-
JulkaisijaArtikkelit
-
Nyt kun tämä golfmatka sesonki alkaa pikkuhiljaa olla kuumimmillaan, ajattelin näin kysellä, miten porukka pakkailee mailoja lentokoneeseen?? Tietysti bägille matkasuoja, mutta entä jos tälläistä ei satu omistamaan, eikä ole ajatellut hankkia??
No sittenhän sulla ei juurikaan ole vaihtoehtoja, bägi sellaisenaan matkatavaroiksi ja onnea !!!
Itse kuljettelen bägiä 1-2 kuukaudessa jopa Australiassa asti.
Mulla on nyt jo 3. suojapussi menossa kolmen vuoden aikana. Näin ollen kun tuo suojapussin kohtelu on aika rankkaa, niin suosittelen ostamaan sen suojapussin, koska sen hinta on kuitenkin murtoosia bägin hinnasta, puhumattakaan jos menee muuta hukkaan/rikki.
Samoin sinne suojapussiin saa mahtumaan myös muuta tavaraa, kuten kenkäpusseja, likapyykkiä…jne.
ELI OSTA SE PUSSI , ettei tartte moittia sitten matkan jälkeen lentoyhtiöitä……
Huh… Enpä kyllä laittaisi mailojani matkaan ilmaan kunnon suojaa… Itselläni on ollut tapana kiertää pyyhe lapojen ympärille, ja rautoihin (kun ovat taotut ja aika pehmeät…) vielä vaikka sukkia tms joka toiseen lapaan ettei tuu lommoja.
Draiverille oma suojus, joka on koko mailan mittainen ja suojaa siis varren ja mailan pään. Ja kaikki tämä tietty kunnollisen pyörillä varustetun matkasuojan sisään.
Nää saattaa kuulostaa vähän eksessiivisiltä varotoimenpiteiltä, mutta eipä ole mailoille matkoilla mitään sattunutkaan…
Matkustan paljon, ja valilla mailat kulkee mukana. Noin 100 EUR hintaan saat han hyvan KOVAN baginkuljetussuojan, joka on minulla toiminut tosi hyvin. Itse en mistaan hinnasta uskaltaisi laittaa bagia matkatavaroihin ilman kunnon suojaa.
Niin kylmaa kyytia tavarat tuntuvat kentilla saavan….
Itse lähden 20.02 Thaimaan aurinkoon pelailemaan ja olen sitämieltä että kova suoja on hintansa väärtti. Vaikka vakuutus mailat saattaa jopa korvata niin ei se hirveästi lämmitä jos kepit on mutkalla lomalle mennessä.
Lainaan vanhoista keskusteluista tällaista helmeä:
TM 360+ 2xTM 200 + Izzon kantobägi toimii ainakin:
Bägi tyhjäksi ja draiveri ekaksi lapa edellä. Sitten puu-kolmonen seuraksi lapa edellä.
Jos on lisää lyhyempiä puumailoja: lapa ulospäin ja nippusiteellä draiverin ja puu-kolmosen varteen kiinni. Lopuksi mätä raudat normaalisti sisään ja estä hölskyminen esim pujettelemalla pyyhe tai pari varsien väliin.
Kuulostaa työläältä, mutta kuten olemme viestiketjussa huomanneet ja kentillä nähneet niin kenttähenkilökunta saa bonuksensa rikottujen matkatavaroiden määrän perusteella 😉
Ihmeellisin mulle sattunut tapaus oli kun olivat onnistuneet saamaan lommolle pehmeässä vaatekassissa olleen teräksisen termospullon. Siihen tarvitaan jo yritystä.
(Parti 25.11.2002 13:08:28)
Ja onhan se niinkin että lentoyhtiöt ei ota
noita bagejä ilman matkasuojaa….
Itse en ole menossa minnekään, mutta olen kateudesta vihreä kaikille ulkomaille pelaamaan lähteville =(.
Hyviä pelejä ja kelejä kuitenkin…
Mä tuon sen matkasuojan sulle perjantaina
Itse käytän pehmeitä matkasuojia. Vedän niitä 2 kpl päällekäin bägin ympärille. Mailan päät suojaan erikseen laittamalla bägiin vaatteita.
Mielestäni kovassa matkasuojassa on kaksi ongelmaa: Kallis hinta ja suuri paino. Jos sinulla on kova matkasuoja ei taida olla toiveita päästä turistiluokan 20 kg:n matkatavaroiden yhteismäärään, jolloin kuljetus on ilmainen (toki lentoyhtiöstä riippuen saa ilmaiseksi lisäkiloja, yleensä ainakin 10 kg. Finnairilta on vaikea saada ilmaiseksi yhtään).
Mulla on ollut pehmeä matkasuoja ja en ole tehnyt mitään eristystoimenpiteitä. Mailat on kyllä toistaiseksi säilyny ehjinä.
1. Finnairillahan ei lennetä, Lufthansa/SAS:lla mailat mukana ei maksa mitään ekstraa. Plus Senator- kortilla saa tuoda 40kg lisää tavaraa ilman eri veloitusta. Olimme joulun Thaimaassa koko perhe (5henkeä) Mukana 4 bägiä 3 matkalaukkua + jokaisella kassit lentokoneessa minulla 2. Pelkät bägit painoivat kevyesti yli 100 kiloa (Matkasuojiin oli lastattu tavaraa mitä ei matkalaukkuihin mahtunut), eikä veloitettu mitään ylimääräistä. Näin siis lufthansalla.
2. Driveri ei kyllä mahdu ainakaan minun bägiini toisin päin… 🙁 (Vähän joutu sen vuoksi jännittämään) Mizuno Bluefire ja Ogio Oozone- kantobägi.
Pehmeäkin matkasuoja riittää kun laitat bägin jatkeeksi tukevan ämpärin. Mailojen lavat teipataan yhteen, vuorataan pyyhkeellä ja lopuksi ämpäri teipataan bägin kaulaan kiinni.
Matkakohteessa ämpäri toimii kätevästi likapyykkikorina.
Olenkin pohtinut pehmeän matkasuojan ostamista. Kova edellä esitetyin syin (painava romisko) ei kiinnosta. Lisäksi kaikissa mailoissani rautavarsi, joten ei mene niin helposti poikki. Taitaa driverikin mahtua molo edellä bägiin.
Mutta mikä on paras pehmeä matkasuoja? Kuka niitä myy ja mikä on hyvä hinta?
Tarpeettomat suojat Golfpörssiin!!! 🙂
Hei tämähän on ihan niksi-pirkka meininkiä; sukat, teippaukset, vaatteet ja ämpärit!!! Ihan fiksua jengiä.
Matka lähestyy:-) Meillä on ollut tapana pistää kaksi kantobägiä vastakkain samaan suojapussiin ja vaatetta pehmusteeksi väliin. Toinen bägi siis on ylösalaisin. Näin toisen bägi suojaa toisen mailoja esim taivutuksilta. Tehkää tiukka paketti – toimii.
Tietääkö joku sattumalta KLM:n kannan lisäkiloihin? Onko nipotusta? Eli täytyykö tunkea muut matkatavarat (hampiharja) takin taskuun ja vain bägi ruumaan?
jos ei omista bägi suojusta nii laittaa vaikka sellasesta kertakäyttö sadetakista siihe päällisen ettei se mene likaiseksi koneessa.. ei siinä muuta tarvii!!
-
JulkaisijaArtikkelit
Esillä 17 viestiä, 1 - 17 (kaikkiaan 17)
Esillä 17 viestiä, 1 - 17 (kaikkiaan 17)