25.6.–2.7. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[15][25]
KilpailuaSuomalaista

Kentänhoitoasiaa

Etusivu Foorumit Yleistä Kentänhoitoasiaa

Esillä 25 viestiä, 201 - 225 (kaikkiaan 463)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #409112 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

    Sabane kirjoitti: (29.12.2014 22:33:35)

    ts kirjoitti: (29.12.2014 21:39:46)
    Mä en täällä ainakaan koskaan ole vielä nähnyt yhteyttä pelattujen kierrosmäärien ja kentän toteutuneiden kulujen suhteen. Muilla asioilla on ollut paljon paljon suurempi vaikutus

    Eihän näillä asioilla miljoonia säästetä, mutta pienistä puroista syntyy suurempi joki. Jos pystytään vaikka kenttähenkilökunnan joustavuudella säästämään yhden miehen työt kesässä, säästöä tulee karkeasti 3k€x6kk=18k€ ja lannoitteissa/koneen huolloissa yms muutama tonni niin kaikki on aina kotiinpäin. Ei tuollainen 20k€ 800k€ budjetissa suuri summa ole, mutta parempi kuin ei mitään.

    Montako kierrosta siis pitää jättää pelaajien pelaamatta että tuo 20k säästyy?

    Toisaalta vois kysyä onko täällä kukaan perehtynyt kustannuslaskennan perusteisiin?

    #409113 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    ts kirjoitti: (29.12.2014 22:35:41)

    Montako kierrosta siis pitää jättää pelaajien pelaamatta että tuo 20k säästyy?

    Toisaalta vois kysyä onko täällä kukaan perehtynyt kustannuslaskennan perusteisiin?

    Olen käynyt itseasiassa jatkokurssinkin (Laskentatoimi sivuaineena). Tuo 20ke sääsö saattaa tulla pelkästään tehokkuuden parantamisen seurauksena, riippumatta pelatuista kierroksista (huollot/lannoitteet etc toki kierrosten mukaan). Siis juurikin tämän jos 3x viikossa tarvitaan esimerkiksi 8 greenkeeperiä, mutta niinä kahtena päivänä ei, niin onko järkevä pitää vakituisina 8 työntekijää vai harrastaa tätä työntekijävaihtoa naapurikentän kanssa, kuten Keeper tuossa kertoikin. Nämä siis ihan teoreettista pohdintaa ilman minkäänlaista käytännön kokemusta.

    #409114 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

    Sabane kirjoitti: (29.12.2014 22:41:26)

    ts kirjoitti: (29.12.2014 22:35:41)

    Montako kierrosta siis pitää jättää pelaajien pelaamatta että tuo 20k säästyy?

    Toisaalta vois kysyä onko täällä kukaan perehtynyt kustannuslaskennan perusteisiin?

    Olen käynyt itseasiassa jatkokurssinkin (Laskentatoimi sivuaineena). Tuo 20ke sääsö saattaa tulla pelkästään tehokkuuden parantamisen seurauksena, riippumatta pelatuista kierroksista (huollot/lannoitteet etc toki kierrosten mukaan). Siis juurikin tämän jos 3x viikossa tarvitaan esimerkiksi 8 greenkeeperiä, mutta niinä kahtena päivänä ei, niin onko järkevä pitää vakituisina 8 työntekijää vai harrastaa tätä työntekijävaihtoa naapurikentän kanssa, kuten Keeper tuossa kertoikin. Nämä siis ihan teoreettista pohdintaa ilman minkäänlaista käytännön kokemusta.

    Mä en kysynyt tuota, vaan monenko kierroksen pelaamatta jättäminen saa tuon säästön aikaiseksi?

    SItten kun saadaan vastausta tuohon, voidaan käydä kustannuslaskennan puolelle touhuamaan. Alle laitetaan koko kenttäyhtiön kiinteät kustannukset, sittten päälle nuo kierroskohtaisesti muuttuvat kulut ja pyöritellään aikamme niin saadaan yhden kierroksen hinta esiin… siis sen kierroksen jonka Urpo lähtee kentälle ex tempore pelaamaan ja jota kukaan ei arvannut tapahtuvan…

    #409115 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Jos sopii, niin käydään tämä välttämätön länkytys läpi täällä.

