23.4.–30.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[13][26]
KilpailuaSuomalaista

Kokemuksia palvelusta klubiravintolassa

Etusivu Foorumit Yleistä Kokemuksia palvelusta klubiravintolassa

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 39)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Mietitäänpä tilannetta, jossa klubiravintolassa on katettuna maittava lounaspöytä. Tarjontaa tiirailtuaan päätämme mennä kassalle maksamaan. Mutta henkilökunta ilmoittaakin, että lounastarjoilu on päättynyt kello 16.00. Sillä hetkellä kello on 16.05. No katsotaan listalta, jonka teksti on tosi pientä. Olisiko lukulaseja? -kysymykseen vastaukseksi käteen lykätään käärö, jossa lautasliinaan on käärittynä haarukka ja veitsi. Tilataan listalta salaatti, jossa broileria. Odotellessa katselemme miten jonkin ajan kuluttua lounastarjoilua aletaan kerätä veltosti pois. Hetken päästä salaatti tuleekin ja sen päällä on – yllätys yllätys – aivan samanlainen kanafile, kuin mitä olisi saanut lounaspöydästä. Siinä sitten itseksemme ihmettelimme, miksemme voineet heti ottaa lounaspöydästä tarvitsemaamme? Reissailemme aika paljon ja kokemuksia klubiravintoloiden palvelusta on karttunut paljon. Ihmetyttää, että Suomessa on varaa tällaiseen palveluun – varsinkin kun klubiravintoloilla on täysi työ saada toimintansa kannattamaan.

    Itselläni on kyllä hyvin vähän negatiivisia kokemuksia klubiravintoloista.
    Itsellä on kokemusta yli 20 ravintolasta ruokailuineen, ja muutamista paikoista myös asikkaiden kanssa, jolloin palveluun on yleensi suhtautunut lähtökohtaisesti hieman kriittisemmin.

    Pääsääntöisesti palvelu ja taso on monessa paikassa ollut vähintään lounasravintolan tasoista.
    Yritän kovasti miettiä muita, mutta mieleen tulee vain Talin kentällä perässä tulleen vakio asiakkaan valituksia siitä kun joutuivat ylös syömään kun alakerrassa oli yritystapahtuma.

    En tiedä varmaksi, mutta voiko noissa aikarajoissa olla jotain terveysviranomaisten säädöksiä? Jos ruoka siellä lämpöalustalla seisoo useita tunteja, niin siihen Suomalainen terveystarkastaja helposti puuttuu.

    Palvelu ravintolassa alkaa siitä, kun istut pöytään, tarjoilija tuo juomisia ja ruokalistan. Kun Suomen ykkösiksi mainostetuillakaan kentillä (esim. Kytäjä ja Linna) ei ole kuin lounaskuppila, niin herää kysymys millä kentillä edes ON klubiravintola?

    Aikoinaan erinomaisen Paltamo-golfin ravintolan taso nykyyän vastaa ABC-huoltamoa.
    Pari vuotta sitten syötyjen loistavien muikkujen toivossa äidyimme viime viikolla kentällä jälleen vieraillessamme kysäisemään, ilmeisesti ravintoloitsijalta, ovatko muikut tuoreita. Sangen ylimielinen vastaus, ’ ei todellakaan’. Niinpä, mitäpä sitä suotta kun kerran pakaste-eineksetkin kelpaavat ruokailijoille.

    KL

    Ahven59 kirjoitti: (30.7.2012 12:39:50)
    Mietitäänpä tilannetta, jossa klubiravintolassa on katettuna maittava lounaspöytä. Tarjontaa tiirailtuaan päätämme mennä kassalle maksamaan. Mutta henkilökunta ilmoittaakin, että lounastarjoilu on päättynyt kello 16.00. Sillä hetkellä kello on 16.05.

