Aihe: Kenttien pituudet??? - Golfpiste.com

28.4.–5.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][16]
KilpailuaSuomalaista

Kenttien pituudet???

Etusivu Foorumit Yleistä Kenttien pituudet???

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 15)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Niin suoraan asiaan. Minua kiinnostaisi tietää mikä Suomen pisin kenttä(valkoisilta) ja toisaalta se minkä mittaisia kenttiä huiput pelaa. Onko niissä suurta eroa ihan normi kenttiin verrattuna esim. Augusta, st Sawgrass ?m.

Kytäjä SE 6369 m Augusta 7445 yrds , joka on reippaat 400 metriä enemmän. Tiedot löytyivät gp:n kentät osiosta ja kuukkelista. Jospa Sinä jatkat tästä, jos asia oikeasti kiinnostaa. 😛

Tämähän on ihan mielenkiintoinen kysymys.

Boscon mainitseman Kytäjä SE:n kyllä päihittävät ainakin Vanajanlinna (6624m) ja Kytäjä NW (6495m). Pickala Park (6329m) jäänee niukasti neljänneksi, lieneeköhän tätä 6.3+ km sarjaa löytyy vielä muitakin?

Hauska kysymyksenasettelu… ovatko Augusta National 7445yds = 6808m ja TPC at Sawgrass 7093yds = 6485m tosiaan mielestäsi normikenttiä? 😉

pisin pelaamani kenttä on sun cityn kenttä, 7162m eli jaardeissa n. 7830..

Tuoppi kirjoitti: (31.5.2007 16:16:19)
    Boscon mainitseman Kytäjä SE:n kyllä päihittävät ainakin Vanajanlinna (6624m) ja Kytäjä NW (6495m). Pickala Park (6329m) jäänee niukasti neljänneksi, lieneeköhän tätä 6.3+ km sarjaa löytyy vielä muitakin?

Nokia River Golf, River 6506m

Näyttää Celtic Manorin kenttä olevan 6195 m pitkä, tosin par on vain 69. Ehkä parhaan kuvan oman ja huippujen erosta saa katsomalla Mikon korttia par kolmosilta: 2-3-3-2 ja reikien pituudet: 187-198-188-166 m. Klubituuppari olisi noilla väylillä tyytyväinen tulokseen +4.

mac

Alastaron golf kentästä tulee suomen pisin, pitäs aueta tänä kesänä vielä.

Ei oo lyhyt tämän vuotinen U.S. Open kenttäkään (Oakmont Country Club). Pituutta 7335yards -> 6725m ja kenttä on par 70. Kenttä pitää sisällään mm. 288yards -> 263m par 3 väylän. Saattaa olla että tällä par3:lla aika moni joutuis lyömään lay upin.

Pisin jonka olen pelannut on Mystic Rock Pennsylvaniassa, jossa PGA 84 Lumber Classic pelattiin, 7553y eli 6910m (78.1 rating ja 151 slope) (en tosin sieltä ihan takaa pelannut). http://www.nemacolin.com/mysticrock

Niin ja pitää vähän lällättää kun tuossa joku mainitsi Oakmontin, minä olen sen pelannut, sen tekee vaikeaksi bunkkerointi ja ’nopeahkot’ griinit ja tietty US open kunnossa varmasti raffi.

Oma kenttäkin on suht pitkä 6280m ja tämä taitaa olla griinien etureunaan, tosin en ole ihan varma, kenttämerkinnnät ainakin ovat.

Mä kävin pelaamassa maaliskuussa ensi vuoden US-Open kentän, Torrey Pinesin South Coursen, jolla pelataan vuosittain Buick Invitational. Ammattilaiset saavat pelata sitä aivan takaa, jolloin mittaa kertyy mukavat 7607 jaardia.

Paksupekka kirjoitti: (1.6.2007 11:54:58)
    Mä kävin pelaamassa maaliskuussa ensi vuoden US-Open kentän, Torrey Pinesin South Coursen, jolla pelataan vuosittain Buick Invitational. Ammattilaiset saavat pelata sitä aivan takaa, jolloin mittaa kertyy mukavat 7607 jaardia.

Joo, me tiedetään tämä ja ollaan tästä kyllä kuultukin ja pelkäänpä, että josain sopivassa yhteydessä kuullaan tästä reissusta lisääkin!

Jos menee

Johtaja XXL kirjoitti: (1.6.2007 13:21:48)
    Joo, me tiedetään tämä ja ollaan tästä kyllä kuultukin ja pelkäänpä, että josain sopivassa yhteydessä kuullaan tästä reissusta lisääkin!

Jos menee ilmeisen tahattomasti ottamaan kantaa vieraansa händäriin suhteessa reaalimaailmaan, täytyy olla valmis kuulemaan laajoista ulkomaanmatkoista. Vaikka kesken putin.

Kenttien pituutta vertailtaessa pitää ottaa huomioon myös par-luku siten, että käytetään jakajana par73:lla 37:ää, par72:lla 36:tta, par71:llä 35:ttä, par70:llä 34:ää jne. Näin kentän pituutta voi verrata toisiin kenttiin.

Täällä mainittu Celtic Manor on kohtuullisen pitkä, koska par on 69, siis 6195/3 = 187,73. Par72-kentän vertailukelpoinen pituus on sama, jos tämä luku kerrotaan 36:lla, joka tekee 6758m. Huipputuloksen tekoa vaikeuttaa lisäksi näillä alle par72:n kentillä se, että yleensä näillä kentillä par-lukua alentaa nimenomaan par-vitosten vähäisempi määrä.

’Täällä mainittu Celtic Manor on kohtuullisen pitkä, koska par on 69, siis 6195/3 = 187,73.’

Jakajan piti tietenkin olla 33.

Kyy

sveitsigolffari kirjoitti: (1.6.2007 10:32:06)
    Pisin jonka olen pelannut on Mystic Rock Pennsylvaniassa, jossa PGA 84 Lumber Classic pelattiin, 7553y eli 6910m (78.1 rating ja 151 slope) (en tosin sieltä ihan takaa pelannut). http://www.nemacolin.com/mysticrock

Niin ja pitää vähän lällättää kun tuossa joku mainitsi Oakmontin, minä olen sen pelannut, sen tekee vaikeaksi bunkkerointi ja ’nopeahkot’ griinit ja tietty US open kunnossa varmasti raffi.

Oma kenttäkin on suht pitkä 6280m ja tämä taitaa olla griinien etureunaan, tosin en ole ihan varma, kenttämerkinnnät ainakin ovat.

Kenttien kokonaispituuksia laskettaessa, mitataan välimatkat teeboxeissa olevista mittalätkistä greenien keskelle riippumatta siitä onko mitat kentällä greenin keskelle vai eteen. Myös Sveitsissä : ))

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 15)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #477996 kohteessaKenttien pituudet???

Etusivu Foorumit Yleistä Kenttien pituudet???