Aihe: Kovia Suffelikisatuloksia ! - Golfpiste.com

5.5.–12.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][7]
KilpailuaSuomalaista

Kovia Suffelikisatuloksia !

Etusivu Foorumit Yleistä Kovia Suffelikisatuloksia !

Esillä 25 viestiä, 26 - 50 (kaikkiaan 99)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • ts kirjoitti: (4.9.2011 10:14:25)
    2-4 alle olisi siis se hyväksyttävä tulos ja se syntyy suhteessa 1/20. Hmm… 4×0,3 =1,2 ja 19 nostavaa päälle. Ja sitten tuon tason pelaajien händärit kuitenkin tulevat alas joillakin melko reippaasti kaudessa, kuten itselläni aikanaan 26 > 7. Joku tässä yhtälössä ei nyt osu.

Mitäs pitäisi tehdä?

Itsellä tasoitus kait juurikin tuollainen suffeleihin sopiva 19,8. Olen nyt kiertänyt muutaman kierroksen ekalle ysille 12-15 pistettä (n +20 lyöntiä) ja tokalle ysille 21-24 pistettä (paras +6). Tasoitusta en tuollaisella 35-36 pisteen kierroksilla saa tietenkään laskemaan. Entä jos kisassa saisinkin molemmat puoliskot osumaan esmes tuollaiseen brutto +12 tasoon. Pitäisikö minun jotenkin ryömiä vai saisinko olla tyytyväinen omaan ennätykseeni?

Tämän vuoden 18-reiän kierrosten pb keskiarvo on 34,6. Mutta mitä tuosta voi päätellä, en tiedä.

Tämä on tietysti ulkopuolisen kirjoittelua, sillä en ole koskaan kisaan osallistunut. Ensimmäinen on edessä ensi viikonloppuna.

KL

Q8 kirjoitti: (4.9.2011 12:31:22)

ts kirjoitti: (4.9.2011 10:14:25)
    2-4 alle olisi siis se hyväksyttävä tulos ja se syntyy suhteessa 1/20. Hmm… 4×0,3 =1,2 ja 19 nostavaa päälle. Ja sitten tuon tason pelaajien händärit kuitenkin tulevat alas joillakin melko reippaasti kaudessa, kuten itselläni aikanaan 26 > 7. Joku tässä yhtälössä ei nyt osu.

Mitäs pitäisi tehdä?

Itsellä tasoitus kait juurikin tuollainen suffeleihin sopiva 19,8. Olen nyt kiertänyt muutaman kierroksen ekalle ysille 12-15 pistettä (n +20 lyöntiä) ja tokalle ysille 21-24 pistettä (paras +6). Tasoitusta en tuollaisella 35-36 pisteen kierroksilla saa tietenkään laskemaan. Entä jos kisassa saisinkin molemmat puoliskot osumaan esmes tuollaiseen brutto +12 tasoon. Pitäisikö minun jotenkin ryömiä vai saisinko olla tyytyväinen omaan ennätykseeni?

Tämän vuoden 18-reiän kierrosten pb keskiarvo on 34,6. Mutta mitä tuosta voi päätellä, en tiedä.

Tämä on tietysti ulkopuolisen kirjoittelua, sillä en ole koskaan kisaan osallistunut. Ensimmäinen on edessä ensi viikonloppuna.

Olen vuosia kummastellut tuota liitosta (?) tullutta todennäköisyysmallia täysin epäuskottavana. Olisiko kuitenkin kyse siitä, että tuo malli on jotenkin laskettu kattamaan koko poppoo ja kisoissa kuitenkin (varsinkin avoimissa) painottuu se porukka, joka tuntee omaavansa jonkinlaiset mahdollisuudet voittoonkin? Tähän en laske huijareita, joita joukkoon toki mahtuu. En tosin joidenkin toisten tavoin usko huijarien olevan enemmistönä, vaan häviävän pienenä vähemmistönä.

