Aihe: Maila osuu lyönnissä kahteen palloon - Golfpiste.com

29.11.–6.12. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][3]
KilpailuaSuomalaista

Maila osuu lyönnissä kahteen palloon

Etusivu Foorumit Säännöt Maila osuu lyönnissä kahteen palloon

Esillä 11 viestiä, 1 - 11 (kaikkiaan 11)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Sattui tuossa yhtenä iltana erikoinen tapaus… Pelaajan pallo päätyi avauksen jälkeen pienen lehtikasan päälle. Pelaaja tunnisti pallon omakseen ja löi, mutta löydessä lehtikasasta lensi oman pallon lisäksi toinenkin pallo, mikä oli ilmeisesti hävinnyt edellisiltä peliryhmiltä. Tätä vierasta palloa ei näkynyt ennen löyntiä, koska lehtikasa oli kertynyt pienen kuopan päälle ja pallo oli siellä. Periaatteessa pelaaja ei pelannut väärää palloa, koska hän yritti lyödä omaa palloaan. Mielestäni golfin hengen mukaisesti rankkareita ei siksi tulisi. Onko muita tulkintoja?

    Nimetön

    Näkisin asian kanssasi samoin – lyöntiin kuuluu määritelmän mukaan tarkoituksellisuus. Tässä tapauksessa pelaaja ei ole tarkoituksella lyönyt väärää palloa, joka hylätty pallo kuitenkin on. Jos lehtikasa oli esim. kenttämestarin kokoama, siitä olisi tosin saanut myös vapautua.

    Joo ei mitään rankkuja. Tässähän pelattiin ihan sääntöjen mukaan omaa oikeaa palloa. Tuo lehtikasaan hävinnyt pallo ei ollu kenenkään pelissä oleva pallo, vaan irrallinen haitta kuten esim. käpy.

    KL

    SideSpin kirjoitti: (24.5.2007 16:53:52)
    Joo ei mitään rankkuja. Tässähän pelattiin ihan sääntöjen mukaan omaa oikeaa palloa. Tuo lehtikasaan hävinnyt pallo ei ollu kenenkään pelissä oleva pallo, vaan irrallinen haitta kuten esim. käpy.

    Tulkinta on ihan oikea, mutta ei sen säännön tarkoittaman väärän pallon tarvitse olla pelissä oleva pallo, se voi yhtä hyvin olla jonkun kadottama tai hylkäämä pallo.

    Toisin sanoen pallo, joka ei ole pelissä, on liikuteltava haitta (toisin kuin käpy, joka on irrallinen haittatekijä), mutta jos sitä tarkoituksellisesti lyö, se on väärä pallo.

    Ihan vaan jamasan kiusaksi
    15/2 ja hiukan hipaisten 7-2/7

    Nimetön

    BayStream kirjoitti: (24.5.2007 17:57:55)
    Ihan vaan jamasan kiusaksi
    15/2 ja hiukan hipaisten 7-2/7

    No kun mulla ei ole sitä sääntökirjaa 🙂

    Tosiaan liikuteltava haitta eikä siis irrallinen haitta.

    Nyt tää menee varmaan hiukan ohi topiikin, mutta muistanette viime kesän ja paljon puhutun SM-kisa tuomion.

    1. Pallo, joka ei ole pelissä, on liikuteltava haitta
    2. 16-1a (vii) sanoo, että puttauslinjaan saa koskea poistettaessa liikuteltavia haittoja
    3. Määritelmän mukaan: Puttauslinja on se linja, jota pitkin pelaaja….. Puttauslinja ei jatku reiän takana. –> Linja siis jatkuu reikään saakka eli myös sen takareunaan.
    4. Tällöin reiässä olevaa palloa poistettaessa saa puttilinjaa koskea=reiän reunaan, kunhan ei tahallisesti paranna reiän reunaa tai puttilinjaa.

    Jamasa kirjoitti: (24.5.2007 18:39:57)

    BayStream kirjoitti: (24.5.2007 17:57:55)
    Ihan vaan jamasan kiusaksi
    15/2 ja hiukan hipaisten 7-2/7

    No kun mulla ei ole sitä sääntökirjaa 🙂

    Asuthan ’Akne… 27…’ ???

    Nimetön

    BayStream kirjoitti: (24.5.2007 19:25:03)

    Jamasa kirjoitti: (24.5.2007 18:39:57)

    BayStream kirjoitti: (24.5.2007 17:57:55)
    Ihan vaan jamasan kiusaksi
    15/2 ja hiukan hipaisten 7-2/7

    No kun mulla ei ole sitä sääntökirjaa 🙂

    Asuthan ’Akne… 27…’ ???

    Juu, asunhan minä.

    Nimetön

    Kiitos.
    Toivottavasti Kusti polki sinnepäin sähköisesti…..

Esillä 11 viestiä, 1 - 11 (kaikkiaan 11)
Vastaa aiheeseen: Maila osuu lyönnissä kahteen palloon

Etusivu Foorumit Säännöt Maila osuu lyönnissä kahteen palloon