2.7.–9.7. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[13][17]
KilpailuaSuomalaista

Kunnallinen golfkenttä

Etusivu Foorumit Yleistä Kunnallinen golfkenttä

Esillä 25 viestiä, 101 - 125 (kaikkiaan 236)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Hienoa, että on paloheinä, mutta alle 360 e pääsee Uudellamaalla pelamaan, mikäli on uskominen golf.fi kenttäopasta. Oliko Porvoossa pelikausimaksu jopa niinkin alhainen kuin 200 e ja Espoon Golfseuralla golfseuralla pelikausimaksu taisi olla 350 e.

    Jäsenyyttä tai osaketta em. maksut vaativat, mutta eikös tämä paloheinän pelikausimaksu myös vaadin jäsenyyttä :-).

    Esimerkkejä pääkaupunkiseudulta.

    Kenttä, pituus (kelt.) ja viikonloppu Gf-hinnat.

    Sarfvik, 5690 metriä = 85 euroa.

    Vuosaari, 5819 metriä = 55 euroa

    Tali, 5486 metriä = 50 euroa

    Master, 5847 metriä = 65 euroa

    Paloheinä, 3306 metriä = 32 euroa

    Kyllä löfkulla taitaa viedä tossa vertailussa voiton. päivä gf 20 e ja pituutta:

    1320 9 r

    2650 18 r

    3970 27 r

    5290 38 r

    mm. hiekkaharjun 3692 m gf on viikonloppuisin 30 e.

    no isämme synttyneet 1919 raknesivat hartiapankilla omakotitalonsa m Pakilaan , Paloheioinaa, Tuomarinkylään etc Hesassa.

    Näyttää siltä , että kauhean paljon ei tarvitais ehkä vesijättömaat tai vastaavaa- niin IHmisiä löytyis hartiaopankkieriaateella ( syÖksy sie mie suojaan .- kuten ässärymentissä kunnostautunut setäni kertoi …) niin links-kenttä nousis pystyyn moneen elinkelpoiseen kuntaan .. mitäs jos pelioikeuden -osakkeen sais köyhäkin kolfari rakentamalla omaa kenttäänsä esim 500 h . RIKAS PORVARI OSTAA OMAN OSAKKEENSA RAHALLA – kauko kaukoset tekemällä multatoitä .. ???

    Ei se kenttä ehkä ihan huonoks tulis – ain löytys joku Honkarakenne lahjoittamaan demo -talon klubirakennukses .. joku yrittäjä mainostamaan väylää 9 kuten Kari j . Nyberg Consulting Nevaksen 9. .. kolohvi on hieno laji .. kenttä tarvitaan .. ja monet tekisivät osakeduninsa työllä .. saamalla pelioikeuden ..

    Hei diabeetikot olis aika tehdä VALTAKUNNAN SM-KISA ONNISTUSIKOS PERÄTI V. 2005 ?? MIE OON VIHKIINTYNYT ASSIAAN . !!

    upea kiitos löööööfkulalle . kiiiiiiiiiiiiittttttttttttttooooooooos .

    Onkohan sun lääkitys ihan kohdallaan?

    *reps*

    Mäkkärin kanssa pariin otteeseen olen saanut kunnian käydä keskusteluja ja kyllä siinä nuori poika (36 v) on ollut ihmeissään ja katsellut ylöspäin. On ihan sama puhutaanko kulttuurista, politiikasta, vai yleistiedosta, ylöspäin sai katsoa.

    Viiltävän analyysisi jäkeen voimme summata muutaman faktan:

    I Tietosi netiketistä ovat olemattomat.

    II Tietosi lääkkeistä ovat olemattomat

    III Kuvitelmat itsestäsi ovat virheellisiä.

    IV Ylivertainen älysi, joka oikeuttaa sinut arvostelemaan muita on käyneen pääsiäismämmin luomaa harhakuvitelmaa.

    🙂 Huvittava kommentti kuitenkin, kiitos siitä !

    Ymmärtääkseni Suomessa ei ole yhtään kunnallista kenttää. Kunnallisella ymmärrän kenttää, jossa kunta omistaa maapohjan ja kunnan palveluksessa olevat työntekijät toimivat kentänhoitajina ja kunnan palkkaama toiminnanjohtaja johtaa toimintaa.

