Aihe: Kuka kenttää kuluttaa? - Golfpiste.com

21.4.–28.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[7][3]
KilpailuaSuomalaista

Kuka kenttää kuluttaa?

Etusivu Foorumit Yleistä Kuka kenttää kuluttaa?

Esillä 21 viestiä, 1 - 21 (kaikkiaan 21)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Kaukoja/greenfeellä pelaavia on arvosteltu/puolustettu, mutta voisihan keskustelun laajentaa myös osakkeenomistajien tasa-arvoon.Kukas se oikeasti sitä kenttää eniten käyttää, kuluttaa ja aiheuttaa kentän täyttymisen.Satunnainen kauko tai muu greenfee pelaaja, tuskin. Ns. keskiverto osakkeenomistaja, pelaa 20-50 kierrostä kaudessa, tuskin hänkään.Se raukka, joka ei töiden, sairauden, raskauden, yms. takia pysty pelaamaan pelioikeudellaan kuin muutaman kierroksen kesässä, ei varmasti.Kukas jää jäljelle?Jokainen seuran jäsen tietää omalta kentältään tyypin jota haen.Hän on se heavyuseri joka on kentällä aina.100-200 kierrosta kesässä, aktiivisena varaa parhaat lähtöajat (ryhmälleen) heti kun pystyy.On ryhmäeläin, samanhenkiset muodostaneet usein joukon joka pelaa keskenään ja käyttäytyy kaikintavoin kuin kenttä olisi pääasiassa heitä varten.Muut, niin omat harvemmin pelaavat kuin greenfee-kävijätkin, ovat ikävä hidaste omalle pelille. Pelaavat ankaran tahkoamisen seurauksena suht.hyvin, pivotit lähtevät useimmiten väylän nurmesta.Ei vaadi korkeampaa matematiikkaa laskea montako keskiverto jäsentä mahtuu kentälle kesän mittaan yhden kentällä asujan sijaan.Vaikka jälkimmäinen pelaisikin (mielestään)nopeasti ja aktiivisen ohituskäytännön omaksuneena selviäisi kierroksestaan vartin muita nopeammin. Eli osakkeenomistajien tasa-arvoisuuden saavuttamiseksi; pitäisikö ns. rajoittamaton pelioikeus muuttaa kierrosmaksu perustaiseksi?Ne jotka kenttää eniten käyttävät, myös maksavat eniten.Tietenkin maksu/kierros pitää alentua kierrosmäärän noustessa, mutta nykyistä vapaan pelaamisen periaatetta voisi muokata. Oletan että tällä palstalla on useita näitä koko rahalla kenttää kuluttavia ja vastalauseita lienee odotettavissa. Puheenvuoroni tarkoitus ei ole provoilla, vaan herättää keskustelua. Ei osakkeen omistajatkaan ole yhtenäinen ja pelkästään samalta kantilta asioita katsova joukko.Eikä vastakkain asettelu myöskään ole pelkästään greenfee-pelaajat/ osakkeenomistajat. Tosin eihän tietysti mitään vastakkain asettelua saa olla olemassakaan, kaikki ovat tervetulleita kentille, edellyttäen tietysti että itse pääsee aina pelaamaan silloin kun haluaa, tyhjähkölle kentälle ja valitsemiensa pelikavereiden kanssa.Lopuksi pysyttääkseni keskustelun aiheessa ja rajatakseni mahdollisten provosoituneiden kierrosbongareiden kommenteista epäilyt Cobran olevan nuuka, seniili ja katkeroitunut pappa, hcp 54. Hakkaa palloja metsistä parempien pelaajien kiusaksi, hidastelee kentällä ja vittuilee vielä keskustelupalstalla.Kerrottakoon että Cobra iskee samalla periaatteella kuin aiemmin keilasi, kovaa ja keskelle. Singelitasoituksella. Nuukuudesta, seniiliydestä, katkeroituneisuudesta ja vittuilusta tietysti voisi keskustella.

Hengitä ny välillä ettei pimene lopullisesti.

Nyt on yhtiökokousten aika. Menet, Cobra 460, yhtiökokoukseen ja isket teesisi pöytään, kovaa ja keskelle, niin että pivotit lentelee ja katsot miten käy.

