Aihe: Kun tarpeeksi kaverin kanssa pohtii - Golfpiste.com

27.9.–4.10. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[10][18]
KilpailuaSuomalaista

Kun tarpeeksi kaverin kanssa pohtii

Etusivu Foorumit Säännöt Kun tarpeeksi kaverin kanssa pohtii

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 58)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #181194 Ilmoita asiaton viesti

    Etään ystäväni kanssa tasaisin väliajoin kyselemme mielestäni jo aika hulvattomia tilanteita sähköpostitse. Olemme selvinneet ratkaisuihin ilman suurempia oppiriitoja. Tänä aamuma oli mailissani seuraavanlainen pääsiäismuna: Pallo on griinillä sentin päässä kupista. Pelaaja on puttaamassa sitä, eli tekemässä ”downswingia”, kun tuuli tarttuu palloon ja laittaa sen reikään. Pelaaja jatkaa swingin loppuun osumatta palloon, joka on jo kupissa. Miten jatketaan? Tiedän, että aktiivisimmat teistä varmaankin haluavat lausua asiasta jotakin ?

    #291177 Ilmoita asiaton viesti

    Tuuli ei kait ole ns ulkopuolinen tekijä joten peliä jatketaan siitä mihin pallo jäi ja tässä tapauksessa reikään. Onnittelut, tuulen ansiosta yksi lyönti vähemmän.

    Vähän aikaa sitten oli joku naisten kisa, missä näytettiin kun tuuli otti kiinni greenillä pysähtyneeseen palloon. Pallo vieri tuulen vaikutuksesta vesiesteeseen, siitä sitten jatkamaan vesiestesäännön perusteella, huono säkä.

    #291178 Ilmoita asiaton viesti

    Rauski kirjoitti: (8.4.2009 14:51:56)
    Tuuli ei kait ole ns ulkopuolinen tekijä joten peliä jatketaan siitä mihin pallo jäi ja tässä tapauksessa reikään. Onnittelut, tuulen ansiosta yksi lyönti vähemmän.

    Meneeköhän tuo ihan noin….? Siis pelaaja on jo tähdännyt palloa ja pallo sen jälkeen liikkuu…

    #291179 Ilmoita asiaton viesti

    sardiini kirjoitti: (8.4.2009 15:09:07)

    Rauski kirjoitti: (8.4.2009 14:51:56)
    Tuuli ei kait ole ns ulkopuolinen tekijä joten peliä jatketaan siitä mihin pallo jäi ja tässä tapauksessa reikään. Onnittelut, tuulen ansiosta yksi lyönti vähemmän.

    Meneeköhän tuo ihan noin….? Siis pelaaja on jo tähdännyt palloa ja pallo sen jälkeen liikkuu…

    Jep, aloin vähän itsekin miettiä…mutta oliko sillä merkitystä jos sen tekee tuuli, joka ei ole ulkoinen haittatekijä vai joku muu joka olisi ulkoinen haittatekijä. Oliko jonain rajana mailan laskeminen maahan, lyöntiasento otettu? Toisaalta jos tuossa olisi osunut liikkuvaan palloon niin rankut ja asetus takaisin alkuperäiselle paikalle. Taas toisaalta oliko tuo hutilyönti jonka seurauksena pallo menikin koloon, mutta ei kuitenkaan onneksi osunut palloon. Kun taas toisaalla peli on ohi kun pallo on reiässä…..Voihan perhana…….Tule apuun KL!:)

    #291180 Ilmoita asiaton viesti
    KL

    Rauski kirjoitti: (8.4.2009 15:22:39)

    sardiini kirjoitti: (8.4.2009 15:09:07)

    Rauski kirjoitti: (8.4.2009 14:51:56)
    Tuuli ei kait ole ns ulkopuolinen tekijä joten peliä jatketaan siitä mihin pallo jäi ja tässä tapauksessa reikään. Onnittelut, tuulen ansiosta yksi lyönti vähemmän.