Jos ajatellaan noita ts:n mainitsemia kehittyviä pelaajia, niin heillä tasoitus tulee kauden aikana alaspäin. Onko se sitten synti, jos se hyvä, laskeva kierros osuu kisapäivään? Eikös se päinvastoin ole hieno juttu? Nimim. Q8 on myös asian ytimessä noine yseineen. Vaimonikin pelailee melkein järjestään tyyliin 12+21 pinnaa. Jonain kauniina päivänä ei tulekaan yhtään katastrofireikää ja tulos onkin 21+21. Taasko pitää panna pää pensaaseen ja hävetä?

Omat tilastoni ovat samantapaiset kuin Q8:n. Laskevia kierroksia 13, nostavia 19, tasuriin 4 ja bufferiin 12. Laskennallinen tasuri on 0,2 yksikköä alhaisempi kuin virallinen, joka on nyt 4,6. Pb-pisteitä keskim. 34,1. En oikein sovi tuohon liiton malliin, joten taidan olla huijari.

ts

KL kirjoitti: (4.9.2011 12:57:05)

Olen vuosia kummastellut tuota liitosta (?) tullutta todennäköisyysmallia täysin epäuskottavana. Olisiko kuitenkin kyse siitä, että tuo malli on jotenkin laskettu kattamaan koko poppoo ja kisoissa kuitenkin (varsinkin avoimissa) painottuu se porukka, joka tuntee omaavansa jonkinlaiset mahdollisuudet voittoonkin? Tähän en laske huijareita, joita joukkoon toki mahtuu. En tosin joidenkin toisten tavoin usko huijarien olevan enemmistönä, vaan häviävän pienenä vähemmistönä.

.

Ei siinä oikeestaan mitään ihmeellistä ole. Pelaavista golfareista 0,1% harjoittelee ja kehittyy. Osa heistä sitten lähtee vielä kisoihinkin. Sitten kun otetaan suuri otanta koko pelaajajoukosta, niin tuollaisen marginaaliryhmän tilanne vaan ei tilastoa heilauta mihinkään suuntaan.

Yli 10 vuotta pelaaneiden ja alle 4 vuotta pelaanneiden tilasto olisi aika kaukana toisistaan.

Tässäpä melkoinen sankari…

Finnmatkat world tourin Pickalan osakilpailussa sijoitus kakkonen, 26 händärillä 88 lyöntiä ja 49 pogipistettä…

http://www.golfbox.dk/livescoring/scorecard.asp?tour={80488350-D32F-4847-A9F2-8289BF97AF7F}&guid={752CA517-87E4-49CC-AAA8-67CDB6B488D3}&clubOnly=1&lang=1035

Sama sankari viikkoa myöhemmin kytäjällä 83 lyöntiä (etuysi 38 lyöntiä) ja viikon reissu portugaliin…

http://www.golfbox.dk/livescoring/scorecard.asp?tour=DCCCBB2E-B07B-4206-A5E2-3097E3C8A4C9&guid={3B39E02B-6147-4D77-AF6F-F6BB0E9D1D26}&clubOnly=1&lang=1035

Kutsun apinaksi tavatessani…

Sunday kirjoitti: (4.9.2011 15:45:11)

Finnmatkat world tourin Pickalan osakilpailussa sijoitus kakkonen, 26 händärillä 88 lyöntiä ja 49 pogipistettä…

http://www.golfbox.dk/livescoring/scorecard.asp?tour={80488350-D32F-4847-A9F2-8289BF97AF7F}&guid={752CA517-87E4-49CC-AAA8-67CDB6B488D3}&clubOnly=1&lang=1035

Sama sankari viikkoa myöhemmin kytäjällä 83 lyöntiä (etuysi 38 lyöntiä) ja viikon reissu portugaliin…

http://www.golfbox.dk/livescoring/scorecard.asp?tour=DCCCBB2E-B07B-4206-A5E2-3097E3C8A4C9&guid={3B39E02B-6147-4D77-AF6F-F6BB0E9D1D26}&clubOnly=1&lang=1035

Heh! Tämä jäätävä suoritus menee ehkä jopa tuon ’14 alle oman parin’:kin ohi.