    Jos kunta omistaa maapohjan ei se tee kentästä kunnallista. Ei kunta kentän maapohjan omistajana ole yhtään epävarmenpi kuin Laakkonen tai Pentti tai mikä muu tahansa omistajataho, ehkä jopa päinvastoin.

    Hyvänä ratkaisuna pitäisin kunnan edullista vuokramaata ja ry-pohjaista kerhoa. Mitään liittymismaksua ei perittäisi ( jos perittäisiin, niin se palautettaisiin erotessa), vaan jäsenyys arvottaisiin, jäsen- ja kenttämaksut olisivat samat kaikilla, jäsenyyttä ei voisi säilyttää pelaamatta (poikkeuksena sairaus tms), jäsenyyttä ei voisi vuokrata toiselle, asuminen paikkakunnalla voisi olla yksi kriteereistä jne.

    Kuin vyön alle löisit. Ei työtä tekevä voi aamutuimaan vastata.

    Kukapa on väittänyt kunnan tuottavan palveluita halvemmalla?

    Kunta voi tarjota niitä ilman voiton maksimoimista, siis halvemmalla. p&p – tietysti omakustannushintaan.

    Itse tuotannossa on kunnissakin jo aikapäiviä kerätty löysät pois; suojatyöpaikkaluonne on muutamaa reliikkiä lukuunottamatta mennyttä aikaa ( tietysti ’suojatyöpaikka on kunnalle kannattavaakin, saattaa säästyä muita kuluja).

    Jätit myös huomiotta muuten hyvin esiintulleen lajiin houkuttelemisen.

    Nimetön

    Kunnallinen golfkenttä olisi aivan varmasti mahdollinen toteuttaa siten, että siellä pelaaminen olisi huomattavasti edullisempaa kuin nykyisillä ’sijoittajien’ kentillä, joissa liikeideana on tuottaa ensisijaisesti omistajilleen rahaa ja sijoituksille korkoa. Tästä syystä hinnat ovat korkeat ja pysyvät sellaisina. Kysymyksessä on business, jolla on tuotto-odotus!

    Jos olisi kunnallinen kenttä, niin sen ensisijainen tarkoitus ei olisi tuottaa isoja voittoja, vaan palvella kuntalaisia siten, että koko toimintaa voitaisiin rahoittaa saaduilla tuloilla.

    Miksi kunnalliset golfkentät toimivat vaikkapa ruotsissa tai skotlannissa? Ymmärtääkseni siellä golfkentät pyörivät hyvin ja koko toimintaa pyöritetään sillä kassavirralla, joka virtaa sisään. Kuntalaiset eivät siis joudu maksumiehiksi eikä veroäyriä tarvitse korottaa. Kentän rakentaminen maksaa, mutta nämä investoinnit voidaan kuollettaa vaikkapa 15-25 vuodessa.

    Miksi ruotsin tai skotlannin kaltaiset kunnalliset golfkenttä ratkaisut eivät voisi toimia myös suomessa? Kuka vääntää minulle perustelut rautalangasta, kun en muuten tajua.

    Ei ihan niin simppeliä ole. Minä ja vaimo olemme tulleet ykkösvaihtoehdon kautta golffaamaan. Mutta kakkonen ja kolmonen eivät ole toteutuneet.

    Kaukoina on sahattu vuosikausia. Jos rinnastat TeeOffin pelioikeuteen, sitten ote on löystynyt. Tosin itse toivoisin TeeOffilta 70 kierroksen korttia, ei 30 kierroksen. (Tiedän, että toisen kortin saa ostaa).

    Jos miettii keskiluokkaista ja velatonta taloutta, ei golf-osakkeen osto varmastikaan pahin riski olisi. Ei vaan maistu.

    Mielestäni hyvä kysymys liitolle tai kentille, mikseivät meidän taloutemme kaltaiset (riippumattomat ja golfia kuluttavat) ihmiset osta osaketta?

    Oman nimimerkkini olen valinnut paitsi eräistä kirjainyhdistelmistä, myös professori VTT Veli Merikosken aikoinaan nuorta miestä sydäntä sykähdyttäneestä ja syvästi demokratian olemusta ymmärtävästä lausahduksesta: ’Liikkuva äänestäjä on demokratian ritari.’ Ei sen liikkuvan välttämättä tarvitse yhdessä vaalissa edes syvästi ajatella. Ajatellaan silti ennen kuin tehdään.