    Meneeköhän tuo ihan noin….? Siis pelaaja on jo tähdännyt palloa ja pallo sen jälkeen liikkuu…

    Jep, aloin vähän itsekin miettiä…mutta oliko sillä merkitystä jos sen tekee tuuli, joka ei ole ulkoinen haittatekijä vai joku muu joka olisi ulkoinen haittatekijä. Oliko jonain rajana mailan laskeminen maahan, lyöntiasento otettu? Toisaalta jos tuossa olisi osunut liikkuvaan palloon niin rankut ja asetus takaisin alkuperäiselle paikalle. Taas toisaalta oliko tuo hutilyönti jonka seurauksena pallo menikin koloon, mutta ei kuitenkaan onneksi osunut palloon. Kun taas toisaalla peli on ohi kun pallo on reiässä…..Voihan perhana…….Tule apuun KL!:)

    Eipä päästetä Rauskia ihan noin helpolla 😉 Lukaisepas Rauski sääntö 18-2b, josko se toisi jonkinlaisen oivalluksen:

    18-2b. Ball Moving After Address
    If a player’s ball in play moves after he has addressed it (other than as a
    result of a stroke), the player is deemed to have moved the ball and
    incurs a penalty of one stroke.The ball must be replaced, unless the
    movement of the ball occurs after the player has begun the stroke or the
    backward movement of the club for the stroke and the stroke is made.

    #291181 Ilmoita asiaton viesti

    Käsittääkseni pelaaja saa lyönnin rangaistuksen, jos pallo liikkuu lyöntiasennon ottamisen jälkeen. Lisäksi pallo on asetettava takaisin alkuperäiselle paikalleen.
    Muistelkaa viime kesän The Openia. Pelaajat varoivat asettumasta putti-lyöntiasentoon kun huomasivat pallon värisevän tuulessa. Toinen syy tähän tietysti se, että liikkuvaa pallo ei saa lyödä.

    #291182 Ilmoita asiaton viesti

    Jaahas.. KL ehtikin jo apuun ennenkuin ehdin painaa enteriä.

    #291183 Ilmoita asiaton viesti

    sardiini kirjoitti: (8.4.2009 15:09:07)

    Rauski kirjoitti: (8.4.2009 14:51:56)
    Tuuli ei kait ole ns ulkopuolinen tekijä joten peliä jatketaan siitä mihin pallo jäi ja tässä tapauksessa reikään. Onnittelut, tuulen ansiosta yksi lyönti vähemmän.

    Meneeköhän tuo ihan noin….? Siis pelaaja on jo tähdännyt palloa ja pallo sen jälkeen liikkuu…

    Missäänhän ei ole kerrottu tähtäsikö pelaaja palloaan, joten kysymyksen ei ole yhtä täsmällistä vastausta.

    Jos pelaaja aloitti lyönnin ilman että tähtäsi palloaan, se meni reikään edellisellä lyönnillä ilman rangaistuksia. Jos lyöntiin lähdettiin niin, että ensin tähdättiin, niin tulokseen lisätään yksi rangaistuslyönti.

    #291184 Ilmoita asiaton viesti

    Kettu kirjoitti: (8.4.2009 15:50:47)

    Jos pelaaja aloitti lyönnin ilman että tähtäsi palloaan, se meni reikään edellisellä lyönnillä ilman rangaistuksia. Jos lyöntiin lähdettiin niin, että ensin tähdättiin, niin tulokseen lisätään yksi rangaistuslyönti.

    Downswingi menossa, mutta tähtäystä ei vielä ollut tapahtunut?

    #291185 Ilmoita asiaton viesti
    KL

    Chip Greenside kirjoitti: (8.4.2009 16:04:11)

    Kettu kirjoitti: (8.4.2009 15:50:47)

    Jos pelaaja aloitti lyönnin ilman että tähtäsi palloaan, se meni reikään edellisellä lyönnillä ilman rangaistuksia. Jos lyöntiin lähdettiin niin, että ensin tähdättiin, niin tulokseen lisätään yksi rangaistuslyönti.

    Downswingi menossa, mutta tähtäystä ei vielä ollut tapahtunut?

    Joo, toi on hyvä!!

    #291186 Ilmoita asiaton viesti
    KL

    Chip Greenside kirjoitti: (8.4.2009 16:04:11)

    Kettu kirjoitti: (8.4.2009 15:50:47)

    Jos pelaaja aloitti lyönnin ilman että tähtäsi palloaan, se meni reikään edellisellä lyönnillä ilman rangaistuksia. Jos lyöntiin lähdettiin niin, että ensin tähdättiin, niin tulokseen lisätään yksi rangaistuslyönti.

    Downswingi menossa, mutta tähtäystä ei vielä ollut tapahtunut?

    Nyt minulle valkeni: Happy Gilmore! Hän ei tähdännyt, vaan löi!