Mä olen semiuseri ( < 100 r/y ) ja tulen äänestämään Sinua vastaan.

Perskuta XXL, sähän oikeesti luet näitä juttuja läpi 😀

Kyllä pitäs mun mielestä laittaa maximi kierronmäärä pers pelaaja ja vielä silleen, että teeajat jakautus eri aikoihin ja eri päiville. Ja jos ei kerkee pelata 20 rundia kesässä, niin rahat ehdottomasti takaisin koska on säästänyt kenttää.

Slaissareille/Huukstereille kans rabattii kun etenevät rahvii pitki!

Cobra 460 kirjoitti: (13.2.2006 14:25:05)
    Kerrottakoon että Cobra iskee samalla periaatteella kuin aiemmin keilasi, kovaa ja keskelle.

Paljon keilahalleilla aikaa viettäneen minä luulin sinun jo kuolleen, mutta ehkäpä sä oletkin joku toinen.
    Vaikken ole mikään hevijuuseri, niin minäkin äänestän sinut nurin yhtiökokouksessa. Niin kauan kun kentälle mahtuu GF-pelaajia, en näe kovinkaan painavia syitä rajoittaa pelioikeutettujen pelaamista.
    Kokonais kierrosmäärää on ihan turha rajoittaa, olisihan se hölmöä olla antamatta pelioikeutetun pelata tyhjällä kentällä. Primetime ajat ovat vähissä joka tapauksessa. Jos klubissa on 1000 pelioikeutettua/kenttä, niin käytännössä se tarkoittaa yhtä kierrosta viidessä päivässä. Ehkäpä jäsenille pitäisi jakaa varausoikeuksia näille primetime ajoille, joita he voisivat sitten kaupitella ja vaihtaa jos eivät itse aio niiitä käyttää. Taidetaan olla vielä aika kaukana niistä pelimääristä, mitkä vaatisivat tuollaisia toimenpiteitä.
    Itse pelasin viime vuonna kotikentälläni viitisenkymmentä kierrosta, eikä muutamia viikonloppuja lukuunottamatta ollut ongelmia saada lähtöaikoja esim. lauantai aamupäiville, joilla usein on jopa kilpailut sotkemassa kuvioita.

Tuo vakioporukka 100-200 kierrosta pelaa meidän kentällä yleensä aamupäivällä, mitä tulee kentän kulumiseen, divottien paikkaukseen, pelaamisen nopeuteen, ei juuri huomautettavaa löydy. Osakepohjaisella kentällä ei pysty/tarvitse rajoittaa omistajan kierroksia. Jos haluatte nähdä kuluneen kentän, niin pelatkaa Espanjan (Costa del Sol/Blanca) kenttiä Loka/Marraskuussa.
    Liiketaloudellisesta näkökulmasta lähestyen, ehdottaisin kenttäyhtiöille greenfee hintojen porrastamista. Silloin kun on tilaa, halvempi hinta. Toki on jo monella kentällä käytössä, mutta enempi voisi käytää.

Paksupekka kirjoitti: (13.2.2006 15:06:43)
    [Itse pelasin viime vuonna kotikentälläni viitisenkymmentä kierrosta, eikä muutamia viikonloppuja lukuunottamatta ollut ongelmia saada lähtöaikoja esim. lauantai aamupäiville, joilla usein on jopa kilpailut sotkemassa kuvioita.

Piti vielä todeta, että useimmiten varasin tuon lauantainkin lähtöajan samana aamuna ennen lähtöä kentälle.

Pitäisi ekaksi laskea kuinka monta lyöntiä kenellekin tulee/kierros.

Itse osun aika harvoin väylälle ja toisella useimmiten pääsen greenin viereen tai bunkkeriin. Siitä kevyt chippi ja pari puttia = bogi. Eipä siinä kenttää paljoa kuluteta vaikka tulisikin paljon kierroksia.

Ehdotuksesi pohjalta kannattaa jalostaa esitys yhtiön kevätkokoukseen, mutta asiaa kannattaa selvitellä useammasta näkökulmasta.