    #409116 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Näkyy mainittu blogi kommentteineen poistuneen bittiavaruuteen.

    #409117 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Keeper kirjoitti: (29.12.2014 22:59:29)Jos sopii, niin käydään tämä välttämätön länkytys läpi täällä.

    Ajattelit sitten ohjata (sinulle ehkä vastenmielisen) kentänhoitoon liittyvän keskustelun pilaamaan toista ketjua. Hienoa!

    Ei muuta kuin Keeperille Oikein Hyvää Uutta Vuotta 2015

    4par kirjoitti: (30.12.2014 9:20:06)

    Keeper kirjoitti: (29.12.2014 22:59:29)Jos sopii, niin käydään tämä välttämätön länkytys läpi täällä.

    Ajattelit sitten ohjata (sinulle ehkä vastenmielisen) kentänhoitoon liittyvän keskustelun pilaamaan toista ketjua. Hienoa!

    4par. Kesti näin kauan, että ymmärsin tuon Osakken hinta-ketjun olleen Sinun avaamasi ja ehkä siksi kommentoit. Siirsin keskustelun takaisin sinne yllä mainitsemastani syystä mutta myös siksi, että se alkoi sieltä.

    Aiheena se ei ole minulle vastenmielinen eikä mikään muukaan kentänhoitoon liittyvä.

    Joka tapauksessa pahoittelut tuosta, en tarkoituksella trollaa toisten ketjuja.

    Luvassa taas mielenkiintoista keliä.

    Onneksi vanhat lumet ehtivät sulaa alta pois, mutta uutta räntää, lunta ja pakkasta luvassa. Riski jään muodostumiselle on merkittävä. Torjunta-aineet ovat liuenneet mutta toivoakaan uudesta ruiskutuskelistä ei näköpiirissä.

    Aika on juuri ja juuri puolellamme, eli vaikka nyt tulisi kiinteä jääpeite, tuho ei ole varma. Lumihomeen riski tietysti on koholla.

    Hm.

    Kelit ovat talvehtimisen kannalta likipitäen huonoimmat mahdolliset. Lunta, vettä, sohjoa, pakkasta ->JÄÄTÄ.

    Kunnon jääpeite on jo muodostunut suurimpaan osaan maata ja nyt rannikkokentätkin saavat osansa. Jos pitkää suojasäätä ei tule ja kevät ei tule erityisen aikaisin, on jääpoltteen riski merkittävä. Pidän myös lumihomeen todenäköisyyttä melko suurena, koska syksyn torjuntakelit eivät olleet viimeisen päälle ja ainakin osa kentistä ehti saamaan vesisadetta vuoden aluksi paljaalle nurmelle. Pitkään ollaan saatukin nauttia lähes täydellisistä talvehtimisista.

    Toisaalta mikään ei ole ennalta määrättyä, myönteisesti voidaan yllättyä aivan hyvin. Todennäköisyyksillä pelataan ja jos on syysvalmistelut tehty meidän omien käytäntöjen mukaisesti, niin tällaisena talvena siitä saattaa olla hyötyä. Paino sanalla saattaa, mutta haittaa ei ainaskaan.

    Katsotaan mitä kenttämestarit tekevät, mennäänkö penkomaan hankia ja hakkaamaan jäitä, kuka tietää mikä on hyväksi ja mikä haitaksi.

    Keeper kirjoitti: (8.1.2015 15:35:30)

    Katsotaan mitä kenttämestarit tekevät, mennäänkö penkomaan hankia ja hakkaamaan jäitä, kuka tietää mikä on hyväksi ja mikä haitaksi.

    Mitäs jos lähtisit vaikka lomalle. On hyväksi!

    Johtaja XXL kirjoitti: (8.1.2015 15:44:21)
    Mitäs jos lähtisit vaikka lomalle. On hyväksi!

    Tåtta.

    Keeper kirjoitti: (8.1.2015 15:35:30)

    Katsotaan mitä kenttämestarit tekevät, mennäänkö penkomaan hankia ja hakkaamaan jäitä, kuka tietää mikä on hyväksi ja mikä haitaksi.

    Vajaan kolmenkymmenen vuoden peliurani aikana on ollut jos jonkinlaisia talvia, mutta aina, siis aina on mestarimme loihtinut meille huippukuntoisen areenan kuokittavaksemme kevään ja kesän koittaessa.