    Tuskasi lievittämiseksi suosittelen Michael Douglasin erinomaista elokuvaa Rankka Päivä (’Falling Down’). Pääosan esittäjä törmää aivan vastaavaan ongelmaan, tosin seuraukset ovat hieman toiset…

    JuKu kirjoitti: (30.7.2012 22:24:03)
    Palvelu ravintolassa alkaa siitä, kun istut pöytään, tarjoilija tuo juomisia ja ruokalistan. Kun Suomen ykkösiksi mainostetuillakaan kentillä (esim. Kytäjä ja Linna) ei ole kuin lounaskuppila, niin herää kysymys millä kentillä edes ON klubiravintola?

    vastaukseksi käynee ote erään ravintoloitsijan haastattelusta, hänen avattua oman (ja nyttemmin arvostetunkin) ravintolansa kokonaan toisella paikkakunnalla

    XXXXX:llä oli jo aiemmin yrittäjätaustaa Etelä-Suomesta golfravintolan vetämisestä, mutta pullan ja einesten myyminen ei tuntunut omalta jutulta.

    kertoo surullisella tavalla totuuden noista klubi”ravintoloista” ja niiden lounas hutusta.
    ABC huoltamotkin painelevat lähes kaikista nykyisistä heittämällä ohi

    kasosakas kirjoitti: (31.7.2012 11:51:36)
    kertoo surullisella tavalla totuuden noista klubi”ravintoloista” ja niiden lounas hutusta.
    ABC huoltamotkin painelevat lähes kaikista nykyisistä heittämällä ohi

    Höpö höpö. Olen tässä loman aikana syönyt lounasta, burgereita tai klubileipiä Espoon Ringside Golfissa, Pickalassa, Wiurilassa, Linnassa, Kankaisten golfissa, Aurassa ja parissa muussa paikassa. Aina on ruoka ollut ravintolatasoa, eikä mitään S-ryhmän pakastimesta mikroon skeidaa.

    Fabio kirjoitti: (31.7.2012 13:55:58)

    kasosakas kirjoitti: (31.7.2012 11:51:36)
    kertoo surullisella tavalla totuuden noista klubi”ravintoloista” ja niiden lounas hutusta.
    ABC huoltamotkin painelevat lähes kaikista nykyisistä heittämällä ohi

    Höpö höpö. Olen tässä loman aikana syönyt lounasta, burgereita tai klubileipiä Espoon Ringside Golfissa, Pickalassa, Wiurilassa, Linnassa, Kankaisten golfissa, Aurassa ja parissa muussa paikassa. Aina on ruoka ollut ravintolatasoa, eikä mitään S-ryhmän pakastimesta mikroon skeidaa.

    Lontooksi sanottu ”my point excatly”

    korostin tuossa jotain tekstistäsi… jonka johdosta ajattelin kysyä oletkos kokeillut ruokaa

    burgerit ovat sellasta nakkikioski sontaa, jolla ei vielä lunasteta ravintolan nimikettä, ei se lihis kahdella nakillakaan muutu miksikään vaikka sen tunkisikin ”ala carete” listalle 😀

    viimeksi kokeilin eräällä klubilla pippuripihviä.. ja minulle kannettiin jostain paistista leikattu ja mankelin läpi runnottu lehtipihvi (siis ei edes nuijittu) kermakastikkeessa jossa lillui pari rose pippuria… jos olisin tilannut lehtipihvin olisin voinut tuon hyväksyä… mutta pippuripihvin kanssa tuolla kuvotuksella ei ollut mitään tekoa
    ABC sentään kutsuu tuota reilummin lehtipihviksi kermapippurikastikkeessa mutta samaa jänteistä kengänpohjaksi paistettua sontaa se silti oli

    pakko lisätä tuohon, moinella kentällä ravintolitsija vaihtuu 1 -2 vuoden välein ja aina siitä syytetään golfareita, kun eivät syö