    #291187 Ilmoita asiaton viesti
    KL

    Mr. Fairway kirjoitti: (8.4.2009 15:43:02)
    Käsittääkseni pelaaja saa lyönnin rangaistuksen, jos pallo liikkuu lyöntiasennon ottamisen jälkeen. Lisäksi pallo on asetettava takaisin alkuperäiselle paikalleen.
    Muistelkaa viime kesän The Openia. Pelaajat varoivat asettumasta putti-lyöntiasentoon kun huomasivat pallon värisevän tuulessa. Toinen syy tähän tietysti se, että liikkuvaa pallo ei saa lyödä.

    Rauski, onko Mr. Fairwayn vastaus oikein?

    #291188 Ilmoita asiaton viesti

    Mun ajatuskulku menee seuraavasti: ei ole enää väliä sillä onko tähdännyt, ottanut lyöntiasennon tms määritelmien mukaiset toimenpiteet, sillä faktahan on että ’pelaajan tarkoituksena oli lyödä palloa ja hän on lyönyt palloa’. Alaspäin/eteenpäin suuntautuva mailan liike (=lyönyt) ja ei pysäytä lyöntiään tarkoituksellisesti ennen palloa (=siis todellakin on lyönyt). Tämän perusteella siis tulee korttiin yksi lyönti.
    Rankkuja? Hmm…KL:n vastaus ei koske tätä tapausta, sillä pallo liikkui lyönnin aikana (ei adressin jälkeen). Osu tai ei niin palloa lyötiin ja pallo meni kuppiin, joten ei rankkujakaan. Ei muuta kuin seuraavalle tiille.

    #291189 Ilmoita asiaton viesti
    KL

    husso kirjoitti: (8.4.2009 16:21:59)
    Mun ajatuskulku menee seuraavasti: ei ole enää väliä sillä onko tähdännyt, ottanut lyöntiasennon tms määritelmien mukaiset toimenpiteet, sillä faktahan on että ’pelaajan tarkoituksena oli lyödä palloa ja hän on lyönyt palloa’. Alaspäin/eteenpäin suuntautuva mailan liike (=lyönyt) ja ei pysäytä lyöntiään tarkoituksellisesti ennen palloa (=siis todellakin on lyönyt). Tämän perusteella siis tulee korttiin yksi lyönti.
    Rankkuja? Hmm…KL:n vastaus ei koske tätä tapausta, sillä pallo liikkui lyönnin aikana (ei adressin jälkeen). Osu tai ei niin palloa lyötiin ja pallo meni kuppiin, joten ei rankkujakaan. Ei muuta kuin seuraavalle tiille.

    Rauski, meneekö oikein?

    #291190 Ilmoita asiaton viesti

    Tuo 18-2b koskee tapausta, jossa pallo ei ollut liikkunut ’tähtäyksen’ aikana vaan vasta kun lyöntisuoritus on jo tapahtumassa. Enää ei ole ratkaistavana kuin se jonka husso tuossa mainitsi että osu tai ei niin kyseessä olisi lyönti. 14-5 sanoo selvästi että rankkuja ei tule jos pallo liikkuu lyönnin aikana ja siihen osuu. Mutta jos ei osu, kun se tipahti reikään…..

    #291191 Ilmoita asiaton viesti

    KL kirjoitti: (8.4.2009 16:33:03)

    husso kirjoitti: (8.4.2009 16:21:59)
    Mun ajatuskulku menee seuraavasti: ei ole enää väliä sillä onko tähdännyt, ottanut lyöntiasennon tms määritelmien mukaiset toimenpiteet, sillä faktahan on että ’pelaajan tarkoituksena oli lyödä palloa ja hän on lyönyt palloa’. Alaspäin/eteenpäin suuntautuva mailan liike (=lyönyt) ja ei pysäytä lyöntiään tarkoituksellisesti ennen palloa (=siis todellakin on lyönyt). Tämän perusteella siis tulee korttiin yksi lyönti.
    Rankkuja? Hmm…KL:n vastaus ei koske tätä tapausta, sillä pallo liikkui lyönnin aikana (ei adressin jälkeen). Osu tai ei niin palloa lyötiin ja pallo meni kuppiin, joten ei rankkujakaan. Ei muuta kuin seuraavalle tiille.

    Rauski, meneekö oikein?

    Melkein väittäisin että menee, jos ei jostain löydy vapautusta sille että pelaaja ei voinut osua liikkuvaan palloon koska se putosi reikään lyönnin aikana:)

    #291192 Ilmoita asiaton viesti

    deccari 18-2b/10:

    Q:A player’s ball overhangs the lip of the hole. He addresses the ball and it falls into the hole. What is the ruling?