Jos pelaamista halutaan rajoittaa, niin varausoikeuden voisi rajoittaa esim. siten, että kerrallaan voi olla 1-2 varausta voimassa. Ts. kiekan jälkeen voisi varata seuraavaan aamun lähdöt.

Tämä sopisi varmaan myös senioreille, mutta firmapelioikeuden kauppaajille tietäsi bisneksen vaikeutumista.

Näiden 100-200 kierrosta pelaavien tulee kuitenkin muistaa, ettei kenttää ole pelkästään heitä varten rakennettu. 10 – 20 kierrosta pelaava ei välttämättä arvosta samoja juttuja, kuin hardcore käyttäjä varsinkaan, jos uudistuksista aiheutuu liikaan kustannuksia.

Piti tulla tänne…

Maantietäkin saavat veronmaksajat kuluttaa kukin tarpeensa mukaan. Ja harvemmin heavyusereita hirveästi mollataan. Tietullit tietty vähän muuttaa tilannetta.

Cobralle ehdotus, että nuo turhat tyhjät alueet sanojen välissä voisi jättää pois – haittaa lukemista kohtuuttomasti.

Muuten en kannata turhaa byrokratian lisäämistä, jota tuollaiset kierrosrajoitukset väistämättä aiheuttavat. Sitä paitsi, täytyy seuran suunnilleen tietää talvella, kuinka paljon rahaa tulee sisään pelioikeuksista. Sen sijaan mielestäni kovasti kannatettavaa on, että jäsenille tarjotaan muutama erilainen pelipaketti, esim. aamupelioikeus, täysi pelioikeus ja ns. kymppikortti. Mutta tästähän on keskustelua käyty ja hytinä on, että viimeistään ensi vuonna alkaa variaatiota löytyä myös täällä etelässä.

Voi pieru, narahdin jälleen. Otteeni alkaa kirvota; ensin jäin kiinni salaharjoittelusta ja nyt näitten juttujen lukemisesta. Tekonenä ja irtoviikset ovat pettäneet minut. Siirryn käyttämään peruukkia!

Ps. Siitä pivotistako huomasit..?

Mikäli luulet tuosta vaan luulette saavanne käyttöoikeuden tuohon minun turhautuneeseen pieruuni, niin lakimieheni (alapurentainen bokserini) ottaa Teihin pikimmittä yhteyttä (kirjaimellisesti), tekijänoikeusmaksujen nimissä.

Ennalta haluan auttaa Arvon Kevään Isäntääni valinnassa, koskien asiaa: Turhautunut pieru vs Alapurentainen Bokserini

Valitettavsati Bokserini on sen verran lyhytkasvuinen että yltää isoa miestä ainuastaan nivusiin saakka. On vähän huononäköinen noin vanhemmiten, joten välillä sekoittaa etu- ja takapuolen.

Mutta ihan miten vaan. Varmastihan Teillä jo on lapsiakin, joten voittehan toki koettaa asiasta lakimieheni kanssa neuvotella.

Toivottavasti autoin Teitä päätöksen teossa.

Nimim: Kanta-asiakaskortti Väestöliittoon.

Dear Sir,

Arvoisan Alapurentaisen Bokserinne toimintasäde, tahi kantama, miten sen haluaa ilmaista, on riittävä. Syytän Olympia-huumaa, jonka sokaisemana ja jonka vallassa olin tyystin onnistunut karistamaan mielestäni Teidän piereskelynne joka onnekseni on lähinnä ollut ymmärtääkseni veli Tetsan päälle Teidän sälyttämä, tai sanoisinko suhauttama. Pitäkää pierunne.

Vaadin lisäksi, että alapurentainen pedofiilijuristinne pysyy kaukana ainokaisesta pojastani joka on aikuinen mies ja pyyhkii lakimiehellänne lattioita!

Lisäksi pyydän Teitä kiinnittämään lakimiehenne kera huomiota Teijon uuteen paikallissääntöön jonka mukaan Teidän pitää pelata koko ajan tuulen alapuolella! Ja Bokseri jää kotiin!

Kun kerran tälläinen asia herraa ’keilapallokeskelle ja kovaa’ mietityttää niin tässäpä ratkaisu!