    mutta toisaalta tiedän eräänkin ravintoloitsijan joka toimi golfkentällä ja hän kykeni koukuttamaan asiakkaiksi myös sellaisia ihmisiä jotka eivät pelaa golfia, mutta tulivat koko perheen voimin varatavasten syömään ja homma löi rahoiksi… tosin ”ala cartelta” löyti paljon mutakin kuin ne joka kentän vakiot: klubi-leipä ja 2 burgeria hassun hauskasti eagle ja birdie nimisinä 😉

    eli homma muistutti enemmän ravintolatoimintaa kuin lounas kuppilaa

    kasosakas kirjoitti: (31.7.2012 14:26:33)
    pakko lisätä tuohon, moinella kentällä ravintolitsija vaihtuu 1 -2 vuoden välein ja aina siitä syytetään golfareita, kun eivät syö

    mutta toisaalta tiedän eräänkin ravintoloitsijan joka toimi golfkentällä ja hän kykeni koukuttamaan asiakkaiksi myös sellaisia ihmisiä jotka eivät pelaa golfia, mutta tulivat koko perheen voimin varatavasten syömään ja homma löi rahoiksi… tosin ”ala cartelta” löyti paljon mutakin kuin ne joka kentän vakiot: klubi-leipä ja 2 burgeria hassun hauskasti eagle ja birdie nimisinä 😉

    eli homma muistutti enemmän ravintolatoimintaa kuin lounas kuppilaa

    Täysin samaa mieltä kasokkaan kanssa. Mikään ei kiellä etteikö siinä listalla saisi olla burgereitakin mutta jotenkin tuntuu ettei löydy ’ammattiylpeyttä’ ja rohkeutta tehdä kunnollista ruokaa. Kuulin muuten Kurkin linjasta junnujen suhteen että eivät myy epäterveellisiä juttuja heille. Joku vois valaista jos tietää enempi!

    kasosakas kirjoitti: (31.7.2012 11:51:36)

    JuKu kirjoitti: (30.7.2012 22:24:03)
    Palvelu ravintolassa alkaa siitä, kun istut pöytään, tarjoilija tuo juomisia ja ruokalistan. Kun Suomen ykkösiksi mainostetuillakaan kentillä (esim. Kytäjä ja Linna) ei ole kuin lounaskuppila, niin herää kysymys millä kentillä edes ON klubiravintola?

    vastaukseksi käynee ote erään ravintoloitsijan haastattelusta, hänen avattua oman (ja nyttemmin arvostetunkin) ravintolansa kokonaan toisella paikkakunnalla

    XXXXX:llä oli jo aiemmin yrittäjätaustaa Etelä-Suomesta golfravintolan vetämisestä, mutta pullan ja einesten myyminen ei tuntunut omalta jutulta.

    kertoo surullisella tavalla totuuden noista klubi”ravintoloista” ja niiden lounas hutusta.
    ABC huoltamotkin painelevat lähes kaikista nykyisistä heittämällä ohi

    Niin siis missä vika oli oli kun ei saanut ravintolaa toimimaan. Äkkiä heittämällä sanoisin että yrittäjän.

    kasosakas kirjoitti: (31.7.2012 14:26:33)
    pakko lisätä tuohon, moinella kentällä ravintolitsija vaihtuu 1 -2 vuoden välein ja aina siitä syytetään golfareita, kun eivät syö

    Miten ihmeessä voisi kuvitella klubiravintolan menestyvän, kun Suomessa ei ole klubikulttuuriakaan.
    Ja kuinka kiireinen duunari – joka nytkin valittaa kierroksen kestävän liian kauan – jäisi sitten ateroimaan juomineen kaikkineen. Ja miten hän sitten juotuaan ajaisi kotiin?
    Monet kerhot kuvittelevat, että on hienoa ja tarpeellista pitää ravintolaa. Katin kontit. Kahvio virvokkeineen ja mahd voileipineen on ihan riittävä.
    Jos haluaa mennä ulos syömään, ei golfklubi ole se ensimmäinen paikka, joka tulee mieleen. Kaupungit on täynnä ravintoloita, joista voi valita sopivan.