    Chip Greenside kirjoitti: (8.1.2015 20:01:24)
    Vajaan kolmenkymmenen vuoden peliurani aikana on ollut jos jonkinlaisia talvia, mutta aina, siis aina on mestarimme loihtinut meille huippukuntoisen areenan kuokittavaksemme kevään ja kesän koittaessa.

    Olen usein sanonut että Suomessa on paljon minua pätevämpiä kenttämestareita.

    Itselleni tuo kuvailemasi tilanne ei ole eikä aina ole ollut itsestään selvyys. Joudun myös myöntämään, että kaikki minun hoitokauteni eivät ole onnistuneet. Vaikka en tiedä kuka kenttämestarisi on, niin annan vilpittömän arvostukseni hänelle täydellisestä työstä. Ilman sarkasmia.

    Keeper kirjoitti: (8.1.2015 22:08:29)

    Olen usein sanonut että Suomessa on paljon minua pätevämpiä kenttämestareita.
    .

    Voi olla, mutta ei yhtään muuta, joka ainakaan tällä palstalla toisi näkemyksiään esille yhtä hienosti.
    Kiitokset siitä.

    Eri Keeper..

    Johtaja XXL kirjoitti: (8.1.2015 15:44:21)
    Mitäs jos lähtisit vaikka lomalle. On hyväksi!

    Olin kuitenkin kolaamassa, lapioimassa ja harjaamassa viheriöitä puhtaaksi lumesta. Sitten levitettiin hiukan kalsiumlannoitetta sulattamaan paksuimpia jäitä 🙁

    Sry, lupaan pitää ensi viikolla monta tuntia lomaa!

    Joitain vuosikymmeniä katsellut kun pojat pelaa pihalla potkupalloa. Ja joka helkkarin kevät nurtsi on OK. Ei ilmastuksia ja muitakaan golf-kentälle vaadittavia toimenpiteitä. Toki nurtsin pinta on välillä ihan paskana(niin myös nyt)mutta keväällä ei ongelmia. Olisiko mahdollista, että myös golf-kentällä lopetettaisiin akateeminen puuhastelu ja tehtäisiin jotain muuta ? (tällä en tarkoita greenejä, jotka ovat ymmärtääkseni oikeasti ns ’ taitorakenteita’)

    Keeper kirjoitti: (8.1.2015 22:08:29)

    Chip Greenside kirjoitti: (8.1.2015 20:01:24)
    Vajaan kolmenkymmenen vuoden peliurani aikana on ollut jos jonkinlaisia talvia, mutta aina, siis aina on mestarimme loihtinut meille huippukuntoisen areenan kuokittavaksemme kevään ja kesän koittaessa.

    Olen usein sanonut että Suomessa on paljon minua pätevämpiä kenttämestareita.

    Itselleni tuo kuvailemasi tilanne ei ole eikä aina ole ollut itsestään selvyys. Joudun myös myöntämään, että kaikki minun hoitokauteni eivät ole onnistuneet. Vaikka en tiedä kuka kenttämestarisi on, niin annan vilpittömän arvostukseni hänelle täydellisestä työstä. Ilman sarkasmia.

    Ei se nyt sentään ihan täydellistä toimintaa ole. Viime kesänäkin oli pirulainen pari kertaa iskenyt reikiä greeneille ja hiekoittanut ne, vaikka ajanvarauslistaa tutkimalla olisi hän voinut havaita, että olin tulossa pelaamaan. Samoin kävi pari kertaa lannoituksen kanssa. Mutta kentän kunto on ollut nämä vuodet priimaluokkaa, erityisesti greenien osalta, joka on mielestäni se tärkein asia.

    KL

    Rauta 1 kirjoitti: (9.1.2015 19:47:52)
    Joitain vuosikymmeniä katsellut kun pojat pelaa pihalla potkupalloa. Ja joka helkkarin kevät nurtsi on OK. Ei ilmastuksia ja muitakaan golf-kentälle vaadittavia toimenpiteitä. Toki nurtsin pinta on välillä ihan paskana(niin myös nyt)mutta keväällä ei ongelmia. Olisiko mahdollista, että myös golf-kentällä lopetettaisiin akateeminen puuhastelu ja tehtäisiin jotain muuta ? (tällä en tarkoita greenejä, jotka ovat ymmärtääkseni oikeasti ns ’ taitorakenteita’)

    Mahtaisiko ruohopeitteen tiheydellä olla mitään tekemistä näiden asioiden kanssa..? Meinaan, käypäs ensi keväänä vetäisemässä se piharuoho aluksi vaikkapa 8 milliin, niin katsotaan kelpuuttaisitko sen kotikenttäsi väyläksi.

