Aihe: Lätäkkö (leikatussa) raffissa, pallo siinä lähellä ja lyödä pitäis vaikka … - Golfpiste.com

6.12.–13.12. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[5][6]
KilpailuaSuomalaista

Lätäkkö (leikatussa) raffissa, pallo siinä lähellä ja lyödä pitäis vaikka …

Etusivu Foorumit Säännöt Lätäkkö (leikatussa) raffissa, pallo siinä lähellä ja lyödä pitäis vaikka …

Esillä 25 viestiä, 26 - 50 (kaikkiaan 100)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • ts

    MREX kirjoitti: (12.8.2010 22:18:47)

    KL kirjoitti: (12.8.2010 22:06:39)

    MREX kirjoitti: (12.8.2010 21:53:00)

    tiikeri metsä kirjoitti: (12.8.2010 9:57:35)
    -Pallo selkeästi sellaisessa paikassa, ettei sitä sieltä voi pelata.
    -Bunkkeri kokonaan täynnä vettä.

    Miten tilanne sitten Ulliksen mainitsemasta väylälle tulvivasta vesiesteestä. Muuttuuko silloin väylä vesiesteeksi, eikä silloin vapauta tilapäisen veden perusteella ?
    Muistaakseni Piltz löi joskus Espoossa väylältä jalat vedessä vai oliko vain unta ?

    Vesiesteiden rajat eivät vaihda paikkaansa veden määrän mukaan, joten vesiesteen rajojen yli tulviva vesi on tilapäistä vettä. Aika järkeenkäypää, eikös?

    Esteeksi merkitsemätön kuiva oja muuttuu vesiesteeksi ojan täyttyessä vedellä.

    Väylän puolelta vesiesteeksi merkitty oja päättyy ojan toiselle reunalle vaikka siellä ei olisi merkkejä ja ojan yli lyöty pallo kadotessaan on lost ball. Järkeenkäypää ?

    Ikävä kyllä vesiesteen reuna siirtyy veden mukana.

    Sorry nyt MREX, mutta valitettavasti joudun jälleen kerran:

    Mistä näitä oikeen sikiää?

    MREX kirjoitti: (12.8.2010 22:18:47)

    KL kirjoitti: (12.8.2010 22:06:39)

    MREX kirjoitti: (12.8.2010 21:53:00)

    tiikeri metsä kirjoitti: (12.8.2010 9:57:35)
    -Pallo selkeästi sellaisessa paikassa, ettei sitä sieltä voi pelata.
    -Bunkkeri kokonaan täynnä vettä.

    Miten tilanne sitten Ulliksen mainitsemasta väylälle tulvivasta vesiesteestä. Muuttuuko silloin väylä vesiesteeksi, eikä silloin vapauta tilapäisen veden perusteella ?
    Muistaakseni Piltz löi joskus Espoossa väylältä jalat vedessä vai oliko vain unta ?

    Vesiesteiden rajat eivät vaihda paikkaansa veden määrän mukaan, joten vesiesteen rajojen yli tulviva vesi on tilapäistä vettä. Aika järkeenkäypää, eikös?

    Esteeksi merkitsemätön kuiva oja muuttuu vesiesteeksi ojan täyttyessä vedellä.

    Väylän puolelta vesiesteeksi merkitty oja päättyy ojan toiselle reunalle vaikka siellä ei olisi merkkejä ja ojan yli lyöty pallo kadotessaan on lost ball. Järkeenkäypää ?

    Ikävä kyllä vesiesteen reuna siirtyy veden mukana.

    ***

    Pitäisikö tämä tulkita niin, että vesiesteitä voi taivaalta tipahdella kentälle? Se on toki järkeenkäypää, että vesiesteet täyttyvät kun hanat ylhäältä ovat auki.

