Aihe: Kenkien nastojen poisto? - Golfpiste.com

28.4.–5.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][16]
KilpailuaSuomalaista

Kenkien nastojen poisto?

Etusivu Foorumit Yleistä Kenkien nastojen poisto?

Esillä 19 viestiä, 26 - 44 (kaikkiaan 44)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Muutama kikka

ensinnäkin kun ostat kengät niin ennen käyttöä laita vaseliinia sinne kierteisiin
    – ei takerru pahasti kiinni + sinne ei menen lannoitevettä joka antaa hajuhaittoja kesällä
    – Kiristä ne uudelleen ekakierroksen jälkeen

PS Sama koskee kun vaihtelet piikkejä.

Paras tapa irrottaa kiinnijuuttuneet on laittaa se työkalu ruuvipenkkiin kiinni ja kääntää kenkää (ps osta kunnon ’kalu’)

noilla keinoin ei oo montaakaan piikkii jäänny irrottamatta.

Kyllä mulla on menossa kolmannet nauhat. Mantereen tekemä täysnahkainen Golfkenkä on ja kestää. Hyvä kävellä eikä tartte vaihdella piikkejä. Luikkaammille keleille on tietty samanlainen mutta piikillinen , (siina on menossa eka nauhapari)

Maila-mies kirjoitti: (24.4.2010 15:44:03)
    Paras tapa irrottaa kiinnijuuttuneet on laittaa se työkalu ruuvipenkkiin kiinni ja kääntää kenkää (ps osta kunnon ’kalu’)

Hyvä vinkki. Mitähän golfhärpäkkeitä vielä vois ruuvipenkissä hieroa grippien ja kenkien lisäksi?

Eilen illalla olin sitä mieltä, jopa nimimerkin suojassa, että en kehtaa laittaa oma kenkästoori tänne luettavaksi.
    Ekat ’monot’ käytin 6 vuotta satoi tai paistoi. Yhteensä reilut 300 rundia + noin 50 par 3
    päälle. Tekee kilometreissä noin 2.500. Aika hyvä saavutus sanoisin. Toki käytin ’monot’
    kerran suutarilla kuin kantapään sisäosa kaipas vähän huoltoa. Ruusukkeet (ompa kaunis sana moiselle väärinpäin olevalle hämähäkille) vaihdoin noin 2-3 kertaa kaudessa. Siihen
    aikaan oli kierrekiinnitys joten laiton vähän rasvaa kierteisiin. Senajan ruusukkeet olivat mielestäni aika heikkoja kestämään kulutusta. Pidin (ja pidän) kengistä hyvää huolta.
    Käytön jälkeen puhdistus ja uutta kiiltoa pintaan. Sekä vaimon että minun mielestä golf-
    kengät onkin minun siistimmät kengät. Kiiltoa on vähintään yhtä paljon kuin SA INT saappaissa aikanaan.
    Nyt minulla on FJ jossa on pikakiinnitys mutta pidin enemmän kierteistä. Itse ’mono’ on kyllä parempi kuin vanha Ecco. FJ saa kohta uudet ruusukkeet alle ja sitten vaan baanalle.
    Tässä vaiheessa toivotan kaikille hyvää golfkesää joka tarkoittaa mukavaa peliseuraa ja
    vähän lyöntejä.

Nimetön

KL kirjoitti: (24.4.2010 13:36:20)

GolfBot kirjoitti: (24.4.2010 10:36:33)
    Itse pelaan keskimäärin noin 70 kierrosta kesässä, joten kun pyörittää kolmen kenkäparin ’rulettia’, niin toki merkitystä on silläkin, että yksillä kengillä ei tule pelikierroksia ihan kauhian paljon ja pikaisella laskutoimituksella voisi varmaan sanoa, että kenkien käyttöikä kasvaa näin kolminkertaiseksi verrattuna siihen, että käytössä olisi vain yhdet kengät. Joten niitä ruusukkeitakin joutuu joskus vaihtamaan :o).