    P.S. Rairuoho se vasta nopeasti kasvaa. Miksei sitä käytetä golfkentillä???

    Chip Greenside kirjoitti: (9.1.2015 19:49:02)

    Keeper kirjoitti: (8.1.2015 22:08:29)

    Chip Greenside kirjoitti: (8.1.2015 20:01:24)
    Vajaan kolmenkymmenen vuoden peliurani aikana on ollut jos jonkinlaisia talvia, mutta aina, siis aina on mestarimme loihtinut meille huippukuntoisen areenan kuokittavaksemme kevään ja kesän koittaessa.

    Olen usein sanonut että Suomessa on paljon minua pätevämpiä kenttämestareita.

    Itselleni tuo kuvailemasi tilanne ei ole eikä aina ole ollut itsestään selvyys. Joudun myös myöntämään, että kaikki minun hoitokauteni eivät ole onnistuneet. Vaikka en tiedä kuka kenttämestarisi on, niin annan vilpittömän arvostukseni hänelle täydellisestä työstä. Ilman sarkasmia.

    Ei se nyt sentään ihan täydellistä toimintaa ole. Viime kesänäkin oli pirulainen pari kertaa iskenyt reikiä greeneille ja hiekoittanut ne, vaikka ajanvarauslistaa tutkimalla olisi hän voinut havaita, että olin tulossa pelaamaan. Samoin kävi pari kertaa lannoituksen kanssa. Mutta kentän kunto on ollut nämä vuodet priimaluokkaa, erityisesti greenien osalta, joka on mielestäni se tärkein asia.

    Ahaa, kenties pelaatkin samalla kentällä jossa olen töissä? Olet niin uusi golfari että nuo erheeni ovat tapahtuneet ennen kuin olet aloittanut pelaamisen. Loihtia en kuitenkaan osaa joten emme taida kuitenkaan liikkua samoissa piireissä. Kentän kunto on aina tullut kovan työn kautta.

    KL

    Keeper kirjoitti: (8.1.2015 22:08:29)

    Chip Greenside kirjoitti: (8.1.2015 20:01:24)
    Vajaan kolmenkymmenen vuoden peliurani aikana on ollut jos jonkinlaisia talvia, mutta aina, siis aina on mestarimme loihtinut meille huippukuntoisen areenan kuokittavaksemme kevään ja kesän koittaessa.

    Olen usein sanonut että Suomessa on paljon minua pätevämpiä kenttämestareita.

    Itselleni tuo kuvailemasi tilanne ei ole eikä aina ole ollut itsestään selvyys. Joudun myös myöntämään, että kaikki minun hoitokauteni eivät ole onnistuneet. Vaikka en tiedä kuka kenttämestarisi on, niin annan vilpittömän arvostukseni hänelle täydellisestä työstä. Ilman sarkasmia.

    Ihan kaikkia Chipin viestejä ei kannata ottaa todesta. Näinä vuosina on todettu, että Chipin kotikentällä on aina tilaa, se on aina huippukunnossa keväästä syksyyn ja siellä kaikki antavat ohitusluvan pyytämättä…

    KL kirjoitti: (9.1.2015 20:05:52)

    Keeper kirjoitti: (8.1.2015 22:08:29)

    Chip Greenside kirjoitti: (8.1.2015 20:01:24)
    Vajaan kolmenkymmenen vuoden peliurani aikana on ollut jos jonkinlaisia talvia, mutta aina, siis aina on mestarimme loihtinut meille huippukuntoisen areenan kuokittavaksemme kevään ja kesän koittaessa.

    Olen usein sanonut että Suomessa on paljon minua pätevämpiä kenttämestareita.

    Itselleni tuo kuvailemasi tilanne ei ole eikä aina ole ollut itsestään selvyys. Joudun myös myöntämään, että kaikki minun hoitokauteni eivät ole onnistuneet. Vaikka en tiedä kuka kenttämestarisi on, niin annan vilpittömän arvostukseni hänelle täydellisestä työstä. Ilman sarkasmia.

