Aihe: Korkeaa kaarta! - Golfpiste.com

10.6.–17.6. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][13]
KilpailuaSuomalaista

Korkeaa kaarta!

Etusivu Foorumit Yleistä Korkeaa kaarta!

Esillä 18 viestiä, 1 - 18 (kaikkiaan 18)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Perskuta! Alkaa sylettämään ku ei saa draiverilla palloa enää ilmaan. Ei auta 10,5 lofti eikä edes regu varsi. Tavallisen korkean kuusen latvuksiin just just nousee, mutta mistään moonballista on turha haaveilla. Tää on sikäli sääli että rautapeli toimii kuin ajatus, samoin spone. No, matalanpuoleisiahan ne on nuokin, mutta selkeästi hyväksyttävissä rajoissa. Tosiasia on se että lyön tätänykyä spoonilla palloa ilmassa pitemmälle kuin draiverilla. Tämä on säälittävää. Pitää varmaan alkaa katselemaan jotain 13 asteista Callawayta. (Hyi helvetti) Terv. Tetsa. hcp about 5.

    Mikäs vempele se nykyinen draiverisi on?Jos kyseessä taylor made,kokeilisit varren vaihtoa.Prolaunch 65 regular nostaa kyllä palloa aikas kiitettävästi…

    No toihan on Titun 983K, Titun Speeder S, 10,5. Tosin matalia nuo draivit ovat millä vaan kepillä, millä vaan loftilla… :o)

    Mjaah… pitäis varmaan testata jotain Taylor Madea.

    Mainittakoon vielä että viime kauden pelasin 8.5 loftilla (975J) eikä ollut korkeudesta puutetta. Oisko käynyt niin että tässä välissä on vähän oppinut pelaamaamisen alkeita, eikä rappaa niin pirusti enää sitä palloa?

    No en sinällään kehunut taylor madea,haukuin vain niiden varsia…

    Toi sun kombinaatiosi on kyllä sieltä professionaalimmasta päästä,eli ei mikään taivaskanuuna.Perkele,siirry komponenttilapoihin ja heitä huolesi kaivoon!!! 😉

    Tai sitten mene kiltisti prolle..

    Ai ’siirry komponenttilapoihin ja heitä rahasi kaivoon’… :o)

    No eiku… Onhan se vähän niinkin että tällä hetkellä svingi ei toimi driverin kanssa. Tämä on kuitenkin sinänsä kohtuullinen haitta, sillä pituus on siedettävä, ja pallot pääosin löytyy.

    Oikeastaan pitäisi varmaan testata jotain vähän korkeampiotsaista ajuria. (tää ketju ei oikeasti kiinnosta varmaan ketään. Valukoon unohduksen syövereihin.)

    Voima=nopeutta. Ammattilaisen vehkeillä pitää lyödä sitä palloa jotta se lähtee lentoon.

    Tyhmempi voisi kuvitella että ~110mph olisi ’riittävä’ mailanpään nopeus…

    Eiköhän tässä ole ongelmana lähinnä jyrkkä tulokulma palloon.

    Ei se ole vehkeistä kiinni. Kuvittele munien yläpuolelle sarana ja taivuta sitä 10-15 cm pallon taakse enne ku lyöt. Useimmat laskee taaimmaista hartijaa, ja luulee että nyt ollaan pallon takana, ja sitten lyödään shlaissi. Suoran selkärangan kulma on tärkeä, jotta saat mailan lyömään palloa ylöspäin.

    Moonballit kutsuu.

    Jep, kieli poskessahan meikäläinen kirjotteli niin kun varmaan arvasitkin.

    Hymiö vaan unohtu :))

    No näinhän se homma etenee! Jopas saikin palloa happea alleen kun hiukan taivutti ruotoa! Nää perusjutut tuppaa aina vaatimaan kertausta. Kiitos!

    Minen mitään kuita, taivaita ja tähtiä koita tavotella. Mutta uskokaa tai elkää nin tuo lavantautin ohje puri sen verran hyvin että bäktiiltä pelannu pelikaveri totesi ’no jopas’ kun kiepillä vihdoin esittelin SMTn käyttöä.

    Aina valmiina auttamaan kuin partiolainen. Varoitteleppa muuten Tetsa kotikenttääsi, sunnuntaina jyrähtää, kun Lavantauti, kynäniska ja PunkAntero saapuu 36:n reijän skinisessiolle..

    Sen verran sysään kunniaa muualle, että tuo vinkki, joka on muuten ainoa vakiorituaali, minkä itsekin tietoisesti teen ennen draivia, on yksi Art Sellingerin pääohjeista kaikille Long-drive-wannabee-hörhelöille.

    Ja Art Sellingerhän on LDA:n perustaja ja lyhytlyöntinen kaveri itsekin.