Kerrassaan huikeaa logiikkaa! Naisen?

olettaisin tuossa viestissä tarkoitetun että yksittäisen kenkäparin kesto, mitattuna niillä pelatuilla kierroksilla kasvaa olelleellisesti jos vuorottelee ueammalla parilla

esimerkki fiktiivisin luvuin:
    1 kenkäpari = yksittäisen kekäparin kestio n. 100 kierrosta
    2 kenkäparia = yksittäisen kenkäparin kesto 150 kierrosta -> kenkä setin kesto 300 kierrosta.

toisaalta KL, kyllä varmaan ymmärsit alkuperäisen kijottajan sanoman, mutta koit taas tapasi mukaan tarpeelliseksi päästä näsäviisastelemaan ja käyttäytymään sinulle tyypilliseen tapaan.

Näsäviisastellaan lisää näin lauantain kunniaksi eli alkuperäisessä postauksessa tiedusteltiin nastoista eli kysymyksessä lienee teräspiikit ei ruusukkeet.

Myy

AAH kirjoitti: (24.4.2010 15:36:22)

Myy kirjoitti: (23.4.2010 22:55:35)
    No huh-huh! Itselläni on 5 paria golf-kenkiä ja kolmet niistä ovat aktiivikäytössä. Aktiivikenkiin vaihdan piikit 1-3 kertaa kesässä. Yksiäkään golf-kenkiä ei ole tarvinnut vielä uran aikana heittää roskiin. Ensimmäiset Etonicit vuodelta 2002 ovat jo hieman ehtoopuolella, mutta kyllä ne hallissa ja kuivalla kelillä vielä menevät.

Kyllä kai nyt jokainen edes kerran kesässä piikit vaihtaa?!? Jos kengät kesässä kuluu loppuun, niin ovat aika heikkolaatuisia – minusta ainakin!

No jos on kengät heikkolaatuiset, niin on kyllä piikitkin, huhhuh!
    Tämä leidi pelaa maksimissaan 45 kieppiä golfia suvessa ja vaihtaa jopa kolmet piikit kenkiinsä!?
    Itse vaihdan piikit golfkenkiini kerran kaudessa, mutta mä pelaankin 150 kieppiä + pyöräilyt päälle.
    Yhdet addut mulla on teräspiikeillä ja niitä käytän syysliukkailla. Muuten voisin pelailla vaikka streeteillä, niinkuin idolini Fred.

Kyllä tässä onkin ihmetelty piikkien kestävyyttä! Olen yrittänyt etsiä sellaisia piikkejä, joihin leikkuuruoho ja muu roska ei tartu ja sellaiset harvapiikkiset mustakeltaiset (merkkiä en muista) löytyivätkin. Ne eivät montaa kierrosta kestä ja asfaltti vetää ne sileäksi alta aikayksikön. Mizunon kengissäni oli sitten ostaessa sellaiset ’haravat’, ettei jälkeeni ole jäänyt irtoruohon korttakaan, mutta taisivat kestää jopa pari kolme kesää – huomioiden tietysti vaihtoparit :-). Nyt niissäkin monoissa on sitten vaihtopiikit, joten vaihtoaika lyhenee ihan varmasti, sillä kai tässä joku markkinamies on varmasti mukana ollut eikä silloin ole mitään järkeä tehdä liian kestäviä piikkejä. Kyllä silläkin busineksella joku muutaman taalan tienaa!

P.S. Kauden 2009 tarkistuslaskenta osoitti, että kierroksia tuli 45<… 😉

Chip Greenside kirjoitti: (24.4.2010 10:47:44)

Pekka Pelimies kirjoitti: (24.4.2010 9:14:22)

Itellä on 3 aktiparia ja niitä vaihdan päivittäin sujuvasti.

Olen jo siinä iässä, että mulla on enää yksi. Ei se vaihtamalla parane, vaikka nuorempi voisi tuoda hieman lisää virtaa.

Mutta sä et ookaan Pelimies. ;D

AAH kirjoitti: (24.4.2010 15:53:29)

Maila-mies kirjoitti: (24.4.2010 15:44:03)

Hyvä vinkki. Mitähän golfhärpäkkeitä vielä vois ruuvipenkissä hieroa grippien ja kenkien lisäksi?

Ainakin tuolla Oulun suunnalla on pari kaveria, jotka säätelee lofteja ja lisäks vielä yks, joka lie-kulmaa virittää toimivan svingin toivossa.