    Ihan kaikkia Chipin viestejä ei kannata ottaa todesta. Näinä vuosina on todettu, että Chipin kotikentällä on aina tilaa, se on aina huippukunnossa keväästä syksyyn ja siellä kaikki antavat ohitusluvan pyytämättä…

    Nämä muut ovat kyllä juuri noin, mutta ohituslupia ei pyytämättä anneta ja joutuu joskus ihan väkisin ohittamaan.

    KL kirjoitti: (9.1.2015 20:05:52)

    Keeper kirjoitti: (8.1.2015 22:08:29)

    Chip Greenside kirjoitti: (8.1.2015 20:01:24)
    Vajaan kolmenkymmenen vuoden peliurani aikana on ollut jos jonkinlaisia talvia, mutta aina, siis aina on mestarimme loihtinut meille huippukuntoisen areenan kuokittavaksemme kevään ja kesän koittaessa.

    Olen usein sanonut että Suomessa on paljon minua pätevämpiä kenttämestareita.

    Itselleni tuo kuvailemasi tilanne ei ole eikä aina ole ollut itsestään selvyys. Joudun myös myöntämään, että kaikki minun hoitokauteni eivät ole onnistuneet. Vaikka en tiedä kuka kenttämestarisi on, niin annan vilpittömän arvostukseni hänelle täydellisestä työstä. Ilman sarkasmia.

    Ihan kaikkia Chipin viestejä ei kannata ottaa todesta. Näinä vuosina on todettu, että Chipin kotikentällä on aina tilaa, se on aina huippukunnossa keväästä syksyyn ja siellä kaikki antavat ohitusluvan pyytämättä…

    Niinpä, lisäksi klupimestaarudet tulee ohimennen ja kaikki rundit alle 3h vaikka flaitissa on yhteensä 260 vuotta elettyä elämää takana.

    toveri kirjoitti: (9.1.2015 20:37:48)

    KL kirjoitti: (9.1.2015 20:05:52)

    Keeper kirjoitti: (8.1.2015 22:08:29)

    Chip Greenside kirjoitti: (8.1.2015 20:01:24)
    Vajaan kolmenkymmenen vuoden peliurani aikana on ollut jos jonkinlaisia talvia, mutta aina, siis aina on mestarimme loihtinut meille huippukuntoisen areenan kuokittavaksemme kevään ja kesän koittaessa.

    Olen usein sanonut että Suomessa on paljon minua pätevämpiä kenttämestareita.

    Itselleni tuo kuvailemasi tilanne ei ole eikä aina ole ollut itsestään selvyys. Joudun myös myöntämään, että kaikki minun hoitokauteni eivät ole onnistuneet. Vaikka en tiedä kuka kenttämestarisi on, niin annan vilpittömän arvostukseni hänelle täydellisestä työstä. Ilman sarkasmia.

    Ihan kaikkia Chipin viestejä ei kannata ottaa todesta. Näinä vuosina on todettu, että Chipin kotikentällä on aina tilaa, se on aina huippukunnossa keväästä syksyyn ja siellä kaikki antavat ohitusluvan pyytämättä…

    Niinpä, lisäksi klupimestaarudet tulee ohimennen ja kaikki rundit alle 3h vaikka flaitissa on yhteensä 260 vuotta elettyä elämää takana.

    Muuten kyllä, mutta ei ihan mene alle kolmen tunnin, hieman yli kuitenkin ja se yhteisikäkin jää muutaman vuoden alle 260:n, useimmiten.

    KL,vai että rai ruohoa,miksi ostat joka vuosi pääsiäisenä uudet rairuoho siemenet ? Nyt tänä vuonna kun taas kasvatat (todennäköisesti et)niin yritä pitää se ’hengissä’ seuraavaan pääsiäiseen.niin huomaat jo vappuna heittäneesi sen roskikseen.
    Ja turha väittää että pääsiäisruohon kasvattaminen vaatii ammattitaitoa.

Esillä 25 viestiä, 201 - 225 (kaikkiaan 463)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #408988 kohteessaKentänhoitoasiaa

Etusivu Foorumit Yleistä Kentänhoitoasiaa