    Kuiva oja? Kuinka syvä sen pitää olla ollakseen kaikille pelaajille tasapuolinen esim. kisoissa? Lähtöaika voi olla aamulla ja aurinko paistaa, ojat kuivat. Iltapäivällä viimeiset lähtijät ihmettelevät veden täyttämiä pikku ojia arpoen miten tästä edetään.

    ts kirjoitti: (12.8.2010 22:28:27)

    MREX kirjoitti: (12.8.2010 22:18:47)

    KL kirjoitti: (12.8.2010 22:06:39)

    MREX kirjoitti: (12.8.2010 21:53:00)

    tiikeri metsä kirjoitti: (12.8.2010 9:57:35)
    -Pallo selkeästi sellaisessa paikassa, ettei sitä sieltä voi pelata.
    -Bunkkeri kokonaan täynnä vettä.

    Miten tilanne sitten Ulliksen mainitsemasta väylälle tulvivasta vesiesteestä. Muuttuuko silloin väylä vesiesteeksi, eikä silloin vapauta tilapäisen veden perusteella ?
    Muistaakseni Piltz löi joskus Espoossa väylältä jalat vedessä vai oliko vain unta ?

    Vesiesteiden rajat eivät vaihda paikkaansa veden määrän mukaan, joten vesiesteen rajojen yli tulviva vesi on tilapäistä vettä. Aika järkeenkäypää, eikös?

    Esteeksi merkitsemätön kuiva oja muuttuu vesiesteeksi ojan täyttyessä vedellä.

    Väylän puolelta vesiesteeksi merkitty oja päättyy ojan toiselle reunalle vaikka siellä ei olisi merkkejä ja ojan yli lyöty pallo kadotessaan on lost ball. Järkeenkäypää ?

    Ikävä kyllä vesiesteen reuna siirtyy veden mukana.

    Sorry nyt MREX, mutta valitettavasti joudun jälleen kerran:

    Mistä näitä oikeen sikiää?

    Pääosin tuolta kuvallisesta aivojenpesukoneesta kilpailuista toureilla. Näissä on yleensä kyse järjestäjän tai kilpailujohdon virheistä. Joissain tapauksissa on ollut väärin merkittyjä vesiesteitä ja niitä on tuomari tulkinnut. Veden tulviessa vesiesteen ulkopuolelle, tulisi kilpailu keskeyttää, jos ei kesk, niin pallo esteessä.

    Kummallinen helmi ts:lle. Kun paikallissääntö tourilla kieltää griinillä muun mailan kuin putterin käytön, saa pelaaja asettaa pallon lähimpään vapauttavaan paikkaan griinin ulkopuolelle vaikka jalat olisivat griinillä.

    En tiedä koskeeko samat säännöt meitä amatöörejä.

    Jos me tunnettais, antaisin sulle ystävän neuvon, nyt joudun tyytymään vain neuvoon. Ja se kuuluu: sä olet hävinnyt tämän erän 0-6, suosittelen luovuttamista. Sun vene on sen verran pahasti lepikossa – monessakin suhteessa, että nää pojat tulee naulaamaan sut ilman ponnistuksia.

    J-P Salakari

    PS. ts, mistä näitä… 😉

    PPS. Joku muu hoitakoon tuon kansanvalistustyön

    ts

    MREX kirjoitti: (12.8.2010 22:18:47)
    [

    Esteeksi merkitsemätön kuiva oja muuttuu vesiesteeksi ojan täyttyessä vedellä.

    Väylän puolelta vesiesteeksi merkitty oja päättyy ojan toiselle reunalle vaikka siellä ei olisi merkkejä ja ojan yli lyöty pallo kadotessaan on lost ball. Järkeenkäypää ?

    Ikävä kyllä vesiesteen reuna siirtyy veden mukana.

    väärin, oikein, väärin.

