28.5.–4.6. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[12][17]
KilpailuaSuomalaista

Grippien puhdistuksen 'kikka kakkonen'

Etusivu Foorumit Välineet Grippien puhdistuksen 'kikka kakkonen'

Esillä 25 viestiä, 51 - 75 (kaikkiaan 83)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • KL1

    Mielenkiintoista. Myös se, että kaupan paistorasva näyttää sisältävän eläinrasvoja.

    Millaista puhdistuskäyttöä löysit glyserolille? Se ei kuitenkaan ole kummoinen liuotin.

    Onko kukaan noita Gripmax-kertapyyhkeitä käyttänyt? Jos on niin oliko mistää kotoisin?

    En tiedä tuonmerkkisistä grippipyyhkeistä. Itse olen käyttänyt Lambkingin kosteita pyyhkeitä, enkä enää muuta kikkaa käytäkään. Toimivat ja käyttö helppoa. Pyyhkeet ovat ilmatiiviissa muovipussissa. Vielä kun tuplaa ja sulkee tuon pakkauksen minigrip-pussiin, niin pyyhkeet kestävät vuosia. Meillä kolme vuotta, ja käyttövalmiita.

    Voin suositella.

    KL1

    En tiedä tuonmerkkisistä grippipyyhkeistä. Itse olen käyttänyt Lambkingin kosteita pyyhkeitä, enkä enää muuta kikkaa käytäkään. Toimivat ja käyttö helppoa. Pyyhkeet ovat ilmatiiviissa muovipussissa. Vielä kun tuplaa ja sulkee tuon pakkauksen minigrip-pussiin, niin pyyhkeet kestävät vuosia. Meillä kolme vuotta, ja käyttövalmiita.

    Johtuen eräästä tilanteesta kiinnostuin käsitteestä grippipyyhe, ja edellä esitetty puheenvuoro on varsin vakuuttava.

    Yksi asia tässä kuitenkin kummastuttaa. Kuinka helvatan iso paketti niitä pyyhkeitä tulee kerralla, jos niitä riittää KOLMEN VUODEN ajan eikä loppua näy???

    Johtuneeko riittävyys siittä että käyttää yhtä pyyhettä 10 kertaa? Tai sitten putsaa gripit kerran tai pari vuodessa. Ostakaa kolinaa(kölnivesi) eli eau de cologne toilet, tai sitten vaan saippuaa ja vanhaa tiskiharjaa kun näyttää gripeille niin gripit pelästyy ja melkein putsaa itse itsensä.

    Vastaanpa aiheuttamiini ”epäselvyyksiin”. Pakkauksessa on 15 pyyhettä, jotka ovat niin suuria, että halutessa ne voi leikata kahteen osaa. Ei heti tarvitse lähteä uusia ostamaan.

    Itse puhdistan kerran kuukaudessa pelikaudella, mikä on aivan riittävä tahti.Jos tahtoo putsata mailat kerran viikossa, niin pakkaus kestää tällä tavalla ja tahdilla kevyesti pelikauden. Ja on helppoa.

    Niin, pyyhkeiden säilyttäminen viileässä on paikallaan, että kosteus säilyy paremmin.

    KL1

    Kiitos täydentävästä vastauksesta, Dr No. Kerro vielä millaisella hinnalla kuvailemasi 15 pyyhkeen pakkaus irtoaa kaupasta? Tuo GripMax näyttäisi kuvan perusteella olevan yksittäispakattu ja hinta 1,50 euroa.

    Muistelen pakkauksen hinnan olleen 20 euron nurkilla. Tuskin enempää. Näinollen hinta asettunee juuri tuohon GripMaxin hintaluokkaan. Ainakin Diswest myy näitä.

    Caddie-ajoilta jaanyt ihan omaksikin tavaksi, etta aina lyonnin jalkeen putsaan gripin maralla pyyhkeella ja siita bagiin. Kun sita seuraavan kerran tarvitsee, niin se on puhdas ja ”tarttuva”. Ja gripit vaihtuu kahdesti vuodessa.

