Aihe: Kierrokset puhelimeen - Golfpiste.com

17.3.–24.3 - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[10][5]
KilpailuaSuomalaista

Kierrokset puhelimeen

Etusivu Foorumit Välineet Kierrokset puhelimeen

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 27)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Ajattelin josko kirjaisi ensi kesänä kierrokset puhelimeen. Netistä löytyy ainakin mScorecard. Minkälaisia teillä on käytössä vai onko edelleen kynä-paperi paras vaihtoehto ?

Mulla on kuuden vuoden kokemus mScoresta, suosittelen

Jätin kynän ja kortit harjoituskierroksilta pois, kun itse siirryin pari kesää sitten mScorecardin käyttöön. Suosittelen myös. On muuten edullinenkin moniin muihin markkinoilta löytyviin softiin verrattuna, ja kotimainenkin vielä.

Jos tähän päädyt, suosittelen maksamaan luottokortilla, pankkimaksulla taisi tulla ainakin silloin sama määrä euroja maksettavaksi kuin dollareita eli kurssitappiota. Havahduin asiaan vasta maksun tehtyäni.

Nurmikartano kirjoitti: (23.3.2010 20:40:10)
    Mulla on kuuden vuoden kokemus mScoresta, suosittelen

Minkäslaiseen kapulaan oot pannu? Tainnu käyttää itte liian vähän tai vääränlainen kapula, kun tuntuu niin hankalalta.

KLo kirjoitti: (23.3.2010 20:18:43)
    Ajattelin josko kirjaisi ensi kesänä kierrokset puhelimeen. Netistä löytyy ainakin mScorecard.
    Minkälaisia teillä on käytössä vai onko edelleen kynä-paperi paras vaihtoehto ?

Jos olis iPhone itellä, panisin ton…

Kiitos viesteistä, ostin sitten ton mScorecardin ja hyvä on ensivaikutelma, näyttö sais olla vaan suurempi (nokia 6300).

Mä olen käyttänyt mScorecardia jo vuosia ja monenlaisella (tosin aina Nokialaisella) puhelimella. Alkukankeuden jälkeen homma sujuu nopeasti. Kierroksen jälkeen datat saa tuupattua verkkoon talteen. Web sitella voi tuunata sitten lisää niitä kierrosdatoja ja tarkastella statistiikkoja, tai luoda uusia kenttiä tietokantaan.

GPS ominaisuutta en tosin ole koskaan käyttänyt ja kirjaan vasta kierroksen jälkeen jotkin datat (esim. avausmailat).

mScorecardin tekijät ottavat kokemukseni mukaan hyvin kehitysehdotuksia vastaan ja vastaavat kyselyihin nopeasti.

En ole oikein ikinä ollut innostunut noista teknisistä apuvälineistä golfatessa, esim. etäisyysmittari, gps ja kännykän käyttö tuloskorttina.

Mutta, nyt täytynee kokeilla tuota Gamebookkia – onhan se vielä kaiken lisäksi suomalainen innovaatio.

Onko kenelläkään täällä vielä kokemuksia siitä iPhonessa? tai ei senväliä lataan kuitenki… mutta jos on niin mites: toimiiko silleen, että iPhone voi olla lentokonetilassa niin ettei puhelin soi kentällä – eikä siis vain ole äänettömällä, vaan niin ettei edes näy tulleet puhelut .- v****aa kuitenkin jos näkee kesken kierroksen, että kuus puheluu tullut ja neljä viestiä. Mites kierrokset ja data tallentuu iTunesiin, jos tallentuu… voiko helposti lähettää tuloskortin meilinä.

Hmmmm….olis kauden avauskisa toukokuun lopulla, kutsukilpailu asiakkaille – kuinkahan innokkaita free dropin kaverit olis markkinoimaan noita vempeleitä…

Yksi hyvä versio on iGolfScorer. Pitkälti samanmoinen kuin mScorecard, mutta itse koin
    sen hitusen paremmaksi. En ole muutamaan vuoteen käyttänyt mScorecardia, joten
    en muista tarkalleen sitä eroa joka siinä tuli silloin esille. Fiiliskysymys?. Tottumisen jälkeen ovat kuitenkin nopeita käyttää ja tarkemmat analyysit sitten vasta terassilla.

