Aihe: Meneekö oikein? - Golfpiste.com

29.11.–6.12. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[7][3]
KilpailuaSuomalaista

Meneekö oikein?

Etusivu Foorumit Säännöt Meneekö oikein?

Esillä 5 viestiä, 26 - 30 (kaikkiaan 30)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • ts

    Q8 kirjoitti: (16.5.2014 21:05:14)

    ts kirjoitti: (16.5.2014 20:08:00)

    k. kirjoitti: (16.5.2014 19:36:34)

    Q8 kirjoitti: (15.5.2014 11:44:19)
    Ah hetken aikaa katselin väärää bola en movimiento, koska ohitin sen toisen. Jos asettamisen jälkeen olisi samantien merkannut ja nostanut, niin tältä tilanteelta olisi välttynyt?

    Miksi olisi pitänyt merkata?

    Eipä olisi tarvinut, mutta nostaa olisi kannattanut heti tuollaisesta paikasta.

    Mistä se NPR katsotaan jos mitään merkkiä ei ole?

    Olennaista on, että säännöt eivät tuossa vaadi merkkaamista. NPR katsotaan silloin paikasta missä pallo oli. Merkkaaminen toki helpottaa asian käsittelyä, mutta sitkeänä elävä vaatimus pallon paikan merkkaamisesta noissa tilanteissa on yksiselitteisen väärä.

    B

    Säännöt elävät ja muuttuvat. Viimeksi vastaavassa tilanteessa parin dropin ja vierimisten jälkeen seurasi asettaminen dumarin ohjeistuksen mukaan. Koska pallo ei suostunut asettumaan, etsittiin lähin paikka, johon pallo asettui ja sitten lyötiin.
    Menikö väärin?

    MOD Q8
    Moderaattori

    B kirjoitti: (17.5.2014 8:17:17)
    Säännöt elävät ja muuttuvat. Viimeksi vastaavassa tilanteessa parin dropin ja vierimisten jälkeen seurasi asettaminen dumarin ohjeistuksen mukaan. Koska pallo ei suostunut asettumaan, etsittiin lähin paikka, johon pallo asettui ja sitten lyötiin.
    Menikö väärin?

    Meni oikein, jos pallon ei katsottu olleen missään vaiheessa paikallaan. Ei kait säännöt tältä osin ole vähään aikaan muuttuneet?

    20-3
    d. Ball Fails to Come to Rest on Spot
    If a ball when placed fails to come to rest on the spot on which it was placed, there is no penalty and the ball must be replaced. If it still fails to come to rest on that spot:
    (i) except in a hazard, it must be placed at the nearest spot where it can be placed at rest that is not nearer the hole and not in a hazard;
    (ii) in a hazard, it must be placed in the hazard at the nearest spot where it can be placed at rest that is not nearer the hole.

    Näinhän tehtiin siinä ruohoon asettamisen kohdalla. Mutta nyt on kyse pallosta tiellä.

    B

    Q8 kirjoitti: (17.5.2014 9:18:55)
    Näinhän tehtiin siinä ruohoon asettamisen kohdalla. Mutta nyt on kyse pallosta tiellä.

    Ai. Eikö tässä saanutkaan valita itse mihin kohtaan vastaa?

    ts

    B kirjoitti: (17.5.2014 9:32:37)

    Q8 kirjoitti: (17.5.2014 9:18:55)
    Näinhän tehtiin siinä ruohoon asettamisen kohdalla. Mutta nyt on kyse pallosta tiellä.

    Ai. Eikö tässä saanutkaan valita itse mihin kohtaan vastaa?

    Väärin meni, koska kunnostettavaa aluetta ei ollut merkitty.

    Ai, eikö tässä saanutkaan valita mihin ja miten tyhmästi vastaa?

Esillä 5 viestiä, 26 - 30 (kaikkiaan 30)
Vastaa aiheeseen: Meneekö oikein?

Etusivu Foorumit Säännöt Meneekö oikein?