Mutta KL:aa referoidakseni: ’Onko se sitten synti, jos se hyvä, laskeva kierros osuu kisapäivään? Eikös se päinvastoin ole hieno juttu?’

Eli onnittelut hienoista onnistumisista! 🙂 Palkinnot oli myös hienoja! Hyvä tuuri senkin puolesta.

KL

Finnmatkat world tourin Pickalan osakilpailussa sijoitus kakkonen, 26 händärillä 88 lyöntiä ja 49 pogipistettä

Montako pistettä voittajalla oli?

sdriver kirjoitti: (4.9.2011 17:05:02)
    Mutta KL:aa referoidakseni: ’Onko se sitten synti, jos se hyvä, laskeva kierros osuu kisapäivään? Eikös se päinvastoin ole hieno juttu?’

Eli onnittelut hienoista onnistumisista! 🙂 Palkinnot oli myös hienoja! Hyvä tuuri senkin puolesta.

Taitaa mennä ts:n mainitsemaan laskevaan tasoitusputkeen. Avainsanoja ehkäpä: nuori ikä, eka kausi, urheilukoulutausta.

Olisi pitänyt itsekin käydä alkukesästä kisoissa kun tasoitus tippui 35,5:stä alle 20.

Miten muuten tuolta Golfboxin tulosluettelosta saa laskettua todelliset pisteet? Oli minulle liian vaikeaa.

AJ

Kyllähän näitä aina välillä tulee vastaan, esim. viime viikonloppuna EGS:n Rosavilla Magnumissa pistebogin voittanut kaveri pelasi reilun 19 händärillä ’elämänsä tähänastisen parhaan kierroksen’, 82 lyöntiä brutto ja pisteitä tuli juurikin 50. Voittopuheessa hän kertoi, ettei ole aikaisemmin pelannut yhtään 8:lla alkavaa kierrostulosta. Lauantaina kaikki vaan meni ihan nappiin..

Händäriä tuo huima tulos ei kuitenkaan pudota sillä kyseessä oli parikilpailu, joten korttia kierroksesta ei voi jättää. Harmi.

http://www.popeofslope.com/sandbagging/odds.html

Tuolla on noita oikeita todennäköisyyksiä perustuen Slopen keksijän laskelmiin.
    Kyllä näyttää useammin kuin kerran 20 kierroksessa bogey-pelaaja pääsevän alle oman tasoituksen.

T:Ville

Osaako joku laskea, että oliko händäriä pudotettu tuossa välissä tuon ekan kisa perusteella?

Ällikkämies kirjoitti: (5.9.2011 13:49:08)
    Osaako joku laskea, että oliko händäriä pudotettu tuossa välissä tuon ekan kisa perusteella?

Osallistujaluetteloiden mukaan händäri 26,0 ensimmäisessä kisassa, toisessa kisassa 21,2.

Itse pelasin tuossa viimeviikolla RockGolfin SM-kisoissa Kytäjän NW kentän 94 lyönnillä, bogeypisteitä tuli 39, mikä oikeutti pb-sarjan voittoon. Kauden siihenastinen kierroskeskiarvo oli 109 lyöntiä (15 kierrosta). Tasotus oli kauden alussa 24,6 ja olin nostanut sen kauden aikana 24,7 (todellisuudessa sen pitäisi olla jossain 26 tienoilla). Olen kerran aiemmin 8 vuoden aikana pelannut alle 100 lyöntiä. Kytäjällä tuntui onnistuvan kaikki, olo oli itsevarma koko kierroksen. Joskus sitä vaan onnistuu hallitsemaan itsensä. Viimeisen viiden vuoden aikana olen jostain syystä pelannut parhaat kierrokseni juuri kisoissa, keskittyminen on ollut kisoissa parmpaa kuin harkkakierroksilla. Kisoissa ei myöskään tule mieleen lähteä lyömään niin sanottuja ’sankarilyöntejä’, vaan varmasti perille ja kaksi puttia sisään. Kun vielä saisi siirrettyä tuon kisojen fiiliksen ja tosissaan yrittämisen myös harjoituskierroksille.

