Aihe: Lippalakki pois päästä sisätiloissa! - Golfpiste.com

5.5.–12.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][7]
KilpailuaSuomalaista

Lippalakki pois päästä sisätiloissa!

Etusivu Foorumit Yleistä Lippalakki pois päästä sisätiloissa!

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 618)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Jo useamman vuoden olen seurannut, kun kasvassa määrin miehet liikkuvat klubeilla ja muualla lippalakki päässä. Erittäin huono tapa, joka on jo levinnyt kaupunkeskuksien tasokkaiden ravintoloiden asiakkaiden keskuuteen. Useimmat näistä ääliöistä liikkuvat tunnettujen golftuotteiden logoilla varustetuissa lippalakeissa, joten ei ole epäselvää ketä pölvästit ovat. Ne ovat golfaajia. Takavuosina näin Espanjassa, kun suomalainen, itseää huippuvalmentajana pitävä PRO istui kauniin ladyn kanssa syömässä tasokkaalla golfklubilla lippalakki päässä. Varsinainen tollo! Kun uusia golfaania ’koulutetaan’ klubien kursseilla tulisi myös opettaa hyviä käytöstapoja. Klubiravintoloihin tulisi saada sääntö, että ei tarjoilla lippalakkipäisille tolloille. LAKKI POIS PÄÄSTÄ KUN OLLAAN SISÄTILOISSA!

Olen täysin samaa mieltä.

Vaikka itselläni onkin tapana hattu ottaa sisätiloihin tultaessa pois päästä, niin ihmettelen vaan sitä, että miksi tästä pitäisi tehdä nyt joku ’virallinen’ sääntö!? Miksette tyydy pitämään näitä hattupäitä idiootteina ihan vain oman pääkoppanne sisällä!? Nimittäin jos asiaa lähdetään tarkemmin tarkastelemaan, niin teidän perustelu tälle säännölle on mallia ’koska näin on aina ennenkin tehty.’ Se ei taida toimia perusteena oikein millekään asialle…

peejii kirjoitti: (4.2.2013 10:24:46)
    LAKKI POIS PÄÄSTÄ KUN OLLAAN SISÄTILOISSA!

Muuten samaa mieltä (tosin ilman tyrää), mutta sillä huomautuksella, että lakkia/hattua ei tarvitse aina ottaa pois sisätiloissa. Siis etiketin mukaan.

Nispe kirjoitti: (4.2.2013 13:24:08)Nimittäin jos asiaa lähdetään tarkemmin tarkastelemaan, niin teidän perustelu tälle säännölle on mallia ’koska näin on aina ennenkin tehty.’ Se ei taida toimia perusteena oikein millekään asialle…

Moni hyvänä tapana pidetty asia on juuri sitä, tapa jolla lailla on aina tehty. Miksi sen pitäisi olla mitenkään muuten perusteltu?

KL

Q8 kirjoitti: (4.2.2013 13:32:16)

Muuten samaa mieltä (tosin ilman tyrää), mutta sillä huomautuksella, että lakkia/hattua ei tarvitse aina ottaa pois sisätiloissa. Siis etiketin mukaan.

Totta. Esimerkiksi tohtorinhattua pidetään tietyissä tilanteissa sisätiloissakin, samoin ylioppilaslakkia, jopa syödessä. Mutta lippalakkia ei pidetä päässä klubilla eikä koskaan syödessä sisätiloissa. Moinen käytös vain yksinkertaisesti on moukkamaista.

Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn, että mistä sait ajatuksen tälle keskustelulle nyt talvella? Näitkö unta tuosta mainitsemasta tilanteesta Espanjassa vai mistä?

KL

jaja1 kirjoitti: (4.2.2013 15:05:42)
    Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn, että mistä sait ajatuksen tälle keskustelulle nyt talvella? Näitkö unta tuosta mainitsemasta tilanteesta Espanjassa vai mistä?

Eipä tarvitse kuin mennä johonkin kauppakeskukseen, niin kuppilassa kuin kuppilassa joku syö lippis päässään.

