25.6.–2.7. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[15][25]
KilpailuaSuomalaista

Kuka on mielestäsi Suomen paras Pro?

Etusivu Foorumit Yleistä Kuka on mielestäsi Suomen paras Pro?

Esillä 25 viestiä, 101 - 125 (kaikkiaan 179)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Nimetön

    Suomessahan on periaatteessa varsin laaja ja kirjava prokunta.

    On olemassa tämä pitkään pelaajina olleet huippupelaajat,jotka ovat aktiiviuransa lopettaneet ja siirtyneet opetushommiin.
    Käytännön kokemusta on myös muille jakaa.
    Vanhoja tuloslistoja kun lueskelee,niin nimiä tulee vastaan.
    Ovat pääsääntöisesti jo kokemuksen perusteella tänäkin päivänä huippuvalmentajia ja opettajia ja myös opettavat pitemmälle kehittyneitä pelaajia ja nuoria.

    Toinen ryhmä on sitten tämä jollain lailla 90-luvun golfbuumissa opetustehtävät alottanut varsin sekalainen seurakunta,joka opettaa klubituuppareita ja aloittelijoita ja kirjoittelee näitä vihreitä kortteja.
    Joskus näillä riihenseinästä revästyillä ’proilla’ on hirvittävä tarve korostaa omaa ammattitaitoaan ja käytöstavatkin on mitä sattuu ja sopivat huonosti golfin arvostettuun imagoon.
    Molempaa ammattikuntaa tarvitaan .
    Opetettava kohderyhmä vain on erilainen.

    ts

    piispanen kirjoitti: (6.8.2009 9:32:52)
    Suomessahan on periaatteessa varsin laaja ja kirjava prokunta.

    On olemassa tämä pitkään pelaajina olleet huippupelaajat,jotka ovat aktiiviuransa lopettaneet ja siirtyneet opetushommiin.
    Käytännön kokemusta on myös muille jakaa.
    Vanhoja tuloslistoja kun lueskelee,niin nimiä tulee vastaan.
    Ovat pääsääntöisesti jo kokemuksen perusteella tänäkin päivänä huippuvalmentajia ja opettajia ja myös opettavat pitemmälle kehittyneitä pelaajia ja nuoria.

    Toinen ryhmä on sitten tämä jollain lailla 90-luvun golfbuumissa opetustehtävät alottanut varsin sekalainen seurakunta,joka opettaa klubituuppareita ja aloittelijoita ja kirjoittelee näitä vihreitä kortteja.
    Joskus näillä riihenseinästä revästyillä ’proilla’ on hirvittävä tarve korostaa omaa ammattitaitoaan ja käytöstavatkin on mitä sattuu ja sopivat huonosti golfin arvostettuun imagoon.
    Molempaa ammattikuntaa tarvitaan .
    Opetettava kohderyhmä vain on erilainen
    .

    Hehee… hyvin tuntu osuneen. Toi sun kirjotukses vaan oli jonkilainen paradoksi silti.

    Lähdenkin tästä Linnaan….

    Nimetön

    ts kirjoitti: (6.8.2009 10:06:01)

    piispanen kirjoitti: (6.8.2009 9:32:52)
    Suomessahan on periaatteessa varsin laaja ja kirjava prokunta.

    On olemassa tämä pitkään pelaajina olleet huippupelaajat,jotka ovat aktiiviuransa lopettaneet ja siirtyneet opetushommiin.
    Käytännön kokemusta on myös muille jakaa.
    Vanhoja tuloslistoja kun lueskelee,niin nimiä tulee vastaan.
    Ovat pääsääntöisesti jo kokemuksen perusteella tänäkin päivänä huippuvalmentajia ja opettajia ja myös opettavat pitemmälle kehittyneitä pelaajia ja nuoria.

    Toinen ryhmä on sitten tämä jollain lailla 90-luvun golfbuumissa opetustehtävät alottanut varsin sekalainen seurakunta,joka opettaa klubituuppareita ja aloittelijoita ja kirjoittelee näitä vihreitä kortteja.
    Joskus näillä riihenseinästä revästyillä ’proilla’ on hirvittävä tarve korostaa omaa ammattitaitoaan ja käytöstavatkin on mitä sattuu ja sopivat huonosti golfin arvostettuun imagoon.
    Molempaa ammattikuntaa tarvitaan .
    Opetettava kohderyhmä vain on erilainen
    .

