Aihe: mikä oli reiän tulos? - Golfpiste.com

6.12.–13.12. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[5][6]
KilpailuaSuomalaista

mikä oli reiän tulos?

Etusivu Foorumit Säännöt mikä oli reiän tulos?

Esillä 19 viestiä, 1 - 19 (kaikkiaan 19)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Aamukahviporukassa väittelimme seuraavasta: 1. lyönti oli huti. Valmistautuessaan toiseen pelaaja tuuppasi pallon tiin päältä. Nosti pallon tiille ja löi pallon suoraan kuppiin. Mikä oli tulos? Vastaukset aamukahvijoukkueessa vaihtelivat 2-5 lyöntiin 🙂

    2 lyöntiä.

    Hudista tulee ensimmäinen lyönti. Siitä ei lasketa lyöntiä, jos valmistautuessaan vahingossa tökkää pallon tiin päältä. Toisella lyönnillä kuppiin.

    ts

    431OS kirjoitti: (12.2.2008 14:43:42)
    2 lyöntiä.

    Hudista tulee ensimmäinen lyönti. Siitä ei lasketa lyöntiä, jos valmistautuessaan vahingossa tökkää pallon tiin päältä. Toisella lyönnillä kuppiin.

    Väärin män. Kerran kun palloa on lyöty, se on pelissä, osuttiin siihen tai ei.

    Sitten on liikutettu palloa, mutta onneksi tajuttu asettaa takaisin paikalleen.

    1. huti
    2. pentti pallon liikuttamisesta
    3. Reikään

    Voi olla että menee pieleen, mutta 1 lyöntihän oli jo suoritettu, joka oli siis huti ja väylä avattu. Jos ensimmäinen lyönti olisi pudottanut valmistautuessa pallon tiiltä niin sen olisi saanut laittaa tiille ilman muuta. Kyllä toisesta tökkäyksestä tulee lyönti (vähän sama jos harkkaswingi osuu väylällä palloon) ja jos sen jälkeen lähtee lähtee nostelemaan pelissä olevaa palloa niin siirrosta yksi lyönti ja rankku päälle. Viides on sitten kolossa. En nyt ehtinyt sääntökirjaa katselemaan, mutta ei tuo kovin kaukana voi olla tai sitten on.:)

    No kun ts:ään on uskomista niin meni se vähän pieleen, mutta ei ainákaan olisi hyödytty.

    Aika helposti päästiin samaan haarukkaan kuin kahvijoukkue… Minä sain 2, ts 3 ja Rauski 5 lyöntiä. En kyllä lähde asiasta väittelemään, vaan ts:n vastauksen luettuani myönnän oman vastaukseni vääräksi.

    Rauski kirjoitti: (12.2.2008 14:59:09)
    Voi olla että menee pieleen, mutta 1 lyöntihän oli jo suoritettu, joka oli siis huti ja väylä avattu. Jos ensimmäinen lyönti olisi pudottanut valmistautuessa pallon tiiltä niin sen olisi saanut laittaa tiille ilman muuta. Kyllä toisesta tökkäyksestä tulee lyönti (vähän sama jos harkkaswingi osuu väylällä palloon) ja jos sen jälkeen lähtee lähtee nostelemaan pelissä olevaa palloa niin siirrosta yksi lyönti ja rankku päälle. Viides on sitten kolossa. En nyt ehtinyt sääntökirjaa katselemaan, mutta ei tuo kovin kaukana voi olla tai sitten on.:)

    Väärin meni! Kolme on oikein, kuten ts kirjoitti. Tiin päältä tuuppaaminen on pelissä olevan pallon liikuttamista, jonka jälkeen se tulee asettaa takaisin oikealle paikalleen, tässä tapauksessa tiin päälle.

    Chip Greenside kirjoitti: (12.2.2008 15:05:20)

    Rauski kirjoitti: (12.2.2008 14:59:09)
    Voi olla että menee pieleen, mutta 1 lyöntihän oli jo suoritettu, joka oli siis huti ja väylä avattu. Jos ensimmäinen lyönti olisi pudottanut valmistautuessa pallon tiiltä niin sen olisi saanut laittaa tiille ilman muuta. Kyllä toisesta tökkäyksestä tulee lyönti (vähän sama jos harkkaswingi osuu väylällä palloon) ja jos sen jälkeen lähtee lähtee nostelemaan pelissä olevaa palloa niin siirrosta yksi lyönti ja rankku päälle. Viides on sitten kolossa. En nyt ehtinyt sääntökirjaa katselemaan, mutta ei tuo kovin kaukana voi olla tai sitten on.:)

    Väärin meni! Kolme on oikein, kuten ts kirjoitti. Tiin päältä tuuppaaminen on pelissä olevan pallon liikuttamista, jonka jälkeen se tulee asettaa takaisin oikealle paikalleen, tässä tapauksessa tiin päälle.

    En kiellä, mutta jatkokysymyksenä onko tiiausalueella mitään merkitystä asian suhteen. Jos tiiauspaikka olisi ollut sen verran edessä, että valmistautuessa pallo olisi mennyt tökättäessä edessä olevalle väylälle tai raffille vaikkakin vain sentin verran.

    Rauski kirjoitti: (12.2.2008 15:10:42)

    En kiellä, mutta jatkokysymyksenä onko tiiausalueella mitään merkitystä asian suhteen. Jos tiiauspaikka olisi ollut sen verran edessä, että valmistautuessa pallo olisi mennyt tökättäessä edessä olevalle väylälle tai raffille vaikkakin vain sentin verran.