APEx kirjoitti: (5.9.2011 10:24:09)
    Kyllähän näitä aina välillä tulee vastaan, esim. viime viikonloppuna EGS:n Rosavilla Magnumissa pistebogin voittanut kaveri pelasi reilun 19 händärillä ’elämänsä tähänastisen parhaan kierroksen’, 82 lyöntiä brutto ja pisteitä tuli juurikin 50. Voittopuheessa hän kertoi, ettei ole aikaisemmin pelannut yhtään 8:lla alkavaa kierrostulosta. Lauantaina kaikki vaan meni ihan nappiin..

Händäriä tuo huima tulos ei kuitenkaan pudota sillä kyseessä oli parikilpailu, joten korttia kierroksesta ei voi jättää. Harmi.

Tämäkin tulos on tullut tasoitustoimikunnan tietoon ja mikäli siellä ei nukuta, kuten yleensä tehdään, niin händäri laskee!

Koettakaa nyt jo tajuta KL:t sun muut, mikä on tasoitusjärjestelmän tarkoitus. Se on nimittäin sellainen, että eritasoiset pelaajat voisivat kilvoitella tasapuolisesti toisiaan vastaan. 14 alle on jo niin kova tulos tasoitukseen nähden, että tällainen klovni kyllä tietää pelaavansa täysin väärällä tasoituksella potentiaaliinsa nähden.

KL

Chip Greenside kirjoitti: (5.9.2011 16:29:41)

APEx kirjoitti: (5.9.2011 10:24:09)

Tämäkin tulos on tullut tasoitustoimikunnan tietoon ja mikäli siellä ei nukuta, kuten yleensä tehdään, niin händäri laskee!

Onko tuo tieto faktaa vai fiktiota? Miksi tasoituksen pitäisi laskea? Joukkuekilpailujen tuloksia ei hyväksytä tasoitustuloksiksi mm. siksi, että joukkuetoverit saavat neuvoa toisiaan. Tällä voi olla valtava merkitys tuloksen kannalta, varsinkin jos joukkueessa on kokeneita ja kokemattomia (kuten usein onkin laita). Myöskin pelaajan omat paineet ovat vähäisemmät, kun kisassa menestyminen ei riipu pelkästään omista suorituksista.

Ota nyt Chip ihan rauhallisesti, kyllä tähän maailmaan yllättäviä ja odottamattomia huipputuloksia mahtuu. Vai mitä sanot vaikkapa Mikael Salmisen Vuosaaressa viime syksynä pelaamasta tuloksesta 60 brutto? Liekö Mikke potkinut palloaan raffissa vai miten onnistuikin pelaamaan kymmenkunta lyöntiä alle oman tasurinsa tuolla tasolla… o:)

KL

Chip Greenside kirjoitti: (5.9.2011 16:34:42)
    Koettakaa nyt jo tajuta KL:t sun muut, mikä on tasoitusjärjestelmän tarkoitus. Se on nimittäin sellainen, että eritasoiset pelaajat voisivat kilvoitella tasapuolisesti toisiaan vastaan. 14 alle on jo niin kova tulos tasoitukseen nähden, että tällainen klovni kyllä tietää pelaavansa täysin väärällä tasoituksella potentiaaliinsa nähden.

Minäkin olen kerran pelannut 14 lyöntiä alle oman tasoitukseni, kuten jo aiemmin kirjoitin. Kai minäkin sitten olin/olen klovni. Kaikki laskevat kortit olin kuitenkin siihenkin saakka jättänyt.