KL

mielipide kirjoitti: (24.4.2010 17:05:33)

Itse pelaan keskimäärin noin 70 kierrosta kesässä, joten kun pyörittää kolmen kenkäparin ’rulettia’, niin toki merkitystä on silläkin, että yksillä kengillä ei tule pelikierroksia ihan kauhian paljon ja pikaisella laskutoimituksella voisi varmaan sanoa, että kenkien käyttöikä kasvaa näin kolminkertaiseksi verrattuna siihen, että käytössä olisi vain yhdet kengät. Joten niitä ruusukkeitakin joutuu joskus vaihtamaan :o).

olettaisin tuossa viestissä tarkoitetun että yksittäisen kenkäparin kesto, mitattuna niillä pelatuilla kierroksilla kasvaa olelleellisesti jos vuorottelee ueammalla parilla

2 kenkäparia = yksittäisen kenkäparin kesto 150 kierrosta -> kenkä setin kesto 300 kierrosta.

toisaalta KL, kyllä varmaan ymmärsit alkuperäisen kijottajan sanoman, mutta koit taas tapasi mukaan tarpeelliseksi päästä näsäviisastelemaan ja käyttäytymään sinulle tyypilliseen tapaan.

Ikävää, ettet ymmärrä huumorin sävyttämää piikkiä. Tosin se on sinulle tyypillistä.

PG

Maila-mies kirjoitti: (24.4.2010 15:48:38)
    Mantereen tekemä täysnahkainen Golfkenkä on ja kestää. Hyvä kävellä eikä tartte vaihdella piikkejä.

Tosi on. Muita kenkä ei sitten tarvitakaan. Kelpaa työkengiksi, vapaa-aikaan, pyhään ja arkeen. Ulkomaan matkalle ei tarvitse ottaa mukaan erillisiä golfkenkiä. Mantereet vain jalkaan ja sillä siisti. Maanantaina kävin konsertissa Finlandiatalossa, eilen Kytäjällä – samoilla kengillä molemmissa tilaisuuksissa. Tänään taas golfaamaan ja vappuna matineaan mantereilla, jotka ostin joskus vuosituhannen alkupuolella. Vähän mehiläisvahaa pintaan ja kengät ovat kuin uudet.

P.S. Yöksi ne kannattaa ottaa pois jalasta, etteivät lakanat likaannu…

KL kirjoitti: (25.4.2010 0:05:08)

mielipide kirjoitti: (24.4.2010 17:05:33)

Ikävää, ettet ymmärrä huumorin sävyttämää piikkiä. Tosin se on sinulle tyypillistä.

olettaen että asia on noin, et kyllä minunkaan mielestäni ilmaissut sitä millään tavoin et edes hymiöin…

tuskin sisällön ymmärtämiseen liittyvää vastuuta voi siirtää lukijalle / kuulijale… paitsi tietysti Savolaisten tapauksesssa 😉

Huumori on siitä vaikea laji että sen harrastajan pitäisi kyetä ilmaisemaan tarkoituksensa, varsinkin jos sitä harrastaa julkisessa mediasssa

PG kirjoitti: (25.4.2010 8:54:23)

Maila-mies kirjoitti: (24.4.2010 15:48:38)
    Mantereen tekemä täysnahkainen Golfkenkä on ja kestää. Hyvä kävellä eikä tartte vaihdella piikkejä.

Tosi on. Muita kenkä ei sitten tarvitakaan. Kelpaa työkengiksi, vapaa-aikaan, pyhään ja arkeen. Ulkomaan matkalle ei tarvitse ottaa mukaan erillisiä golfkenkiä. Mantereet vain jalkaan ja sillä siisti. Maanantaina kävin konsertissa Finlandiatalossa, eilen Kytäjällä – samoilla kengillä molemmissa tilaisuuksissa. Tänään taas golfaamaan ja vappuna matineaan mantereilla, jotka ostin joskus vuosituhannen alkupuolella. Vähän mehiläisvahaa pintaan ja kengät ovat kuin uudet.