    Ja oikeesti, vaikka vähän värikästä ilmaisua käytänkin, niin älkää hemmetissä lopettako näiden uskomusten esiintuomista. Itse ainakin koen tuossa kirjoittajat uhreina, en syyllisinä ja täällä on aatu monet aisat väännettyä ihmisten tietoisuuteen. Tai ainakin suurimman osan, osahan ei usko vaikka miten kertoisi 🙂

    Toisekseen toi lause on niin hemmetin mukava kirjottaa 😀

    J-PS kirjoitti: (12.8.2010 23:05:01)
    Jos me tunnettais, antaisin sulle ystävän neuvon, nyt joudun tyytymään vain neuvoon. Ja se kuuluu: sä olet hävinnyt tämän erän 0-6, suosittelen luovuttamista. Sun vene on sen verran pahasti lepikossa – monessakin suhteessa, että nää pojat tulee naulaamaan sut ilman ponnistuksia.

    J-P Salakari

    PS. ts, mistä näitä… 😉

    PPS. Joku muu hoitakoon tuon kansanvalistustyön

    USGA
    Water Hazard
    A ’water hazard’ is any sea, lake, pond, river, ditch, surface drainage ditch or other open water course (whether or not containing water) and anything of a similar nature on the course . All ground and water within the margin of a water hazard are part of the water hazard.

    Saisko tällä edes yhden pallon vikassa gamessa. Joku hymiö tässä.

    KL

    Okei, okei, minä uhraudun….

    Siis, vesiesteen määritelmä:

    ***
    Vesieste (Water Hazard)
    ”Vesieste” on meri, järvi, lammikko, joki, oja tai muu avoin vesialue
    (riippumatta siitä, onko siinä vettä) sekä muut vastaavat alueet kentällä.
    Kaikki maa ja vesi, mikä on vesiesteen rajojen sisäpuolella, on
    osa vesiestettä. Kun vesieste on rajattu paaluin, ovat paalut vesiesteen
    rajojen sisäpuolella ja rajaviiva kulkee maassa paalujen kenttää
    kauimpana olevan ulkopuolisen reunan mukaan
    . Jos käytetään sekä
    paaluja että merkkiviivoja, paalut osoittavat esteen sijainnin] ja luonteen
    sekä viivat määrittelevät esteen rajan. Kun vesiesteen raja määritetään
    viivalla, niin itse viiva on vesiesteessä. Vesiesteen raja kulkee pystysuunnassa
    alaspäin ja ylöspäin.
    ***

    Noista lihavoiduista kohdista päätellen pelaajan ei tarvitse päätään kauheasti vaivata sellaisessa tapauksessa, jossa vesieste on paaluin merkitty ja vesi tulvii esteen ulkopuolelle. Tuo määritelmä siis yksiselitteisesti sanoo, että paalujen sisäpuolella oleva alue on sitä vesiestettä ja niiden ulkopuolella oleva alue taasen EI ole vesiestettä.

    Tähän kun lisätään tilapäisen veden määritelmästä kohta, jossa sanotaan:

    ***”Tilapäistä vettä” on jokainen kentällä oleva väliaikainen veden kerääntymä,
    joka on näkyvissä pelaajan asetuttua lyöntiasentoon tai jo ennen
    sitä. Tilapäistä vettä ei voi olla vesiesteessä.***

    ollaan jo asian ytimessä, eli vesiestepaalujen ’ulkopuolella’ (eli pelialueen puolella) oleva mahdollinen vesi on määritelmän mukaan tilapäistä vettä eikä osa vesiestettä.

    Vesiesteen määritelmässä ei myöskään sanota mitään siitä, että esteen rajat olisivat riippuvaiset veden määrästä esteessä. Päinvastoin, se sanoo, ettei vesiesteessä tarvitse olla lainkaan vettä ja silti kyseessä on vesieste.

    MREX kirjoitti: (12.8.2010 23:30:24)
    USGA
    Water Hazard
    A ’water hazard’ is any sea, lake, pond, river, ditch, surface drainage ditch or other open water course (whether or not containing water) and anything of a similar nature on the course . All ground and water within the margin of a water hazard are part of the water hazard.

    Saisko tällä edes yhden pallon vikassa gamessa. Joku hymiö tässä.