Täältä +10. En ymmärrä lippalakin käyttöä, muuta kuin golfsuorituksen ja ehkä joidenkin muiden fyysisten aktiviteettien aikana. Normaaliympäristössä se on lähinnä huvittavan näköistä. Toisaalta, onhan meillä esimerkkinä korkea-arvoisia lippalakin pitäjiä, jopa virallisissa tilanteissa. Tällä viittaan ex-presidenttiin ja nykyiseen ulkoministeriin. Todella tyylikkään näköisiä, edustaessaan maatamme:-D

Nispe kirjoitti: (4.2.2013 13:24:08)
    Vaikka itselläni onkin tapana hattu ottaa sisätiloihin tultaessa pois päästä, niin ihmettelen vaan sitä, että miksi tästä pitäisi tehdä nyt joku ’virallinen’ sääntö!? Miksette tyydy pitämään näitä hattupäitä idiootteina ihan vain oman pääkoppanne sisällä!? Nimittäin jos asiaa lähdetään tarkemmin tarkastelemaan, niin teidän perustelu tälle säännölle on mallia ’koska näin on aina ennenkin tehty.’ Se ei taida toimia perusteena oikein millekään asialle…

Näin on hyvä. Sellaiset jotka eivät näin yksinkertaista asiaa ymmärrä ovat jääneet osattomiksi monesta muustakin. Kaikkien osalta on parempi että he itse osoittavat julkisesti tyhmyytensä. Golf on siitä mukava laji että siinä jo muutaman pelatun reiän jälkeen tulee tietämään tuntemattomankin kanssapelaajan kaikki luonteenpiirteet.

Q8 kirjoitti: (4.2.2013 13:34:09)

Nispe kirjoitti: (4.2.2013 13:24:08)Nimittäin jos asiaa lähdetään tarkemmin tarkastelemaan, niin teidän perustelu tälle säännölle on mallia ’koska näin on aina ennenkin tehty.’ Se ei taida toimia perusteena oikein millekään asialle…

Moni hyvänä tapana pidetty asia on juuri sitä, tapa jolla lailla on aina tehty. Miksi sen pitäisi olla mitenkään muuten perusteltu?

Siksi, että se ei ole mikään perustelu. Tämä nyt on ihan henk.koht. ajatusmalli, mutta jos jotain perustellaan sillä, että niin on aina tehty eikä siksi, että se olisi järkevää, niin mulla nousee heti pieni vastustus asiaa kohtaan.

En ole nyt tätä tapaa tässä romuttamassa eikä mulla muutenkaan ole asiaa kohtaan suuria intohimoja. Paljon on maailmassa tapoja, joita tehdään vanhasta tottumuksesta vaikka mitään suurempaa järkeä tavassa ei olisikaan ja näin saa ollakin. Kuitenkin siinä vaiheessa, kun joku rupeaa näistä asioista jotain yleisempää sääntöä luomaan ja tätä muilta vaatimaan, niin olisi hyvä olla niitä järkeviäkin perusteluja.

Rehellisesti voin sanoa luokittelevani ihmisen typerykseksi, jos hän rikkoo jotain mun hyväksi käytöstavaksi luokittelemaani asiaa, esim. mies ruokailee hattu päässä. Mutta ihan omassa pääkopassani minä tämän kyseisen luokittelun teen, koska miksipä mun pitäisi vaatia, että muut noudattavat täsmälleen minun ajatusmallini mukaisia käytöstapoja.