    kasosakas kirjoitti: (31.7.2012 14:15:03)

    Fabio kirjoitti: (31.7.2012 13:55:58)

    kasosakas kirjoitti: (31.7.2012 11:51:36)
    kertoo surullisella tavalla totuuden noista klubi”ravintoloista” ja niiden lounas hutusta.
    ABC huoltamotkin painelevat lähes kaikista nykyisistä heittämällä ohi

    Höpö höpö. Olen tässä loman aikana syönyt lounasta, burgereita tai klubileipiä Espoon Ringside Golfissa, Pickalassa, Wiurilassa, Linnassa, Kankaisten golfissa, Aurassa ja parissa muussa paikassa. Aina on ruoka ollut ravintolatasoa, eikä mitään S-ryhmän pakastimesta mikroon skeidaa.

    Lontooksi sanottu ”my point excatly”

    korostin tuossa jotain tekstistäsi… jonka johdosta ajattelin kysyä oletkos kokeillut ruokaa

    burgerit ovat sellasta nakkikioski sontaa, jolla ei vielä lunasteta ravintolan nimikettä, ei se lihis kahdella nakillakaan muutu miksikään vaikka sen tunkisikin ”ala carete” listalle 😀

    viimeksi kokeilin eräällä klubilla pippuripihviä.. ja minulle kannettiin jostain paistista leikattu ja mankelin läpi runnottu lehtipihvi (siis ei edes nuijittu) kermakastikkeessa jossa lillui pari rose pippuria… jos olisin tilannut lehtipihvin olisin voinut tuon hyväksyä… mutta pippuripihvin kanssa tuolla kuvotuksella ei ollut mitään tekoa
    ABC sentään kutsuu tuota reilummin lehtipihviksi kermapippurikastikkeessa mutta samaa jänteistä kengänpohjaksi paistettua sontaa se silti oli

    Oliskohan syytä ottaa lusikka kauniiseen käteen ja miettiä mistä moinen johtuu? Ensinnäkin epäilisin että klubilla olisi varmasti sama lista kuin keskustassa jos nyt vaan joku maksaisi yli 40€ syömisestä kierroksen jälkeen. Toisekseen sun käytöksellä henkilökunta luultavasti penkoo huonoimmat pihvit juuri sun eteen jotta et tulisi toista kertaa, siitä syntyisi niin sanottu win win situasion.

    No joo, ehkä tämä on odotuksista kiinni.

    Itse en juuri odota klubiravintolalta mitään a la carte listaa, vaan olen ollut tyytyväinen ihan sellaiseen kotilounaaseen. Tokihan suurin osa ruuasta on usein puolivalmisteita, mutta niinhän se on nykyään käytännössä lähes jokaisessa lounasravintolassa. (asian hyvyyteen en ota kantaa)

    Oleellistahan noissa on, että homma olisi taloudellisesti kannattavaa. Toisissa paikoissa tähän on huomattavasti paremmat edellytykset.

    toveri kirjoitti: (31.7.2012 19:00:38)

    kasosakas kirjoitti: (31.7.2012 11:51:36)

    JuKu kirjoitti: (30.7.2012 22:24:03)
    Palvelu ravintolassa alkaa siitä, kun istut pöytään, tarjoilija tuo juomisia ja ruokalistan. Kun Suomen ykkösiksi mainostetuillakaan kentillä (esim. Kytäjä ja Linna) ei ole kuin lounaskuppila, niin herää kysymys millä kentillä edes ON klubiravintola?

    vastaukseksi käynee ote erään ravintoloitsijan haastattelusta, hänen avattua oman (ja nyttemmin arvostetunkin) ravintolansa kokonaan toisella paikkakunnalla