    Ei tuolla kovin montaa palloa saa, varsinkin kun sä just aiemmin väitit ihan päinvastaista, vertaapa vaikka tuohon lihavoituun pätkään tuossa ylhäällä:
    Esteeksi merkitsemätön kuiva oja muuttuu vesiesteeksi ojan täyttyessä vedellä.
    Väylän puolelta vesiesteeksi merkitty oja päättyy ojan toiselle reunalle vaikka siellä ei olisi merkkejä ja ojan yli lyöty pallo kadotessaan on lost ball. Järkeenkäypää ?
    Ikävä kyllä vesiesteen reuna siirtyy veden mukana.

    J-P Salakari

    MREX kirjoitti: (12.8.2010 23:30:24)

    J-PS kirjoitti: (12.8.2010 23:05:01)
    Jos me tunnettais, antaisin sulle ystävän neuvon, nyt joudun tyytymään vain neuvoon. Ja se kuuluu: sä olet hävinnyt tämän erän 0-6, suosittelen luovuttamista. Sun vene on sen verran pahasti lepikossa – monessakin suhteessa, että nää pojat tulee naulaamaan sut ilman ponnistuksia.

    J-P Salakari

    PS. ts, mistä näitä… 😉

    PPS. Joku muu hoitakoon tuon kansanvalistustyön

    USGA
    Water Hazard
    A ’water hazard’ is any sea, lake, pond, river, ditch, surface drainage ditch or other open water course (whether or not containing water) and anything of a similar nature on the course . All ground and water within the margin of a water hazard are part of the water hazard.

    Saisko tällä edes yhden pallon vikassa gamessa. Joku hymiö tässä.

    ***

    Sais: casual water på engelska.

    Kausi jatkuu ja pitkälle syksyä harjoituskierroksia/kisoja riittää. Mikä neuvoksi, kun avauspaikoilla esim. punaisilla on vettä mutta keltaiset ovat kuivat? Ja samassa kisassa ollaan.

    Ulla Heikkinen kirjoitti: (13.8.2010 0:39:23)
    Kausi jatkuu ja pitkälle syksyä harjoituskierroksia/kisoja riittää. Mikä neuvoksi, kun avauspaikoilla esim. punaisilla on vettä mutta keltaiset ovat kuivat? Ja samassa kisassa ollaan.

    ***

    Täsmennetään sen verran, että vesi tirskuu kengän alta kun astuu avauspaikalle. Lätäkkö siinä vieressä …

    Myönnettäköön, että kompa voisi olla kyseessä. Kun puhutaan tilapäisestä vedestä niin korvat hörölle sanoista este, viheriö ja avauspaikka.

    KL

    Ulla Heikkinen kirjoitti: (13.8.2010 1:20:54)

    Ulla Heikkinen kirjoitti: (13.8.2010 0:39:23)
    Kausi jatkuu ja pitkälle syksyä harjoituskierroksia/kisoja riittää. Mikä neuvoksi, kun avauspaikoilla esim. punaisilla on vettä mutta keltaiset ovat kuivat? Ja samassa kisassa ollaan.

    ***

    Täsmennetään sen verran, että vesi tirskuu kengän alta kun astuu avauspaikalle. Lätäkkö siinä vieressä …

    Myönnettäköön, että kompa voisi olla kyseessä. Kun puhutaan tilapäisestä vedestä niin korvat hörölle sanoista este, viheriö ja avauspaikka.

    Eipä tuossa mitään kompaa ole löydettävissä. Aiemmista viesteistä on jo käynyt ilmi, että tilapäistä vettä voi olla kentän kaikissa muissa osissa paitsi vesiesteessä ja että kaikista noista paikoista saa rangaistuksetta vapautua paikkaan, jossa tilapäinen vesi ei enää häiritse pelaajaa (pl. nuo aiemmin mainitut 2 poikkeusta).