SLi

Ankeaa on seurata tätä lippiksen käyttökolttuuria. Itse opin armeijassa (RUK 117/talvikurssi) ettei koskaan ole niin kovaa pakkasta, että suomalainen aterioisi (karva)lakki päässä…

Finnwin kirjoitti: (4.2.2013 15:17:18)
    Täältä +10. En ymmärrä lippalakin käyttöä, muuta kuin golfsuorituksen ja ehkä joidenkin muiden fyysisten aktiviteettien aikana. Normaaliympäristössä se on lähinnä huvittavan näköistä. Toisaalta, onhan meillä esimerkkinä korkea-arvoisia lippalakin pitäjiä, jopa virallisissa tilanteissa. Tällä viittaan ex-presidenttiin ja nykyiseen ulkoministeriin. Todella tyylikkään näköisiä, edustaessaan maatamme:-D

Kyseisellä tasolla se kertoo ainoastaan äärimmäisen suuresta välinpitämättömyydestä muita ihmisiä kohtaan, mikä taasen on erittäin tyh….. Tämä on toki tullut kyseisten henkilöiden osalta esille monella muullakin tavalla. Olen varma että heidän (sanaton ja tahaton)viestinsä on maailmalla ymmärretty oikealla tavalla.

Nispe kirjoitti: (4.2.2013 13:24:08)

Tämä nyt vaan kuuluu hyviin tapoihin. Toisilla ihmisillä on hyvät tavat ja toisilla ei. Se, että ei kuseskella ravintolan nurkkiin kuuluu myös hyviin tapoihin, eikä silläkään ole mitään tekemistä sen kanssa että aina ennenkin on oltu kuseksimatta nurkkiin. Tuskin näitä mihinkään virallisiin sääntöihin tai deccareihin kannattaa kirjata. Nämä tällaiset ’säännöt’ kannattaa vaan omaksua, jos ei halua ehdointahdoin julistautua moukaksi.

Nispe kirjoitti: (4.2.2013 15:20:33)Rehellisesti voin sanoa luokittelevani ihmisen typerykseksi, jos hän rikkoo jotain mun hyväksi käytöstavaksi luokittelemaani asiaa, esim. mies ruokailee hattu päässä. Mutta ihan omassa pääkopassani minä tämän kyseisen luokittelun teen, koska miksipä mun pitäisi vaatia, että muut noudattavat täsmälleen minun ajatusmallini mukaisia käytöstapoja.

On olemassa yleisiä, kaikkien noudattamia ns. hyviä tapoja. Se miten joku yksittäinen ihminen suhtautuu niihin kertoo ’sanattomalla viestillä’ kyseisen henkilön arvomaailmasta. Joskus hyvää ja joskus huonoa. Sehän on kaikkien kannalta hieno juttu. Läsnäolijat havaitsevat ja huomioivat asian eikä kenenkään tarvitse kysellä tai ottaa puheeksi, mahdollisesti hieman ikävää, asiaa.

Mulle kyllä yksi lysti olisiko mulla lippis päässä tai joku karvareuhka jos vaan pääsee noinkin kauniin naisen kanssa syömään. Jotain hyvää siinä Prossa varmaan oli kun nainen ei tuosta repinyt pelihamettaan 😀

KL

Jamasa kirjoitti: (4.2.2013 16:43:55)
    Mulle kyllä yksi lysti olisiko mulla lippis päässä tai joku karvareuhka jos vaan pääsee noinkin kauniin naisen kanssa syömään. Jotain hyvää siinä Prossa varmaan oli kun nainen ei tuosta repinyt pelihamettaan 😀

Eihän todellinen lady lähde seuralaistaan ojentamaan ravintolassa, hän tekee sen vasta kahden kesken 😉

k.

Hmmm…

Miksi tämä pitää rajoittaa sisätilohin?

Lippalakki pois päästä! Vain Hankkija käy:-). Sekään ei sisätiloissa.

Jo useamman vuoden olen seurannut, kun kasvassa määrin miehet liikkuvat klubeilla ja muualla lippalakki päässä. Erittäin huono tapa, joka on jo levinnyt kaupunkeskuksien tasokkaiden ravintoloiden asiakkaiden keskuuteen. Useimmat näistä ääliöistä liikkuvat tunnettujen golftuotteiden logoilla varustetuissa lippalakeissa, joten ei ole epäselvää ketä pölvästit ovat. Ne ovat golfaajia. Takavuosina näin Espanjassa, kun suomalainen, itseää huippuvalmentajana pitävä PRO istui kauniin ladyn kanssa syömässä tasokkaalla golfklubilla
    lippalakki päässä. Varsinainen tollo!