    XXXXX:llä oli jo aiemmin yrittäjätaustaa Etelä-Suomesta golfravintolan vetämisestä, mutta pullan ja einesten myyminen ei tuntunut omalta jutulta.

    kertoo surullisella tavalla totuuden noista klubi”ravintoloista” ja niiden lounas hutusta.
    ABC huoltamotkin painelevat lähes kaikista nykyisistä heittämällä ohi

    Niin siis missä vika oli oli kun ei saanut ravintolaa toimimaan. Äkkiä heittämällä sanoisin että yrittäjän.

    tietojeni mukaan kyseinen ravintola oli kyllä tehnyt mallikasta tulkosta sen aikaa kun ko. yrittäjä pyöritti sitä useamman vuoden… tioisin kuin nuo burgeri kauppiaat jotka vaihtuvat vuoden välein 😉

    joskus kannattaisi suomen klubiravintoloidenkin miettiä sitä miksi asiakkaita ei riitä pitämään ravintolan toimintaa kannattavana

    toveri kirjoitti: (31.7.2012 19:12:10)
    Toisekseen sun käytöksellä henkilökunta luultavasti penkoo huonoimmat pihvit juuri sun eteen jotta et tulisi toista kertaa, siitä syntyisi niin sanottu win win situasion.

    hyvä toveri, en usko että asia olisi noin, sillä jo pelkästään se että ravintolooitsia syyllistyisi tuollaiseen tekoon – takaisi sen että hänen ei tarvitsi harjoittaa ammattiaan samoissa tiloissa tulevalla kaudella ja hän olisi vapaa etsimään toimintaympäristön jossa asiakkaat ovat enemmän hänen mieleensä

    Lisäksi Suomen ravintolapiirit ovat sen verran pienet että moinen kokki löytää itsensä nopeasti kotipizzan hommista

    RealSid kirjoitti: (31.7.2012 19:24:57)
    No joo, ehkä tämä on odotuksista kiinni.

    Itse en juuri odota klubiravintolalta mitään a la carte listaa, .

    en minääkään, mutta jos sellainen laitetaan nokan eteen niin olisi kiva että sieltä löytyisi muutakin kuin nauravat nakit, kipparikallen lihapullat ja birdie burgeri aikuiseen makuun.

    ja että se mitä tuolta listalta löytyy ollisi myös jotain minkä keittiö osaa myös valmistaa

    kasosakas kirjoitti: (1.8.2012 7:42:51)

    toveri kirjoitti: (31.7.2012 19:00:38)

    kasosakas kirjoitti: (31.7.2012 11:51:36)

    JuKu kirjoitti: (30.7.2012 22:24:03)
    Palvelu ravintolassa alkaa siitä, kun istut pöytään, tarjoilija tuo juomisia ja ruokalistan. Kun Suomen ykkösiksi mainostetuillakaan kentillä (esim. Kytäjä ja Linna) ei ole kuin lounaskuppila, niin herää kysymys millä kentillä edes ON klubiravintola?

    vastaukseksi käynee ote erään ravintoloitsijan haastattelusta, hänen avattua oman (ja nyttemmin arvostetunkin) ravintolansa kokonaan toisella paikkakunnalla

    XXXXX:llä oli jo aiemmin yrittäjätaustaa Etelä-Suomesta golfravintolan vetämisestä, mutta pullan ja einesten myyminen ei tuntunut omalta jutulta.

    kertoo surullisella tavalla totuuden noista klubi”ravintoloista” ja niiden lounas hutusta.
    ABC huoltamotkin painelevat lähes kaikista nykyisistä heittämällä ohi

    Niin siis missä vika oli oli kun ei saanut ravintolaa toimimaan. Äkkiä heittämällä sanoisin että yrittäjän.