    KL1

    Caddie-ajoilta jaanyt ihan omaksikin tavaksi, etta aina lyonnin jalkeen putsaan gripin maralla pyyhkeella ja siita bagiin. Kun sita seuraavan kerran tarvitsee, niin se on puhdas ja ”tarttuva”.

    Tuo toimii sinun kotikulmillasi, meillä päin grippi ei ehtisi kuivua ennen seuraavaa aamua…

    Sen sijaan sipaisu vesi-etanoliseoksella voisi toimia täälläkin. Etanoli tosin alvariinsa käytettynä voipi liuottaa gripistä pehmittimet ja kovettaa sen, mutta vähäisinä määrinä käytettynä riski lienee verraten alhainen. Luulenpa noiden grippipyyhkeidenkin sisältävän jotakin lyhytketjuista alkoholia rasvan poistamiseksi.

    #1186411 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Itse näin ”välinehinkkaajana” pesen Golf Pridet kahden kierroksen välein ja ennen joka kilpailua Fairyllä ja juuresharjalla. Näin gripit pysyvät pelikelpoisina. Sen huomaa suhteellisen nopeasti, etteivät ne ole enää puhtaat.

    KL1

    Itse näin ”välinehinkkaajana” pesen Golf Pridet kahden kierroksen välein ja ennen joka kilpailua Fairyllä ja juuresharjalla.

    Kiitettävää omistautumista välineiden huoltoon. Samaa omistautumista kohdennan biljardivälineisiini, koskapa niiden käytössä vähäinenkin laiminlyönti kostautuu perin nopeasti huonoina suorituksina.

    #1187364 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Grippien puhdistuksen kikka kolmonen – älä puhdista grippejä ikinä.
    Osta suoraan Avon Nexus punaraitaisena ja grippien kovettuminen loppui siihen.

    #1187424 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Onko kellään kokemuksia ultraäänipesureista, siis sellaisista kotimalleista, jollaisen saa esim. Motonetistä muutamalla kympillä. Eli miten toimii golfvälineiden puhdistukseen?

    #1187454 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    #1187478 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    KL1

    Onko kellään kokemuksia ultraäänipesureista, siis sellaisista kotimalleista, jollaisen saa esim. Motonetistä muutamalla kympillä. Eli miten toimii golfvälineiden puhdistukseen?

    Motonetin laitteista en osaa sanoa, mutta oma laitteemme on aika pieni mailojen putsaamiseen. Itse hankin sen aikanaan korujen, silmälasien ym. puhdistamiseen ja siihen tarkoitukseen onkin oiva värkki.

    Veikkaan noiden kotikäyttöön tarkoitettujen laitteiden tehon olevan aika vaatimaton verrattuna mailan putsausta klubeilla tarjoavien yritysten vastaaviin verrattuna.

    EDIT: Kurkkasin tuon Motonetin mainoksen ja se on samantapainen pikkuvärkki kuin omamme. Ei sovellu grippien puhdistukseen. Sen sijaan tämmöinen saattaisi jo toimiakin:
    http://www.motonet.fi/fi/tuote/803153/Ultraaanipesuri-RST-9-litran-sailiolla

    Golfcenteristä löysin CleanGrip pesuainetta joka on ihan uusi kotimainen tuote grippien puhdistamiseen. Oli helppo käyttää ja hyvin toimi.

    KL1

    Miten se poikkeaa tavallisista pesuaineista tai puhdistusliinoista (joita saa lähikaupoista) ?

    Käyttöohjeen mukaan tuote on täysin haihtuva. Fairista ja muista pesuainesta tuppaa jäämään hitusen pesuainejäämiä pintaan, ja se puolestaan vetää likaa itseensä kun saa hieman kosteutta. Joten, ero lienee siinä että tällä puhdistamalla gripit pysyvät puhtaina hieman pidempää kuin perinteisiä pesuaineta käyttämällä. Mutta oma kokemuksesi perustuu vain yhteen puhdistuskertaan pari viikkoa sitten.
    Kertokaa ihmeessä muutkin jotka olette sitä kokeilleet.

    Olen käyttänyt jo useamman vuoden graafisen teollisuuden käyttämää painotelojen pehmennintä. Ensin pesu asianpesuaineella, sitten pehmennintä grippeihin vaikka yön yli ja sitten taas pesu. Hyvin toimii. Suojakäsineitä suositellaan käytettävän.