Mitäpä sellaisen pelaajan pitäisi sitten tehdä, jonka harjoittelee päivittäin ja jonka taidot kehittyvät viikottain? Olla osallistumatta kisoihin, kunnes alle oman tasurin tuloksia ei enää tule? Toisin sanoen odottaa siihen asti, kunnes voi pärjätä scr-kisoissa?

Tarjoa nyt Chip oma ratkaisusi, kun sinua niin tuntuu toisten pärjääminen harmittavan.

KL

Panenpa tästä Chipille vielä oikein kunnon pähkinän.

Viime kaudella pelasin hieman yli 100 kierrosta ja lyhyet raudat, avaukset ja lähipelikin alkoivat olla aika lailla kuosissa. Kahdesti pelasin 40 pinnaa, kolmesti 41, kerran 42 ja kerran 44 pinnaa, eri värisiltä tiipulikoilta punaisesta valkoiseen (37-39 pinnan kierroksia oli yhteensä 15). Pidin itselläni virallisen tasoituksen ohessa laskennallista tasoitusta, ts. lukua, johon kaikki kierrokset olisi otettu mukaan kisakierroksina.

Virallinen tasoitukseni ei koko kautena laskenut alle 4,5:n, mutta laskennallinen tasoitukseni oli alimmillaan 2,3. Tämä yksinkertaisesti siksi, että kisoissa peli ei pääsääntöisesti kulkenut, joten niissä ei tasoitus päässyt putoamaan (enkä Chipin lohdutukseksi päässyt pokkaamaan yhtäkään suffeli- tai muunkaan kisan voittoa). Harjoituskierroksilla taasen ei ykkösryhmään pääse (siis alle 4,5:n).

Olinko siis huijari, kun osallistuin kilpailuihin tasoituksella, joka ei vastannut potentiaaliani?

P.S. Kauden päättyessä laskennallinen tasoitus oli 4,5 ja virallinen 4,7.

Juu samoilla linjoilla KL:än kanssa. Ei noista kannata vetää liian nopeita johtopäätöksiä. Ok, onhan noi huikeita tuloksia joita ’golffissa’ ei pitäisi esiintyä tasoitusjärjestelmän takia mutta pistebogi on pistebogi.

Itse pelaan kakkosella alkavalla tasoituksella, tällä kaudella olen pelannut kerran yli omien, 41 pistettä. Kortin jätin ja yhtään nostavaa en ole jaksanut laittaa. Suurin ongelma tällaisella tuupparilla on tasaisuus, olen pelannut tälläkin kaudella etuysin 40 josta 27 pinnaa ja lopputuloksena 35 pinnaa. Useita 41-42 ysejä mutta kun peli ei pysy kasassa 18 ei tulosta tule. Ainahan on mahdollisuus että joskus se peli pysyisikin kasassa sen 18 ja tekisin sen yli 50 pinnaa? Olenko siis tasoitushuijari?

KL kirjoitti: (5.9.2011 18:34:15)

Minäkin olen kerran pelannut 14 lyöntiä alle oman tasoitukseni, kuten jo aiemmin kirjoitin. Kai minäkin sitten olin/olen klovni. Kaikki laskevat kortit olin kuitenkin siihenkin saakka jättänyt.

Mitäpä sellaisen pelaajan pitäisi sitten tehdä, jonka harjoittelee päivittäin ja jonka taidot kehittyvät viikottain? Olla osallistumatta kisoihin, kunnes alle oman tasurin tuloksia ei enää tule? Toisin sanoen odottaa siihen asti, kunnes voi pärjätä scr-kisoissa?

Tarjoa nyt Chip oma ratkaisusi, kun sinua niin tuntuu toisten pärjääminen harmittavan.