    tietojeni mukaan kyseinen ravintola oli kyllä tehnyt mallikasta tulkosta sen aikaa kun ko. yrittäjä pyöritti sitä useamman vuoden… tioisin kuin nuo burgeri kauppiaat jotka vaihtuvat vuoden välein 😉

    joskus kannattaisi suomen klubiravintoloidenkin miettiä sitä miksi asiakkaita ei riitä pitämään ravintolan toimintaa kannattavana

    pakko kysyä onko tuo yrittäjä se keimolan tapaus joka valitettavasti lopetti kauden 2009 päätteeksi ja perusti hyvin kunnianhimoisen ravintolan jonnekkin itä-suomen kaupunkiin?

    siinä oli muuten ruuat joita minäkin muistelen kaiholla, silloin olikin hyvä syy koukata 3-tielle ja vierailla Keimolassa aina välillä vaikka vaan pelkästään syömässä.

    raffikulkija kirjoitti: (1.8.2012 8:47:24)

    siinä oli muuten ruuat joita minäkin muistelen kaiholla, silloin olikin hyvä syy koukata 3-tielle ja vierailla Keimolassa aina välillä vaikka vaan pelkästään syömässä.

    Minä puolestani muistelen kaiholla Kurkin seisovaa pöytää (joskus vuosituhannen vaihteen tienoilla) ja Pickalan edellisen ravintoloitsijan palvelua (kykyään Suomalaisella Klubilla) – hyviä esimerkkejä siitä, että erinomainen asiakaskokemus jää mieleen pysyvästi. Vastaavasta meiningistä (hyvä ’kotiruoka’, aurinkoinen palvelu, hyviä tuoteinnovaatioita) voi nykyään nauttia EGS:n Rosavillassa – ja ilmeisesti ympäri vuoden.

    Quid Pro Quo kirjoitti: (1.8.2012 9:39:11)
    Minä puolestani muistelen kaiholla Kurkin seisovaa pöytää (joskus vuosituhannen vaihteen tienoilla) ja Pickalan edellisen ravintoloitsijan palvelua (kykyään Suomalaisella Klubilla) – hyviä esimerkkejä siitä, että erinomainen asiakaskokemus jää mieleen pysyvästi.

    Itsekkin tunnen henkilökohtaisesti Pickalan entisen ravintoloitsijan, ja olihan siellä kaikki hienossa kuosissa. Tulipa jopa käytyä yksissä häissäkin klubilla, ja kaikki oli todella hienosti järjestetty.
    Viimeviikolla tuli syötyä taas Pickalassa. En voi kyllä valittaa siitäkään, sillä lounasbuffet oli mielestäni oikein maittava.

    Mitä taas tulee klubiravintoloiden menestykseen, tai yleensä ravintoloiden menestykseen, niin aika harva ravintola on ruuan laatua nostamalla onnistunut parantamaan kannattavuutta. Valitettavasti asia on näin, sillä ihmiset eivät vain ole valmiita maksamaan laadusta. Tämä ei ole ravintoloitsijan vika, vaan kansan köyhyyden. Sen tosiasian kanssa ravintoloitsijankin on vaan elettävä. Tietenkin paikat joissa on vähintään kaksi 18 reikäistä kenttää, antavat lähtökohtaisesti paremman mahdollisuuden paremman laadun tarjoamiseen, koska kävijämäärä on luonnollisesti suurempi kuin yhden kentän klubeilla.

    Kesällä kierrettiin vähän Suomea ja tuli käytyä syömässä ABC-asemilla. Taas tuli havaittua, että ison ketjun pyrkiminen standardoimaan ruokansa johtaa väistämättä pettymyksiin. Aikaisemminkin olemme havainneet, että ruoan taso ei ole kovinkaan kummoinen. Onko niin, että jos ja kun kilpailua ei ole niin yrittäjän/ketjun ei enää tarvitse yrittää panna parastaan vaan tavallinen ’arkimuona hajuttomana ja mauttomana’ menee läpi ja kansa ostaa. Toivottavasti ABC ketju ei levittäydy golf-kentille tarjoilemaan ruokaansa golffareille. Omat kokemuksemme golf-klubien ravintoloista ovat pääsääntöisesti myönteisiä; lounaat ovat olleet hyviä, monipuolisia, ravitsevia, samoin à la carte -listoilla on ollur runsaasti valikoimaa, myös tavanomaisten klubivoileipien ja klubi-burgereiden lisäksi. Viimeksi eilen koimme positiivisen yllätyksen kun kävimme Talissa lounaalla, sinne menemme kyllä uudestaankin, teki vaikutuksen.