P.S. Yöksi ne kannattaa ottaa pois jalasta, etteivät lakanat likaannu…

Tottakai niitä Manterelaisii pitää vuorotella Reinojen (naiset Ainojen) kanssa kotosall..

Oopperassakäyntiin ne piikittömät on oivat pelit. Ai nii eihän todellinen golffari oo hienohelma ja käy Ooperasssss, paitti SuomenRuattalaiset.

Pekka Pelimies kirjoitti: (24.4.2010 23:07:56)

Olen jo siinä iässä, että mulla on enää yksi. Ei se vaihtamalla parane, vaikka nuorempi voisi tuoda hieman lisää virtaa.

Vai niin, että peli kovenee ja ruvetaan väittämään, että en olisi pelimies.:)

KL

Chip Greenside kirjoitti: (25.4.2010 10:48:12)

Pekka Pelimies kirjoitti: (24.4.2010 23:07:56)

Vai niin, että peli kovenee ja ruvetaan väittämään, että en olisi pelimies.:)

Kumpi ompi parempi, pelimies vai pilimies..?

KL

Jooseppi kirjoitti: (25.4.2010 9:22:23)
    olettaen että asia on noin, et kyllä minunkaan mielestäni ilmaissut sitä millään tavoin et edes hymiöin…

tuskin sisällön ymmärtämiseen liittyvää vastuuta voi siirtää lukijalle / kuulijale… paitsi tietysti Savolaisten tapauksesssa 😉

Huumori on siitä vaikea laji että sen harrastajan pitäisi kyetä ilmaisemaan tarkoituksensa, varsinkin jos sitä harrastaa julkisessa mediasssa

Niinpä niin, tähän on sitten tultu…. että pitää erikseen kertoa milloin pitää nauraa. Kai tämä pullamössösukupolvi on niin tottunut valmiiksinaurettuihin tv-ohjelmiin, että osaa nauraa vain sillloin, kun töllöstä kuuluu ohjaajan käskemä yleisön nauru.

Ei minua oikeasti kiinnosta kuka tai ketkä osaavat tai eivät osaa nauraa joko itselleen tai heistä heitettyihin piikkeihin. Kapeakatseisuutta kun on niin monta lajia.

KL kirjoitti: (25.4.2010 23:22:37)
    Ei minua oikeasti kiinnosta kuka tai ketkä osaavat tai eivät osaa nauraa joko itselleen tai heistä heitettyihin piikkeihin. Kapeakatseisuutta kun on niin monta lajia.

Kiinnosti tai ei, niin onnittelut onnistuneesta, pitkäaikaisesta naurattamisesta.

KL

Bulls Hit kirjoitti: (26.4.2010 8:52:40)

Kiinnosti tai ei, niin onnittelut onnistuneesta, pitkäaikaisesta naurattamisesta.

Eipä kestä. Kyllä tahatonkin onnistuminen lämmittää mieltä… 😉

Niinpä niin, tähän on sitten tultu…. että pitää erikseen kertoa milloin pitää nauraa. Kai tämä pullamössösukupolvi on niin tottunut valmiiksinaurettuihin tv-ohjelmiin, että osaa nauraa vain sillloin, kun töllöstä kuuluu ohjaajan käskemä yleisön nauru.

niin tai jos ilmaisee itseään julkisella paikalla jolta löytyy myös ventovieraita siten että se voidaan tulkita joko
    a) solvauksesksi
    b) sisäpiirivitsiksi tarkoin rajatulle henkilölle / ryhmälle

jos viestin sisältö kuuluu luokaan:
    a) voisi sen jättää kokonaan kirjoittamatta
    jos se taas kuuluu luokaan:
    b) ei sen paikka ole julkinen foorumi, taikka jos sen julkiseen ilmaisuun on pakottava tarve on syytä muötoilla se niin että myös ulkopuoliset ymmärtävät sen tarkoituksen.

vuon mitäpä tuota sinulle selittämään kun olet niin itseäsi ja erinomaisuuttasi täynnä, ettei tuokaan sanoma mene perille.

Esillä 19 viestiä, 26 - 44 (kaikkiaan 44)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #464684 kohteessaKenkien nastojen poisto?

Etusivu Foorumit Yleistä Kenkien nastojen poisto?