Aihe: Lohkaisuja - Golfpiste.com

31.3.–7.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][2]
KilpailuaSuomalaista

Lohkaisuja

Etusivu Foorumit Yleistä Lohkaisuja

Esillä 19 viestiä, 26 - 44 (kaikkiaan 44)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • EIlen taas tuli todettua (tosin ’tosikot’ kaverit ovat eri mieltä).

’Parempi kaukana metsässä, kuin lähellä metsässä.’ tai ’Parempi kauas kadonnut pallo, kuin lähelle kadonnut pallo.’

Lyhyt ei mee sisään ku kotona.

– Mitä vähäjärkisempi mies, sen paremmin pallo lentää –

Lähteet:

Golf WorldRanking (kaksi värikästä miestä kärjessä)

Tatu Vanhasen tutkimukset

M.o.t

Nimetön

Riippuu seurasta:

Maata pitkin viiltava reilu sata metrinen toppi on joko Neekeri tai Sheila (’se ruma kodinhoitaja’): eihan siita kukaan tykkaa, mutta kylla se aina vahan auttaa!

Korkean megaslice-avauksen jälkeen: ’Se oli 300m draivi – 100m eteenpäin, 100m ylös ja 100m oikealle’.

Onko kellään mitään pomminvarmaa vastaletkautusta tuohon ’en aloita niin kauan kun osun liikkuvaan palloon’ -kliseeseen? Pari kertaa liikaa on tullut kuultua se… 🙂

Minäkin olen jo vähitellen tympääntynyt näihin liikkuvaaan palloon tähtääviin nokkeliin urheiluveikkoihin ja olenkin kannustanut heitä jatkamaan uraansa mahd. pitkään koska se on selkeästi eduksi golfille!

Oma vastaukseni liikkuvaan palloon lyömisestä on ollut se, että pelasin aikoinani yli 20 vuotta pesäpalloa, aina mestaruussarjassa asti ja liikkuvaan pesäpalloon osuminen oli paljon helpompaa kuin paikalla pysyvään golfpalloon. Pesäpallossa voitin sentään 2 suomenmestaruutta, golfissa ei ole toivoakaan voittaa suomenmestaruutta.

Itse olen kuittailut jotain siihen suuntaan, että epäilemättä liikkumattomaan golfpalloon osuu, mutta se on herran hallussa mihin suuntaan pallo lähtee.

Olen varoitellut tuttavia aloittamsta golfia, mikäli aikovat jatkossa tehdä vapaa-aikanaan jotain muuta.

Armygolf: väylää vasemmalle, oikealle, vasemmalle…

Cougar ’ aikamoinen gougar ’: kaamea koukku rautalyönnillä.

’pizza’ : slice-lyönti.

Sateliitti tai säähavaintopallo: hirmuinen kynttilälyönti.

aina voi lyödä sanojalle rautakasin käteen, heittää pallon ilmaan pesäpallosyötöllä ja pyytää näyttämään, miten liikkuvaan palloon osutaan.

Temppu on taitolyöntinäytösten vakiokamaa, mutta aika harvoin se on ensikertalaiselta onnistunut..

’Armygolf: väylää vasemmalle, oikealle, vasemmalle…’

tälle pelityylille on myös toinen nimitys: singerigolf (siksaksiksak..)

Jotenkin näin:

Golf on peli, jossa pientä palloa yritetään saada kaukana olevaan reikään tarkoitukseen mahdollisimman huonosti sopivilla välineillä.

W.C.?

Nimetön

Niin jos tuon ’.. kun en enää osu liikkuvaan palloon’ kettuiluhengessä lausuttuna kuulee, niin vastaus kuuluu ’no, toiset vain aikuistuu varhemmin, ei siinä mitään pahaa ole ..’

’Golf is a good walk spoiled’ sen sijaan tuntuu ihan osuvalta usein sellaisten alle bufferin tuottaneiden kierrosten jälkeen

Ehkä ärsyttävimmät kommentit paskan lyönnin jälkeen :

-tuoltakin voi jatkaa

-löytyy

-pelissä

toinen ”lohkaisu”, mikä ärsyttää on se, että huonoa lyöntiä mutta hyvää lopputulosta kehutaan maasta taivaaseen.

– ’jokainen voi olla rangella kuningas’

– ’pallonlyönti ja scooraus ovat kaksi täysin eri asiaa’

’Liikkuvaan palloon’ kommentiin olen yleensä kuivasti tokaissut vaan että:

’noin sanoo kaikki jolla ei ole lihaskordinaatio kunnossa’

Aika hyvin roolit vaihtuu kun kaveri yhtäkkiä jostain syystä muuttuu defensiiviselle kannalle kaiken mailman typerillä vastineilla.

Vastkommentin jälkeen, helppo tokaista että ’näin se on vaan todettu, turhaa sitä tässä sen enempää on väitellä’. Yleensä keskustelu loppuu siihen.

’Tosta ei hyötynyt kukaan!’ Kun surkea avauslyönti ylitti juuri ja juuri punaisen tiin ja kuohahti.

– Golf on helppo ja urheilullinen peli, joka antaa onnistumisen elämyksiä.

– Lisää voimaa kyllä se siitä oikenee…

Ensimmäinen sääntö, minkä minä golfista aikanaan

opin oli: löytöpalloa ei saa nostaa ennenkuin se on pysähtynyt…

Eikä sitäpaitsi kadonneita palloja ole olemassa, joku ne löytää ennemmin tai myöhemmin, jolloin se on pikemminkin varastettu pallo josta ei kannata rankkua ottaa…

Esillä 19 viestiä, 26 - 44 (kaikkiaan 44)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #371540 kohteessaLohkaisuja

Etusivu Foorumit Yleistä Lohkaisuja