    RealSid kirjoitti: (1.8.2012 10:25:25)
    Mitä taas tulee klubiravintoloiden menestykseen, tai yleensä ravintoloiden menestykseen, niin aika harva ravintola on ruuan laatua nostamalla onnistunut parantamaan kannattavuutta. Valitettavasti asia on näin, sillä ihmiset eivät vain ole valmiita maksamaan laadusta. Tämä ei ole ravintoloitsijan vika, vaan kansan köyhyyden.

    aika vähissä ne keinot ovat silloin jos laatu on niin heikkoa että se karkottaa asiakkaa, itse en ole valmis maksamaan huonosta laadusta mitään – mielummin jätän ostamatta palvelun / tuotteen, enkä usko että olen ainoa.

    aika moni täälläkin kokee että jos klubiravintola kykenee tuottamaan ladukasta ruokaa, se edellyttäisi massalle suunnatun lounaan ja lasten burgerien poistamista valikomasta… pakko kysyä mistä moiset oletukset nousevat?

    se että tarjoiltaisiin molemmat vaihtoedot
    a) lounasravintolan tasoista ruokaa
    b) erikseen tilauksesta valmistettuja annoksia (ravintola tasoista ruokaa)
    ei pitäisi olla mahdotonta…

    varsinkin kun tuo ”ala carten” ei tarvitsisi olla erityisen laaja – muutama oiken valittu vaihtoehto ja se on siinä

    on totta että oikeat ”fine dining” mestat myyvät annoksensa rajusti tappiollisina ja että se tili tehdään ruokajuomilla – mutta Suomesta ei kovin montaa oiokeaa ko. tason ravintolaa löydy

    kasosakas kirjoitti: (1.8.2012 11:08:04)

    aika moni täälläkin kokee että jos klubiravintola kykenee tuottamaan ladukasta ruokaa, se edellyttäisi massalle suunnatun lounaan ja lasten burgerien poistamista valikomasta… pakko kysyä mistä moiset oletukset nousevat?

    se että tarjoiltaisiin molemmat vaihtoedot
    a) lounasravintolan tasoista ruokaa
    b) erikseen tilauksesta valmistettuja annoksia (ravintola tasoista ruokaa)
    ei pitäisi olla mahdotonta…

    varsinkin kun tuo ”ala carten” ei tarvitsisi olla erityisen laaja – muutama oiken valittu vaihtoehto ja se on siinä

    En kyllä ole itse havainnut täällä kenenkään kokeneen noin, mutta voi olla että jotain on jäänyt huomaamatta.

    Ja ei varmasti tuollainen ole mahdotonta. Tosin siitä aiheutuvat lisäkustannukset voisivat nostaa sitten sen ’kannattavan tuotteen’ hintaa. A la carte puoli vaatisi luultavasti lisäämään työntekijöiden määrää, ja aivan varmasti se vaatisi lisäämään uusia tuotteita varastoon. Jos näiden kierto ei olisi riittävä, tai se vaihtelisi suuresti, olisi kannattava varastonpito todella vaikeaa.

    Keittiöiden laadusta en tiedä, mutta veikkaan että hyvin harvassa keittiössä olisi edes mahdollisuuksia kovin ihmeellisiin ruokalistoihin.

