23.2.–5.3. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[9][31]
KilpailuaSuomalaista

Kysymys sääntönikkareille

Etusivu Foorumit Säännöt Kysymys sääntönikkareille

Esillä 24 viestiä, 1 - 24 (kaikkiaan 24)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #182945 Ilmoita asiaton viesti

    Tänään tapahtui kierroksella seuraavaa: löin lähestymisen par-4:lla foregreenille. Hetkeä myöhemmin vaimoni humautti lähestymisen omaa palloani hipoen greenille. Mitä jos pallot olisivatkin osuneet kunnolla ja omani olisi mennyt kuppiin? Minulle eagle ja vaimon pallo forelle osumakohtaan ilman rankkuja?

    #299882 Ilmoita asiaton viesti

    sun pallo olisi siirretty samaan paikkaan missä se olikin, ja vaimosi pallo olisi jätetty siihen, mihin se jäi.

    #299883 Ilmoita asiaton viesti

    sun pallo asetetaan siihen missä se oli(tai mahdollisimman lähelle paikkaa, jossa pallo oli) ennen vaimosi pallon osumaa ja chippaat/puttaat birkun sisään…

    vaimosi jatkaa siitä mihin hänen pallonsa osuman jälkeen pysähtyy…

    #299884 Ilmoita asiaton viesti

    Elikkäs jos vaimosi pallo olisi kimmonnut sinun pallosta sisään niin se olisi ollut eagle. Toisin päin ei. Tämäkö muka tasa-arvoa 😉

    #299885 Ilmoita asiaton viesti
    Nimetön

    Muistanko säännöt oikein… jos pallot olisivat osuneet väylällä ja tämä ’mies’-pallo olisi mennyt reikään. Silloin eagle?

    #299886 Ilmoita asiaton viesti

    Ei, vaan ’mies’pallo palautetaan jälleen siihen, mistä sen ’nais’pallo klikkasi pois ja ’nais’pallo siihen, mihin se kyönnin jälkeen jäi. Ei rankkuja.

    #299887 Ilmoita asiaton viesti
    Nimetön

    Okka. Eli takaisin sääntökirjan pariin… prkl 🙂

    #299888 Ilmoita asiaton viesti
    Nimetön

    Jos molemmat pallot olisi olleet griinillä niin vaimolle olis tullut 2 rankkua.

    Tosin miehen iikeliä ei olis silloinkaan hyväksytty vaan pallo olisi siirretty takaisin. Eli miehiä sorretaan siis sittenkin, …kele!

    #299889 Ilmoita asiaton viesti

    Jos miehen pallo taasen olis ollu ihan reijän reunalla ja mies ei vielä ollut ehtinyt kävellä pallolle odottamaan 10 sekunnin kulumista kun naisen pallo klikkaa sen reikään, niin silloinhan pallo nostetaan takaisin reunalle ja silloin mies voi odotella sen 10 sekunttia jonka aikana pallo voi upota.

    Tuollainen tilanne on vaan hieman vaikea todentaa, tosin eikös ne säännöt ole pelaajan puolella tulkintatilanteissa.

    #299890 Ilmoita asiaton viesti
    Nimetön

    Luepa se sääntökirja uudelleen.

    #299891 Ilmoita asiaton viesti

    Jatketaas jossittelua kun on tälle linjalle ajauduttu: Tässä joku päivä sitten kenttämestari oli sijoittanut lipun kaltevan griinin aivan etu(=ala)reunaan. Kaverin lähestyminen lipusta puolitoista metriä vajaaksi 5 cm semiraffin puolella. Oma palloni pitkäksi mutta griinillä lipun yläpuolella noin kymmenen metriä. Mun vuoro putata ensin ja kaverin pallo melkein suoraan linjalla reiän takana. Jos olisin siitä kopsauttanut kaverin palloon niin eihän olisi tullut penttiä, eihän?

    #299892 Ilmoita asiaton viesti

    Mutta jos kaverisi oli griinin ulkopuolella niin eikö hänen lyöntivuoronsa ole ensin?

    #299893 Ilmoita asiaton viesti
    Nimetön

    Jos Partin pallo on kauenpana lipusta, niin hän lyö ensin, oli kaverin pallo missä tahansa.

    #299894 Ilmoita asiaton viesti
    Nimetön

    ei kun kaikki pallot pelataan ensin griinille ja sitten aletaan vasta mitata kuka on kauimpana.

    #299895 Ilmoita asiaton viesti

    Ei, vaan kauimpana reiästä (siis GOLF-reiästä) olevaa palloa (siis GOLF-palloa) pelataan ensin, kuten Senhor Max jo sanoi.

    Sillä ei ole merkitystä, vaikka kauimpana oleva pallo ei ole greenillä ja muut ovat. On vain vakiintunut ainakin tänne Suomeen käytäntö, että kaikki pelaavat ensin greenille.

    #299896 Ilmoita asiaton viesti

    Ei kyllä se ihan tarkastiottaen on niin, että kauempana oleva lyö ensin oli se pallo sitten greenillä tai ei. Yleensä kuitenkin pelin nopeuden kannalta pelataan ensin pallot greenille.

    Reikäpelissä tällä kuitenkin on suurempi merkitys ja siksi siinä usein pelataan tällä oikealla järjestyksellä.

    #299897 Ilmoita asiaton viesti

    No niin, sekoilin itsekin. Siis sillä ei ole merkitystä missä kauimpana oleva pallo on, se voi olla vaikka greenillä, kun muut ovat vielä ulkopuolella.

    Siis yksinkertaisesti, kauimpana reiästä olevat lyövät ensin.

    #299898 Ilmoita asiaton viesti

    Mutta entäpä vastaus? Penttiä vai ei?

    #299899 Ilmoita asiaton viesti

    Siis EI PENALTIA kenellekään. Ymmärsiväthän kaikki lukijat nyt:

    Isännän palla palautetaan paikalleen ja emäntä jatkaa siitä, mihin hänen pallonsa pysähtyi…Miten te jaksatte veivata näin simmpeliä asiaa?

    #299900 Ilmoita asiaton viesti

    Piti olla ’simppeliä’ edellisessä viestissä. Piti korjata, koska joku pulun….sija kuitenkin tarttuisi siihen.

    #299901 Ilmoita asiaton viesti

    Heitin tossa välissä toisen pulman. Alkuperäinen oli jo selvä.

    #299902 Ilmoita asiaton viesti

    Ei penalteja tostakaan…Taisi sekin tulla selväksi viestiketjua lueskellessa

    #299903 Ilmoita asiaton viesti

    Just checking.

    Laiska lukemaan sääntökirjaa.

    #299904 Ilmoita asiaton viesti

    No problemo

Esillä 24 viestiä, 1 - 24 (kaikkiaan 24)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.

Etusivu Foorumit Säännöt Kysymys sääntönikkareille