    Tilapäinen vesi tiiauspaikalla ei siis ole poikkeus, mutta siellä pelaajan mahdollisuuksia rajoittaa tiiausalueen koko, joka siis on toimikunnan määrittämä. Jos koko käytettävissä oleva tiiausalue on tilapäisen veden vallassa, on toimikunnan syytä ryhtyä pikaisiin toimenpiteisiin kuivemman tiiausalueen löytämiseksi, jos se suinkin on mahdollista. Pelaajan on kuitenkin aina noudatettava sääntöjä ja tiiattava pallonsa vaikka lätäkköön, jos muu ei ole mahdollista.

    KL kirjoitti: (13.8.2010 8:44:01)

    Ulla Heikkinen kirjoitti: (13.8.2010 1:20:54)

    Ulla Heikkinen kirjoitti: (13.8.2010 0:39:23)
    Kausi jatkuu ja pitkälle syksyä harjoituskierroksia/kisoja riittää. Mikä neuvoksi, kun avauspaikoilla esim. punaisilla on vettä mutta keltaiset ovat kuivat? Ja samassa kisassa ollaan.

    ***

    Täsmennetään sen verran, että vesi tirskuu kengän alta kun astuu avauspaikalle. Lätäkkö siinä vieressä …

    Myönnettäköön, että kompa voisi olla kyseessä. Kun puhutaan tilapäisestä vedestä niin korvat hörölle sanoista este, viheriö ja avauspaikka.

    Eipä tuossa mitään kompaa ole löydettävissä. Aiemmista viesteistä on jo käynyt ilmi, että tilapäistä vettä voi olla kentän kaikissa muissa osissa paitsi vesiesteessä ja että kaikista noista paikoista saa rangaistuksetta vapautua paikkaan, jossa tilapäinen vesi ei enää häiritse pelaajaa (pl. nuo aiemmin mainitut 2 poikkeusta).

    Tilapäinen vesi tiiauspaikalla ei siis ole poikkeus, mutta siellä pelaajan mahdollisuuksia rajoittaa tiiausalueen koko, joka siis on toimikunnan määrittämä. Jos koko käytettävissä oleva tiiausalue on tilapäisen veden vallassa, on toimikunnan syytä ryhtyä pikaisiin toimenpiteisiin kuivemman tiiausalueen löytämiseksi, jos se suinkin on mahdollista. Pelaajan on kuitenkin aina noudatettava sääntöjä ja tiiattava pallonsa vaikka lätäkköön, jos muu ei ole mahdollista.

    Sääntöjen mukaan pelaaja voi poistaa vettä tiiauspaikalta ennen ensimmäistä lyöntiään tiiltä, rakentaa esim. hiekasta tai mullasta tiin niin että se nousee veden pinnan yläpuolelle, tai vaatia kilpailutoimikuntaa ryhtymään toimenpiteisiin. Kilpailutoimikunta voi siirtää lyöntipaikan tai keskeyttää kilpailun siihen asti että tilanne korjautuu, tai jopa mitätöidä koko kierroksen. Toki lätäkköönkin saa tiiata.

    Mikäli pelaaja joutuu / jää tiillä lätäkköön palloa lyötyään, voidaan toimia säännön 25-1b mukaisesti.

    Ulla Heikkinen kirjoitti: (13.8.2010 1:20:54)

    Ulla Heikkinen kirjoitti: (13.8.2010 0:39:23)
    Kausi jatkuu ja pitkälle syksyä harjoituskierroksia/kisoja riittää. Mikä neuvoksi, kun avauspaikoilla esim. punaisilla on vettä mutta keltaiset ovat kuivat? Ja samassa kisassa ollaan.

    ***

    Täsmennetään sen verran, että vesi tirskuu kengän alta kun astuu avauspaikalle. Lätäkkö siinä vieressä …

    Myönnettäköön, että kompa voisi olla kyseessä. Kun puhutaan tilapäisestä vedestä niin korvat hörölle sanoista este, viheriö ja avauspaikka.