Kun uusia golfaania ’koulutetaan’ klubien kursseilla tulisi myös opettaa hyviä käytöstapoja.
    Klubiravintoloihin tulisi saada sääntö, että ei tarjoilla lippalakkipäisille tolloille.

Ei se mikään Tollo ollut, vaan ns. lyhyen uran omaava ’ammattilainen’ niinkun toisessa ketjussa opimme.

Siiksi ne saa maksun siitä että pitäävät sponsorin lippistä, että ne on ammattilaisia ja niillä on lyhyt ura.

Tuolla samalla perusteella Nokian ingengöörienkin pitäisi istua toimistolla Lumia lippis päässä. Nekin on ammattialisia ja useilla on ollut nykyisin valitettavan lyhyt ura.

Jotain hyvää siinä Prossa varmaan oli kun nainen ei tuosta repinyt pelihamettaan 😀

Joku voisi tuon ajatella toisinkin päin. Esimerkiksi minä.

Ei tarvitse lakkipäisiä tolloja pällistellä kun laittaa klubitalon seinälle seuraavan viestin: ’Ystävällisesti pyydämme pitämään lakkkinne päässä mikäli Teillä on syöpäläisiä kuten luteita, täitä, syyhypunkkeja, kirppuja tai muuten vaan öklöttävän huono hygienia!’

Henkka kirjoitti: (4.2.2013 18:27:04)

Jotain hyvää siinä Prossa varmaan oli kun nainen ei tuosta repinyt pelihamettaan 😀

Joku voisi tuon ajatella toisinkin päin. Esimerkiksi minä.

Laittanut hametta takaisin päälle vai 😀

Koska golf kentille on kehitetty kenkien puhdistusharjoja, mailapesureita ja pallopesureita . Kentille voitaisiin hankkia hatun nostolaite tai ilmaisin kun hattupäässä kulkee laitteen ohi, aivan niin kuin lentokentillä äänimerkki ilmaisee metalliesineen. Tai palkata ’Hat Master’ jonka tehtävänä olisi valvoa hatun käyttöä clubi tiloissa. Lisäksi ’Master of Hygiene’ olisi myös tarpeellinen, hänen tehtävänään olisi valvoa että hikisena ja haisevana ei saisi tulla kierroksen jälkeen clubi ravintolaan. Ja kun Hat Masterin kehoituksesta hattu on poistettun niin Master of Hygiene sitten tarkastaa että hikiset hiukset on siististi kammattu ja että pukuhuoneessa on käyty vaihtamassa puhtaat kalsarit.

johto kirjoitti: (4.2.2013 20:19:03)
    Koska golf kentille on kehitetty kenkien puhdistusharjoja, mailapesureita ja pallopesureita . Kentille voitaisiin hankkia hatun nostolaite tai ilmaisin kun hattupäässä kulkee laitteen ohi, aivan niin kuin lentokentillä äänimerkki ilmaisee metalliesineen. Tai palkata ’Hat Master’ jonka tehtävänä olisi valvoa hatun käyttöä clubi tiloissa. Lisäksi ’Master of Hygiene’ olisi myös tarpeellinen, hänen tehtävänään olisi valvoa että hikisena ja haisevana ei saisi tulla kierroksen jälkeen clubi ravintolaan. Ja kun Hat Masterin kehoituksesta hattu on poistettun niin Master of Hygiene sitten tarkastaa että hikiset hiukset on siististi kammattu ja että pukuhuoneessa on käyty vaihtamassa puhtaat kalsarit.

Eiks kuitenkin se riittäis että kääntää ne toisinpäin.

Keltainen taakse ja ruskee eteen..

Miten sitten klubin terassilla, eikös päähine (lippis, hattu, pipo) sielläkin pitäisi jouhevasti ottaa pois päästä?

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 618)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #421511 kohteessaLippalakki pois päästä sisätiloissa!

Etusivu Foorumit Yleistä Lippalakki pois päästä sisätiloissa!