    A:The ball is not holed. The player incurs a penalty stroke and the ball must be replaced. Although Rule 16-2 applies when a player’s ball overhangs the lip of the hole, Rule 18-2b, which specifically applies when a player’s ball moves after he has addressed it, overrides Rule 16-2 in this case.
    If the player does not replace the ball and hole out, in stroke play he is disqualified under Rule 3-2. (Revised)

    Edelleen määritelmissä sanotaan:
    A player has ’addressed the ball’ when he has taken his stance and has also grounded his club, except that in a hazard a player has addressed the ball when he has taken his stance.

    Muistraakseni nimenomaan griinillä katsotaan että pelaaja on tähdännyt (adressing the ball) kun hän on laittanut putterin maahan pallon takana. Muualla riittää että on ottanut lyöntiasennon.

    Eli jos on laittanut putterin maahan => on tähdännyt => deccari 18-2b/10 mukaan pallo pitää asettaa takaisin, mutta
    Jos ei ole laittanut putteria maahan => ei ole tähdännyt => pallo pelataan sieltä minne se liikkui, eli on reiässä

    #291193 Ilmoita asiaton viesti
    KL

    Rauski kirjoitti: (8.4.2009 16:49:36)

    KL kirjoitti: (8.4.2009 16:33:03)

    husso kirjoitti: (8.4.2009 16:21:59)
    Mun ajatuskulku menee seuraavasti: ei ole enää väliä sillä onko tähdännyt, ottanut lyöntiasennon tms määritelmien mukaiset toimenpiteet, sillä faktahan on että ’pelaajan tarkoituksena oli lyödä palloa ja hän on lyönyt palloa’. Alaspäin/eteenpäin suuntautuva mailan liike (=lyönyt) ja ei pysäytä lyöntiään tarkoituksellisesti ennen palloa (=siis todellakin on lyönyt). Tämän perusteella siis tulee korttiin yksi lyönti.
    Rankkuja? Hmm…KL:n vastaus ei koske tätä tapausta, sillä pallo liikkui lyönnin aikana (ei adressin jälkeen). Osu tai ei niin palloa lyötiin ja pallo meni kuppiin, joten ei rankkujakaan. Ei muuta kuin seuraavalle tiille.

    Rauski, meneekö oikein?

    Melkein väittäisin että menee, jos ei jostain löydy vapautusta sille että pelaaja ei voinut osua liikkuvaan palloon koska se putosi reikään lyönnin aikana:)

    Eli lopputulema on, että pelaajan tuloskorttiin merkitään ko. reiän tulokseksi siihen reiän reunalle lyötyjen lyöntien lulkumäärä + 1 ?

    #291194 Ilmoita asiaton viesti

    KL kirjoitti: (8.4.2009 17:01:58)

    Rauski kirjoitti: (8.4.2009 16:49:36)

    KL kirjoitti: (8.4.2009 16:33:03)

    husso kirjoitti: (8.4.2009 16:21:59)
    Mun ajatuskulku menee seuraavasti: ei ole enää väliä sillä onko tähdännyt, ottanut lyöntiasennon tms määritelmien mukaiset toimenpiteet, sillä faktahan on että ’pelaajan tarkoituksena oli lyödä palloa ja hän on lyönyt palloa’. Alaspäin/eteenpäin suuntautuva mailan liike (=lyönyt) ja ei pysäytä lyöntiään tarkoituksellisesti ennen palloa (=siis todellakin on lyönyt). Tämän perusteella siis tulee korttiin yksi lyönti.
    Rankkuja? Hmm…KL:n vastaus ei koske tätä tapausta, sillä pallo liikkui lyönnin aikana (ei adressin jälkeen). Osu tai ei niin palloa lyötiin ja pallo meni kuppiin, joten ei rankkujakaan. Ei muuta kuin seuraavalle tiille.

    Rauski, meneekö oikein?

