Aihe: Mika Piltz kuumin valmentaja Suomessa - Golfpiste.com

5.5.–12.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][8]
KilpailuaSuomalaista

Mika Piltz kuumin valmentaja Suomessa

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Mika Piltz kuumin valmentaja Suomessa

Esillä 11 viestiä, 26 - 36 (kaikkiaan 36)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Pienikin kipinä niin jo kiehuuu…

ts

JuKo kirjoitti: (1.1.2013 18:19:11)
    Pienikin kipinä niin jo kiehuuu…

Ei se… jonkun tyhmyys tosin on aina ollu mulle vaikeesti siedettävä piirre, mutta koitan kehittyä silläkin osa-alueella… ja tämän parempaa siedätyshoitoa ei saa edes rahalla.

Kiitos kuitenkin kun taas ilmestyit terrorisoimaan erinomaista keskustelua ja tuostakin viestistä toki painoin myös tuon asiattoman viestin nappia, kuten tulisi jokaisen muunkin tehdä entistä herkemmin.

hieman vielä kaasua niin saadaan kunnon roihu. Musta on ihan hyvä jos hieman veri kiehuu. Mun mielestä se tarkoittaa, että asia herättää tunteita ja se tarkoittaa ettei se ole puhujille yhdentekevää. Henkilökohtaisuuksiin täällä ei olla menty tietääkseni ja se on positiivista. Mä arvostan kaikkia keskustelijoita, jotka tuovat omat näkemyksensä tänne. Vaikka näenkin jotkut asiat hieman eri valossa.
    Voi olla, että tarkoitit jotain ihan muuta tolla kipinällä ja kiehumisella? Mut näin mä sen käsitin :).

ts kirjoitti: (1.1.2013 18:23:07)

JuKo kirjoitti: (1.1.2013 18:19:11)
    Pienikin kipinä niin jo kiehuuu…

Kiitos kuitenkin kun taas ilmestyit terrorisoimaan erinomaista keskustelua ja tuostakin viestistä toki painoin myös tuon asiattoman viestin nappia, kuten tulisi jokaisen muunkin tehdä entistä herkemmin.

En nyt ota kantaa osaamisesta golfissa, mutta kyllä jotain kummallista sinun persoonassasi on koska jo toista kertaa kuukauden aikana uhkailet oikeusprosesseilla muita kirjoittajia ja persoonasi vastaan lienee historian aikana aika paljon hyökkäyksiä. Mielestäni tämä ei ole normaali tilanne eikä voida sanoa että muissa on vika. Kannattaisiko keksiä joku muu elämisen muoto kuin viettää suurin osa päivästä ja illasta palstalla vittuilemassa muille.

ts

Siis selkeästä kunnianloukkauksesta tutkinatpyynnön tekeminen on sinusta outoa?

Voi olla että en tunne nykynuorison tapaa ja suhtautumista lakiin, mutta itse koitan sen mukaan kuitenkin elää, eikä minulle ole kahta todellisuutta, kuten osalle tuntuu nimimerkin suomana olevan.

Minulla ei myöskään ole tapana mennä eri ketjuihin henkilökohtaisuuksien kirjoittamista varten ja niitä terrorisoimaan, sinulle se näyttää olevan elämäsi suuria sisältöjä, jota säälillä seuraan.

ts kirjoitti: (1.1.2013 18:53:12)
    Siis selkeästä kunnianloukkauksesta tutkinatpyynnön tekeminen on sinusta outoa?

Voi olla että en tunne nykynuorison tapaa ja suhtautumista lakiin, mutta itse koitan sen mukaan kuitenkin elää, eikä minulle ole kahta todellisuutta, kuten osalle tuntuu nimimerkin suomana olevan.

Minulla ei myöskään ole tapana mennä eri ketjuihin henkilökohtaisuuksien kirjoittamista varten ja niitä terrorisoimaan, sinulle se näyttää olevan elämäsi suuria sisältöjä, jota säälillä seuraan.

Niinpä niin, joillekin näitä vaan sattuu useammin, toisille ei koskaan. On se kumma että jotkut saavat turpaan aina kaupungilla ja jotkut aina valittavat naapureista jne….

Laitanpa tähän sinun nerokkaan, sisältörikkaan ja rakentavan viestisi esimerkiksi mainitsemistasi tavoista.

Re: Onko pallo tiiauspaikalla vai ei? (47/48)
    ts | 1.1.2013 14:59

Lainaus:
    vieraspelaaja kirjoitti: (1.1.2013 14:52:37)

Kireen takia on varmaan jäänyt huomaamatta sekin, että on parikin tilanneta, joissa pelaaja voi väärällä tiillä nyhtääinää pallon takaa ja vielä ihan sääntöjen puitteissa. Haluatko itse yrittää ensin vai kilautatko heti kaverille?

ts
    Täytyy hetki miettiä. Mä koitan ihan ensin löytää ton nyyhtääinää termin kirjasta, kun en oo ihan selvillä sen määrityksestä.

» VASTAA » ASIATON VIESTI

Night Driver kirjoitti: (1.1.2013 17:20:57)
    Onkohan pohdinta, että huippupelaajat tekevät huippuvalmentajan välttämättä kovin fiksua. Kehäpäätelmältä se ennemmin vaikuttaa kuin tekijältä huippuvalmentajaksi tulemiseen.