    Tämä on pelkästään minun henkilökohtainen mileipiteeni. Olen sahannut aikoinaan kenttää muovigreeniestä lähtien ja kokenut myös ne väyläprofiilien ynnä isäntien muutokset. Kaikki kunnia viime kauden parannuksille, viime kesänä en pelannut yhtään kierrosta ihan henkilökohtaisesti loukkaavista syistä.

    Vastauksen kysymykseesi saat tietysti Golf-liiton kenttäoppaasta. Suhteellisen lyhyen matkan pässä on kenttiä, joilla samalla rahalla pelaat oikeasti 18 r/par 72.

    Kysyt mikä olisi mielestäni oikea gf-paloheinässä. Itse maksaisin n. 20 e/18 r. Silloin minun mittapuillani laatu/hinta olisi ok. Mutta se on vain yksi näkemys. Erotuksella ostaa muutaman litran bensaa ja soittaa pari puhelua toiselle kentälle.

    Edelleenkin toivon, että PHG oy saisi havittelemansa joutomaat aktiiviseen liikuntakäyttöön. Tuskin semmoista viisautta Helsingin virkamiehistä, puhumattakaan meidän äänestämistämme luottamusmiehistä löytyy. Vain pelkuruutta ison osan (äänestäjien) edessä.

    Itselläni oli kunnia kiertää Vuosaaressa viime syksyn lopulla Mäkkärin vuosijuhlien lämmittäjäiset. Satuin kertaalleen Nurmijärvellä kesällä A+B risteyksessä jäljessä tulevan mäkkärin seurueen (poika?) jalkoihin. Kun nyt tuli huolehdittua emäntäpuolen ehtimisestä sisääntuloon, ei ehtinyt viritellä näitä golfpisteeseen liittyviä juttuja mutkien kautta, mitä nyt normaalia hyvää päivää kirvesvartta turinaa.

    Ikonihan Mäkkäri on, kun nyt hänellä sattuu olemaan ihan oikeaa historiaa golfkenttien synnyttämiseen (kenellä muulla?), olen Henkan kanssa samaa mieltä, että pikkuisen pitäisi miettiä mitä kirjoittaa.

    Jos tästä epämääräisestä yhteisöstä sikiää jotain organisoitua, mäkkärin karismalla sitä voisi johdatella.

    Itse en usko, että oma ikä ja tasoitus kohtaavat, tuosta mäkkärin perkeleestä ei voi olla varma.

    Jos siis ymmärsin oikein niin kuvaamani malli ei sovellu teille koska haluatte pelata paljon eri kenttiä. Olet aivan oikeassa siinä, että mallini ei tätä tue. Analysoidaanpa miten sitä voisi tukea.

    Pitäisi olla vuokrapelioikeus, jota voi käyttää monella kentällä. Tämä voi syntyä

    a) kenttäyhtiöitä ketjuttamalla suuremmiksi kokonaisuuksiksi

    b) löyhemmällä yhteistyöllä jnokinlaisella vaihtosetelillä tai muulla parituspalvelulla (tule sinä minun kentälleni niin minä tulen sinun kentällesi); ajtuksenahan tässä on se, että kun pelaat sitä toista kenttää et ole samaan aikaan omalla kentälläsi ja siellä on ’vaihtarille’ tilaa.

    b)-kohdan voi nähdä tietysti toteutuneen jossain määrin nykyisellä greenfee-pelaamisella, mutta jos pelaaminen on suurelta osin gf-pelaamista niin laskut nousevat suuriksi. Toisaalta taannoisessa säikessä ainakin yritin perustella että pääkaupunkiseudulla gf-hinnat ovat osakkeenomistajan subventoimia eli merkittävä osuus osakkeenomistajista maksaa omasta pelaamisestaan pääoma- ja ylläpitokustannuksina (riskipreemioista yms puhumattakaan) kierroksestaan greenfeetä enemmän (break-even menee hieman kentästä riippuen jossain 30-50 kierroksen välissä). Tästä johtuen ei ole ihan oikeudenmukaista sekään, että kiertää kenttiä gf-pelaajana ilman että on jossain ainakin vuokrapelaajana.