EFC

Normaalistihan kierrostuloksen muistaa päässä ja näin yleensä tulee toimittuakin.
    Tossa koleana talvi-iltana tuli kuitenkin nettiä selatessa tilattua iPodiin GolfCard niminen softa, kokemuksia kentältä ei luonnollisestikaan vielä ole, mutta ainakin kotikenttäni (HyG) se tunnisti. Varmaan ihan mainio softa, kun kerran maksoikin huikeat 6e.

EFC kirjoitti: (24.3.2010 15:15:48)
    Tossa koleana talvi-iltana tuli kuitenkin nettiä selatessa tilattua iPodiin GolfCard niminen softa, kokemuksia kentältä ei luonnollisestikaan vielä ole, mutta ainakin kotikenttäni (HyG) se tunnisti. Varmaan ihan mainio softa, kun kerran maksoikin huikeat 6e.

Mulla on toi iPhonessa ja ihan asialliselta vaikuttaa. Kaikki pelaamani 11 kierrosta on siellä muistissa ja kentät tuntuvat järjestään löytyvän. Ja jos ei löydy niin voi tehdä. Ominaisuuksiahan siinä on paaaaaljon enemmän kuin jaksan käyttää, olen toistaiseksi laittanut vain yhteislyöntimäärät. Putit olisi varmasti hyvä eritellä niin voisi vähän edes analysoida minne ne kaikki lyönnit hukkuu, mutta ihan omaa laiskuutta…

Mulla se on ollut pantuna kolmeen Noksuun ensin 7610 sitten E61 ja nyt reilu pari vuotta E71. Näytön koko on ollut mulla ratkaiseva tekijä ja E71:ssä sis. rak. GPS etäisyyksiin. Ajattelin tätä uutta Maemoa, mutta käsittääkseni siinä mScore ei vielä toimi (Symbian puute)

anssijokunen kirjoitti: (24.3.2010 11:23:49)
    Mutta, nyt täytynee kokeilla tuota Gamebookkia – onhan se vielä kaiken lisäksi suomalainen innovaatio.

Onko kenelläkään täällä vielä kokemuksia siitä iPhonessa? tai ei senväliä lataan kuitenki… mutta jos on niin mites: toimiiko silleen, että iPhone voi olla lentokonetilassa niin ettei puhelin soi kentällä – eikä siis vain ole äänettömällä, vaan niin ettei edes näy tulleet puhelut .- v****aa kuitenkin jos näkee kesken kierroksen, että kuus puheluu tullut ja neljä viestiä. Mites kierrokset ja data tallentuu iTunesiin, jos tallentuu… voiko helposti lähettää tuloskortin meilinä.

Hmmmm….olis kauden avauskisa toukokuun lopulla, kutsukilpailu asiakkaille – kuinkahan innokkaita free dropin kaverit olis markkinoimaan noita vempeleitä…

Juu on, ja aika monelle palstalaiselle sitä tulee 2.7. Ringsidessa 😉

Olen itse pelannut yhden kierroksen iPhones GameBookilla, mutta en tullut ajatelleeksi tuota puheluasiaa. Sovellus on yhteydessä GameBook-serveriin, joten datayhteyden pitää olla päällä. En tiedä miten puhelujen blokkaus on toteutettu.

GameBookista on tulossa uusi versio aivan näillä näppäimillä ja olen sopinut tapaamisen Free Dropin kanssa liittyen GPI kisaan. Valitsemme pelimuodon ja katsellaan muutenkin mitä uutta pojat ovat keksineet.