    Hehee… hyvin tuntu osuneen. Toi sun kirjotukses vaan oli jonkilainen paradoksi silti.

    Lähdenkin tästä Linnaan….

    Minä en kylläkään ymmärrä,mitä osumaa tarkoitat.
    Koeta nyt kuitenkin käyttäytyä asiallisesti siellä linnassa,äläkä ala siellä rähisemään ja änkyröimään,ettet pilaa suomalaisen golfin mainetta tämän enempää,kun siellä on kansainvälistäkin porukkaa.
    Voisit jopa noudattaa joskus jonkinlaista golfetikettiäkin,vaikka se sinulle vaikeaa onkin.

    Piispanen perkele!
    Pikkasen kunnioitusta.Nää on VALMENTAJIA!
    Näitä oli useita Malmillakin ja taitaa olla vieläkin.
    Eiköhän lähetä VALMENNETTAVIKSI.
    Mee sä Masteriin niin mä meen Hyvinkäälle.

    Lukeekaa pojat teoriaa lisää ja pitäkää kaikkia mitä lukee kirjoissa tosina. Kyllä silleen pääse sinne ykköskategoriaan mutta siihen se jääkin. Kokeilkaas joskus esittää jollekin tulkinnalle kysymys MIKSI ja miettikään sitä asiaan.

    Omat oppituntini golfissa ovat hävettävän vähäiset, jotta voisin alkaa rankkaamaan Suomen opettavia ammattilaisia. Joku tykkää äidistä, joku tyttärestä, joku isästä jne. Mun mielestäni kaikkiin taitolajeihin – golf, tennis, alppihiihto ym.- (ja miksipä ei muihinkin lajeihin) opettajan arviointiin sopii Rukan Hiihtokoulun opettajien todistuksissa olevat kolme isoa kokonaisuutta, jotka kukin pitävät sisällään paljon yksittäisiä arviointikohteita: OMA TAITO – OPETUSTAITO – SOVELTUVUUS. Mikään kohta yksinään ei riitä, vaan kokonaisuuden tulee olla balansissa. Siis oma osaamisesi (oma taito) pitää pystyä siirtämään asiakkaille (opetustaito) ja vieläpä siten, että asiakkaalla on sen verran mukavaa, etää hän tulee uudelleenkin oppilaaksesi ja/tai kertoo opetuksestasi myönteisiä asioita (soveltuvuus). Nämä kriteerit täyttäviä proita ja sitä myötä myös tyytyväisiä oppilaita maassamme lienee runsain mitoin.

    Toivoisin asiallista keskustelua, kiitos.

    Näyttää pahasti menevän kaikki ketjut sellaisiksi missä yksi nimerkki hyökkää nimimerkillä ’data’ kirjoittavan kimppuun. Olen ihan uusi täällä ja ihmettelen mistä tällainen asetelma?

    Kyllähän hyvältä prolta vaaditaan paljon sosiaalisia taitoja. Asiakkaita ja tavoitteita on monia erilaisia.

    Birdiekone kirjoitti: (9.8.2009 23:32:36)
    Näyttää pahasti menevän kaikki ketjut sellaisiksi missä yksi nimerkki hyökkää nimimerkillä ’data’ kirjoittavan kimppuun. Olen ihan uusi täällä ja ihmettelen mistä tällainen asetelma?

    Nimimerkki ’data’ on hankkinut itselleen mainetta varsin vekkulina trollina. Datalla on tapana esittää omia väitteittään ja näkemyksiään perustelematta tai todistelematta niitä mitenkään. Jos jaksat kahlata noita vanhempia ketjuja läpi niin eiköhän tuo selväksi tule.

    Mutta hyvän pron kriteerejä? Ei mene siitä mistä aita on matalin, tai tarjoa pelkkiä irtovinkkejä, vaan lähtee kehittämään peliä pelaajan tavoitteiden kautta.

    GIR

    Jokkedokke kirjoitti: (10.8.2009 0:06:30)

    Birdiekone kirjoitti: (9.8.2009 23:32:36)
    Näyttää pahasti menevän kaikki ketjut sellaisiksi missä yksi nimerkki hyökkää nimimerkillä ’data’ kirjoittavan kimppuun. Olen ihan uusi täällä ja ihmettelen mistä tällainen asetelma?