    Että tuollainen vaihdokkisysteemi pelaisi, kenttien pitäisi olla pelaamis’arvoltaan’ (pelaamisen mielekkyys ja kentän sijainti) samantyyppisiä. Näinhän nyt ei ole. Jos taas joku laajempi samantyyppisten kenttien konklaavi menisi tällaiseen järjestelyyn, kaukot nostaisivat suuren metakan heidän syrjimisestään. Vaikka minä en sitä pahana pitäisi, tätä keskustelusäiettä seuranneena en usko että sellainen liike olisi poliittisesti tuhoon tuomittu tässä demokratiassamme.

    Toisaalta en näe kyllä tässä keskustelussa viriteltyä kunnalliskenttääkään ratkaisuna teille. Kaikki kunnia Löfkullalle aloittelijan tyyssijana, mutta tuskin haluaisitte kiertää sen tyypin kenttiä kauhean pitkään vaikka valikoimaa olsiikin.

    Siispä: nostan käteni pystyyn ongelmanne edessä (jos sen alunperin oikein ymmärsin). Parasta mitä voin suosittaa on kahden tai kolmen kentän yhtiöltä vuokrapelioikeus – siinä saa kyllä vaihteluakin ja sitten gf-pelaamista minkä kukkaro sallii.

    Minun pointtinani on ollut että

    a) taloudellisesti kannattava greenfee-pelaajamäärä-kentän laatu ei yhdistelmänä realisoidu ainakaan pääkaupunkiseudulla (tästä oli paljon yksityiskohtia aiemmassa keskustelussa viikko sitten)

    b) veroeurojakaan ei pidä käyttää taloudellisesti kannattamattomasti – ei sittenkään vaikka sitä joskus on niin käytetty.

    Mutta nyt on aika vetäytyä pääsiäisen viettoon, kun tuntuu ettei ole tälle keskustelulle enää mitään uutta annettavaa.

    Vaikka en pitänyt Viran Omaisen kommentia minäkään asiallisena vaan netiketin vastaisena, ihmettelen yhtä asiaa.

    Täällä kukin kirjoittaa nimimerkillä eikä minusta voi keneltäkään vaatia, että tuntee tai kunnioittaa jonkun nimimerkin takana olevaa henkilöä. Silloin tämä on sellainen sisäpiiriläisten klubi, että ymmärrän eksyneeni väärään seuraan.

    Netiketin mukaista on, että keskusteluun tullaan mukaan, sanotaan sanottavansa ja kaikki perustuu siinä ja sillä hetkellä esitettyyn. Jos jotakuta pitää erikseen kunnioittaa elämän aikana hankittujen ansioiden vuoksi, esiintyköön nimellään jolloin saa nimensä mukaisen arvovallan.

    Mjoo. En nyt jaksa enempää lähteä tähän juupas-eipäs keskusteluun, kuten en yleensäkään. Copy-Pastean vain otteen omasta viestistäsi:

    ’Netiketin mukaista on, että keskusteluun tullaan mukaan, sanotaan sanottavansa ja kaikki perustuu siinä ja sillä hetkellä esitettyyn’

    Mitähän minä oikeastaan halusinkaan sanoa? Mitäs luulet?

    Saat toki halutessasi viimeisen sanan. Minä lopetan tähän.

    Omalta kannaltani tilanne on toistaiseksi aivan erinomainen, yksikään kenttä ei ole kieltäytynyt vastaanottamasta roposiani jos se on palvellut molempien intressejä liki kymmenen vuotta kohta.

    Meidän ns. vapaamatkustajien täytyy sopeutua tilanteeseen kuten uudistajat ja kehittäjät yleensä. Ainoata oikaa vaihtoehtoa ei ole, on vain vaihtoehto, jossa kohtaavat tarjottu ja vapaaehtoisesti vastaanotettu palvelu. Siihen voi liittyä myös takaiskuja, että tosiaan ensi kesänä ns. kaukoja ei päästettäisi tietyille kentille vaikka tilaa olisi. Voisi vaikka arvata ja Lahden suunnasta kysyä, että mitä järkeä on torjua maksavat asiakkaat, jos kentällä on tilaa?

    jo nimimerkkisi kertoo jotain luonteestaasi.