    Jos pallo ei ole pelissa, niin tilapäistä vettä ei voi olla, eli tiiauspaikalla ei ole tilapäistä vettä ennen kuin pelaaja on lyönyt lyönnin tiiltä…
    Muuten tuo vieraspelaajan edellinen vieti on täyttä asiaa…

    BayStream kirjoitti: (13.8.2010 10:52:35)

    Ulla Heikkinen kirjoitti: (13.8.2010 1:20:54)

    Ulla Heikkinen kirjoitti: (13.8.2010 0:39:23)
    Kausi jatkuu ja pitkälle syksyä harjoituskierroksia/kisoja riittää. Mikä neuvoksi, kun avauspaikoilla esim. punaisilla on vettä mutta keltaiset ovat kuivat? Ja samassa kisassa ollaan.

    ***

    Täsmennetään sen verran, että vesi tirskuu kengän alta kun astuu avauspaikalle. Lätäkkö siinä vieressä …

    Myönnettäköön, että kompa voisi olla kyseessä. Kun puhutaan tilapäisestä vedestä niin korvat hörölle sanoista este, viheriö ja avauspaikka.

    Jos pallo ei ole pelissa, niin tilapäistä vettä ei voi olla, eli tiiauspaikalla ei ole tilapäistä vettä ennen kuin pelaaja on lyönyt lyönnin tiiltä…
    Muuten tuo vieraspelaajan edellinen vieti on täyttä asiaa…

    Tiillä voi olla tilapäistä vettä, mutta ennen avausta sääntö 25-1b ei sovellu, koska pallo ei ole pelissä.

    25-1b/4 Casual Water Covering Teeing Ground

    Q. After several groups have played a particular hole, a player arrives at the teeing ground of that hole and the teeing ground has become completely covered with casual water. What is the procedure?

    A. Even though the players may remove water from the teeing ground (Rule 13-2), the matter should be brought to the attention of the Committee. Rule 25-1 is not applicable since the player’s ball is not in play — see Definition of ’Ball in Play.’

    In match play, the Committee may relocate the teeing ground.

    In stroke play, if the conditions are such that removal of the casual water might be possible, the Committee should suspend play and attempt to remove the casual water. If the removal of the casual water is impossible, the Committee may (1) suspend play until the teeing ground is playable or cancel the round (Rule 33-2d) or (2) relocate the teeing ground if this could be done without giving any competitor an undue advantage or disadvantage.

    Hole Surrounded by Casual Water — See 33-2d/2.

    BayStream kirjoitti: (13.8.2010 10:52:35)

    Ulla Heikkinen kirjoitti: (13.8.2010 1:20:54)

    Ulla Heikkinen kirjoitti: (13.8.2010 0:39:23)
    Kausi jatkuu ja pitkälle syksyä harjoituskierroksia/kisoja riittää. Mikä neuvoksi, kun avauspaikoilla esim. punaisilla on vettä mutta keltaiset ovat kuivat? Ja samassa kisassa ollaan.

    ***

    Täsmennetään sen verran, että vesi tirskuu kengän alta kun astuu avauspaikalle. Lätäkkö siinä vieressä …

    Myönnettäköön, että kompa voisi olla kyseessä. Kun puhutaan tilapäisestä vedestä niin korvat hörölle sanoista este, viheriö ja avauspaikka.

    Jos pallo ei ole pelissa, niin tilapäistä vettä ei voi olla, eli tiiauspaikalla ei ole tilapäistä vettä ennen kuin pelaaja on lyönyt lyönnin tiiltä…
    Muuten tuo vieraspelaajan edellinen vieti on täyttä asiaa…

    Tiillä voi olla tilapäistä vettä, mutta ennen avausta sääntö 25-1b ei sovellu, koska pallo ei ole pelissä.

    25-1b/4 Casual Water Covering Teeing Ground

    Q. After several groups have played a particular hole, a player arrives at the teeing ground of that hole and the teeing ground has become completely covered with casual water. What is the procedure?

    A. Even though the players may remove water from the teeing ground (Rule 13-2), the matter should be brought to the attention of the Committee. Rule 25-1 is not applicable since the player’s ball is not in play — see Definition of ’Ball in Play.’

    In match play, the Committee may relocate the teeing ground.