    On sama, missä tämä tapahtuu. Pallo asetetaan takaisin koska, kuten ymmärsin tarkoituksena ei ollut tökkäyksessä pallon lyöminen. Sama pätee mm. greenillä harjoituslyönnillä liikutettuun palloon.

    r

    Asiahan ei minulle taas kuulu mitenkään, mutta ihmettelen miksi takaisin paikoilleen vmsm. olisi tiin päällä. Jos pelaamaton paikka niin 3 lyöntiä.

    r

    Aijjoo, kun se oli huti. Vedetääs ^H*800.

    On sama, missä tämä tapahtuu. Pallo asetetaan takaisin koska, kuten ymmärsin tarkoituksena ei ollut tökkäyksessä pallon lyöminen. Sama pätee mm. greenillä harjoituslyönnillä liikutettuun palloon.

    Toimiiko sama sääntö myös griinille, jos putteria asettaessa osuu palloon?

    Tuon edellisen viestin alku on siis lainaus chip greensiden viestistä.

    Lobbi kirjoitti: (20.2.2008 22:38:47)
    On sama, missä tämä tapahtuu. Pallo asetetaan takaisin koska, kuten ymmärsin tarkoituksena ei ollut tökkäyksessä pallon lyöminen. Sama pätee mm. greenillä harjoituslyönnillä liikutettuun palloon.

    Toimiiko sama sääntö myös griinille, jos putteria asettaessa osuu palloon?

    Ei! Jos nimittäin pallo liikkuu (=siirtyy paikaltaan), niin rankkuja tulee. Säännössä 18-2 on joitakin poikkeuksia, mutta em. tapaus (tuo ylläoleva lihavoitu) on selkeä. Tiillä on hieman eri juttu, koska pallo ei ole vielä pelissä. Paitsi silloin, kun on lyöty huti. Sen jälkeen pallo on pelissä ja rankkuja rapisee, kuten ts tuossa aiemmin kirjoittikin.

    KL

    left kirjoitti: (21.2.2008 7:44:10)

    Lobbi kirjoitti: (20.2.2008 22:38:47)
    On sama, missä tämä tapahtuu. Pallo asetetaan takaisin koska, kuten ymmärsin tarkoituksena ei ollut tökkäyksessä pallon lyöminen. Sama pätee mm. greenillä harjoituslyönnillä liikutettuun palloon.

    Toimiiko sama sääntö myös griinille, jos putteria asettaessa osuu palloon?

    Ei! Jos nimittäin pallo liikkuu (=siirtyy paikaltaan), niin rankkuja tulee. Säännössä 18-2 on joitakin poikkeuksia, mutta em. tapaus (tuo ylläoleva lihavoitu) on selkeä. Tiillä on hieman eri juttu, koska pallo ei ole vielä pelissä. Paitsi silloin, kun on lyöty huti. Sen jälkeen pallo on pelissä ja rankkuja rapisee, kuten ts tuossa aiemmin kirjoittikin.

    Tämä Leftin vastaus muistuttaa vähän ystävämme Erkin vastauksia, sori Left 😉

    Yritetään vähän selkiyttää:
    – Lyönti on lyönti, vaikkei palloon osuttaisi. Lyönti on mailan liike eteenpäin, kun pelaajan tarkoitus on lyödä palloa
    – Jos pallo liikkuu pelaajan toimenpiteiden vuoksi ilman, että hän yrittää lyödä palloa, tulee 1 pentti ja pallo on asetettava takaisin paikoilleen
    – Jos pallo ei vielä ole pelissä (siis ollaan tiillä eikä ole vielä yritetty lyödä palloa) ja pelaaja tahattomasti lilikuttaa palloa, ei rangaistuksia jaeta eikä pelaajan välttämättä tarvitse laittaa palloa takaisin paikoilleen, jos pallo edelleen on tiialueen sisällä (käytännössä pallo aina laitetaan takaisin).

    Siis: jos griinillä pallo liikkuu asetettaessa putteria tai palloon tähtäillessä, niin 1 pentti ja pallo takaisin alkuperäiseen paikkaan. Jos palloa ei palauteta, niin 2 penttiä yhteensä, ellei pelaaja ole saanut pallon liikkumisesta merkittävää etua, jolloin diskaus voi tulla kyseeseen.

    Lobbi kirjoitti: (20.2.2008 22:39:56)
    Tuon edellisen viestin alku on siis lainaus chip greensiden viestistä.

    No eikö tuossa lainaamassasi kohdassa sitten vastattu kysymykseesi.

    Chip Greenside kirjoitti: (22.2.2008 14:19:10)

    Lobbi kirjoitti: (20.2.2008 22:39:56)
    Tuon edellisen viestin alku on siis lainaus chip greensiden viestistä.

    No eikö tuossa lainaamassasi kohdassa sitten vastattu kysymykseesi.

    Ei, kuten alla olevasta KL:n vastauksesta asia selviää.

    Lobbi kirjoitti: (22.2.2008 19:47:10)

    Chip Greenside kirjoitti: (22.2.2008 14:19:10)

    Lobbi kirjoitti: (20.2.2008 22:39:56)
    Tuon edellisen viestin alku on siis lainaus chip greensiden viestistä.

    No eikö tuossa lainaamassasi kohdassa sitten vastattu kysymykseesi.

    Ei, kuten alla olevasta KL:n vastauksesta asia selviää.

    No ei voi mitään.

    Vielä tarkennuksena KL:n kirjoitukseen pallon liikkumisesta: Pallon katsotaan liikkuneen, kun se on siirtynyt pois paikaltaan, esim. sitä putterilla tähtäillessä ja harjoituslyöntejä svingaillessa.

Esillä 19 viestiä, 1 - 19 (kaikkiaan 19)
Vastaa aiheeseen: mikä oli reiän tulos?

Etusivu Foorumit Säännöt mikä oli reiän tulos?