    Nimimerkki ’data’ on hankkinut itselleen mainetta varsin vekkulina trollina. Datalla on tapana esittää omia väitteittään ja näkemyksiään perustelematta tai todistelematta niitä mitenkään. Jos jaksat kahlata noita vanhempia ketjuja läpi niin eiköhän tuo selväksi tule.

    Mutta hyvän pron kriteerejä? Ei mene siitä mistä aita on matalin, tai tarjoa pelkkiä irtovinkkejä, vaan lähtee kehittämään peliä pelaajan tavoitteiden kautta.

    On hyvä myös ottaa huomioon, että edellinen ’Jokkedokken’ näkemys asiasta ei ole aivan niin objektiivinen kuin voisi kuvitella 😉

    GIR kirjoitti: (10.8.2009 9:48:51)
    … On hyvä myös ottaa huomioon, että edellinen ’Jokkedokken’ näkemys asiasta ei ole aivan niin objektiivinen kuin voisi kuvitella 😉

    Ja sullako sitten on? Sitä ei tartte ees kuvitella.

    GIR kirjoitti: (10.8.2009 9:48:51)
    On hyvä myös ottaa huomioon, että edellinen ’Jokkedokken’ näkemys asiasta ei ole aivan niin objektiivinen kuin voisi kuvitella 😉

    Kyllä se itse asiassa on – viileän objektiivinen. Minulla ei ole mitään ketään palstalaista vastaan henkilönä, ei dataa, ei sinua, eikä ketään muutakaan kohtaan. Eikä ole ylimääräisiä sympatioitakaan. Bisnesasiat bisnesasioina, ne pidetään erossa tältä foorumilta.

    Näkemykseni pohjautuvat ainoastaan ihmisten väittämiin ja niiden perusteluihin.

    GIR

    Jokkedokke kirjoitti: (10.8.2009 10:40:44)

    GIR kirjoitti: (10.8.2009 9:48:51)
    On hyvä myös ottaa huomioon, että edellinen ’Jokkedokken’ näkemys asiasta ei ole aivan niin objektiivinen kuin voisi kuvitella 😉

    Kyllä se itse asiassa on – viileän objektiivinen. Minulla ei ole mitään ketään palstalaista vastaan henkilönä, ei dataa, ei sinua, eikä ketään muutakaan kohtaan. Eikä ole ylimääräisiä sympatioitakaan. Bisnesasiat bisnesasioina, ne pidetään erossa tältä foorumilta.

    Näkemykseni pohjautuvat ainoastaan ihmisten väittämiin ja niiden perusteluihin.

    Sitä ’objektiivisuutta’ tuntuu vaan olevan niin montaa lajia…

    Esimerkiksi tämä räyhä pro on todella härskisti (ja henkilöön menevällä tasolla) hyökännyt jo vuosia datan projektia vastaan samalla kun on ollut itse mukana valmistelemassa omaa kaupallista analysaattoria …objektiivisia kommentteja ? just joo…

    Sinun kommenttisi ovat varmaan omasta mielestäsi objektiivisia, mutta jostain syystä et ole kokenut tarpeelliseksi arvostella tämän pron täysin järjetöntä mesomista. Siihen ei tietysti vaikuta millään tavoin se että teillä on yhteisiä busineksia ?

    Joten ei viitsitä liikaa korostaa sitä ’viileää objektiivisuutta’ kun se on kuitenkin lopulta (meillä jokaisella) varsin subjektiivinen käsite.

    GIR kirjoitti: (10.8.2009 11:46:31)
    Sinun kommenttisi ovat varmaan omasta mielestäsi objektiivisia, mutta jostain syystä et ole kokenut tarpeelliseksi arvostella tämän pron täysin järjetöntä mesomista. Siihen ei tietysti vaikuta millään tavoin se että teillä on yhteisiä busineksia ?

    Jätän kaikenlaiset mesoamiset erittäin mielelläni väliin. En koe tarpeelliseksi lähteä kommentoimaan yhtään kenenkään flametuksia, koska tästä ei kukaan mitään kuitenkaan kostu. Aikuiset ihmiset varmasti flamettavat toisiaan internetissä tästä eteenkinpäin, kommentoin minä niitä purkauksia tai en.