Pelaajan pitää ilmoittaa tasoitustoimikunnalle tasonsa olevan jotakin muuta kuin tasoituksensa, jotta toimikunta voi alentaa tasoitusta. Luepa nyt oikein ajatuksella liiton tasoitusmääräykset, jotka löytyvät liiton sivuilta. Toimikunnan tulee kiinnittää erityistä huomiota nimenomaan niihin pelaajiin, joiden pelitaito kehittyy nopeasti, mutta kuten jo jossain aikaisemmassa viestissä mainitsin, niin tuo lammaslauma ajattelee että kun ei puutu mihinkään niin kaikki on hyvin. Tuskin sinäkään tuomarina ollessasi käännät pääsi poispäin, mikäli näet sääntörikkomuksen tapahtuvan. Mielestäni tässä tasoitusasiassa puuttumattomuus on hyvinkin verrattavissa siihen.

KL

Chip Greenside kirjoitti: (5.9.2011 20:01:22)

KL kirjoitti: (5.9.2011 18:34:15)

Pelaajan pitää ilmoittaa tasoitustoimikunnalle tasonsa olevan jotakin muuta kuin tasoituksensa, jotta toimikunta voi alentaa tasoitusta. Luepa nyt oikein ajatuksella liiton tasoitusmääräykset, jotka löytyvät liiton sivuilta. Toimikunnan tulee kiinnittää erityistä huomiota nimenomaan niihin pelaajiin, joiden pelitaito kehittyy nopeasti, mutta kuten jo jossain aikaisemmassa viestissä mainitsin, niin tuo lammaslauma ajattelee että kun ei puutu mihinkään niin kaikki on hyvin. Tuskin sinäkään tuomarina ollessasi käännät pääsi poispäin, mikäli näet sääntörikkomuksen tapahtuvan. Mielestäni tässä tasoitusasiassa puuttumattomuus on hyvinkin verrattavissa siihen.

Olen saattanut lukea tasoitusmääräyksiä jonkin verran sinua enemmän ja useammin, joten tiedän mistä puhutaan. Mikään maailman määräys ei kuitenkaan kiellä pelaajaa pelaamasta odotuksia paremmin. Miten kummassa pelaaja voisi ilmoittaa toimikunnalle etukäteen pelaavansa 14 alle tasoituksensa? Häh??

Sääntörikkomuksiin tämä asia ei ole verrattavissa. Tahallinen händärin pihtaaminen on meidän kaikkien mielestä väärin ja rangaistavaa, mutta ne ovat häviävän pieni osa huipputuloksista. Joskus vain menee kohdalleen, usko hyvällä.

Tuleepa tästä muuten mieleen tapaus omalta uraltani noin 10 vuoden takaa. Tulevana lauantaina oli kauden pääkisa ja peli oli mennyt vähän huonosti. Lähdin torstaina pelaamaan kierrosta ajatuksena nostaa tasoitusta (siis en tahallani, vaan sen hetkiseen pelivireeseen nojautuen) 0,1 verran, jolla olisin saanut yhden tasoituslyönnin enemmän 3/4-tasurilla pelattavassa kisassa. Kävipä niin, että vastoin kaikkia odotuksia sutaisin 14 paria kierroksella ja tasoitukseni laski. Lauantain kisassa pelasin saman nettotuloksen voittajan kanssa, mutta jäin kakkoseksi korkeamman händärin vuoksi. Voittaja lähti Miamiin viideksi päiväksi pelailemaan ja kisaamaan.

Jutun pointti on siinä, että rehellisenä miehenä jätin tuon torstain korttini ja kärsin tappioni. Sanomattakin on selvää, että harmitti, mutta yhtä hyvin olisin voinut pelata kisassa lyönnin paremmin ja voittaa. Tai jättää torstain kortti jättämättä ja käydä perjantaina pelaamassa nostava kierros, tai muutoin huijata. Se nyt vain ei sopinut ajatusmaailmaani.

Voi olla, että on muitakin, joiden ajatusmaailmaan ei huijaaminen sovi.