Sinänsä GameBook ja tyypillinen scorecard-ohjelma on tehty melko eri lähtökohdista ja eri tarpeeseen. Kun scorecardit ovat enempi yksilön kirjanpitoon keskittyviä, GameBook tarjoaa enemmän yhteisöllisyyteen liittyviä juttuja. Voi seurata toisten pelaamista, jakaa omat tulokset, järjestää kisoja, haastaa, uhota ja vittuilla…

Kannattaa olla yhteyksissä suoraan esim. Kalle Väinölään jos kiinnostaa saada tuotetta kisaan. Erittäin joviaali kaveri on hän.

Jinx kirjoitti: (24.3.2010 9:48:53)
    Web sitella voi tuunata sitten lisää niitä kierrosdatoja ja tarkastella statistiikkoja, tai luoda uusia kenttiä tietokantaan.

mScorecardin tekijät ottavat kokemukseni mukaan hyvin kehitysehdotuksia vastaan ja vastaavat kyselyihin nopeasti.

Version vaihduttua 5.5:ksi muuten näyttäisi webistä häipyneen mahdollisuus editoida kierroksia. Pitääkin laittaa kyselyä, että miksi moinen. Itse ainakin olin huomannut hyväksi kierrosten muokkaamisen webissäkin, kun oli tullut välissä jotain laitettua kierroksella väärin. Sähköposteihin ovat kyllä vastanneet varsin hyvin, kun olen jotain udellut.

mScoreCardia olen käyttäny varmaan 4 vuotta ja päivittäny softaa aina sitä mukaa kun uutta on ollut tarjolla. Tällä hetkellä kännykkänä E71.

Hienostihan sieltä löytyy kentät GPS tietoineen. Viime viikolla Saksassa latasin paikallisen kentän tiedot vaivattomasti kävellessä autolta klubirakennukseen.

Viime kesänä opin myös kartoittamaan kentän jolle kukaan ei ollut luonut greenien sijaintitietoja. Kun GPS on päällä ja kyseinen kenttä auki mScoreCardissa, riittää että merkkaa ohjelmassa että greenin etureuna on tässä, keskusta tässä ja takareuna tässä.
    Painaa vaan siitä ’Score’ kohdasta kohdistinta ylös päin jolloin kohta b: (back) aktivoituu. Sivulle siirtymällä sitten m: (middle) ja f:(front). Kun kenttä on merkitty sen voi lähettää send-komennolla serverille jakoon ja näin koordinaatit ovat muillakin käytössä. Aika hyvin nuo GPS tiedot kyllä nykyisin löytyykin.

APu72 kirjoitti: (25.3.2010 10:59:09)

Hienostihan sieltä löytyy kentät GPS tietoineen. Viime viikolla Saksassa latasin paikallisen kentän tiedot vaivattomasti kävellessä autolta klubirakennukseen.

Paljonko datasiirtoa tuo GPS:n käyttäminen suunnilleen vie? Mietin vain miten kalliiksi tulee tuon käyttäminen ulkomailla?

Pepe81 kirjoitti: (25.3.2010 15:01:37)

Paljonko datasiirtoa tuo GPS:n käyttäminen suunnilleen vie? Mietin vain miten kalliiksi tulee tuon käyttäminen ulkomailla?

GPS:n käyttöä varten sinänsä ei tarvitse datasiirtoa ollenkaan. Voit pitää kierroksella puhelimen vaikka offline-tilassa, jos haluat. Dataa siirtyy vain kenttiä ladatessa ja kierroksia lähettäessä. Puhelimesta sitten riippuu, tarvitseeko ulkoisen Bluetooth-gps-moduulin vai onko puhelimessa sisäinen gps.

aakoo64 kirjoitti: (25.3.2010 16:30:30)

Pepe81 kirjoitti: (25.3.2010 15:01:37)

GPS:n käyttöä varten sinänsä ei tarvitse datasiirtoa ollenkaan. Voit pitää kierroksella puhelimen vaikka offline-tilassa, jos haluat. Dataa siirtyy vain kenttiä ladatessa ja kierroksia lähettäessä. Puhelimesta sitten riippuu, tarvitseeko ulkoisen Bluetooth-gps-moduulin vai onko puhelimessa sisäinen gps.