    Olet kuin Urkki Kekkosen aikainen KGB:n agentti. Joko MUKA tunnet minut entuudestaan tai kuvittelet kirjoitusvirheitteni takia minun olevan joku seniili debiili .

    OLEN TOSIAAN 60 V HÖPPÄNÄ. VASTA TÄNÄÄN OPIN DIGITAALIKAMERAN KÄYTÖN TIETOKONEELLANI – NIIN JA 1. KUVANI OLI KIRJOISTUSALUSTASSSANI OLEVAN APINAN KUVA – NIMEÄN APINAN TÄNNÄN VIRANOMAISEKSI – SINUN MUKAASI.

    MITÄPÄ , JOS TOSIAAN TARVITISISIN LÄÄKKEITÄ AJATUKSIANI VARTEN – SILLOIN KIRJOITUKSESI JA AJATUKSESI OLISIVAT TOSI KORNEJA. OLITKO IHAN VARMA , ETTEN TARVITSE LÄÄKKEITÄ ??

    NYT EN VIITSI NJIISTÄ KANTAA MUUTA MURHETTA KUIN SUN SIELUSI PUOLESTA.

    N’ÄÄHÄN OVAT VAIN AJATUKSIA – KEITÄ NE LOUKKAAVAT ?

    PIDÄ HUOLTA ,ETTÄ ITSE 60 V;

    A. PELAAT bBBBLE BACHIN SCRMBLENA RAKSUTIGERIN KAA 32+ 32 = 64.

    B. OSALLISTUT P.J.HANNIKAISEN JOULUSÄVELLYSKILPAILUUN 1.KERRAN OMALLA SÄVELLYSTYÖLLÄSI

    C. VÄÄNNÄT STADIN SLANGIA 50 % NUOREMPIEN KOLOHVAREIDEN KAA JUMMARTAEN HEI SILELUNELÄMÄÄ

    D. KÄYT VIIKOITTAIN 1. VESIJUMPASSA ( KERHOA VETÄEN )

    E. PELAAT LENTISTÄ KOUKKUPOLVIEN KAA 1,5 H

    F. SAUVOT KÄVELLEN VÄH. 8H /VK

    G. AAMUISIN VEÄT AAMUJUMPAN

    H. ILTAISIN VEÄT ILTAJUMPAN

    I. LUET VÄHINTÄÄN YHEN KIRJAN PER VIIKKO

    J. TEET ITTELLES RUUAT, PESET PYYKKIS, KEITÄT KAHVIS, HOIDAT MUUTKIN ASIAT ITSE ILMAN SIHTEERIÄ

    K. OLET AKTIIVINEN ISÄ, AVIOMIES, KAVERI, TOVERI, KANSALINEN

    L.KAIKEN TÄN OHELLA JAKSAT CHATATA KAIKEN MAAILMAN JUIPIEN KAA GOLOHVIÅPISTEESSÄ .

    ETTÄ MUA INHOTTAA IHMISET JOIDEN SUURUUS ON VIRANOMAISENA OLEMISEN PIENUUS

    NE ON KUIN LINNANNMÄEN HATTARA – KU SYÖP ILMAA EI MITÄÄN OLE EIKÄ MITÄÄN TULE – ON VAIN SYNKKÄ YKSINPUHELU JA SADAN VUODEN YKSINÄISYYS.

    tääl kolohvipisteessä löytyy kumman varmoja mileilpiteitä ilman mitää — ees hattaranlujaa pohjaa

    Ymmärrän.

    Tämä on suljettu klubi, johon erehdyin muutamaksi viikoksi. Luulin tätä avoimeksi keskustelufoorumiksi.

    Toivottavsti joku perustaa jonnekin muualle kuin tälle saitille aidon keksutelupalstan.

    Hyvästi.

    Jatka toki. Ei meitä nyt noin vakavasti kannata ottaa. Kolme vuotta näitä juttuja seuranneena ja niihin osallistuneena, voin kertoa että joka kuukausi joku ottaa jostakin herneet nenään. Aikansa se ..tutti, nykyään vaan hymyilyttää.

    Ylipäätänsä, jos lähdet jotakuta arvostelemaan, ei kannata yrittää jälkikäteen heittäytyä marttyriksi, mikäli joku käy vastaan. Sehän ei ole tämän palstan ongelma, vaan Sinun.