    Ainoa asia joka itseäni oikeasti pännii on se että irtotipsin tarjoajaa näissä golfpiireissä liikkuu pilvin pimein. Osa perustelee omat näkemyksensä, osa ei. Miten ihmeessä kaltaiseni noviisigolfari voi päätellä mitkä väitteistä kannattaa ottaa vakavasti ja mitä ei, jos mitään perusteita väitteille ei löydy?

    Mitään datan projektia vastaan minulla ei ole. En edes tiedä mistä ko. projektissa on kyse. Mielelläni tästä toki kuulisin, kaikki golfiin liittyvä kiinnostaa.

    Ja siis opettavista poroista kyse.

    Kun vaan parilla hassulla käynyt, niin eihän sitä nyt mielettömän analyyttista listausta voi laittaa, mutta mutulla mennään, pienen selityksen avulla kuitenkin:

    – Tapio Santala
    juttuhan on niin, että tämän kaverin kanssa ollut mahdollisuus siis nimenomaan keskustella paljonkin ko aiheesta – pallon lyömisestä, pelaamisesta yms kaikesta muusta, myös !swingistä, joten subjektiivinen, muttei perustelematon nosto.

    – Mikael Piltz
    muutaman tunnin ottanut ja pari kertaa riivannut suu-sanallisesti: erittäin modernin swingin opettaja, kuuntelee ja katselee oppilasta, eikä kaada jotain liukuhihna -opetusta niskaan. Vastaa minkä tahansa tasoisen pelaajan minkä tahansa tasoiseen kysymykseen lupilla.

    – Riku Soravuo
    sympaattinen, taitava ja kuten edellä mainitutkin, niin osaa myös itse pelata. Ei korosta itseään = nöyrä, mutta ammattimainen.

    On sitä parilla muullakin käyty, mutta koska niistä ei ole positiivista sanottavaa, niin jätetään mainitsematta kokonansa.

    Pitäskö sitä vähän reenata / käydä vuosihuollossa…

    nimim ens kesänä 7x!!1

    Jokkedokke kirjoitti: (10.8.2009 11:57:48)
    … Mitään datan projektia vastaan minulla ei ole. En edes tiedä mistä ko. projektissa on kyse. Mielelläni tästä toki kuulisin, kaikki golfiin liittyvä kiinnostaa.

    Datan projekti löytyy täältä.

    kebax kirjoitti: (10.8.2009 12:37:38)
    Datan projekti löytyy täältä.

    Mielenkiintoista, mutta tyylitiedosto tuottaa Firefoxia käytettäessä epätoivottavaa jälkeä.

    Mozze kirjoitti: (24.7.2009 21:51:40)
    Mutta ei Miihkali pärjää Oulun taitolyönneille sitten pätkääkään :).

    Olisko kuitenki se Kainuun yhden käden zippaaja parempi pro ?…)

    Minusta paras jolla olen käynyt on Forsell Kulloossa, vähättelämättä yhtään Piltziä jolla en ole käynyt. Mutta uskon Piltzinkin olevan hyvä.

    Siis Forsell.

    Eilen tunnin verran Piltzin kera viettäneenä pitää kaveria kyllä kehua. Jaksoi kärsivällisesti neuvoa tällaista räveltäjää, ja tuntui löytäneen juuri ne (tai itse asiassa sen) oikean kipupisteen mitä nyt omatoimisesti reenata kuntoon.

    Mitään suurta kokemusta ei eri proista ole eli vertailu on mahdotonta, mutta itselleni Mikan opetus toimi pirun hyvin.

    ts

    GIR kirjoitti: (10.8.2009 11:46:31)

    Sitä ’objektiivisuutta’ tuntuu vaan olevan niin montaa lajia…

    Esimerkiksi tämä räyhä pro on todella härskisti (ja henkilöön menevällä tasolla) hyökännyt jo vuosia datan projektia vastaan samalla kun on ollut itse mukana valmistelemassa omaa kaupallista analysaattoria …objektiivisia kommentteja ? just joo…

    Tän kommentin myötä mulle selkis hyvin paljon (ehkä osin muiden tihkuneiden tietojen ohessa) Noin pitkä ei ole miesmuisti ja naismusitikin alkaa olemaan siinä rajoilla. Eli tuon asian mustamiseen tarvitaan varmasti tietokoneohjelma ja runsaasti dataa….

