luuseri, joka ei ikinä voi menestyä, vai toteatko, että hyvinhän se meni ja ensi kerralla vielä paremmin?

Mielestäni sinussa on ainesta ja särmien hioutuessa vuosien varrella kanssasi voi olla hauskaakin vaihtaa ajatuksia golfista.

Ensimmäisen kappaleen esimerkki ei ole kovin kaukaa haettu, sillä tähän tapaan ko. herra päivän peliään kommentoi: ’Sattui synkkä hetki’. Niin voi käydä kenelle tahansa meistä. Myös sinulle, Chip.

Chip Greenside kirjoitti: (2.2.2007 20:48:34)
    Silloin, kun olisi pitänyt pitää peli edes jotenkin kasassa on suomalaisuus iskenyt ja pelitaso on romahtanut. Tästä asiasta on täällä lukuisia ketjuja, joissa asiaa on käsitelty.

Mikä se on tämä suomalaisuus kun iskee aivan yllättäin? Jopa suomalaiseenkin. Jos oot niin ystävällinen että väännät sen rautalangasta tälläselle yksinkertaiselle kepaksille joka ei nuita lukuisia ketjuja täältä löydä. Juu hakutoiminnon löydän kyllä, se on tuo toinen alaspäin.

Tämä Phil Mickelson, lieneekö näitä Vöyrin vai Paraisten Mickelsoneja, se vasta rämpii. Selvinneekö kutista tuokaan. Katselin juuri Viasatilta. Pelannut kuin pullopersesika koko alkukauden. Juuret Suomessa?!

Don Key kirjoitti: (2.2.2007 23:10:56)
    Chip, otetaan asiaan toinen näkökulma. Lapsesi esiintyy koulun joulunäytelmässä ja suoriutuu mallikkaasti, vaikka hieman takeltelee vuorosanoissaan näytelmän keskivaiheilla.
    Kerrotko shown jälkeen kotona jälkikasvullesi, että hän on suomalainen luuseri, joka ei ikinä voi menestyä, vai toteatko, että hyvinhän se meni ja ensi kerralla vielä paremmin?

Mielestäni sinussa on ainesta ja särmien hioutuessa vuosien varrella kanssasi voi olla hauskaakin vaihtaa ajatuksia golfista.

Ensimmäisen kappaleen esimerkki ei ole kovin kaukaa haettu, sillä tähän tapaan ko. herra päivän peliään kommentoi: ’Sattui synkkä hetki’. Niin voi käydä kenelle tahansa meistä. Myös sinulle, Chip.

Mulla ei ole enää sen ikäisiä. Jos hän/he olisivat kuitenkin tässä fiktiossa pärjänneet hyvin suomalaisten sarjassa olisi se ihan hyvä ja kannustuksen paikka. En ole kuitenkaan ’kaikki pelaa’-miehiä, sillä urheilussa vain parhaiden pitää pelata ja huonommilla pitää olla omat sarjat, myös junioreissa.

Tosiasia on kuitenkin se, että meikäläisillä on taipumus ratkaisevalla hetkellä, ainakin tässä lajissa(samoin tenniksessä) hyytyä juuri silloin, kun pitäisi ’suorittaa’.

Nyt tulee sitten paha pointti: Minulla, joka olen keskinkertainen pelaaja, on taipumus ratkaisevalla hetkellä pelata parasta peliäni. Näin se on aina ollut ja toivon, että näin se tulee jatkumaankin. Eihän se kuitenkaan ole kovin kummoista, mutta kun peli pysyy kasassa tällä pelaamisen tasolla juuri tärkeillä hetkillä, niin se tyydyttää itseäni.

kebax kirjoitti: (2.2.2007 23:15:01)

Chip Greenside kirjoitti: (2.2.2007 20:48:34)
    Silloin, kun olisi pitänyt pitää peli edes jotenkin kasassa on suomalaisuus iskenyt ja pelitaso on romahtanut. Tästä asiasta on täällä lukuisia ketjuja, joissa asiaa on käsitelty.

Mikä se on tämä suomalaisuus kun iskee aivan yllättäin? Jopa suomalaiseenkin. Jos oot niin ystävällinen että väännät sen rautalangasta tälläselle yksinkertaiselle kepaksille joka ei nuita lukuisia ketjuja täältä löydä. Juu hakutoiminnon löydän kyllä, se on tuo toinen alaspäin.

Onpas merkillistä, että et yhtenä forumin aktivisteista ole huomannut lukuisia ’suomiporojen pää ei kestä’-ketjuja. Yksi oli mm. nimimerkki Partin joku aika sitten alullepanema ketju, jossa asiaa puitiin monin kommentein.

Jäsen XXL kirjoitti: (2.2.2007 23:21:25)
    Tämä Phil Mickelson, lieneekö näitä Vöyrin vai Paraisten Mickelsoneja, se vasta rämpii. Selvinneekö kutista tuokaan. Katselin juuri Viasatilta. Pelannut kuin pullopersesika koko alkukauden. Juuret Suomessa?!

Yksi suomalaista sukua oleva maailman ykköspelaaja Norman ei koskaan onnistunut voittamaan majoria, hyytyminen tapahtui esim. kuuden lyönnin johtoasemasta päätöskierroksella. Luulen pulskassa kunnossa olevan Mickelsonin olevan juuri Vörån poikia. Arvelisin myös ulkomuotonsa ylensyönnillä turmelleen Craig Stadlerin, mikäli kirkonkirjoja lähemmin tarkasteltaisiin, olevan suomussalmelaista Tahvanaisen sukua.