    In stroke play, if the conditions are such that removal of the casual water might be possible, the Committee should suspend play and attempt to remove the casual water. If the removal of the casual water is impossible, the Committee may (1) suspend play until the teeing ground is playable or cancel the round (Rule 33-2d) or (2) relocate the teeing ground if this could be done without giving any competitor an undue advantage or disadvantage.

    Hole Surrounded by Casual Water — See 33-2d/2.

    KL kirjoitti: (12.8.2010 23:44:07)
    Okei, okei, minä uhraudun….

    Siis, vesiesteen määritelmä:

    ***
    Kun vesieste on rajattu paaluin, ovat paalut vesiesteen
    rajojen sisäpuolella ja rajaviiva kulkee maassa paalujen kenttää
    kauimpana olevan ulkopuolisen reunan mukaan
    . …***

    Hetkinen…

    Paalut ovat esteen rajojen sisäpuolella.
    – tää on ihan selvä, tikut on esteessä.

    Tästä jälkimmäisestä tarkennuksesta on tajuu mitään: ’Rajaviiva kulkee maassa paalujen kenttää kauimpana olevan ulkopuolisen reunan mukaan.’

    – missä on kenttää kauimpana oleva ulkopuolinen paalun reuna?

    Ollanko esteessä, jos pallo nojaa paaluun kentän puolella – entäs jos paalu on kallellaan kentälle päin?

    Pallo on esteessä, jos se kosketta esteen rajaa. Paaluun nojaava pallo on esteessä.

    tiikeri metsä kirjoitti: (13.8.2010 13:21:51)
    Pallo on esteessä, jos se kosketta esteen rajaa. Paaluun nojaava pallo on esteessä.

    Sanoisin, että aina ei näin ole, mutta pääsääntönä voinee noudattaa kaikissa tilanteissa.

    ts

    Pekka Pelimies kirjoitti: (13.8.2010 14:51:35)

    tiikeri metsä kirjoitti: (13.8.2010 13:21:51)
    Pallo on esteessä, jos se kosketta esteen rajaa. Paaluun nojaava pallo on esteessä.

    Sanoisin, että aina ei näin ole, mutta pääsääntönä voinee noudattaa kaikissa tilanteissa.

    Mikähän sellainen tilanne olisi, jossa tuo ei noin menisi?

    ts kirjoitti: (13.8.2010 15:31:32)

    Pekka Pelimies kirjoitti: (13.8.2010 14:51:35)

    tiikeri metsä kirjoitti: (13.8.2010 13:21:51)
    Pallo on esteessä, jos se kosketta esteen rajaa. Paaluun nojaava pallo on esteessä.

    Sanoisin, että aina ei näin ole, mutta pääsääntönä voinee noudattaa kaikissa tilanteissa.

    Mikähän sellainen tilanne olisi, jossa tuo ei noin menisi?

    Ulospäin kallistunut / kaatunut rajaa osoittava paalu? Vesiesteen raja kulkee paalun ulkoreunaa maanpinnan tasalla ja jatkuu siitä kohtisuoraan ylös- ja alaspäin, eikä kallellaan olevan tai kaatuneen paalun kylkeä pitkin.

    ts

    vieraspelaaja kirjoitti: (13.8.2010 15:40:45)

    ts kirjoitti: (13.8.2010 15:31:32)

    Pekka Pelimies kirjoitti: (13.8.2010 14:51:35)

    tiikeri metsä kirjoitti: (13.8.2010 13:21:51)
    Pallo on esteessä, jos se kosketta esteen rajaa. Paaluun nojaava pallo on esteessä.

    Sanoisin, että aina ei näin ole, mutta pääsääntönä voinee noudattaa kaikissa tilanteissa.

    Mikähän sellainen tilanne olisi, jossa tuo ei noin menisi?

    Ulospäin kallistunut / kaatunut rajaa osoittava paalu? Vesiesteen raja kulkee paalun ulkoreunaa maanpinnan tasalla ja jatkuu siitä kohtisuoraan ylös- ja alaspäin, eikä kallellaan olevan tai kaatuneen paalun kylkeä pitkin.