    KL1

    Käyttöohjeen mukaan tuote on täysin haihtuva.

    Hmmmm…. vaikuttaa siis siltä, että tuotteessa on pelkästään vettä ja helpo(hko)sti haihtuvia orgaanisia liuottimia eikä lainkaan varsinaisia likaa irrottavia komponentteja. Ei siis mikään uusi keksintö, ja sellaisia saa lähikaupastakin, ja taatusti halvemmalla.

    Toisaalta, jos tuote toimii ja siitä on valmis hintansa maksamaan, niin kaikki on hyvin.

    KL1

    Olen käyttänyt jo useamman vuoden graafisen teollisuuden käyttämää painotelojen pehmennintä.

    Mitähän moinen aine mahtaa olla? Millaisesta painotelasta on kyse? Flexo? Syväpaino? Offset? Offsetsyväpaino? Entä onko kyse siirtotelasta vai painotelasta?

    Painotelojahan ei tietenkään pehmennetä, joten kyse lienee jonkinlaisesta telojen puhdistusaineesta, joita entisenä graafisen alan kemistinä tiedän olevan aika lailla iso kirjo. Siksi minua kovasti kiinnostaa tämä aine.

    Pesu jälkikäteen viittaa siihen, että kyse on hitaasti haihtuvasta orgaanisesta liuottimesta tai jopa oikeasta pehmittimestä (jota vahvasti epäilen). Useat orgaaniset liuottimet irrottavat kumista niin (käsistä irronnutta) rasvaa kuin muutakin likaa, ja toisaalta tunkeutuvat syvälle kumiin jääden sinne pehmentäen kumin ainakin joksikin aikaa. Tästä syntyy se käsissä tuntuva pehmeä ja ’tarttuva’ tunne. Aikanaan pöytätennistä harrastaessani isopropanolia käytettiin yleisesti mailan kumien pidon lisäämiseen, tosin ko. liuotin haihtuu sieltä kumistakin siinä määrin vikkelästi, ettei vaikutus ollut kovin pitkäikäinen.

    Toivottavasti tuo aine ei ole kovin haitallista käyttäjälleen. Suojakäsineet viittaavat siihen.

    KL1

    Fairista ja muista pesuainesta tuppaa jäämään hitusen pesuainejäämiä pintaan

    Tensidejä sisältävät pesuaineet huuhtoutuvat huonommin kuin pelkkää saippuaa sisältävät. Siksi käytän grippien pesuun mäntynestesaippuaa. Se puhdistaa gripit varsin hyvin laimeinakin liuoksina ja huuhtoutuu pois lämpimällä vedellä. Tällä on menty toistakymmentä vuotta.

    Saippuapesu toki vaatii pikkaisen enemmän viitseliäisyyttä kuin kostutetulla pyyhkeellä sipaisu, mutta tulee halvemmaksi eikä tuloskaan häpeä muiden puhdistustuotteiden rinnalla.

    KL1

    http://www.kiiltoclean.com/fi/tuotteet/kiilto-cleangrip/

    Tuoltahan löytyi lisätietoa. Aika mielenkiintoinen ratkaisu ja poistaa pesuainejäämien ongelman, muttei likajäämien. Kunnollinen puhdistus vaatinee huolellisen huuhtelun.

    Pikkaisen mietityttää kuinka kannattavaa golfgrippien puhdistamiseen tarkoitetun tuotteen kehittäminen voi pidemmän päälle olla, etenkin kun tätäkin mainostetaan nimikkeellä ’Limited Edition’…

    KL1

    Golfcenteristä löysin CleanGrip pesuainetta joka on ihan uusi kotimainen tuote grippien puhdistamiseen.

    Hassua. Golf Centerin verkkosivuilta ei moista tuotetta löydy.

Esillä 25 viestiä, 51 - 75 (kaikkiaan 83)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #306504 kohteessaGrippien puhdistuksen 'kikka kakkonen'

Etusivu Foorumit Välineet Grippien puhdistuksen 'kikka kakkonen'