Mielenkiintoisena casena Digest Akatemia. Tuolla valmentajalla oli vuosi aikaa parantaa peruspelaajien ryhmän pelitaitoa. Samaan aikaan valmentajalla oli Suomen parhaat kilpapelaajat valmennettavana. Kahden paremman tuupparin tasoitus ei parantunut yhtään. Miten tämä on mahdollista?

Digest Akatemia

Omien kokemusteni mukaan on kolmenlaisia valmentajia:
    1. Oman pelin taso riittää juuri ja juuri alle 90 pelaamiseen. Jos ei itse osaa pelata, niin vaikeaa se opettaminenkin on. Toki varmaan green gard kurssin vetämisessä sillä ei niin väliä ole, mutta kilpapelaajalle annettavaa ei ole.
    2. Opetus perustuu ajatusten herättämiseen. Tälläinen valmentaja on mm. Rauhala ja moni muukin ns. menestynyt valmentaja. Minulle ei ole koskaan auennut mitään sillä, että minua kehoitetaan miettimään mitä pitäisi tehdä ja miltä se minusta tuntuu. En koe saavani paljoa apua kysyessäni valmeltajalta miten pystyisin lyömään bunkkerista paremman spinnin ja vastaus on, että miltä susta tuntuu mitä sun pitäis tehdä. Huom! tämä opetusmenetelmä ei toimi minulle, mutta varmasti jollekin muulle.
    3. Valmentaja näyttää omalla esimerkillä miten lyönnit yms. tehdään ja sen jälkeen niitä harjoitellaan. Oppiminen on helppoa, koska näet omin silmin esimerkin ja sen jälkeen ’vain’ matkit perässä. Oivaltamisen jälkeen alat opettelemaan itse.

Piltzistä ei ole kokemusta. Se mitä olen kuullut, on yltiö positiivista.

Miksi kahden paremman pelaajan tasoitus ei muuttunut. He ovat oppineet pelaamaan omilla vahvuuksillaan, esim. lyömään vahvaa hookkia. Projektia paremmin tuntematta, tod.näk on alettu kehittämään myös vanhoja vahvuuksia, joista monesti lyhyellä tähtäimellä tulee heikkouksia. Kun swingiä muutetaan harvoin se seuraava kesä on vielä se, jolloin kehitys näkyy ja tulosta tulee. Heidän händärit oli myös muistaakseni tasolla jossa onnistumiset täytyy tulla kisoissa. Näin ollen voi olla jopa hyvä suoritus jos nuo kaksi ovat pystyneet pelaamaan edes omalle tasolleen ja todellinen kehitys on näkynyt vasta seuraavina vuosina?

ts

Mä laitoin omaa tekstiä tonne foran puolelle kun täällä keskustelusta ei vaan tule mitään.

Kiitokset kuitenkin ylläpidolle tällä kertaa ripeästä toiminnasta JuKo:n viesten poistossa.

Arsu kirjoitti: (1.1.2013 17:15:00)
    …Ja edelleen uskon, että geeniperimä ja ympäristö (laaja käsite) yhdessä määräävät mitä meistä tulee.

Tuohon geeniperimän osalta mitkä ovat aktiivisia geenejä ei tarvitse odotella sukupolvia vaan riittää että Roryn faijan työpaikalla on ollut sopivan hiljaista ja on ehtitinyt katsoa innostuneena paljon golfia.

Roryn swingistähän voi päätellä että Roryn faija otti Montyn swingin esikuvaksi;)

Näprääjä kirjoitti: (2.1.2013 10:36:08)

…Ja edelleen uskon, että geeniperimä ja ympäristö (laaja käsite) yhdessä määräävät mitä meistä tulee.

Tuohon geeniperimän osalta mitkä ovat aktiivisia geenejä ei tarvitse odotella sukupolvia vaan riittää että Roryn faijan työpaikalla on ollut sopivan hiljaista ja on ehtitinyt katsoa innostuneena paljon golfia.

Roryn swingistähän voi päätellä että Roryn faija otti Montyn swingin esikuvaksi;)

Kaikella kunnioituksella, mutta minä en juurikaan näe yhtäläisyyksiä Montyn svingiin. Montyn ’plane’ on muistaakseni paljon pystympi ja lyökö juuri koskaan draw’ta (taisi olla hankaluuksia tämän lyömisessä) kun taas Rory lyö sitä lähes jatkuvasti.

Saatan olla väärässä ja tällöin palstan swingigurut palauttanevat minut ruotuun, kiitos!

MP-33 kirjoitti: (2.1.2013 11:04:06)

Näprääjä kirjoitti: (2.1.2013 10:36:08)

Kaikella kunnioituksella, mutta minä en juurikaan näe yhtäläisyyksiä Montyn svingiin. Montyn ’plane’ on muistaakseni paljon pystympi ja lyökö juuri koskaan draw’ta (taisi olla hankaluuksia tämän lyömisessä) kun taas Rory lyö sitä lähes jatkuvasti.

Saatan olla väärässä ja tällöin palstan swingigurut palauttanevat minut ruotuun, kiitos!

En ole guru mutta vaivattoman näköisesti Monty lyö rootakin eli en usko että hankaluuksia olisi ton puolen kierteen kanssa. Fadea kyllä kisoissa miulummin viljeleekin niinkuin totesit.

Esillä 11 viestiä, 26 - 36 (kaikkiaan 36)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #209681 kohteessaMika Piltz kuumin valmentaja Suomessa

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Mika Piltz kuumin valmentaja Suomessa