    Melkein väittäisin että menee, jos ei jostain löydy vapautusta sille että pelaaja ei voinut osua liikkuvaan palloon koska se putosi reikään lyönnin aikana:)

    Eli lopputulema on, että pelaajan tuloskorttiin merkitään ko. reiän tulokseksi siihen reiän reunalle lyötyjen lyöntien lulkumäärä + 1 ?

    joo..tai siis ehkä ei….melko varmasti….jos kuiteski….mitä helvettiä….eiku ei sittenkään….no jos ja ei ehkä…mistä hitosta tätä voi tietää varmasti….mutta ongelma on ratkaistu, mä julistan kovalla tuulella pallon olevan pelaamattomassa paikassa 3 senttiä reiästä ja meen lyömään edelliseltä lyöntipaikalta niin ongelma on ratkaistu….mut vaan jos tuuli on tyyntyny….hemmetin säännöt! Ai mut saako sen ottaa kiinni jos tuuli sitä liikuttaa ennen putoamista reikään, no jos ei niin julistan sen pelaamattomaksi paikassa reiässä, no ei perhana eihän sitä kai voi tehdä enää kun pallo on reiässä, eikä ehkä ihan järkevääkään tai sit on….nyt on päivä pilalla…

    #291195 Ilmoita asiaton viesti
    KL

    puunelonen kirjoitti: (8.4.2009 17:01:24)

    Edelleen määritelmissä sanotaan:
    A player has ’addressed the ball’ when he has taken his stance and has also grounded his club, except that in a hazard a player has addressed the ball when he has taken his stance.

    Muistraakseni nimenomaan griinillä katsotaan että pelaaja on tähdännyt (adressing the ball) kun hän on laittanut putterin maahan pallon takana. Muualla riittää että on ottanut lyöntiasennon.

    Tuo määritelmä on yksiselitteinen, eli pelaaja on tähdännyt palloa, kun hän on ottanut lyöntiasennon ja asettanut mailansa maahan, paitsi esteessä riittää, että hän on ottanut lyöntiasennon. Siis griinillä ja muuallakin pelialueella vaaditaan se mailan asettaminen maahan.

    #291196 Ilmoita asiaton viesti

    husso kirjoitti: (8.4.2009 13:57:41)
    Etään ystäväni kanssa tasaisin väliajoin kyselemme mielestäni jo aika hulvattomia tilanteita sähköpostitse. Olemme selvinneet ratkaisuihin ilman suurempia oppiriitoja. Tänä aamuma oli mailissani seuraavanlainen pääsiäismuna: Pallo on griinillä sentin päässä kupista. Pelaaja on puttaamassa sitä, eli tekemässä ”downswingia”, kun tuuli tarttuu palloon ja laittaa sen reikään. Pelaaja jatkaa swingin loppuun osumatta palloon, joka on jo kupissa. Miten jatketaan?

    Pitäiskö tässä kuitenkin jakaa tapaus kahteen eri osaan:
    1) palloon on tähdätty, ja
    2) palloon ei ole tähdätty
    ?

    Tulos on kai eri, vaiko eikö, tai sitten jookos?

    #291197 Ilmoita asiaton viesti
    KL

    sardiini kirjoitti: (8.4.2009 18:28:09)

    husso kirjoitti: (8.4.2009 13:57:41)
    Etään ystäväni kanssa tasaisin väliajoin kyselemme mielestäni jo aika hulvattomia tilanteita sähköpostitse. Olemme selvinneet ratkaisuihin ilman suurempia oppiriitoja. Tänä aamuma oli mailissani seuraavanlainen pääsiäismuna: Pallo on griinillä sentin päässä kupista. Pelaaja on puttaamassa sitä, eli tekemässä ”downswingia”, kun tuuli tarttuu palloon ja laittaa sen reikään. Pelaaja jatkaa swingin loppuun osumatta palloon, joka on jo kupissa. Miten jatketaan?

    Pitäiskö tässä kuitenkin jakaa tapaus kahteen eri osaan:
    1) palloon on tähdätty, ja
    2) palloon ei ole tähdätty
    ?

    Tulos on kai eri, vaiko eikö, tai sitten jookos?

    Totta, tulos on eri.

    Lähdetään ensiksi liikkeelle tuon säännön 18 hengestä. Sääntö 18-2b sanoo, että jos pallo liikkuu pelaajan tähdättyä sitä, pelaajan katsotaan liikuttaneen sitä ja pelaaja saa yhden lyönnin rangaistuksen. Tämän säännön ajatus on siinä, että vältetään ikuiset väittelyt siitä, mikä oikeasti liikutti palloa, pelaaja, tuuli, hyönteinen, ruohon kasvu vai jokin muu. Pelaaja on aina syyllinen, ellei palloa ole lliikuttanut ulkopuolinen tekijä tai vastustaja, tms (kts. Määritelmät: Ulkopuolinen tekijä ja säännöt 18-1, 18-3, 18-4 ja 18-5).