Jeps. Itse olen lähdössä Skåneen pelaamaan, niin lataan Suomessa kentät valmiiksi, ei tartte siellä sitten ladata. Kun tulen Suomeen takas, niin lataan kierroksen serverille.
    Mutta enpä ukso, että mitään hirmuista määrää dataa liikkuu kun yhden kentän lataa.
    Kokeilinpas. Latasin Tammer golfin kentän ja näin meni dataa:
    Total: 2,88 kB
    Received: 1.70 kB
    Sent: 1.18 kB

Eipä juuri mitään.

Valistakaas tyhmää että mikä käytännön etu on gps-sijainnista tän sortin sovelluksessa?

kebax kirjoitti: (25.3.2010 18:09:33)
    Valistakaas tyhmää että mikä käytännön etu on gps-sijainnista tän sortin sovelluksessa?

Näkee sääntöjen vastaisesti etäisyyden griinille (etureuna ja/tai takareuna ja/tai keskikohta). GPS:n tarkkuuden rajoissa tietenkin.

Niin tarkkushan noissa sovelluksissa on luokkaa kortteli. Lisäarvo minun nähdäkseni tasan nolla.

kebax kirjoitti: (25.3.2010 20:09:58)
    Niin tarkkushan noissa sovelluksissa on luokkaa kortteli. Lisäarvo minun nähdäkseni tasan nolla.

Kyllä se tarkkuus on aivan suoraan kiinni käytettävästä gps-piirisarjasta. Sovellus itsessään vain kyselee paikan gps:ltä ja sitten tekee laskutoimituksen koordinaattien eron perusteella. Tarkkuus on käytännössä 6-10 metrin luokkaa.

Mutta pitää siis muistaa, että GPS:n käyttö on sääntöjen vastaista. Etäisyysmittari on paljon parempi vaihtoehto, joskin kalliimpi, jos kännykässä jo sattuu GPS olemaan.

aakoo64 kirjoitti: (25.3.2010 20:33:23)

kebax kirjoitti: (25.3.2010 20:09:58)

Kyllä se tarkkuus on aivan suoraan kiinni käytettävästä gps-piirisarjasta. Sovellus itsessään vain kyselee paikan gps:ltä ja sitten tekee laskutoimituksen koordinaattien eron perusteella. Tarkkuus on käytännössä 6-10 metrin luokkaa.

Mutta pitää siis muistaa, että GPS:n käyttö on sääntöjen vastaista. Etäisyysmittari on paljon parempi vaihtoehto, joskin kalliimpi, jos kännykässä jo sattuu GPS olemaan.

Tulihan tuotakin testattua ja känny oli Nokia E71.
    Otanta oli huima, noin 5 eri kertaa samalla kentällä ja katsoin satasen lätkän kohdalta ekalla rundilla laitettut mittapisteet ja heitto oli luokkaa -+2m.

Löytyykö kokemuksia WeGolfista, onko muuta eroa mScoreen kuin tuplasti kalliimpi hinta?

Kokemusta löytyy niin mScorecardista kuin iPhonen/iPod Touchin Golfcardista. MScorecard ollut käytössä useamman vuoden ja valitettavasti ainakin Nokian luureilla versiosta riippumatta niin epävakaa ollut itsellä, että vaatii aina paperikortin kaveriksi. Luureissa kokeiltu eri softaversioita ja hyvin säännöllisesti on kaatunut softa kesken kierroksen. Iphonen/iPod Touchin Golfcardista olen pitänyt huomattavasti enemmän ihan jo pelkästään vakauden, mutta myös paremman luettavuuden vuoksi. Toki tähän on paljolti auttanut isompi näyttö verrattuna puhelimiin missä olen mScorecardia käyttänyt. Eli jos löytyy Applen tuote, niin suosittelen ehdottomasti tuota Golfcardia.

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 27)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #307290 kohteessaKierrokset puhelimeen

Etusivu Foorumit Välineet Kierrokset puhelimeen