    Hmm.. kieltämättä mielenkiintoinen ajatus. Silloin pallo ei koskaan olisikaan esteessä koskettaessaan paalua. Paitsi jos paalu on esteeseen päin vinossa.

    ts kirjoitti: (13.8.2010 15:51:21)

    vieraspelaaja kirjoitti: (13.8.2010 15:40:45)

    ts kirjoitti: (13.8.2010 15:31:32)

    Pekka Pelimies kirjoitti: (13.8.2010 14:51:35)

    tiikeri metsä kirjoitti: (13.8.2010 13:21:51)
    Pallo on esteessä, jos se kosketta esteen rajaa. Paaluun nojaava pallo on esteessä.

    Sanoisin, että aina ei näin ole, mutta pääsääntönä voinee noudattaa kaikissa tilanteissa.

    Mikähän sellainen tilanne olisi, jossa tuo ei noin menisi?

    Ulospäin kallistunut / kaatunut rajaa osoittava paalu? Vesiesteen raja kulkee paalun ulkoreunaa maanpinnan tasalla ja jatkuu siitä kohtisuoraan ylös- ja alaspäin, eikä kallellaan olevan tai kaatuneen paalun kylkeä pitkin.

    Hmm.. kieltämättä mielenkiintoinen ajatus. Silloin pallo ei koskaan olisikaan esteessä koskettaessaan paalua. Paitsi jos paalu on esteeseen päin vinossa.

    niin, tai jos paalu on suorassa…

    vieraspelaaja kirjoitti: (13.8.2010 16:09:58)

    ts kirjoitti: (13.8.2010 15:51:21)

    vieraspelaaja kirjoitti: (13.8.2010 15:40:45)

    ts kirjoitti: (13.8.2010 15:31:32)

    Pekka Pelimies kirjoitti: (13.8.2010 14:51:35)

    tiikeri metsä kirjoitti: (13.8.2010 13:21:51)
    Pallo on esteessä, jos se kosketta esteen rajaa. Paaluun nojaava pallo on esteessä.

    Sanoisin, että aina ei näin ole, mutta pääsääntönä voinee noudattaa kaikissa tilanteissa.

    Mikähän sellainen tilanne olisi, jossa tuo ei noin menisi?

    Ulospäin kallistunut / kaatunut rajaa osoittava paalu? Vesiesteen raja kulkee paalun ulkoreunaa maanpinnan tasalla ja jatkuu siitä kohtisuoraan ylös- ja alaspäin, eikä kallellaan olevan tai kaatuneen paalun kylkeä pitkin.

    Hmm.. kieltämättä mielenkiintoinen ajatus. Silloin pallo ei koskaan olisikaan esteessä koskettaessaan paalua. Paitsi jos paalu on esteeseen päin vinossa.

    niin, tai jos paalu on suorassa…

    Toisaalta, pallo harvemmin koskettaa tolppaa muualla kuin maanpinnan tasolla, ainakaan pysähtyneenä. Lisäksi tolppa, jota pallo koskettaa, otetaan melkein aina pois, jos se vain on nostettavissa.

    ts

    vieraspelaaja kirjoitti: (13.8.2010 16:17:39)

    Toisaalta, pallo harvemmin koskettaa tolppaa muualla kuin maanpinnan tasolla, ainakaan pysähtyneenä. Lisäksi tolppa, jota pallo koskettaa, otetaan melkein aina pois, jos se vain on nostettavissa.

    No itse asiassa se ei kosketa juuri koskaan, koska se on pallo.

Esillä 25 viestiä, 26 - 50 (kaikkiaan 100)
Vastaa aiheeseen: Lätäkkö (leikatussa) raffissa, pallo siinä lähellä ja lyödä pitäis vaikka …

Etusivu Foorumit Säännöt Lätäkkö (leikatussa) raffissa, pallo siinä lähellä ja lyödä pitäis vaikka …