Golfseurojen yhtiökokouksissa päätetään jokaiselle jäsenelle lyöntimäärä, jonka hän saa kauden aikana kuluttaa. Esim 3000 lyöntiä. Nämä käytettyään hän voi ostaa muilta, niiltä jotka eivät ehdi kaudessa kuluttamaan lyöntimääräänsä ns. extra lyöntejä. Kysynnän ja tarjonnan laki määrää hinnan tiätysti.
    Cädimasteri valvoo lyöntimääriä palkattuaan sossusta virallisia lyöntimäärän laskijoita, jotka satunnaisesti seuraa pelaajia kentällä, jotta nämä varmasti ilmoittavat oikeat lyöntimäärän

Kun lyöntimäärä alkaa loppumaan niin jo hyvissä ajoin cädimasterin kone alkaa näyttämään punaista merkkivaloa ko pelaajan kohdalla ja hänelle annetaan mahdollisesti seuraan piikkiin ns. yhteydenpitokänny. Kun pelaaja on lähdössä kierrokselle, tässä kännyssä on niiden pelioikeuden haltioiden puhnot joilla on myytävänä pari lyöntii!
    Kun sitten väylällä no. 16 se megaslaissina lähtenyt draivi ( jep!! väylä 16 on joko par4 tai par5) on se kolmastuhannes lyönti niin ei hätää, kaivat vaan bägistäs yllämainitun yhteydenpitokännyn ja alat soittelee, niin ei tarvi lopettaa kierrosta kesken.

Sanalla sanoen: Minä.
    Pivotitteja yleensä korjailen lähinnä muiden jäljiltä, aika harvahan sitä osaa oikeasti käyttää fiksusti. Mä melkein suosittelisin jättämään sen asettelun ihan viimeiseksi, silloin on helpointa havainnoida asetettelun muutokset Pivotin rakenteeseen.

Mutta takaisin asiaan! Minä olen juuri se kaveri jota kaikki muut kentällä tallustelevat luonnon kauneutta katselemaan tulleet ’pelaajat’ vihaavat. Mä pelaan paljon. Mä varaan tiiaikani aina hyvissä ajoin. Mun jäljiltä kenttä on ihan paskana, koska osun valtaosaan väylistä ja griineistä. (Joo joo, mulla on griinihaarukka ja täytän kolot reunoilta sisään kolmella rivakalla ranteen käännöllä, ja sitten taputtelen putterilla päälle).

Koska nyt olen ilmiantanut itseni, voi toveri Cobra 460 kohdistaa kaiken turhautuneisuutensa muhun. Mä olen kaiken pahan alku ja juuri. Muhun verrattuna Henkan lakimies on leppoisa ihmisystävä, koska mä en ikinä ajattele ketään muuta kuin itseäni. Henkan juristi sentään kaipaa Henkkaa pari kertaa vuorokaudessa, ruoka-aikana.

Vielä terveiset Henkalle ja Arvon Jäsen XXL:lle. Se parhaiten haistaa, joka tuulen alapuolella kulkee. Tosin nyt Teiltä on mennyt henkilöt sekaisin, nimittäin Henkan avuttomat yritykset saattaa mut henkisesti epätasapainoon (Se juna on mennyt jo vuosia sitten) kariutuvat kerta toisensa jälkeen. Eli Henkka: Osta joku aktiivihiilisuodatin ja työnnä se sinne, mihin päivä ei paista.

Kannatan von Döbelnin (joka golfaa aukkoja katsellen) päästökauppahenkistä ehdotusta. Päästöoikeudet rajataan kuitenkin niihin lyönteihin, eikä tässä ketjussa minittuihin suolikaasuihin.

Ilimoitti ja hyvää ystävän päivää kaikille toivotti:

Paastokaupan limitti lyonneille o aivan liian matala. Vaadin rajan nostamista 100 kiloon. Alle 70 kilon en suostu edes neuvottelemaan.

Hups. Pyörähti tuohon yksi nolla liikaa =)

Esillä 21 viestiä, 1 - 21 (kaikkiaan 21)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #492992 kohteessaKuka kenttää kuluttaa?

Etusivu Foorumit Yleistä Kuka kenttää kuluttaa?