Chip Greenside kirjoitti: (3.2.2007 0:05:36)

Jäsen XXL kirjoitti: (2.2.2007 23:21:25)

Yksi suomalaista sukua oleva maailman ykköspelaaja Norman ei koskaan onnistunut voittamaan majoria, hyytyminen tapahtui esim. kuuden lyönnin johtoasemasta päätöskierroksella. Luulen pulskassa kunnossa olevan Mickelsonin olevan juuri Vörån poikia. Arvelisin myös ulkomuotonsa ylensyönnillä turmelleen Craig Stadlerin, mikäli kirkonkirjoja lähemmin tarkasteltaisiin, olevan suomussalmelaista Tahvanaisen sukua.

Kuulehan Chip. Mä luulin, että s’ olet oikeasti seurannut golfia pidempään. Kyllä tuo ’suomipoika’ Norman on voittanut Majorin ja The Openin jopa pari kertaa.
    Moni toki muistaa hänet parhaiten historian komeimmasta vikan päivän romahduksesta Faldoa vastaan Mastersissa. 6 lyönnin johdosta 5 lyönnin tappio 😮
    Sitä tuli itsekin tuijottettua televisiosta.

No näinhän se taitaa olla. Muistelin liikaa tuota Mastersia, jonka silloinen suosikkipelaajani Oulaistelaista sukua oleva Norman pahasti möhli.

Tuo Ilosen vertaaminen joulunäytelmässä takeltelevaan koululaiseen oli aika osuva.

clap kirjoitti: (3.2.2007 2:37:24)
    Tuo Ilosen vertaaminen joulunäytelmässä takeltelevaan koululaiseen oli aika osuva.

Saapas näkee mihin tämäkin näytelmä päätyy. Jos siihen ny ylipäätään osuu.

kebax kirjoitti: (3.2.2007 4:15:03)

clap kirjoitti: (3.2.2007 2:37:24)

Saapas näkee mihin tämäkin näytelmä päätyy. Jos siihen ny ylipäätään osuu.

Ainakin Mikon pelit Dubaissa päättyi 100% varmuudella. Valitettavasti.

Nimetön

Myyrään maat venäläisille ja ruottalaisille; nehän pärjää nykyään pujottelussa ja tenniksessäkin.

Don Key kirjoitti: (3.2.2007 10:43:30)
    Myyrään maat venäläisille ja ruottalaisille; nehän pärjää nykyään pujottelussa ja tenniksessäkin.

Älä ny hulluja puhu. Ahokaskin todistaa Columbiassa, että kyllä suomalaisetkin pärjää ja seuraavassa kisassa veikkaan Ilosen menestyvän.

Chip Greenside kirjoitti: (2.2.2007 23:45:55)
    Onpas merkillistä, että et yhtenä forumin aktivisteista ole huomannut lukuisia ’suomiporojen pää ei kestä’-ketjuja. Yksi oli mm. nimimerkki Partin joku aika sitten alullepanema ketju, jossa asiaa puitiin monin kommentein.

Tarkennus: Sen ketjun avauksen pointti yritti olla enempi kyseenalaistaa taktinen osaaminen, ei henkisen kantin kestävyyttä.
    Olen edelleenkin sitä mieltä että jos pallonlyöminen on ammattilaisen tasolla niin oikeilla lyöntivalinnoilla voi estää katastrofiväylät ja ’huonot hetket’.
    Ja toisinpäin, huonot hetket eivät tule kantin pettämisestä vaan huonoista valinnoista.

Toisaalta komppaan ts:ää siitä että on paha valita oikeaa lyöntiä jos lyöntivalikoima on rajallinen tai lähipeli ole Tourin vaatimalla tasolla.
    Oiskohan itse Ben sanonut tämän:’Don’t choose a shot you don’t have.’

Taas mä olin väärässä – Ilonen putosi ja Price jatkaa. Se ei kuitenkaan estä minua uskomasta, että seuraavalla kerralla kaikki voi olla toisin.
    Vaikka kaksi karsiutumista onkin takana, niin aika tasaisesti Mikon pelit on sujuneet. Eiköhän tästä ole tulossa Mikolle ihan kelvollinen kausi. Ehkäpä jopa hänen parhaansa. Ainakin minä toivon sitä.

ts

Uuuhhh… tällä viikolla kaksi päivää Hogania ilmielävänä kunnelleena, ei voi kirjottaa mitään… siitä tulis kirja. Mutta ehkä meillä on joitain asioita, mitä varsin yleisesti tehdään huonosti. Joita taas ehkä A.Ahokas on aina tehnyt hyvin… tiiä sitten nii

Toisekseen Fukke hermostuis, kun puhun semmosta mentaalisoopaa 🙂

ts kirjoitti: (3.2.2007 16:15:10)
    Uuuhhh… tällä viikolla kaksi päivää Hogania ilmielävänä kunnelleena, ei voi kirjottaa mitään… siitä tulis kirja. Mutta ehkä meillä on joitain asioita, mitä varsin yleisesti tehdään huonosti. Joita taas ehkä A.Ahokas on aina tehnyt hyvin… tiiä sitten nii

Toisekseen Fukke hermostuis, kun puhun semmosta mentaalisoopaa 🙂

Mun puolesta sä voit puhua mentaalisoopaa ihan niin paljon kuin haluat. Sitä paitsi Chuck Hoganian kaksi päivää kuunneelleena ei päässä voi muuta ollakaan kuin mentaalisoopaa. Yksi hyvä esimerkki helppoheikistä, joita Amerikka kasvattaa väärällään, ja kun taitava esiintyjä englanniksi pyörittelee määritelmiä päivänselvyyksistä, niin suomipoika saa mentaaliorgasmeja latereleasena.

Esillä 25 viestiä, 76 - 100 (kaikkiaan 239)
Vastaa aiheeseen: Mikko Ilonen ET / 2007

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Mikko Ilonen ET / 2007