    Tähtääminen (pelialueella) taasen on sitä, että pelaaja on asettunut lyöntiasentoon ja asettanut mailansa lavan maahan. Jack Nicklaus on tunnettu taitojensa ja voittojensa lisäksi myös siitä, ettei hän koskaan laskenut mailaansa maahan, juurikin välttääkseen tarpeettomat rankkarit. Tuulisissa olosuhteissa nopeilla viheriöillä monet nykyisetkin ammattilaiset noudattavat hänen esimerkkiään.

    Sitten käsillä olevaan tapaukseen. Jos pelaaja oli tähdännyt palloa, niin säännön 18-2b perusteella hän saa yhden lyönnin rangaistuksen, olkoonkin että palloa liikutti tuuli. Koska tuuli ei ole ulkopuolinen tekijä, ei siis voida soveltaa sääntöä 18-1 (Ball moved by outside agency), jolloin pallo asetettaisiin rangaistuksetta takaisin paikoilleen.

    Edelleen sääntö 18-2b sanoo, että palloa ei tule asettaa takaisin paikoilleen, jos pelaaja on jo aloittanut taakseviennin tai lyönnin, ellei hän keskeytä lyöntiä. Kysymyksenasettelussa pelaaja löi liikkuvaa palloa ja se lasketaan lyönniksi, osui hän siihen tahi ei. Lopputulos on siis lyönti + penaltti ja kyseinen reikä on pelattu loppuun.

    Jos taas pelaaja ei ollut tähdännyt palloa, lasketaan vain tuo lyönti.

    Jos tuuli olisi puhaltanut pallon reikään ennen kuin pelaaja ehti tähdätä palloa tai aloittaa lyönnin (keskeyttämättä sitä), pallo olisi katsottu pelatuksi reikään edellisellä lyönnillä.

    Näin minä tämän asian näkisin.

    #291198 Ilmoita asiaton viesti

    KL kirjoitti: (8.4.2009 21:37:32)
    Edelleen sääntö 18-2b sanoo, että palloa ei tule asettaa takaisin paikoilleen, jos pelaaja on jo aloittanut taakseviennin tai lyönnin, ellei hän keskeytä lyöntiä. Kysymyksenasettelussa pelaaja löi liikkuvaa palloa ja se lasketaan lyönniksi, osui hän siihen tahi ei. Lopputulos on siis lyönti + penaltti ja kyseinen reikä on pelattu loppuun.

    Jos taas pelaaja ei ollut tähdännyt palloa, lasketaan vain tuo lyönti.

    Jos tuuli olisi puhaltanut pallon reikään ennen kuin pelaaja ehti tähdätä palloa tai aloittaa lyönnin (keskeyttämättä sitä), pallo olisi katsottu pelatuksi reikään edellisellä lyönnillä.

    Näin minä tämän asian näkisin.

    Kyllä tämä tulkinta kuulostaa hyvinkin järkeenkäyvältä. Itse en kyllä tajunnut tuota lyönnin määritelmää tarpeeksi tarkkaan miettiä, siinä tuo aikomus osua palloon aika selvästi homman ohjaa juuri tällaiseksi. Hyvä että joku muistutti taasen että kyllä ne huditkin pitää laskea 🙂

    #291199 Ilmoita asiaton viesti

    Jotta hyvä keskustelu ei katkea, voisi vielä pohtia sitä lyöntijuttua. Määritelmän mukaan pallo lakkaa olemasta pelissä kun se on reiässä. Pallon ei tarvitse pysähtyä, jotta se olisi reiässä. Väärä pallo on taas jokainen pallo, joka ei ole pelissä. Voiko tulokseen laskettava ’oikea’ lyönti -ei siis rangaistuslyönti- tapahtua sen jälkeen kun pallo on jo reiässä?

    #291200 Ilmoita asiaton viesti

    Jaksatko selittää vielä kerran tyhmälle miksi tähtääminen muuttaa tilanteen siinä tapauksessa että pallo aloittaa liikkumisen lyönnin aikana. Minä tavasin ketjuun pastetut deccarin ja sääntökohdan, mutta mulle ei auennut…
    Onko se jossain muussa kohdassa?

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 58)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.

Etusivu Foorumit Säännöt Kun tarpeeksi kaverin kanssa pohtii