    Hyvästi vaan, jos niin haluat. Tervetuloa takaisin, jos niin päätät.

    Mur!

    Nimetön

    eli alias Virtsan Omainen.

    Täytyi vielä oikaista..

    En siis vetänyt herneitä nenään siksi, että olisin alias Viran Omainen, en nimittäin ole.

    Vedin herneet nenään siksi, että kuten sanoin tämä on näköjään suljettu klubi, jossa on joku nimimerkin takana piileksivä henkilö kaikkien klubilaisten tuntema guru. Tämä guru sitten saa horista omiaan miten tahansa ilman että häntä voi arvostella.

    Kyllä tuo mäkisuksen viimeinen vastaus oli todella alta lipan. Vrt ’tääl kolohvipisteessä löytyy kumman varmoja mileilpiteitä ilman mitää — ees hattaranlujaa pohjaa’.

    Miksei tämän lajin kenttiä kuten Ruåtsissa? Mutta sieltä tuleekin tätänykyä huomattavasti enemmän ja parempia pelaajia.

    Sitäpaitsi edellinen hyppy lähti pöydältä jotenki vinoon – tuloksena kaatuminen. Noo, meiltäkin lahos kunnallinen linkka varojen ja hoidon puutteeseen. Samalla lahos yhteiset puukarhut. Sääli, olisimme voineet mennä viälä hyppään.

    Tehdään sitten kankkoset ja jatketaan.

    [OT]

    Nojoo. Vielä täysin OT:na viimeisenä viestinäni tähän ketjuun pyydän anteeksi Pappikselta ja Virikseltä.

    Minä halusin kokeilla miltä tuo paljon puhuttu provo maistuu. Pari viikkoa olen koettanut heittää siimaa veteen, mutta esim. Eno Antsa oli liian fiksu takertuakseen koukkuuni 🙂

    Minä kuitenkin, kun kerran sain tässä selkävoiton, huomasin että eipä siitä juurikaan kiksejä tullut. Lähinnä vaivaannuin, kiltti kun olen, joten taidan vaan edellisten kolmen vuoden tapaan keskittyä seuraavaksikin kolmeksi vuodeksi hyväntuuliseen huuhaaseen. Se kuitenkin pukee minua paljon paremmin. Kyllä täällä poliiseja piisaa, jotka ajaa minut tarvittaessa taas pois.

    Loukatuille kuitenkin tiedoksi, että tämähän _ON_ kultapossukerho, jossa jotkut kuvittelevat omaavansa sääntötulkintaoikeudet. Minä jos joku, tiedän sen. Ei kannata ottaa näitä juttuja liian vakavasti, silloin kaikilla on paljon mukavampaa. Sitä täällä tupataan härnätä, jolle se uppoaa.

    Hyvää Pääsiäistä kuitenkin kaikille ja eiköhän päästetä keskustelijat takaisin aiheeseen.

    Täältä tähän!

    Mur!

    [/OT]

    Tuli mieleen tuo Peltola Golf. Käy kokeilemassa. Arkisin 15e ja viikonloppuna 25e. Hinta-laatu suhteeltaan oikein hyvä.

    Tämä muuten todistaa että edullisempiakin kenttiä pystytään tekemään kun on halua ja uskallusta?

    Jäi askarruttamaan, mikä on se kenttä, mikä ei ota ensi kesänä gf-rahaa vastaa? Varmuutta ei ole, mutta jospa on käynyt se sinun kauan uumoileva tilanne, että osakkeet on ’merkitty’ loppuun ja minun uumoilema suljettu kenttä. Kun kapitaalia on tarpeeksi, ettei lyhyet tappiot tunnu missään?

    Ei vaan hienoa, jos joku uskoltaa tehdä oikeasti ’suljetun’ kentän, joka ei kuulu edes golf-liittoon. Kalliiksi suljettu kenttä tulee, mutta mitäs sitten, jos maksajia riittää eikä tappioita kateta veronmaksajien pussista. Jos tappiohin käytetäisi veronmaksajien rahaa, voitaisiin puhua kunnallisesta kentästä :-).

Esillä 25 viestiä, 101 - 125 (kaikkiaan 236)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #356499 kohteessaKunnallinen golfkenttä

Etusivu Foorumit Yleistä Kunnallinen golfkenttä