    Toinen hyvä kikka (jos haluaa saada koko elämän peliin), on kääntää päätä vähän oikealle(oikealta lyövät) ennen backswingiä, jolloin palloa ikäänkuin katsellaan enemmän vasemmalla silmällä. Tällöin hartiakääntö laajenee ja mailanpäännopeus luonnollisesti kasvaa.

    Mutta liika kikkailu kostautuu, sanoi kilpikonna jänikselle..

    Mulle on iskenyt joku samantapainen virus kun Tetsan driveen, paitsi vahinko on pienempi kun huonoa ei voi pilata niin paljon kun hyvää! Ollaan tosi kuralammikossa. Ajoittain paukkuu ihan mukavasti, mutta sitten iskee voimaton korkea pullihookki. Pari viikkoa sitten siirrettiin palloa reilusti vasemmalle, koska se oli lyöntilinjaan nähden liian keskellä, auttoi hetkeksi. Nyt on alkanut ilmeisesti pää valumaan(puskemaan) osumassa läpi ja vaivaa ilmenee taas. Mikä vikana: jyrkkä palloontulokulma vai mikä h…, jotain pitäis nyt keksiä. Vai pitääkö panna ajuri pelikieltoon, tulokset on romahtanut 84-95 lyönnistä 100-105 välille.

    Nimim. Ojasta allikkoon:(

    pjs

    Kysytäänpä toisinpäin — onkos jollain hyviä ajatuksia kuinka madaltaa dravia?

    Korkeutta sillä on ihan mukavasti mutta rulleja erittäin vähän (esim. 220+ m ilmassa jos ei tuule, ’rullit’ 5 metriä tms.). Tuntuu että puu3:llakin lähtee matalampia. Veikkaus on että draivien alastulokulma on huono kun eivät tuppaa kunnolla pomppimaan.. (draiverissa on 9 asteen lapa ja pallo on tiiattu varsin alas.)

    Nimim. ’draiverillakin backspinniä lyönyt’

    Kuulostaa siltä, että tii on turhan matala ja mahdollisesti pallo jkv liian takana stanssissa. Lapa tulee jyrkemmin pallolle ja lisää alakierrettä, joka nostaa palloa ja vielä enemmän vastatuuleen lyödessä. Myös lavoissa on eroja ja varren specsitkin vaikuttavat.

    Hyvä Tetsa.

    Vaikuttaa siltä, että draivisi ovat kuitenkin hyväksyttävän mittaisia, mutta matalamman kaareisia. Sillähän ei liene mitään muuta kuin kosmeettista vaikutusta, koska mikäli lyöt tasoituksesi mukaan hyviä draiveja, en kyllä olisi pallon kaaresta huolissani. EI kannata mailaa vaihtaa mikäli saat väyläosumiä sopivan pitkälle. Jotenkin alkaa tämä viime aikainen loft-keskustelu tympäseen. Viisaat kertovat, että draiverin pallon kaari tulee olla korkea, jotta saadaan maximi mittainen draivi. Sitten alkaa suomen golf kansa vaeltamaan liikkeisiin tiedustelemaan min 13 asteisia draivereita. Jos peli on kunnossa, ja draivi kantaa sekä osuu väylään, on tasoituksesi kaltainen kaveri vahvoilla pelissä (mikäli rautapelisi toimii tosiaan kuin ajatus). Keskustelun analyysit on tarkoitettu korkeammilla händäreilla pelaaville joilla tosiaan hitaamalla svingillä on mahdollisuus pidentää lyöntipituutta + osumatarkkuutta hankkiessaan suuremman loftin draiverin (edellyttäen että varsikin on balanssissa pelaajan ominaisuuksiin nähden –> usein aliarvoitu seikka). Kuusien yli pääset hyvin spoonilla. Hyviä pelejä!

    Kokeile ihmeessä muitakin mailoja. Kokemuksesta voin kertoa että TM R580 (normaali, ei XD) M.A.S 2 60 varrella nostaa palloa todella paljon. Usein joutuu olemaan tarkkana ettei tii ole yhtään liian ylhäällä. Muutenkin lentorata vaikuttaa aika symmetriseltä ja pituuttakin on löytynyt lisää.

    Kiitoksia edelleen tulevista mielipiteistä/vihjeistä!

    Mailaa en ole vaihtamassa… Titu toimii sen verran täsmällisesti ettei kannata funtsia uutta.

    Sen sijaan tuo ihan perusjuttu, eli lavantaudin mainitsema rangan kallistus kyllä toi ilmavampaa kaarta pallolle. Sinänsä draivien kokonaispituus ei sanottavasti muuttunut, mutta mieluummin lyön sen pallon ilmassa hiukan kauemmas.

    Seuraavaksi opettelen puttaamaan! :o)

Esillä 18 viestiä, 1 - 18 (kaikkiaan 18)
Vastaa aiheeseen: Korkeaa kaarta!

Etusivu Foorumit Yleistä Korkeaa kaarta!