    Taitaa olla viitisen vuotta ainakin aikaa, kun kommentoin tuota systeemiä, että en näe sitä merkittävänä apuna valmennuksessa. Omasta nykyisestä työstä ei ollut silloin pienintäkään hajua, eikä koko keksinnöstä. Toki olen sen jälkeenkin palauttanut girriä.. eikun dataa siis, maanpinnalle, toteamalla yhden videokameran avulla (30 fps / 60 puolikuvaa/s) olevan mahdoton nähdä swingin tapahtumista juurikaan mitään.

    Jos toi softa olis rakennettu laskemaan pelkkää pallon lentoa annetuin arvoi, se vois olla kiinnostavakin. Swingissä tapahtuvien asioiden tarkasteluun siitä ei ikävä kyllä ole jo yksistään väärien oletusarvojen vuoksi.

    Mutta oikeesti GIR, eikun data, eikun kumpi se ny olikaan, niin tuota…. ei me todellakaan olla kilpailijoita millään tasolla, eikä toimita ollenkaan samoilla markkinoilla.

    GIR

    ts kirjoitti: (11.8.2009 8:08:08)

    Tän kommentin myötä mulle selkis hyvin paljon (ehkä osin muiden tihkuneiden tietojen ohessa) Noin pitkä ei ole miesmuisti ja naismusitikin alkaa olemaan siinä rajoilla. Eli tuon asian mustamiseen tarvitaan varmasti tietokoneohjelma ja runsaasti dataa….

    …Mutta oikeesti GIR, eikun data, eikun kumpi se ny olikaan, niin tuota…. ei me todellakaan olla kilpailijoita millään tasolla, eikä toimita ollenkaan samoilla markkinoilla.

    Tämä oli ehdottomasti eräs ts:n helmistä ja muistan tämän varmasti pitkään. GIR ja data ovat sama henkilö …voi hyvä luoja 🙂
    ….looginen päättely ei todellakaan ole koskaan ollut tämän räyhän vahvimpia alueita 🙂

    Tähän voi ainoastaan todeta, että toivottavasti data ei loukkaantunut tästä väitteestä. Omasta puolestani voin vain sanoa, että kiitoksia tylsän päivän pelastamisesta 🙂

    Ja ts:lle vinkkinä, että joskus yksikin käynti ammattiauttajan pakeilla saattaa auttaa 😉

    ts

    GIR kirjoitti: (11.8.2009 9:39:09)

    ts kirjoitti: (11.8.2009 8:08:08)

    Tän kommentin myötä mulle selkis hyvin paljon (ehkä osin muiden tihkuneiden tietojen ohessa) Noin pitkä ei ole miesmuisti ja naismusitikin alkaa olemaan siinä rajoilla. Eli tuon asian mustamiseen tarvitaan varmasti tietokoneohjelma ja runsaasti dataa….

    …Mutta oikeesti GIR, eikun data, eikun kumpi se ny olikaan, niin tuota…. ei me todellakaan olla kilpailijoita millään tasolla, eikä toimita ollenkaan samoilla markkinoilla.

    Tämä oli ehdottomasti eräs ts:n helmistä ja muistan tämän varmasti pitkään. GIR ja data ovat sama henkilö …voi hyvä luoja 🙂
    ….looginen päättely ei todellakaan ole koskaan ollut tämän räyhän vahvimpia alueita 🙂

    Tota…. mutta enhän mä noin sanonu. Mistäs sä tommosen keksit?

    Ei taida olla toi looginen päättely ihan vahvimpia puolia?

    GIR

    ts kirjoitti: (11.8.2009 10:46:45)

    GIR kirjoitti: (11.8.2009 9:39:09)

    ts kirjoitti: (11.8.2009 8:08:08)

    Tän kommentin myötä mulle selkis hyvin paljon (ehkä osin muiden tihkuneiden tietojen ohessa) Noin pitkä ei ole miesmuisti ja naismusitikin alkaa olemaan siinä rajoilla. Eli tuon asian mustamiseen tarvitaan varmasti tietokoneohjelma ja runsaasti dataa….