Eiköhän tasoitus säänöissä ole että tasoituskieros pitää aina ilmoittaa kun lähtee tasoituskieroselle.Eli senmoisia kieros tuloksia ei pidä hyväksyä oli se sitten laskeva tai nouseva joita ei ole ilmoitettu etukäteen.Kilpailukierokset ovat tietysti aina tasoitus kelpoisia.Että ihan selvä sääntö.

Olipa hyvä tuuri, että pelasin Pickalassa ensin +17 ja sitten +3, pelitasoituksen ollessa 0. Jälkimmäinen meni 8 alle tasurin ja ensimmäinen kuas bufferista. Oishan se ollut törkee vääryys, jos ois eka päivänäkin mennyt hieonosti.

Ja joo, en oo junnu, mutta vähän oon kyllä pelaillut ja harjoitellut viime vuosina.

Näitä voittavia händäri-slotteja on kokemukseni perusteella muutama pb-kisoja ajatellen. Yht’äkkiä voi läsähtää 40 – 50 pisteen kierroksia. Omien kokemusten perusteella potentiaalisimmat voittajat tasoituskisoissa nimenomaan pb-kisoissa tulee seuraavista väliköistä.

28 – 34, 15 – 20(22) ja 6-12.

jappna kirjoitti: (6.9.2011 6:20:27)
    Eiköhän tasoitus säänöissä ole että tasoituskieros pitää aina ilmoittaa kun lähtee tasoituskieroselle.Eli senmoisia kieros tuloksia ei pidä hyväksyä oli se sitten laskeva tai nouseva joita ei ole ilmoitettu etukäteen.Kilpailukierokset ovat tietysti aina tasoitus kelpoisia.Että ihan selvä sääntö.

Tuli muuten mieleen, että aina eivät kisakierroksetkaan ole, vaikka pelattaisiin henkilökohtaista kilpailua osatasoituksitta. Joskus on niin, että kenttä ei ole tasoituskelpoisessa kunnossa tai on annettu sellaisia vapauksia pallon parantamiseen, että tasoitusmääräys kieltää tulosten noteeraamisen.

Silloin tulokset julkaistaan, mutta listassa pitäisi lukea että tasoitusmuutoksia ei huomioida.

Eiköhän tasoitus säänöissä ole että tasoituskieros pitää aina ilmoittaa kun lähtee tasoituskieroselle.Eli senmoisia kieros tuloksia ei pidä hyväksyä oli se sitten laskeva tai nouseva joita ei ole ilmoitettu etukäteen.

Jos mä nyt nämä säänöt ja kieroset oikein ymmärsin, niin väittäisin toisin. Nimittäin näinä NexGolf-aikoina mitään ennakkoilmoitusta ei tarvita.
    Tämä saattaa tietysti olla seurakohtainen asia.

KL

Pekka Pelimies kirjoitti: (6.9.2011 7:17:38)

Tuli muuten mieleen, että aina eivät kisakierroksetkaan ole, vaikka pelattaisiin henkilökohtaista kilpailua osatasoituksitta. Joskus on niin, että kenttä ei ole tasoituskelpoisessa kunnossa tai on annettu sellaisia vapauksia pallon parantamiseen, että tasoitusmääräys kieltää tulosten noteeraamisen.

Silloin tulokset julkaistaan, mutta listassa pitäisi lukea että tasoitusmuutoksia ei huomioida.

Moinen tilanne lienee erittäin harvinainen. Tasoitusmääräykset sallivat enintään 15 sentin siirto-oikeuden, paitsi jos siirto-oikeuden määrää liitto, niin joku muukin (= suurempi) mitta käy päinsä.

Kenttäennätyksiä ei sen sijaan noteerata, jos kentällä on käytössä pallon siirto-oikeus.

Esillä 25 viestiä, 26 - 50 (kaikkiaan 99)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #437653 kohteessaKovia Suffelikisatuloksia !

Etusivu Foorumit Yleistä Kovia Suffelikisatuloksia !