    Suomalainen tykkää burgereista ja klubileivistä. Itsekkin pidän.

    kasosakas kirjoitti: (1.8.2012 11:08:04)

    RealSid kirjoitti: (1.8.2012 10:25:25)
    Mitä taas tulee klubiravintoloiden menestykseen, tai yleensä ravintoloiden menestykseen, niin aika harva ravintola on ruuan laatua nostamalla onnistunut parantamaan kannattavuutta. Valitettavasti asia on näin, sillä ihmiset eivät vain ole valmiita maksamaan laadusta. Tämä ei ole ravintoloitsijan vika, vaan kansan köyhyyden.

    aika vähissä ne keinot ovat silloin jos laatu on niin heikkoa että se karkottaa asiakkaa, itse en ole valmis maksamaan huonosta laadusta mitään – mielummin jätän ostamatta palvelun / tuotteen, enkä usko että olen ainoa.

    aika moni täälläkin kokee että jos klubiravintola kykenee tuottamaan ladukasta ruokaa, se edellyttäisi massalle suunnatun lounaan ja lasten burgerien poistamista valikomasta… pakko kysyä mistä moiset oletukset nousevat?

    se että tarjoiltaisiin molemmat vaihtoedot
    a) lounasravintolan tasoista ruokaa
    b) erikseen tilauksesta valmistettuja annoksia (ravintola tasoista ruokaa)
    ei pitäisi olla mahdotonta…

    varsinkin kun tuo ”ala carten” ei tarvitsisi olla erityisen laaja – muutama oiken valittu vaihtoehto ja se on siinä

    on totta että oikeat ”fine dining” mestat myyvät annoksensa rajusti tappiollisina ja että se tili tehdään ruokajuomilla – mutta Suomesta ei kovin montaa oiokeaa ko. tason ravintolaa löydy

    Olen täysin samaa mieltä kosasakkaan kanssa, pienin varauksin.

    Hampurilaisia ei kannata ’teilata’ suoralta kädeltä. Vieraile Australiassa ja kokeile jossain sopivan rähjäisessä maaseutukuppilassa Angus Burgeria, niin voit hieman muuttaa mielipidettäsi.

    Omien kokemusten pohjalta suosittelisin Sarfvikia ja Argchipelagiagolffia Paraisilla. Molemmissa paikoissa saa myös sitä parempaa ruokaa. Paraisten tapakset ovat jopa erinomaisia. Syy siihen, miksi klubiravintolat tarjoilevat niin huonoa ruokaa johtuu golffareista, joille mikään ei saa maksaa mitään. Halpa on parasta.

    Lähin golfravintola taitaa löytyä Bro Hofista, jossa meitä käskettiin tiskillä istumaan pöytään ja odottamaan tarjoilijaa. Yksi hyvä syy lisää vierailla kyseisessä paikassa! Varoitan kuitenkin että Greenfee maksaa yli 100e, eikä kentälle pääse pelilipuilla tai Supergolffin kautta.

    Ymmärrän kyllä kaosakkaan pointin, mutta ABC:n paremmuus on kyllä ylilyönti. Ainakin niiden klubiravintoloiden kohdalla joissa minä olen syönyt.

    Samoin on totta että ravintolan laatu/hintataso väistämättäkin heijastelee asiakaskunnan tarpeita. Jos yksilö sattuu poikkeamaan tästä massasta niin pettymyksiä tulee väistämättä. Ravintoloitsijan elanto kuitenkin perustuu asiakaskunnan massan palvelemiseen, ei snobien mielistelyyn.

    Vinkki: Olen aina keskustellut etukäteen klubiravintolan pitäjän kanssa kun tuon asiakkaita pelaamaan. Kyllä sieltä osaamista löytyy kun kertoo tarpeensa.

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 39)
Vastaa aiheeseen: Kokemuksia palvelusta klubiravintolassa

Etusivu Foorumit Yleistä Kokemuksia palvelusta klubiravintolassa