    …Mutta oikeesti GIR, eikun data, eikun kumpi se ny olikaan, niin tuota…. ei me todellakaan olla kilpailijoita millään tasolla, eikä toimita ollenkaan samoilla markkinoilla.

    Tämä oli ehdottomasti eräs ts:n helmistä ja muistan tämän varmasti pitkään. GIR ja data ovat sama henkilö …voi hyvä luoja 🙂
    ….looginen päättely ei todellakaan ole koskaan ollut tämän räyhän vahvimpia alueita 🙂

    Tota…. mutta enhän mä noin sanonu. Mistäs sä tommosen keksit?

    Ei taida olla toi looginen päättely ihan vahvimpia puolia?

    Jos et väittänyt niin pyydän nöyrimmästi anteeksi …ei taida olla asioiden kirjoittaminen selkeästi vahvimpia puoliasi 🙂 …kts. esim. viimeaikaisia ’Säännöt’ osion kirjoituksia 😉

    Nimetön

    ts kirjoitti: (11.8.2009 8:08:08)
    Taitaa olla viitisen vuotta ainakin aikaa, kun kommentoin tuota systeemiä, että en näe sitä merkittävänä apuna valmennuksessa. Omasta nykyisestä työstä ei ollut silloin pienintäkään hajua, eikä koko keksinnöstä. Toki olen sen jälkeenkin palauttanut girriä.. eikun dataa siis, maanpinnalle, toteamalla yhden videokameran avulla (30 fps / 60 puolikuvaa/s) olevan mahdoton nähdä swingin tapahtumista juurikaan mitään.

    Jos toi softa olis rakennettu laskemaan pelkkää pallon lentoa annetuin arvoi, se vois olla kiinnostavakin. Swingissä tapahtuvien asioiden tarkasteluun siitä ei ikävä kyllä ole jo yksistään väärien oletusarvojen vuoksi.

    Mutta oikeesti GIR, eikun data, eikun kumpi se ny olikaan, niin tuota…. ei me todellakaan olla kilpailijoita millään tasolla, eikä toimita ollenkaan samoilla markkinoilla.

    Mies jaksaa kerta toisensa jälkeen esittää asiantuntijan elkein arvioita asioista, joista ei ymmärrä yhtään mitään. Et todellakaan ole millään tasolla käsittänyt ohjelman toimintaa. Etkä oikeastaan pystyisikään, koska et koskaan ole ollut millään tavalla aidosti kiinnostunutkaan ymmärtämään. Matematiikan käyttö perustuu juuri siihen, että kaikkea ei tarvitsekaan mitata, vaan osa tuntemattomista tekijöistä voidaan laskea.

    En tiedä, kuka nimimerkin GIR takana kirjoittaa, jos nyt jotain muuta vihjailet.

    Ts ei ehkä hieman yllättäen ole kuitenkaan minulle ongelma, vaan henkilö,
    joka järjestää minulle itse asiassa viihdettä. Ongelmani on se, että GIR:n tasoisia
    kirjoittajia on kovin vähän.

    ts

    GIR kirjoitti: (11.8.2009 10:57:02)
    …kts. esim. viimeaikaisia ’Säännöt’ osion kirjoituksia 😉

    Mikäs siinä oikeestaan oli väärin muuten? Saman sääntökohdan altahan nuo löytyvät, mutta voikos saman sääntökohdan alla olla useampi sääntö? KL ei esim vastannut siellä esittämääni kysymykseen saako Out-paalut poistaa jos ne eivät vaikuta peliin?

    Kyllä mun mielestä esim pelajan koskettaessa esteen maapohjaa tai poistaessa sieltä irrallista haittatekijää rikotaan kahta eri sääntöä, Vaikka saman pykälän alta löytyvätkin. Tietty tuosta kansankielen ilmaisusta saadaan vaikka mimmoinen saivartelu aikaiseksi, mutta noin sen moni ymmärtää.

Esillä 25 viestiä, 101 - 125 (kaikkiaan 179)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #394206 kohteessaKuka on mielestäsi Suomen paras Pro?

Etusivu Foorumit Yleistä Kuka on mielestäsi Suomen paras Pro?